NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • MAN eTGL: premiera wersji z zabudową chłodniczą na targach Solutrans 2025

MAN eTGL: premiera wersji z zabudową chłodniczą na targach Solutrans 2025

poniedziałek, 24 Listopad 2025 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

MAN eTGL: premiera wersji z zabudową chłodniczą na targach Solutrans 2025

Na targach Solutrans 2025 w Lyonie firma MAN Truck & Bus prezentuje nowy wariant w pełni elektrycznego podwozia MAN eTGL, dostosowany specjalnie do zabudów chłodniczych. Oznacza to, że 12-tonowy pojazd umożliwia teraz bezemisyjny i wyjątkowo cichy lokalny transport dystrybucyjny towarów wrażliwych na temperaturę, takich jak artykuły spożywcze.

Dzięki interfejsowi wysokiego napięcia agregat chłodniczy czerpie energię bezpośrednio z systemu elektrycznego pojazdu, zachowując wysoką efektywność i niską masę własną. W pełni elektryczne portfolio MAN dla logistyki chłodniczej obejmuje tym samym pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej od 12 do 42 ton.

Wyposażony w akumulatory o pojemności 160 kWh MAN eTGL zapewnia zasięg do 310 kilometrów* bez potrzeby doładowywania, w zależności od rodzaju zabudowy i warunków eksploatacji. To idealne rozwiązanie dla codziennych tras w miejskiej i regionalnej logistyce dystrybucyjnej. Dzięki innowacyjnej technologii szybkiego ładowania uzupełnienie energii od 10 do 80% trwa zaledwie około 35 minut, co pozwala maksymalnie wykorzystać przerwy i czas rozładunku, zwiększając dzienny zasięg pojazdu nawet do 600 kilometrów*.

„Wprowadzenie nowego modelu eTGL do logistyki chłodniczej znacząco rozszerza możliwości zastosowań naszego lekkiego elektrycznego pojazdu ciężarowego. Wraz z modelami eTGX i eTGS tworzymy dziś kompleksowe, bezemisyjne portfolio dla transportu w kontrolowanej temperaturze – od dystrybucji miejskiej po przewozy dalekodystansowe” – podkreślił Friedrich Baumann, członek zarządu ds. sprzedaży i rozwiązań dla klientów w MAN Truck & Bus.

Podobnie jak jego większe odpowiedniki – eTGX i eTGS – MAN eTGL korzysta z najnowszych usprawnień w zakresie efektywności. Bardziej energooszczędne układy pomocnicze, skuteczniejsze wykorzystanie ciepła resztkowego oraz zoptymalizowane funkcje jazdy przekładają się na wzrost zasięgu nawet o 10 procent. Ciągnik siodłowy eTGX, wyposażony w sześć akumulatorów, może teraz osiągnąć zasięg do 570 kilometrów*, a podwozie eTGX Solo z zabudową skrzyniową – nawet do 870 kilometrów* bez konieczności doładowywania.

Sprawdzona w praktyce efektywność modułowego systemu MAN eTruck

MAN eTGL bazuje na sprawdzonym modelu 12-tonowym z gamy pojazdów z napędem wysokoprężnym. Dzięki ładowności do 6,6 tony, rozstawowi osi wynoszącemu 4 500 mm, długościom zabudowy od 6 200 do 7 300 mm oraz wygodnemu wejściu do kabiny z jednym stopniem, pojazd ten doskonale sprawdza się w miejskim transporcie dystrybucyjnym. W pełni cyfrowy wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala dostarcza kierowcy kluczowych informacji, takich jak poziom naładowania, dostępny zasięg czy zużycie energii.

W zakresie zasilania i napędu MAN eTGL wykorzystuje ten sam modułowy system komponentów elektrycznych, co ciężkie modele z serii eTGX i eTGS. W jego skład wchodzą m.in. opracowane przez MAN-a i produkowane w zakładzie w Norymberdze zestawy akumulatorów o użytecznej pojemności 80 kWh każdy. W modelu eTGL zastosowano także najmniejszy z trzech dostępnych wariantów napędu – silnik elektryczny o mocy 285 KM połączony z dwubiegową przekładnią, kompaktowo zintegrowany w centralnej części ramy.

Jedną ze szczególnych cech rozwiązań MAN-a jest modułowa koncepcja akumulatorów, specjalnie dostosowana do potrzeb pojazdów użytkowych. Umożliwia ona tworzenie wielu indywidualnych konfiguracji ciągników siodłowych i podwozi, co pozwala realizować niemal wszystkie zadania transportowe dotychczas wykonywane pojazdami z silnikiem Diesla – od 42-tonowych zestawów niskopodwoziowych do przewozu ładunków objętościowych, przez klasyczne wywrotki budowlane i trzyosiowe śmieciarki, aż po 12-tonowe chłodnie do dystrybucji towarów w sieciach handlowych.

Technologia elektryczna MAN już dziś udowadnia swoją skuteczność w codziennej eksploatacji u klientów z branży logistycznej. Elektryczne ciężarówki MAN-a imponują niskim zużyciem energii, szybkim ładowaniem i dużym zasięgiem. W ciągu niespełna roku około 400 pojazdów eTGX i eTGS pokonało już łącznie ponad dziewięć milionów kilometrów w realnych warunkach, przy średnim zużyciu wynoszącym zaledwie około 93 kWh na 100 kilometrów.

Kompleksowe doradztwo i usługi w zakresie eMobilności

Podobnie jak w przypadku modeli MAN eTGX i eTGS, klienci którzy zdecydują się na zakup modelu MAN eTGL, mogą skorzystać z kompleksowego doradztwa w zakresie eMobilności w formule 360 stopni. Obejmuje ono m.in. indywidualne analizy eksploatacji pojazdów oraz zapotrzebowania na infrastrukturę ładowania, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki logistyki chłodniczej.

MAN eTGL w prezentacji targowej na Solutrans

MAN eTGL w wersji z zabudową chłodniczą świętuje swoją światową premierę podczas targów Solutrans 2025 w Lyonie, na stoisku MAN Truck & Bus (stoisko C011, hala 3). Na powierzchni ponad 1000 m² firma prezentuje pełną gamę swoich bezemisyjnych rozwiązań. Oprócz modelu eTGL, wśród prezentowanych pojazdów są także elektryczne pojazdy ciężarowe eTGX i eTGS oraz napędzany wodorem MAN hTGX – laureat nagrody Truck Innovation Award 2025. Program uzupełniają specjalistyczne prelekcje z cyklu „MAN Experts Talks” oraz kompleksowe doradztwo w zakresie eMobilności w formule 360 stopni, pokazujące, jak MAN wspiera klientów w przejściu na napędy elektryczne. Goście mają również okazję przetestować na zewnętrznym torze demonstracyjnym model eTGL z zabudową furgonową do transportu suchych ładunków.


* Podany zasięg ustalono na podstawie analiz wykonanych przez producenta. Rzeczywisty zasięg pojazdu MAN eTruck może różnić się w zależności od prędkości, ogrzewania, warunków atmosferycznych i topografii terenu. Na zasięg wpływają również inne czynniki, takie jak na przykład indywidualny styl jazdy, ciśnienie w oponach, korzystanie z dodatkowych urządzeń (np. klimatyzacji), obciążenie ładunkiem, czy wybrana konfiguracja pojazdu MAN eTruck.

 

 

Źródło: MAN Truck & Bus

TAG: eTGL, Lyon, MAN dla logistyki chłodniczej, MAN eTGL, MAN Truck Bus, Solutrans 2025

Co możesz jeszcze przeczytać

Bohaterowie PRL'u [Na Osi 1018]
Bohaterowie PRL’u [Na Osi 1018]
Master Truck Show 2024 – część 13 – ostatnia | Na Osi 1108
Delegacja z Gdańska odwiedziła fabrykę autobusów marki MAN w Starachowicach

Najczęściej czytane

  • ODCINEK Na Osi 1161

    W odcinku 1161 relacja z tegorocznego Agro Show...
  • Zasięg do 600 km: Renault Trucks prezentuje elektryczne ciężarówki dalekobieżne

    Renault Trucks wprowadza nowe wersje modelu Ren...
  • IVECO rozwija inteligentną i bezpieczną mobilność drogową dzięki technologii V2X we współpracy z Accenture

    IVECO ogłasza pomyślne rezultaty opracowania in...
  • Nocne oblicze XXI Ultor Master Truck Show – część 13 | Na Osi 1160

    Nocne oblicze XXI Ultor Master Truck Show. Mate...
  • Nie zabijaj, nie daj się zabić: Uciekinier | Na Osi 1160

    Nie zabijaj, nie daj się zabić: Uciekinier. Mat...

Archiwum

  • Listopad 2025
  • październik 2025
  • wrzesień 2025
  • sierpień 2025
  • lipiec 2025
  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP