NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • L200 Zespołu Mitsubishi Ralliart kończy swój debiut w Rajdzie Azji Cross Country 2022 na pierwszym miejscu

L200 Zespołu Mitsubishi Ralliart kończy swój debiut w Rajdzie Azji Cross Country 2022 na pierwszym miejscu

środa, 07 grudzień 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, CIEKAWOSTKI, GŁÓWNA, NEWS

L200 Zespołu Mitsubishi Ralliart kończy swój debiut w Rajdzie Azji Cross Country 2022 na pierwszym miejscu

Firma Mitsubishi Motors Corporation ogłosiła, że zespół Mitsubishi Ralliart, korzystający ze wsparcia technicznego Mitsubishi Motors, zwyciężył w rajdzie Asia Cross Country Rally (AXCR) 2022, który trwał od 21 do 26 listopada w Tajlandii i Kambodży, korzystając z prototypowych modeli Triton/L200 przygotowanych w specyfikacji cross-country grupy T1. Po pokonaniu dystansu 1 524 kilometrów (km), w tym 637 km odcinków specjalnych (OS), kierowca Chayapon Yotha (Tajlandia) zajął pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej, z łącznym czasem 8 godzin, 22 minuty i 42 sekundy, a kierowca Rifat Sungkar (Indonezja) uplasował się na piątej pozycji, z czasem 17 minut i 14 sekund za liderem.

Rajd Asia Cross Country Rally wystartował 21 listopada po trzyletniej przerwie z miejscowości Buriram w północno-wschodniej części Tajlandii, gdzie odbył się pierwszy odcinek specjalny rajdu i uroczyste rozpoczęcie. Etap 1. od 22.listopada do etapu 3. w dniu 24. listopada obejmowały OS-y zlokalizowane w okolicach Buriram. Etap 4., który odbył się 25 listopada, po zakończeniu OS-ów w Buriram, przekroczył granicę z Kambodżą, natomiast etap 5., który odbył się 26 listopada, zakończył się spektakularną metą w pobliżu Angkor Wat – słynnej atrakcji turystycznej w Siem Reap w Kambodży. Pierwsza połowa rajdu w Tajlandii składała się głównie z szybkich odcinków specjalnych po nierównych, suchych szutrach, podczas gdy druga połowa była bardziej wymagająca ze względu na rozrzucone wzdłuż błotnistych dróg głębokie kałuże, spowodowane ulewnym deszczem. Trudniejsza trasa w porównaniu do pierwszych pięciu etapów czekała więc na uczestników w Kambodży.

Jadący samochodem #105 Triton/L200, Chayapon Yotha, zajął pierwszego dnia piąte miejsce w OS1. Drugiego dnia, na 203-kilometrowym, najdłuższym OS2 tegorocznego rajdu, Yotha ustanowił najszybszy czas i wspiął się na najwyższą pozycję w klasyfikacji generalnej.

Po tym wyniku, dobra jazda zawodnika i zwrotność modelu Triton/L200 pomogły mu ukończyć OS3 na siódmym miejscu, OS4 na szóstym a OS5 i OS6 na piątej pozycji.

Rifat Sungkar w samochodzie z numerem 118 zakończył OS1 na szóstym miejscu za kolegą z zespołu. Liczył na wyższe pozycje, ale po przebiciu opony i kolejnych uszkodzeniach podwozia w OS2 spadł na ósmą pozycję. Naprawa przeprowadzona przez zespół pozwoliła mu kontynuować rajd następnego dnia i ukończył OS3 jako czwarty, OS4 jako piąty, OS5 jako czwarty i OS6 jako siódmy, kończąc rajd na piątym miejscu w klasyfikacji generalnej, jednocześnie potwierdzając wysoką wytrzymałość Tritona. Sakchai Hantrakul w samochodzie z numerem 119 niestety miał pozytywne wyniki testu na Covid-19 po OS1 i musiał wycofać się z rajdu.

Hiroshi Masuoka, dyrektor zespołu Team Mitsubishi Ralliart, skomentował: W przypadku tegorocznego AXCR bazowaliśmy na wysokiej niezawodności i trwałości modelu Triton/L200, modyfikując ustawienia silnika i podwozia. Przystąpiliśmy więc do rajdu ze specyfikacją stosunkowo zbliżoną do samochodu produkcyjnego. Mimo to, dwa rajdowe Triton/L200 pokazały moc i jestem bardzo dumny z naszego wysokiego wyniku. Doskonałe wyniki zawdzięczamy kierowcom, którzy potrafili wycisnąć z auta wysokie osiągi i pokazać nam kilka wspaniałych przejazdów, inżynierom, którzy codziennie pracowali nad perfekcyjnym dostrojeniem modeli, wszystkim pracownikom, którzy służyli wsparciem oraz know-how, które Mitsubishi Motors zgromadziło przez lata. Istotne było dla nas ogromne wsparcie ze strony naszych sponsorów i wiadomości o gorącym dopingu fanów z całego świata. Chcielibyśmy wykorzystać wiedzę zdobytą dzięki udziałowi w AXCR w rozwoju pojazdów produkcyjnych i budować modele Mitsubishi, które będą jeszcze szybsze, wytrzymalsze i bardziej niezawodne.

AXCR 2022 – klasyfikacja ogólna w kategorii samochodów

1.

Chayapon Yotha (Mitsubishi Triton/L200)

8:22:42

2.

Jaras Jaengkamolkulchai (Toyota Hilux Revo)

8:28:29

3.

Ikuo Hanawa (Toyota Fortuner)

8:28:34

4.

Takuma Aoki (Toyota Fortuner)

8:38:26

5.

Rifat Sungkar (Mitsubishi Triton/L200)

8:39:56

6.

Tawee Neanna (Isuzu D-Max)

8:51:24

Codzienne raporty – specjalna strona internetowa AXCR

Codzienne raporty od 21 listopada, pierwszego dnia rajdu, do finału 26 listopada, są zamieszczane na specjalnej stronie internetowej Mitsubishi Motors poświęconej AXCR. https://www.mitsubishi-motors.com/en/innovation/motorsports/axcr2022/

Relacje video można znaleźć na: https://www.youtube.com/@MitsubishiMotorsGlobal/videos

Samochód rajdowy Triton na ekspozycji w salonie siedziby Mitsubishi Motors

Od 21 listopada replika samochodu rajdowego Triton/L200 AXCR 2022 jest wystawiona w salonie głównym firmy w Tamachi w Tokio.

 

Źródło: Mitsubishi Motors Corporation

TAG: Angkor Wat, Asia Cross Country Rally (AXCR), Asia Cross Country Rally (AXCR) 2022, Buriram, Chayapon Yotha, cross-country, grupa T1, Hiroshi Masuoka, Kambodża, Mitsubishi Motors, Mitsubishi Motors Corporation, Rifat Sungkar, Sakchai Hantrakul, Siem Reap, Tajlandia, Triton/L200, zespół Mitsubishi Ralliart

Co możesz jeszcze przeczytać

Pandemia nie zahamuje wydatków na innowacje
Najdroższe auto świata sprzedane. Przeciętny Polak musiałby pracować na nie kilkaset lat…
Program Na Osi odcinek nr 872 z 2 maja 2020

Najczęściej czytane

  • Volvo Trucks otrzymuje pięć gwiazdek w drugim teście Euro NCAP dla samochodów ciężarowych

    Volvo Trucks po raz kolejny otrzymało maksymaln...
  • Spektakularny debiut – MAN Lion’s Coach E uhonorowany nagrodą „Sustainable Bus of the Year 2026”

    MAN Lion’s Coach E jest główną atrakcją stoiska...
  • Stoiska na XXI Ultor Master Truck Show 2025 – część 7 | Na Osi 1154

    Stoiska na XXI Ultor Master Truck Show 2025 - c...
  • Spacerowicz szczęściarz | Na Osi 1154

    Analiza wypadku: Spacerowicz szczęściarz. Mater...
  • Błąd pominięcia wpisu kraju rozpoczęcia | Na Osi 1154

    Skąd bierze się błąd pominięcia wpisu kraju roz...

Archiwum

  • październik 2025
  • wrzesień 2025
  • sierpień 2025
  • lipiec 2025
  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP