NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • L200 Zespołu Mitsubishi Ralliart kończy swój debiut w Rajdzie Azji Cross Country 2022 na pierwszym miejscu

L200 Zespołu Mitsubishi Ralliart kończy swój debiut w Rajdzie Azji Cross Country 2022 na pierwszym miejscu

środa, 07 grudzień 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, CIEKAWOSTKI, GŁÓWNA, NEWS

L200 Zespołu Mitsubishi Ralliart kończy swój debiut w Rajdzie Azji Cross Country 2022 na pierwszym miejscu

Firma Mitsubishi Motors Corporation ogłosiła, że zespół Mitsubishi Ralliart, korzystający ze wsparcia technicznego Mitsubishi Motors, zwyciężył w rajdzie Asia Cross Country Rally (AXCR) 2022, który trwał od 21 do 26 listopada w Tajlandii i Kambodży, korzystając z prototypowych modeli Triton/L200 przygotowanych w specyfikacji cross-country grupy T1. Po pokonaniu dystansu 1 524 kilometrów (km), w tym 637 km odcinków specjalnych (OS), kierowca Chayapon Yotha (Tajlandia) zajął pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej, z łącznym czasem 8 godzin, 22 minuty i 42 sekundy, a kierowca Rifat Sungkar (Indonezja) uplasował się na piątej pozycji, z czasem 17 minut i 14 sekund za liderem.

Rajd Asia Cross Country Rally wystartował 21 listopada po trzyletniej przerwie z miejscowości Buriram w północno-wschodniej części Tajlandii, gdzie odbył się pierwszy odcinek specjalny rajdu i uroczyste rozpoczęcie. Etap 1. od 22.listopada do etapu 3. w dniu 24. listopada obejmowały OS-y zlokalizowane w okolicach Buriram. Etap 4., który odbył się 25 listopada, po zakończeniu OS-ów w Buriram, przekroczył granicę z Kambodżą, natomiast etap 5., który odbył się 26 listopada, zakończył się spektakularną metą w pobliżu Angkor Wat – słynnej atrakcji turystycznej w Siem Reap w Kambodży. Pierwsza połowa rajdu w Tajlandii składała się głównie z szybkich odcinków specjalnych po nierównych, suchych szutrach, podczas gdy druga połowa była bardziej wymagająca ze względu na rozrzucone wzdłuż błotnistych dróg głębokie kałuże, spowodowane ulewnym deszczem. Trudniejsza trasa w porównaniu do pierwszych pięciu etapów czekała więc na uczestników w Kambodży.

Jadący samochodem #105 Triton/L200, Chayapon Yotha, zajął pierwszego dnia piąte miejsce w OS1. Drugiego dnia, na 203-kilometrowym, najdłuższym OS2 tegorocznego rajdu, Yotha ustanowił najszybszy czas i wspiął się na najwyższą pozycję w klasyfikacji generalnej.

Po tym wyniku, dobra jazda zawodnika i zwrotność modelu Triton/L200 pomogły mu ukończyć OS3 na siódmym miejscu, OS4 na szóstym a OS5 i OS6 na piątej pozycji.

Rifat Sungkar w samochodzie z numerem 118 zakończył OS1 na szóstym miejscu za kolegą z zespołu. Liczył na wyższe pozycje, ale po przebiciu opony i kolejnych uszkodzeniach podwozia w OS2 spadł na ósmą pozycję. Naprawa przeprowadzona przez zespół pozwoliła mu kontynuować rajd następnego dnia i ukończył OS3 jako czwarty, OS4 jako piąty, OS5 jako czwarty i OS6 jako siódmy, kończąc rajd na piątym miejscu w klasyfikacji generalnej, jednocześnie potwierdzając wysoką wytrzymałość Tritona. Sakchai Hantrakul w samochodzie z numerem 119 niestety miał pozytywne wyniki testu na Covid-19 po OS1 i musiał wycofać się z rajdu.

Hiroshi Masuoka, dyrektor zespołu Team Mitsubishi Ralliart, skomentował: W przypadku tegorocznego AXCR bazowaliśmy na wysokiej niezawodności i trwałości modelu Triton/L200, modyfikując ustawienia silnika i podwozia. Przystąpiliśmy więc do rajdu ze specyfikacją stosunkowo zbliżoną do samochodu produkcyjnego. Mimo to, dwa rajdowe Triton/L200 pokazały moc i jestem bardzo dumny z naszego wysokiego wyniku. Doskonałe wyniki zawdzięczamy kierowcom, którzy potrafili wycisnąć z auta wysokie osiągi i pokazać nam kilka wspaniałych przejazdów, inżynierom, którzy codziennie pracowali nad perfekcyjnym dostrojeniem modeli, wszystkim pracownikom, którzy służyli wsparciem oraz know-how, które Mitsubishi Motors zgromadziło przez lata. Istotne było dla nas ogromne wsparcie ze strony naszych sponsorów i wiadomości o gorącym dopingu fanów z całego świata. Chcielibyśmy wykorzystać wiedzę zdobytą dzięki udziałowi w AXCR w rozwoju pojazdów produkcyjnych i budować modele Mitsubishi, które będą jeszcze szybsze, wytrzymalsze i bardziej niezawodne.

AXCR 2022 – klasyfikacja ogólna w kategorii samochodów

1.

Chayapon Yotha (Mitsubishi Triton/L200)

8:22:42

2.

Jaras Jaengkamolkulchai (Toyota Hilux Revo)

8:28:29

3.

Ikuo Hanawa (Toyota Fortuner)

8:28:34

4.

Takuma Aoki (Toyota Fortuner)

8:38:26

5.

Rifat Sungkar (Mitsubishi Triton/L200)

8:39:56

6.

Tawee Neanna (Isuzu D-Max)

8:51:24

Codzienne raporty – specjalna strona internetowa AXCR

Codzienne raporty od 21 listopada, pierwszego dnia rajdu, do finału 26 listopada, są zamieszczane na specjalnej stronie internetowej Mitsubishi Motors poświęconej AXCR. https://www.mitsubishi-motors.com/en/innovation/motorsports/axcr2022/

Relacje video można znaleźć na: https://www.youtube.com/@MitsubishiMotorsGlobal/videos

Samochód rajdowy Triton na ekspozycji w salonie siedziby Mitsubishi Motors

Od 21 listopada replika samochodu rajdowego Triton/L200 AXCR 2022 jest wystawiona w salonie głównym firmy w Tamachi w Tokio.

 

Źródło: Mitsubishi Motors Corporation

TAG: Angkor Wat, Asia Cross Country Rally (AXCR), Asia Cross Country Rally (AXCR) 2022, Buriram, Chayapon Yotha, cross-country, grupa T1, Hiroshi Masuoka, Kambodża, Mitsubishi Motors, Mitsubishi Motors Corporation, Rifat Sungkar, Sakchai Hantrakul, Siem Reap, Tajlandia, Triton/L200, zespół Mitsubishi Ralliart

Co możesz jeszcze przeczytać

Nowe napędy elektryczne, hybrydowe i bezemisyjne dla zrównoważonej transformacji budownictwa i górnictwa
IVECO Daily_Minibus
Nowy IVECO Daily: minibus przenoszący przewóz pasażerów na wyższy poziom
Zajawka odc. 914 Na Osi

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP