NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • All
  • Kolejne autobusy elektryczne dla Jeleniej Góry. Miasto ponownie wybrało markę Yutong.

Kolejne autobusy elektryczne dla Jeleniej Góry. Miasto ponownie wybrało markę Yutong.

poniedziałek, 13 marzec 2023 / Opublikowane w All, GŁÓWNA, NEWS

Kolejne autobusy elektryczne dla Jeleniej Góry. Miasto ponownie wybrało markę Yutong.

Kolejne autobusy elektryczne dla Jeleniej Góry. Miasto ponownie wybrało markę Yutong.

Nieco ponad dwa miesiące po zawarciu pierwszego kontaktu na dostawę elektrycznych autobusów Yutong, Jelenia Góra sygnowała kolejną umowę na zakup pojazdów tej marki. Do 20 egzemplarzy modelu E12 dołączą trzy krótsze, 10-metrowe elektrobusy E10. Kontrakt na ich dostawę przez Busnex Poland – oficjalnego przedstawiciela Yutong Bus – podpisał Miejski Zakład Komunikacyjny w Jeleniej Górze.

Do Jeleniej Góry dostarczymy łącznie 23 autobusy elektryczne w ramach dwóch kontraktów. Te liczby pokazują skalę zaangażowania miasta w rozwój transportu publicznego i elektromobilności. Yutongi E10, które zasilą lokalną komunikację miejską, są dobrze znane na Dolnym Śląsku. W Polkowicach, sercu Zagłębia Miedziowego, dziewięć takich elektrobusów już od blisko dwóch lat z powodzeniem służy pasażerom – mówił Marcin Kucharski, prezes firmy Busnex Poland.

Yutong E10, którego trzy egzemplarze zakupił samorząd, to nieco ponad 10-metrowy autobus elektryczny. Na jednym ładowaniu osiąga nawet 400 kilometrów i posiada niskopodłogową konstrukcję, dostosowaną również do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz o ograniczonej mobilności. Elektrobusy dla Jeleniej Góry będą wyposażone w automatyczną klimatyzację, a także w system monitoringu z kamerami wewnętrznymi i zewnętrznymi.

Kolejne autobusy elektryczne dla Jeleniej Góry. Miasto ponownie wybrało markę Yutong.

Dla Jeleniej Góry wybór autobusów o napędzie elektrycznym jest naturalną konsekwencją naszych, wieloletnich już starań o poprawę czystości powietrza w Kotlinie – mówił Jerzy Łużniak, Prezydent Miasta. – Wprawdzie nasze auta z taboru MZK w komplecie spełniają wyśrubowane normy spalania, ale przecież napęd elektryczny jest nieporównywalnie korzystniejszy dla środowiska, stąd nasz wybór. Autobusy elektryczne – to fragment większej całości w staraniach o to, by mieszkańcy i przyjezdni (a liczba turystów w Kotlinie Jeleniogórskiej według danych GUS jest porównywalna do liczby osób odwiedzających Podhale) mogli dosłownie i metaforycznie „oddychać pełną piersią”. Usytuowanie miasta w głębokiej kotlinie śródgórskiej wymaga od nas w tych obszarach wyjątkowej staranności, a fakt, że najstarsze uzdrowisko polskie – Cieplice – jest częścią Jeleniej Góry, dodatkowo nas do tej staranności obliguje. Jestem głęboko przekonany, że ten zakup, wraz z towarzyszącymi urządzeniami przyniesie odczuwalne korzyści – dodał.

Yutongi E10 sprawdziły się już w Polkowicach, gdzie od 2021 r. jeździ 9 takich elektrobusów. Cztery kolejne obsługują bezpłatną komunikację miejską w Kętrzynie. W Jeleniej Górze nowe autobusy elektryczne wyjadą na linię 12, wytyczoną pomiędzy pętlami przy ulicach Podchorążych i Kalinowej. Zawarta umowa obejmuje dostawę 10-metrowych „elektryków” jeszcze w tym roku. Uwzględniając wcześniejszy kontrakt na 12-metrowe autobusy Yutong, z początkiem 2024 r. Jelenia Góra będzie dysponowała flotą łącznie 23 pojazdów tej marki.

Kolejne autobusy elektryczne dla Jeleniej Góry. Miasto ponownie wybrało markę Yutong.

Yutong Bus to największy globalny dostawca autobusów i autokarów, posiadający 15-procentowy udział w światowym rynku. Dzięki zaawansowanym technologiom oraz zakładom badawczo-rozwojowym i produkcyjnym o powierzchni 1,12 mln m2, firma jest w stanie dostarczać autobusy elektryczne, hybrydowe, wodorowe i zasilane paliwem tradycyjnym do kolejnych miast na wszystkich kontynentach, w tym również w Europie.

W czterech zakładach dziennie powstaje nawet kilkaset autobusów, co w skali roku zapewnia imponujący wolumen produkcji liczony w dziesiątkach tysięcy. Yutong Bus jest liderem europejskiego rynku autobusów elektrycznych oraz najlepiej sprzedającą się na świecie marką autobusów napędzanych zieloną energią, w 2022 r. notując niemal 12 tys. zakontraktowanych pojazdów zero- i niskoemisyjnych, a łącznie dostarczając już ponad 170 tys. autobusów.

Busnex Poland jest oficjalnym przedstawicielem Yutong Bus, który podczas 3-letniej obecności na rynku dostarczył i zakontraktował już 82 autobusy elektryczne dla 15 samorządów z 6 województw. Firma zapewnia również kompleksowe wsparcie techniczne i serwisowe oraz bazę wiedzy na temat eksploatacji „elektryków”. We współpracy z Grupą DBK zostały otwarte trzy punkty serwisowe – w Krakowie, Olsztynie oraz Białymstoku, a w Ostrołęce powstał magazyn części zamiennych.

Źródło: Busnex Poland

TAG: Busnex Polan, E12, Elektrobusy dla Jeleniej Góry, elektromobilność, elektryczna komunikacja miejska, Jelenia Góra, Jerzy Łużniak, Kotlina Jeleniogórska, Marcin Kucharski, Miejski Zakład Komunikacyjny w Jeleniej Górze, mzk, transport publiczny, Yutong, Yutong Bus, Yutong E10, Yutong E12

Co możesz jeszcze przeczytać

traffic lights
Umowa Daimler – Nokia
Podmuch wiatru zmiótł auto….
Sejmowa Komisja Infrastruktury: Prezes ZMPD Jan Buczek krytykuje opieszałość rządu ws. prac nad wynagradzaniem kierowców
Będą bankrutować?

Najczęściej czytane

  • Kälte, Eis und Schnee erfolgreich getrotzt: Mercedes-Benz Trucks testet in Finnland Elektro-LkwCold, ice and snow successfully defied: Mercedes-Benz Trucks tests electric trucks in Finland

    Mróz, lód i śnieg skutecznie pokonane: Mercedes-Benz Trucks testuje w Finlandii elektryczne samochody ciężarowe

    Firmy transportowe stawiają akumulatorowo-elek...
  • DJ Jadzia Załadunek w Zakopanem

    DJ Jadzia – Załadunek w Zakopanem

    Na Master Truckowej scenie #Sławomir śpiewał o ...
  • Ciekawostka

    Ciekawostka

    Na 18 zlocie Master Truck Show działo się bardz...
  • Spotkanie Polskiej Unii Transportu w Dobieszkowie [Na Osi 1020]

    Spotkanie Polskiej Unii Transportu w Dobieszkowie [Na Osi 1020]

    O czym rozmawiali przewoźnicy na spotkaniu Pols...
  • Jaki rodzaj betonu można przewozić bez rejestrowania czasu pracy?

    Jaki rodzaj betonu można przewozić bez rejestrowania czasu pracy? [Ekspert Na Osi radzi]

    „Jaki rodzaj betonu można przewozić bez rejestr...

Archiwum

  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • EKSPERCI ODPOWIADAJĄ
  • GŁÓWNA
  • KALENDARZ ADWENTOWY
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP