NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Klienci rozpoczną testy samochodów ciężarowych Volvo na ogniwa paliwowe już w 2025 r.

Klienci rozpoczną testy samochodów ciężarowych Volvo na ogniwa paliwowe już w 2025 r.

wtorek, 27 wrzesień 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Klienci rozpoczną testy samochodów ciężarowych Volvo na ogniwa paliwowe już w 2025 r.

Volvo Trucks prowadzi obecnie testy elektrycznych samochodów ciężarowych na ogniwa paliwowe, które emitują jedynie parę wodną i mają zasięg operacyjny porównywalny z samochodami ciężarowymi z silnikiem Diesla, do 1000 km. Za kilka lat ma nastąpić druga faza pilotażowa, w ramach której przeprowadzone zostaną testy u Klientów na drogach publicznych.

Testy pojazdów elektrycznych Volvo na ogniwa paliwowe w ruchu komercyjnym rozpoczną się już w 2025 roku u wybranych Klientów w Europie Północnej.

Samochody ciężarowe napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi będą szczególnie przydatne w przypadku długich tras i ciężkich, wymagających energii zadań. Mogą również stanowić opcję w krajach, w których możliwości ładowania akumulatorów są ograniczone.

„Wierzę, że testy pilotażowe uwydatnią potencjał elektrycznych pojazdów z ogniwami paliwowymi. Testy będą przebiegać w wymagającym, surowym klimacie, a ponadto daje nam to doskonałą okazję do jazdy z ciężkimi ładunkami o masie do 65 ton” – mówi Jessica Sandström, SvP Global Product Management w Volvo Trucks.

Celem testów pilotażowych będzie przyjrzenie się różnym aspektom eksploatacji samochodu ciężarowego, w tym komponentom roboczym, obsłudze i wrażeniom kierowcy.

Ogniwo paliwowe wytwarza własną energię elektryczną z wodoru znajdującego się na pokładzie, a nie jest ładowane z zewnętrznego źródła. Jedynym emitowanym produktem ubocznym jest para wodna. Elektryczne samochody ciężarowe Volvo będą wykorzystywać dwa ogniwa paliwowe o mocy 300 kW, a czas tankowania będzie krótszy niż 15 minut.

Technologia ogniw paliwowych jest wciąż we wczesnej fazie rozwoju i chociaż przynosi wiele korzyści, to jednak nadal istnieją pewne wyzwania, do których należy przede wszystkim zaopatrzenie w ekologiczny wodór na dużą skalę* oraz konieczność rozwoju infrastruktury paliwowej. Aby przezwyciężyć brak dostępnego wodoru podczas prowadzenia pilotażu, tankowanie zielonego wodoru ze źródeł odnawialnych będzie się odbywało w przyzakładowej stacji paliw.

„Spodziewamy się, że podaż zielonego wodoru znacznie wzrośnie w ciągu najbliższych kilku lat, ponieważ wiele branż będzie od niego zależnych w celu redukcji CO2. Ciężarówki z ogniwami paliwowymi będą ważne dla dłuższych i cięższych transportów za kilka lat” – mówi Jessica Sandström.

Ogniwa paliwowe dostarczy Cellcentric – spółka joint venture Grupy Volvo i Daimler Truck AG. Cellcentric zbuduje jeden z największych w Europie zakładów seryjnej produkcji ogniw paliwowych, opracowanych specjalnie dla pojazdów ciężkich.

* Zielony wodór jest produkowany przy użyciu odnawialnych źródeł energii, takich jak wiatr, woda i słońce.

20 września 2022

 

Źródło: Volvo Trucks Polska

TAG: cellcentric, Daimler Truck AG, diesel, elektryczne samochody ciężarowe, emisja pary wodnej, energia elektryczna, energia elektryczna z wodoru, Grupa Volvo, Jessica Sandström, ogniwa paliwowe, para wodna, redukcja CO2, Technologia ogniw paliwowych, Testy pojazdów elektrycznych Volvo, Volvo, Volvo Trucks

Co możesz jeszcze przeczytać

eActros 300 Tractor w Grupie CLIP: duży potencjał
Na Osi – odc. 811 z dnia 2.03.2019
DJ Jadzia i jego załadunek w Zakopanem [Na Osi 960]
DJ Jadzia i jego załadunek w Zakopanem [Na Osi 960]

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP