Związek pracodawców „Transport i Logistyka Polska” opublikował krytykę wyczekiwanego od miesięcy projektu Ustawy, mającej wdrożyć w Polsce przepisy pakietu mobilności. Największym rozczarowaniem branży jest brak w projekcie jakichkolwiek rozwiązań, które ograniczałyby wzrost kosztów pracy kierowców, wymuszony wchodzącymi w życie już od 2 lutego 2022 roku przepisami pakietu.
Polski rząd protestował przeciwko tym zmianom na etapie unijnych prac legislacyjnych, ale to, co zawiera obecny projekt Ministerstwa Infrastruktury zdaje się świadczyć, że przychylność i troska o los polskiego transportu drogowego ze strony administracji rządowej już się wyczerpała. Jak obliczono w TLP, przyjęcie zaproponowanych rozwiązań będzie kosztowało branżę 30 miliardów złotych rocznie.
Wiele firm tego nie wytrzyma, inne uciekną za granicę, albo dokonają zmian umów o pracę na umowy o współpracę z działającym jako jednoosobowy przewoźnik kierowcą. Na samym końcu za te legislacyjne pomysły zapłacą wszyscy Polacy, czy to w charakterze konsumentów, czy też pracowników. Tylko wtedy na odkręcenie tego wszystkiego i naprawienie sytuacji może już być za późno.
Warto zapoznać się z całą treścią obszernego opracowania, zamieszczonego na stronie TLP.