NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Jazda i hamowanie w deszczu – porady Textar

Jazda i hamowanie w deszczu – porady Textar

wtorek, 15 październik 2024 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, CIEKAWOSTKI, GŁÓWNA, NEWS

Jazda i hamowanie w deszczu – porady Textar

Wraz z nadejściem jesieni i większą częstotliwością opadów deszczu ważne jest przypomnienie kierowcom o nawykach związanych z bezpieczeństwem jazdy, zwłaszcza jeśli chodzi o układ hamulcowy pojazdu. W okresie, w którym warunki pogodowe mogą się gwałtownie zmieniać, Textar podkreśla znaczenie ostrożnej i rozsądnej jazdy po mokrej i śliskiej nawierzchni.

Niekorzystne warunki pogodowe, takie jak deszcz, są częstą przyczyną wypadków drogowych. Gwałtowna ulewa, ale także mżawka czy wilgoć z mgły mogą znacząco wpływać na przyczepność opon, zwłaszcza gdy woda miesza się z olejami i innymi zanieczyszczeniami zebranymi na powierzchni drogi. Zwiększa to ryzyko poślizgu i utraty kontroli nad pojazdem.
Układ hamulcowy jest bez wątpienia najważniejszym elementem bezpieczeństwa czynnego każdego pojazdu. Na mokrej nawierzchni hamulce nie zapewnią tak szybkiej i skutecznej reakcji, jak na suchej. Może to prowadzić do niebezpiecznych sytuacji i mieć poważne konsekwencje.

Wskazówki dotyczące jazdy w deszczu

Aby uniknąć kłopotów, podczas jazdy w deszczu warto pamiętać o kilku wskazówkach. Szczególną ostrożność należy zachowywać w pierwszych chwilach opadów. Deszcz jest najbardziej niebezpieczny na początku, gdy mieszanka tłustych substancji, pyłu i wody na drodze zamienia asfalt w wyjątkowo śliską nawierzchnię.
Inna podstawowa zasada to zmniejszenie prędkości. Niezależnie od intensywności opadów, znacznie pogarszają się warunki drogowe i widoczność. Stojąca na drodze woda może również prowadzić do aquaplaningu, czyli chwilowej utraty przyczepności. Zwolnienie i jazda z prędkością nawet poniżej wyznaczonego limitu mogą uratować przed wypadkiem.
Na mokrej nawierzchni dobrze jest też unikać gwałtownego hamowania. Najbezpieczniej jest stopniowo, delikatnie zmniejszać prędkość, zdejmując nogę z pedału gazu, zamiast gwałtownie wciskać hamulec.

Właściwy serwis ratuje życie

Mokra nawierzchnia ma wpływ długość drogi hamowania. Dlatego ważne jest, aby kierowcy analizowali warunki na drodze, a w przypadku deszczu unikali gwałtownego hamowania. Poprawić przyczepność na śliskich nawierzchniach mogą również odpowiednie ciśnienie w oponach i głębokość bieżnika. Ponadto zalecamy regularne sprawdzanie stanu płynu hamulcowego. Z czasem może on wchłaniać wilgoć, zmniejszając skuteczność działania układu hamulcowego – mówi Marcin Ostrowski, trener techniczny marki Textar, wiodącego światowego dostawcy materiałów ciernych do układów hamulcowych.

Właściwa obsługa układu hamulcowego nie tylko zwiększa bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, ale także zapewnia lepsze zachowanie pojazdu w każdych warunkach. Dlatego Textar zachęca wszystkich kierowców do przygotowania się do jesieni i odwiedzenia warsztatu w celu sprawdzenia hamulców. W połączeniu z rozsądnym zachowaniem na drodze w nietypowych okolicznościach pomoże to zachować kontrolę nad pojazdem.

Źródło: Textar
TAG: bezpieczeństwo jazdy, deszcz, hamowanie w deszczu, jazda w deszczu, jesień, Mokra nawierzchnia, przyczepność na śliskich nawierzchniach, Textar, układ hamulcowy pojazdu

Co możesz jeszcze przeczytać

MAN i VOLVO na targach Tranexpo w Kielcach 2021 - część 2 [Na Osi 965]
MAN i VOLVO na targach Transexpo w Kielcach 2021 – część 2 [Na Osi 965]
Serwis Scania Zielona Góra zmienia lokalizację
Serwis Scania Zielona Góra zmienia lokalizację
Najdroższe auto świata sprzedane. Przeciętny Polak musiałby pracować na nie kilkaset lat…

Najczęściej czytane

  • Iveco Massif i kilka spostrzeżeń na temat ADR | ZAJAWKA Na Osi 1135

    W 1135 odcinku Na Osi Iveco Massif i kilka spos...
  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP