NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Jak zredukować koszty pojazdów w czasach recesji gospodarczej?

Jak zredukować koszty pojazdów w czasach recesji gospodarczej?

środa, 14 październik 2020 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, GŁÓWNA, NEWS

Jak zredukować koszty pojazdów w czasach recesji gospodarczej?

Jak zredukować koszty pojazdów w czasach recesji gospodarczej?
Aż 38% europejskich przewoźników spodziewa się spadku przychodów w 2020 r. Od wielu firm transportowych wymaga to zwiększenia wysiłków by redukować swoje koszty.

Cztery obszary, w których firmy transportowe mogą uzyskać najwięcej oszczędności: działania zapewniające zgodność z przepisami, zarządzanie i czynności administracyjne, zużycie paliwa oraz zapewnienie bezpieczeństwa.

Skutecznym i sprawdzonym sposobem na osiągnięcie wymaganej redukcji są nowoczesne rozwiązania do zarządzania flotą pojazdów.
Aż 38% europejskich przewoźników spodziewa się spadku przychodów w 2020 r., między innymi w związku z międzynarodową recesją, zaś na całym świecie straty firm transportowych mogą wynieść aż 550 mld euro.

— To sytuacja bez precedensu dla całej branży. Żeby przetrwać na rynku, firmy transportowe muszą jeszcze efektywniej działać na rzecz optymalizacji kosztów — mówi Dariusz Terlecki, Dyrektor Sprzedaży CEE w firmie Webfleet Solutions Poland, największego europejskiego dostawcy rozwiązań do zarządzania flotami pojazdów. Według Dariusza Terleckiego, występują cztery obszary, w których w szczególności warto zadbać o wprowadzenie oszczędności.

Do pierwszego z nich zaliczają się działania zapewniające zgodność z przepisami, w tym obsługa tachografów. Według badania przeprowadzonego przez Webfleet na 1200 firmach transportowych w Europie, nadal aż 18% przedsiębiorstw korzysta z ręcznego pobierania danych, natomiast około 40% z nich poświęca na tę czynność do 30 minut na każdy pojazd, a kolejne 18% nawet godzinę.

— W przypadku floty liczącej 50, 100 lub więcej pojazdów negatywny wpływ takiej sytuacji na produktywność wydaje się oczywisty — mówi Dariusz Terlecki. — Szczególnie, że aż 41% badanych firm w ciągu ostatnich 12 miesięcy odwołało od 1 do 10 zleceń z powodu braku wiedzy na temat możliwych do wykorzystania godzin pracy kierowców — dodaje.

Do drugiego należą czynności administracyjne, których realizacja jest bardzo czasochłonna. Według badania 32% wszystkich europejskich przedsiębiorstw transportowych przeznacza 16-30 minut na analizę danych z tachografu jednego pojazdu, podczas gdy w przypadku kolejnych 28% ten czas wynosi 31-60 minut miesięcznie. Zarządzanie flotą również wiąże się z ponoszeniem znaczących kosztów. Chodzi m.in. o zużycie paliwa, serwisowanie pojazdów oraz wysokość składki ubezpieczeniowej. Warto zauważyć, że m.in. ze względu na brak efektywnych metod analizy tachografów oraz zarządzania flotą, aż 68% menedżerów floty w USA twierdzi, że nie może precyzyjnie określić kosztów naprawy i obsługi pojazdów.

Wspomniane już wydatki związane z zużyciem paliwa są trzecim z wymienionych obszarów i jednym z najwyższych kosztów operacyjnych. W badaniu PriceWaterhouseCoopers, 75% managerów ds. transportu wskazało na wahania cen ropy naftowej jako jedno ze swoich największych wyzwań operacyjnych. Czwarty, a zarazem ostatni obszar to bezpieczeństwo — jego zachowanie podczas jazdy jest kluczowe nie tylko ze względu na życie i zdrowie kierowców, ale pozwala również uniknąć wielu wydatków związanych z wypadkami, stłuczkami i stratą ładunku. Przedsiębiorstwa transportowe najczęściej radzą sobie z tym problemem poprzez analizę stylu jazdy kierowców oraz przeprowadzanie dla nich regularnych szkoleń.

We wszystkich wspomnianych obszarach można osiągnąć znaczące redukcje kosztów dzięki telematyce, która pomaga efektywnie gromadzić dane dotyczące charakterystyki jazdy każdego kierowcy oraz miejsc w którym znajdują się pojazdy. Jednym z takich rozwiązań jest WEBFLEET, rozwiązanie oferowane przez Webfleet Solutions, które pozwala w sposób zdalny ściągać dane telematyczne i wykorzystywać je na bieżąco do optymalizacji zarządzania pojazdami.

Dzięki tej usłudze menedżer floty może zobaczyć, kto i dlaczego zużywa większe ilości paliwa, a zarazem bardziej optymalnie planować trasy przejazdów. Przy pomocy WEBFLEET można również ustalić, który z kierowców powinien poprawić bezpieczeństwo swojej jazdy, obniżyć koszty serwisowania i zmniejszyć prawdopodobieństwo przestoju. Rozwiązania te mogą również informować, kiedy pojazd ma być oddany do przeglądu serwisowego, co zwiększa szansę na wcześniejsze wykrycie potencjalnych problemów. Ponadto inwestując w telematykę pojazdów można starać się o atrakcyjniejszą stawkę ubezpieczeniową.

Zapraszamy do zapoznania się z konkretnymi przykładami wdrożeń rozwiązań oferowanych przez Webfleet Solutions tutaj. Więcej na temat tego w jaki sposób można obniżyć koszty floty transportowej można dowiedzieć się z naszego e-booka tutaj.

Webfleet Solutions – a Bridgestone companyWebfleet Solutions jest jednym z wiodących dostawców rozwiązań telematycznych na świecie, zajmujących się zarządzaniem flotą, telematyką pojazdów i usług „connected car”. Platforma WEBFLEET jest wykorzystywana przez firmy każdej wielkości, w celu zwiększenia efektywności użytkowania pojazdów, obniżenia kosztów eksploatacyjnych, bieżącego wsparcia kierowców oraz zwiększenia ogólnej wydajności floty. Webfleet Solutions świadczy usługi m. in. dla branży ubezpieczeniowej, wynajmu i leasingu, importerów samochodów oraz firm, obsługujących zarówno przedsiębiorstwa, jak i konsumentów. Z rozwiązań Webfleet Solutions korzysta ponad 50 tysięcy klientów na całym świecie i obsługuje kierowców w ponad 100 krajach, zapewniając im największą w branży sieć wsparcia i najszerszy zakres dedykowanych aplikacji i narzędzi integrujących. Webfleet Solutions zapewnia klientom najwyższy standard bezpieczeństwa, jakości i dostępności usług certyfikowanych zgodnie z normą ISO/IEC 27001:2013 (ponowny audyt w listopadzie 2018 r.). Webfleet Solutions jest częścią Bridgestone Europe NV/SA („Bridgestone”), spółki zależnej Bridgestone Corporation, lidera w dziedzinie zaawansowanych rozwiązań i zrównoważonej mobilności.

źródło: Tansport Manager

TAG: na osi news, recesja gospodarcza, redukcja kosztów, Transport manager

Co możesz jeszcze przeczytać

Stan dróg a terminowość dostaw na osi
Stan dróg a terminowość dostaw
Słowacja złagodziła reżim dotyczący kierowców
na osi odcinek 920
Scania V8 do ciężkiej roboty w lesie | odcinek 920 | 3.04.2021 |

Najczęściej czytane

  • Eurowag Prime przekracza setkę: dynamiczny rozwój sieci stacji premium w Europie

    Eurowag powiększył swoją sieć stacji premium o ...
  • Iveco Massif i kilka spostrzeżeń na temat ADR | ZAJAWKA Na Osi 1135

    W 1135 odcinku Na Osi Iveco Massif i kilka spos...
  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP