NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • IVECO jest gotowe do podjęcia nowego wyzwania w Rajdzie Dakar 2023, czyli najbardziej wyczekiwanym dorocznym wyścigu przez pustynne wydmy

IVECO jest gotowe do podjęcia nowego wyzwania w Rajdzie Dakar 2023, czyli najbardziej wyczekiwanym dorocznym wyścigu przez pustynne wydmy

wtorek, 27 grudzień 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, CIEKAWOSTKI, GŁÓWNA, NEWS

IVECO jest gotowe do podjęcia nowego wyzwania w Rajdzie Dakar 2023, czyli najbardziej wyczekiwanym dorocznym wyścigu przez pustynne wydmy

Final day in the workshop

IVECO ponownie weźmie udział w historycznym Rajdzie Dakar, tym razem z dwoma nowymi zespołami: Boss Machinery Team de Rooy IVECO oraz Eurol Team de Rooy IVECO. Obie ekipy już grzeją silniki przed najbardziej ekstremalnym wyścigiem rajdowym na świecie, który odbędzie się między 31 grudnia 2022 r. a 15 stycznia 2023 r. już po raz czwarty w Arabii Saudyjskiej.

IVECO będzie oficjalnym dostawcą pojazdów, silników i części zamiennych dla obydwu zespołów. Wszystkie ciężarówki IVECO Powerstar są wyposażone w silniki IVECO Cursor 13 o mocy do 1000 KM, specjalnie zaprojektowane przez FPT Industrial – markę IVECO w ramach Iveco Group i globalnego lidera specjalizującego się w zaawansowanej technologii zespołów napędowych. W pojazdach zastosowano też najnowocześniejsze modyfikacje zawieszenia i systemów pompowania opon. W najnowszej edycji Rajd Dakar – w którym będzie się ścigać 365 pojazdów – wraca do Arabii Saudyjskiej, ale na nową trasę zapowiadającą się jako ekstremalny test wytrzymałości. Zawodnicy będą mieli do pokonania dystans ponad 8500 km po pełnym niebezpieczeństw terenie, od wybrzeży Morza Czerwonego po metę w Ad‑Dammam po przeciwnej stronie Półwyspu Arabskiego. Poziom trudności ponownie zwiększono, wystawiając umiejętności kierowców na ciężką próbę. Czeka ich prawie 5000 km odcinków specjalnych rozłożonych na prolog i 14 etapów. Cztery dni przewidziano na przejazd przez ocean wydm na pustyni Ar-Rab al-Chali. Zaplanowano również „Maraton”, w trakcie którego zawodnicy i towarzyszące im ekipy techniczne będą musiały poradzić sobie bez jakiejkolwiek pomocy z zewnątrz.

Fabio Santiago, dyrektor ds. marketingu i zarządzania produktami w dziale pojazdów ciężarowych IVECO, powiedział: Nie możemy się już doczekać momentu, kiedy nasze ciężarówki IVECO Powerstar pokażą na co je stać w tym najtrudniejszym rajdzie w Arabii Saudyjskiej. Nasze zespoły wyróżnia połączenie doświadczenia i młodych talentów, a kierowcy są głodni rywalizacji i zdeterminowani, by dać z siebie wszystko i maksymalnie wykorzystać potencjał pojazdów. Wraz ze sprawdzonymi samochodami ciężarowymi IVECO Powerstar o znakomitych osiągach, zespół stanowi zwycięską kombinację i jest zdeterminowany do stawienia czoła wyzwaniu!

Eurol Team de Rooy IVECO

Mitchel van den Brink zaliczył swój wyścigowy debiut już jako 16‑latek, kiedy dołączył do swojego ojca, Martina, który brał udział w Dakarze 2019 jako mechanik i pilot. Mitchel był wówczas najmłodszym uczestnikiem tej imprezy. Będzie prowadził IVECO Powerstar (pojazd nr 511) z pilotem Moisesem Torrallardoną i mechanikiem Jarno Van De Polem.

Martinowi van den Brinkowi, legendzie Dakaru od 2009 r., będą towarzyszyć pilot Rijk Mouw i mechanik Erik Kofman. Po zajęciu 8. miejsca w Dakarze 2021 kierowca wystartuje samochodem IVECO Powerstar (nr 506) z celem poprawienia ubiegłorocznego wyniku.

Boss Machinery Team de Rooy IVECO

Janus van Kasteren jr jest kierowcą rajdowym. W Rajdzie Dakar już po raz czwarty wystartuje samochodem IVECO Powerstar (pojazd nr 502), z pilotem Marcelem Snijdersem i mechanikiem Darkiem Rodewaldem. Będzie się starał wykorzystywać doświadczenia zdobyte w poprzednich edycjach i zająć jeszcze wyższą lokatę niż 6. osiągnięta w 2020 r.

Vick Versteijnen z Holandii, który zadebiutował w Rajdzie Dakar w 2015 r., pojedzie samochodem IVECO Powerstar (nr 504) wraz z pilotem Teunem Van Dalem i mechanikiem Andreasem Van Der Sande.

TAG: Ad‑Dammam, Andreas Van Der Sande, Ar-Rab al-Chali, Arabia Saudyjska, arno Van De Pol, Boss Machinery Team de Rooy IVECO, DAKAR, Dark Rodewald, Erik Kofman, Eurol Team de Rooy IVECO, Fabio Santiago, FPT Industrial, Iveco, IVECO Cursor 13, iveco group, IVECO Powerstar, Janus van Kasteren jr, Marcel Snijders, Martin van den Brink, Mitchel van den Brink, Moises Torrallardona, Morze Czerwone, Półwysep Arabski, Rajd Dakar, Rijk Mouw, Teun Van Dal, Vick Versteijnen

Co możesz jeszcze przeczytać

Scania S-series, long cab
Scania z myślą o kierowcach: Nowe, komfortowe, długie kabiny klasy premium
Co jest paliwem dla rozwoju firm transportowych w Polsce?
Zajawka odcinka 892 Na Osi

Najczęściej czytane

  • Truckerskie Wesele | Na Osi 1140

    Truckerskie Wesele Faustyny i Kamila....
  • Na Osi ODCINEK 1140

    Bauma 2025 i zrobotyzowane koparki, ekspert o s...
  • Nowa wersja serwisu DAF Ready-to-Go już dostępna

    DAF Trucks ogłasza uruchomienie odświeżonego se...
  • Trucker Club ODCINEK 17/2025

    W 17 odcinku Trucker Clubu 10 część relacji z M...
  • Autotechnika Expo 2025: Inter Cars – innowacje, które zmieniają oblicze branży warsztatowej

    Największe stoisko, premierowe technologie i ro...

Archiwum

  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP