Firma Astara – oficjalny importer marki ISUZU w Polsce – informuje o przekazaniu kolejnej partii specjalistycznych pick-upów do służb państwowych. Tym razem flota Straży Granicznej została wzbogacona o 12 egzemplarzy ISUZU D-Max, przygotowanych i dostarczonych przez Car Center z Wrocławia, autoryzowanego dealera marki. Wszystkie samochody zostały skonfigurowane w wersji LSX z podwójną kabiną oraz wyposażone w automatyczną skrzynię biegów, zapewniając funkcjonariuszom komfort i doskonałą funkcjonalność podczas pracy w wymagającym terenie.
W ramach realizacji zamówienia przekazano 8 pojazdów oznakowanych w kolorze srebrnym metalizowanym oraz 4 egzemplarze nieoznakowane w odcieniu szarym. Każdy z nich został przygotowany tak, aby sprostać specyfice służby – zarówno podczas patroli przygranicznych, jak i działań prowadzonych poza utwardzonymi drogami.
Pojazdy zostały dodatkowo doposażone zgodnie z wymaganiami Straży Granicznej. W samochodach zamontowano hardtop typu Venture, wykładzinę podburtową zabezpieczającą przestrzeń ładunkową, wyciągarkę KangarooWinch, hak holowniczy, stalowe osłony skrzyni biegów oraz reduktora, a także ogrzewanie postojowe Webasto. Auta przeznaczone do służby wyposażono również w system sygnałów uprzywilejowania oraz komplet oznaczeń identyfikacyjnych, podczas gdy wersje nieoznakowane zachowały tę samą konfigurację techniczną, jednak bez oklejenia służbowego i belki świetlnej na dachu.
Pojazdy stworzone do zadań specjalnych
ISUZU D-Max, wykorzystywany w służbie Straży Granicznej, jest ceniony za solidną konstrukcję, trwałość i możliwości jazdy nawet w najtrudniejszych warunkach terenowych. Model napędza jednostka wysokoprężna o pojemności 1,9 litra, zapewniająca odpowiednią moc do pracy bez względu na nawierzchnię, charakteryzująca się jednocześnie niskim zużyciem paliwa. Dodatkowo ramowa konstrukcja, wytrzymałe zawieszenie i odpowiednio wzmocnione podwozie gwarantują stabilność oraz niezawodność podczas codziennej eksploatacji.
Pick-up oferuje również dużą przestrzeń ładunkową oraz ładowność sięgającą do 1,1 tony, co umożliwia transport specjalistycznego wyposażenia potrzebnego podczas działań operacyjnych. Ponadto może również holować przyczepę o masie do 3,5 tony, co znacząco zwiększa zakres jego zastosowań.
Dodatkowym atutem ISUZU D-Max jest głębokość brodzenia wynosząca około 800 mm oraz kąt natarcia na poziomie 30,5°, dzięki czemu pojazd sprawdza się w wymagającym, zmiennym terenie, który jest stałym elementem pracy strażników granicznych.
Radosław Przybyt, Country Manager ISUZU Automotive Polska, zaznaczył: „Zaufanie Straży Granicznej do naszego niezawodnego i funkcjonalnego pickupa Isuzu D-Max to dla nas wielki zaszczyt i kolejne potwierdzenie, że kluczowe zalety tego samochodu – sprawdzony napęd 4×4 i mocny, ale oszczędny silnik, a także znakomite właściwości jezdne idealnie odpowiadają wymaganiom tych służb.”
Źródło: Astara







