NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • FUSO, marka należąca do Daimler Truck, obchodzi swoje 90-lecie

FUSO, marka należąca do Daimler Truck, obchodzi swoje 90-lecie

czwartek, 02 czerwiec 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, CIEKAWOSTKI, GŁÓWNA, NEWS

FUSO, marka należąca do Daimler Truck, obchodzi swoje 90-lecie

Leinfelden-Echterdingen.

Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation (MFTBC; „FUSO”), azjatycka spółka córka Daimler Truck, obchodzi właśnie 90-lecie istnienia marki FUSO. Dzieje ikonicznej nazwy FUSO sięgają maja 1932 roku, kiedy to w stoczni Kobe, należącej do ówczesnej Mitsubishi Shipbuilding Company, zszedł z taśmy pierwszy autobus firmy Mitsubishi, „B46 type shared car”, który otrzymał handlową nazwę FUSO. Nazwę tę zaproponował inżynier stoczni. Słowo „Fuso” oznaczało dawniej wielkie święte drzewo, obecnie zaś jest używane jako nazwa kwiatu hibiskusa. Siedmiometrowej długości autobus Fuso posiadał 38 miejsc siedzących i był wówczas wyposażony w 6-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 7 litrów i mocy 100 KM. Dla upamiętnienia pierwszej dostawy autobusu typu B46 dla ministerstwa kolei wybrano spośród wewnątrzfirmowych propozycji nazwę FUSO.

Karl Deppen, prezes i dyrektor generalny Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation oraz szef Daimler Truck Asia, skomentował: „Z okazji 90-tej rocznicy FUSO dziękujemy naszym klientom, pracownikom i partnerom biznesowym za lojalność i wsparcie. Jubileusz ten jest znakiem wieloletniego zaufania, jakim udziałowcy darzą nasze produkty, technologie i usługi. Branża samochodowa czyni wysiłki zmierzające do dekarbonizacji, my zaś jako firma MFTBC jesteśmy częścią globalnego rozwiązania tej kwestii. Dowodem naszego zaangażowania był pierwszy w pełni elektryczny eCanter z roku 2017. Dzięki zaproponowanemu przez nas modelowi kolejnej generacji, wkrótce jeszcze szerszy krąg użytkowników będzie mógł skorzystać z rozwiązań elektromobilnościowych”.

Krótka historia marki FUSO

Oprócz pierwszego samochodu nazwę handlową FUSO otrzymały później następne ważne produkty: 4-tonowa ciężarówka z silnikiem benzynowym KT1 (1946), pierwsza w Japonii duża ciężarówka z kabiną T380 oraz pierwszy japoński minibus Rosa (1960). W okresie gospodarczego rozkwitu Japonii, który trwał od lat 50-tych do 70-tych, paleta produktów firmy wzbogaciła się o szereg mniejszych i większych ciężarówek i autobusów, które odegrały ważną rolę w rozwoju ekonomicznym kraju. Firmę MFTBC, będącą producentem pojazdów użytkowych marki FUSO, utworzono w roku 2003 poprzez odłączenie segmentu pojazdów użytkowych Mitsubishi Motors Corporation od segmentu aut osobowych, co pozwoliło temu pierwszemu wejść w skład ówczesnego koncernu DaimlerChrysler. Przyłączenie MFTBC do segmentu pojazdów użytkowych koncernu DaimlerChrysler nastąpiło w roku 2004.

FUSO dzisiaj

Obecnie FUSO wytwarza szeroką gamę pojazdów użytkowych, m. in. lekkie, średnie i ciężkie samochody ciężarowe oraz autobusy, a także silniki przemysłowe dla ponad 170 rynków na całym świecie. Zatrudniając ponad 11 tys. osób, FUSO stanowi integralny element globalnego portfolio spółki Daimler Truck AG („Daimler Truck”) w zakresie samochodów ciężarowych i autobusów, a jednocześnie ważny filar biznesowy tego przedsiębiorstwa na półkuli azjatyckiej. W roku 2021 marka FUSO, osiągnąwszy poziom sprzedaży 125 tys. sztuk pojazdów (co stanowi ponad jedną czwartą światowej sprzedaży całego koncernu), walnie przyczyniła się do wyraźnego przyrostu obrotów Daimler Truck.

Legendarna lekka ciężarówka FUSO Canter znajduje uznanie na całym świecie i w wielu krajach posiada rekordowe udziały rynkowe. Odkąd FUSO Cantery weszły na rynek w 1963 r., wyprodukowano ich na całym świecie ponad 4,5 mln sztuk. W roku 2021 marka FUSO zaoferowała nową generację Cantera – z innowacyjnym wyposażeniem w zakresie bezpieczeństwa i komfortu oraz o nowoczesnym designie.

FUSO eCanter liderem bezemisyjnego transportu

Azjatycka spółka-córka Daimler Truck uznawana jest także za lidera w dziedzinie bezemisyjnego transportu. W 2017 r. marka FUSO pochwaliła się pierwszą generacją eCantera – innowacyjnego i w pełni elektrycznego lekkiego pojazdu użytkowego, eksploatowanego już przez klientów w Japonii, Europie i Ameryce Północnej w liczbie ponad 350 sztuk. Pojazdy te w ramach codziennej eksploatacji przejechały już łącznie ponad 4,5 mln kilometrów – bez lokalnej emisji zanieczyszczeń. Opierając się na rezultatach pięcioletniej współpracy z pierwszymi użytkownikami eCanterów, polegającej na słuchaniu ich opinii i uczeniu się, marka FUSO zamierza wkrótce zaprezentować klientom w Azji i w Europie całkowicie nowego eCantera następnej generacji. Będzie to model wielkoseryjny, udoskonalony pod względem zasięgu kilometrowego i bezpieczeństwa, oferowany w większej gamie wersji. Więcej szczegółów dotyczących następnej generacji eCantera poznamy na zbliżających się targach IAA Transportation 2022 w Hanowerze (od 20 do 25.09).

Pozycja lidera na ważnych rynkach

FUSO odgrywa dla Daimler Truck ważną rolę na kilku najważniejszych rynkach pojazdów użytkowych w Azji. Przykładowo od ponad 50 lat FUSO zajmuje czołową pozycję w Indonezji, posiadając tu udział rynkowy wynoszący 46,7% (2021). Z kolei udział marki FUSO w rynku tajwańskim wynosi ok. 33,6% – od ponad 30 lat plasuje się ona w tym kraju na pozycji rynkowego lidera. Marka FUSO zajmuje także pierwsze miejsce w Nowej Zelandii, gdzie w zeszłym roku uzyskała udział rynkowy w wysokości 19,7% – złożyły się na to czynniki takie jak ożywienie popytu, rozwijająca się sieć dealerów oraz wprowadzenie nowych modeli. Również w Europie marka FUSO może się pochwalić ciągiem sukcesów. W regionie UE30 wolumen sprzedażowy FUSO osiągnął rekordową wartość na tle ostatnich 10 lat, zdobywając w segmencie lekkich pojazdów użytkowych do 10 ton najwyższy udział rynkowy, wynoszący 37,1%.

 

Źródło: Daimler Truck

TAG: B46 type shared car, bezemisyjny transport, Daimler Truck, DaimlerChrysler, eCanter, Fuso, FUSO Canter, Fuso eCanter, IAA Transportation 2022, Karl Deppen, Kobe, lektromobilność, MFTBC, Mitsubishi Fuso Truck & Bus, Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation, Mitsubishi Shipbuilding Company

Co możesz jeszcze przeczytać

Maik Terpe Support: tatuaże i mordercze laleczki!
Nowy Ford Transit Courier oferuje wyższe wskaźniki efektywności w segmencie kompaktowych vanów, przy lepszych parametrach i szerszych możliwościach komunikowania się
Zajawka odc. 916 Na Osi

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP