NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Fordy Rangery ze specjalistycznymi zabudowami dla straży pożarnej

Fordy Rangery ze specjalistycznymi zabudowami dla straży pożarnej

poniedziałek, 04 październik 2021 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, CIEKAWOSTKI, GŁÓWNA, NEWS

Fordy Rangery ze specjalistycznymi zabudowami dla straży pożarnej

Fordy Rangery ze specjalistycznymi zabudowami dla straży pożarnej

Ford na całym świecie i od wielu lat wspiera specjalistów z różnych dziedzin – od pracowników budowlanych, przez przedsiębiorców,  ratowników, służby mundurowe, po straż pożarną. Również w Polsce,  diler – Frank-Cars Częstochowa – przekazał Fordy Rangery ze specjalistycznymi zabudowami dla Państwowej Straży Pożarnej.

Wyspecjalizowane pojazdy są przygotowywane dla wojska, służb drogowych, czy mundurowych. Zabudowy powstają pod konkretne zamówienie, dlatego pojazdy te cechują się niezwykłą wytrzymałością i wszechstronnością. Tak jest również w przypadku samochodów rozpoznawczo-operacyjnych dla straży pożarnej. Wiele modeli Forda może być doskonałymi bazami do rozbudowy i stosowania bardzo zróżnicowanych zabudów specjalistycznych.

W firmie Frank-Cars Częstochowa odbyło się uroczyste przekazanie siedemnastu pojazdów. Były to trzy modele z zabudową kontenerową, cztery modele przeznaczone m.in. do obsługi dronów z termowizją oraz dziesięć modeli z zabudowami uniwersalnymi.

Fordy Rangery ze specjalistycznymi zabudowami dla straży pożarnej

Kilkanaście modeli specjalistycznych w różnych wersjach zabudowy

Lekki samochód rozpoznawczo-operacyjny z zabudową ze standardowym lub dużym hardtopem, lekki pojazd z zabudową kontenerową – to tylko nieliczne przykłady możliwości, jakie oferują specjalistyczne zabudowy modeli Forda dla straży pożarnej. Wszystkie modele łączy jednak jedno – solidna konstrukcja, niezawodna baza pod wyspecjalizowaną zabudowę, dynamika, komfort podczas wielogodzinnej służby i pewność, że auto będzie mobilne w każdych warunkach.

W przypadku modelu lekkiego samochodu rozpoznawczo-operacyjnego (LSRO), który bazuje na modelu Ranger z zabudową kontenerową, mamy do czynienia z legendarnym pick-up’em, który nie boi się żadnego terenu i zapewnia mobilność nawet w trudnych warunkach drogowych. Pomaga w tym między innymi napęd na cztery koła (możliwość dołączenia napędu wraz z reduktorem). Pod maską znajduje się turbodoładowany silnik wysokoprężny 2.0 EcoBlue o mocy 170 KM, który przekazuje napęd na koła za pośrednictwem 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów.

Fordy Rangery ze specjalistycznymi zabudowami dla straży pożarnej

Oczywiście auta dla straży pożarnej są odpowiednio zmodyfikowane oraz wzmocnione, aby zapewniały pełną mobilność w najtrudniejszych warunkach. Przykładowo na tylnej osi zastosowano zawieszenie pneumatyczne z automatyczną regulacją ciśnienia w miechach w taki sposób, aby utrzymać wysokość nadwozia oraz stabilność, bez względu na masę obciążenia na skrzyni ładunkowej. Oprócz miechów pneumatycznych zastosowano tradycyjne resory piórowe, które pozwalają na pełną mobilność nawet w przypadku uszkodzenia miechów pneumatycznych. Ponadto w przednim zawieszeniu pojawiły się wzmocnione sprężyny marki Eibach, która jest licencjonowanym dostawcą elementów zawieszenia dla marki Ford. Prześwit minimalny pojazdu to 190 mm (pod osiami pojazdu – w obciążeniu), choć w niektórych modelach z oponami terenowymi, prześwit jest zdecydowanie większy. Ponadto, dzięki zastosowaniu opcjonalnego pakietu offroadowego, wszystkie elementy newralgiczne tj. silnik i skrzynia biegów, są zabezpieczone grubą osłoną przed ewentualnymi uszkodzeniami.

Fordy Rangery ze specjalistycznymi zabudowami dla straży pożarnej

Wszystkie samochody zostały wyposażone w dodatkowe 2 gniazda zasilania 230V, dodatkowe gniazda zapalniczek oraz gniazda USB. Na pokładzie znajdują się także przetwornice 230V, dodatkowe lampy LED, oświetlenie uprzywilejowania oraz specjalne konsole dachowe pod radiostacje, dodatkowy schowek i oświetlenie. Ze względu na możliwość interwencji w trudnym terenie, auta mają wyższe kąty natarcia, zejścia i rampowe. Zastosowano również potężne wyciągarki, które w przypadku tak wyspecjalizowanych pojazdów, są niezbędne do sprawnego przeprowadzania akcji ratowniczych.

Ford Ranger jest bez wątpienia jednym z najlepszych pickupów na świecie – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska Sp. z o.o.

Odzwierciedleniem tego jest zarówno zaufanie, jakim model ten cieszy się wśród wielu różnorodnych grup klientów, w tym bardzo wymagających służb mundurowych i ratowniczych, jak i doskonałe wyniki sprzedaży, np. w Polsce Ranger jest liderem segmentu pickupów, z ponad czterdziestoprocentowym udziałem. Szeroko dostępne, wyspecjalizowane zabudowy pozwalają nam przygotować pojazdy skrojone na miarę potrzeb danego klienta – dodał Piotr Pawlak.

Fordy Rangery ze specjalistycznymi zabudowami dla straży pożarnej

 

źródło: Ford Polska

TAG: Ford, ford polska, Ford Polska Sp. z o.o., ford ranger, Frank-Cars, Frank-Cars Częstochowa, Piotr Pawlak, pojazdy strażackie, Straż pożarna

Co możesz jeszcze przeczytać

Badania techniczne po nowemu
Ponownie w czołówce – polscy dealerzy DAF-a wyróżnieni w Europie
Truck Story: Scania 4 | Na Osi 1067

Najczęściej czytane

  • Volvo Trucks Polska przekazuje rekordową partię Volvo FH Aero firmie SIS Trans.

    Volvo Trucks Polska zrealizowało największe w t...
  • Opłaty drogowe coraz łatwiejsze? Eurowag zwiększa zasięg EETS w Europie

    Kierowcy korzystający z urządzenia pokładowego ...
  • ZAJAWKA NA Osi 1141

    Szalona jazda pewnym dostawczakiem. Oglądaj Na ...
  • ZAJAWKA NA Osi 1141

    Bauma 2025 część 6: jak powstaje ekspozycja? Ki...
  • Truckerskie Wesele | Na Osi 1140

    Truckerskie Wesele Faustyny i Kamila....

Archiwum

  • lipiec 2025
  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP