WARSZAWA, 4 listopada 2024 roku
Ford Ranger to wszechstronny pickup, którego szeroka gama silników zapewnia wyjątkową ładowność i zdolność do holowania ciężkich przyczep. Najnowsza odsłona tego modelu sprawdza się również w roli samochodu straży pożarnej.
Przygotowany przez firmę FC Autosystem amerykański pickup został wyposażony w aluminiową zabudowę rozpoznawczo – operacyjną typu hardtop. Dostęp do tylnej części pojazdu zapewniają uchylne klapy. Możliwe jest również wyposażenie pojazdu w wysuwaną szufladę, dzięki której zawartość przestrzeni ładunkowej w całości lub jej części zostanie wysunięta poza obrys pojazdu. Zabudowa otwierana jest na trzy strony, a drzwi są wyposażone w zamki dociskowe z możliwością regulacji. Całość została wyposażona uszczelki, które gwarantują szczelność konstrukcji. Na bocznych klapach zostały zamontowane panele Molle, które ułatwiają montaż wielu akcesoriów.
Ford Ranger na którym została umieszczona zabudowa to wersja z podwójną kabiną. Pod maską znajduje się silnik 2.0 EcoBlue o mocy 170 KM, a napęd przekazywany jest na cztery koła za pomocą manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach. Pojazd został wyposażony w sygnalizację świetlną i dźwiękową oraz w sygnalizację zintegrowaną z nakładką na dachu, a także w radiotelefon oraz wyciągarkę.
Ranger dzięki swojej zwrotności i mobilności jest idealnym pojazdem do szybkiego reagowania i innych sytuacji awaryjnych w trudnym terenie. Auto zostało dodatkowo uzbrojone w podwyższone zawieszenie, a także w opony typu „All Terrain”.
Na polskim rynku Ford Ranger oferowany jest oferowany jest w trzech wersjach kabin. Najpopularniejszą odmianą jest wersja z podwójną kabiną oferująca przestronne wnętrze i wygodne siedzenia w drugim rzędzie. Oferta obejmuje ponadto kabinę pojedynczą – z najdłuższą skrzynią ładunkową oraz kabinę przedłużoną z miejscem dla dodatkowych pasażerów.
Podstawowym silnikiem jest wydajna jednostka wysokoprężna i turbodoładowana o pojemności 2 litrów i mocy 170 KM. W ofercie znaleźć można silnik 2.0 EcoBlue BI-TURBO o mocy 205 KM. Topową jednostką jest wysokoprężny silnik V6 o objętości skokowej trzech litrów. Ranger dostępny jest zarówno z 6-biegową manualną skrzynią biegów, jak i dwoma rodzajami automatycznych przekładni – o 6 i 10 przełożeniach. Zaawansowany system napędu na cztery koła, możliwość manualnego oraz automatycznego sterowania napędami (tylko pojazdy z 10-biegową skrzynią automatyczną) czy elektroniczna blokada tylnego mechanizmu różnicowego, poszerzają możliwości terenowe nowego Rangera.
Źródło: Ford