NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Ford modernizuje fabrykę Van Dyke, która zajmie się produkcją silników elektrycznych i zelektryfikowanych skrzyń biegów

Ford modernizuje fabrykę Van Dyke, która zajmie się produkcją silników elektrycznych i zelektryfikowanych skrzyń biegów

środa, 04 sierpień 2021 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Ford modernizuje fabrykę Van Dyke, która zajmie się produkcją silników elektrycznych i zelektryfikowanych skrzyń biegów

Ford modernizuje fabrykę Van Dyke, która zajmie się produkcją silników elektrycznych i zelektryfikowanych skrzyń biegów

Dotychczasowa fabryka podzespołów do układów napędowych w Michigan ma teraz nową nazwę i rozszerzoną linię produkcyjną, która odzwierciedla zaangażowanie Forda w elektryfikację.

Fabryka przekładni Van Dyke zmienia nazwę na Van Dyke Electric Powertrain Center, która to nazwa jest ukłonem w stronę zaawansowanych technologicznie podzespołów od teraz tu powstających. Zakład będzie produkował elektryczne silniki i skrzynie biegów do pojazdów hybrydowych i w pełni zelektryfikowanych, takich jak F-150 Lightning.

Od ponad 50 lat fabryka przekładni Van Dyke produkuje elementy zawieszenia i tradycyjne skrzynie biegów do pojazdów z silnikami spalinowymi Forda. W ciągu ostatnich 10 lat zakład dodał do swojego produkcyjnego portfolio przekładnie hybrydowe. Teraz fabryka przechodzi gruntowną modernizację, aby wesprzeć zaangażowanie Forda w elektryfikację.

Zaawansowana technologia, której używamy w Van Dyke Electric Powertrain Center, przenosi nas na wyższy poziom elektrycznej przyszłości Forda – mówi John Savona, wiceprezes ds. produkcji i pracy w Ford Motor Company. – Transformacja, którą teraz przeprowadzamy, pozwoli nam szybko dopasowywać produkcję wraz ze wzrostem zainteresowania klientów nowymi pojazdami elektrycznymi marki – dodał.

Ford modernizuje fabrykę Van Dyke, która zajmie się produkcją silników elektrycznych i zelektryfikowanych skrzyń biegów

Ogromny potencjał Van Dyke Electric Powertrain Center

Van Dyke Electric Powertrain Center to obiekt o powierzchni ponad 185 tys. m2, zajmujący obszar ponad 58 ha i zatrudniający około 1 050 osób. Ford zainwestował niedawno w fabrykę 150 milionów dolarów w dodatkowe oprzyrządowanie. Obecnie zakład produkuje przekładnie konwencjonalne i hybrydowe do pojazdów takich jak Ford Transit, Edge, Escape, EcoSport, Mondeo, Kuga, S-Max, Galaxy i Lincoln Corsair.

Fabryka Van Dyke ruszyła w 1968 roku i wówczas wytwarzała części do przedniego zawieszenia. Z kolei pierwszą skrzynię biegów wyprodukowała w 1993 roku. Była to 4-stopniowa automatyczna skrzynia biegów do pojazdów takich jak Ford Taurus i Windstar. Natomiast w 2006 roku rozpoczął się montaż 6-stopniowej skrzyni biegów dla różnych pojazdów, w tym Forda Edge i Explorera. W 2018 roku wprowadzono produkcję 8-biegowej przekładni dla Forda Edge.

Ford modernizuje fabrykę Van Dyke, która zajmie się produkcją silników elektrycznych i zelektryfikowanych skrzyń biegów

W 2012 roku fabryka Van Dyke wprowadziła do produkcji pierwszą hybrydową skrzynię biegów Forda z napędem na przednie koła. W 2013 roku Van Dyke stała się pierwszą północnoamerykańską fabryką przekładni Forda typu „zero waste-to-landfill” (czyli ograniczającą do absolutnego minimum ilość odpadów trafiających na wysypiska śmieci).

Firma oczekuje, że już tego lata fabryka Van Dyke Electric Powertrain Center rozpocznie pełną parą produkcję pierwszego silnika elektrycznego (eMotor), którego egzemplarze będą zjeżdżały z linii co 75 sekund. eMotor dzięki wykorzystaniu najnowszej technologii w projektowaniu i produkcji silników, charakteryzuje się cichszym i bardziej wydajnym układem. Może też zostać zastosowany do przekładni hybrydowej lub przekładni eTrans w przypadku pojazdu w pełni elektrycznego. Oczekuje się, że zelektryfikowana skrzynia biegów (eTrans) zostanie wprowadzona do produkcji na początku przyszłego roku.

Ford modernizuje fabrykę Van Dyke, która zajmie się produkcją silników elektrycznych i zelektryfikowanych skrzyń biegów
Ford modernizuje fabrykę Van Dyke, która zajmie się produkcją silników elektrycznych i zelektryfikowanych skrzyń biegów

 

źródło: Ford Polska

TAG: Ford, Ford Motor Company, ford polska, John Savona, van dyke, Van Dyke Electric Powertrain Center

Co możesz jeszcze przeczytać

Drift, eActros i Tata Mechanik | Na Osi 1076
Program Na Osi odcinek nr 853 z 21 grudnia 2019
Przyłączcie się do strajku w obronie polskiego transportu!

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP