NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Ford F-150 Lightning SuperTruck potwierdził podczas Pikes Peak International Hill Climb, że jest królem gór

Ford F-150 Lightning SuperTruck potwierdził podczas Pikes Peak International Hill Climb, że jest królem gór

wtorek, 25 czerwiec 2024 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, CIEKAWOSTKI, GŁÓWNA, NEWS

Ford F-150 Lightning SuperTruck potwierdził podczas Pikes Peak International Hill Climb, że jest królem gór

WARSZAWA, 25 czerwca 2024 roku

Elektryczny pojazd demonstracyjny Ford F-150 Lightning SuperTruck zakończył sukcesem 102. wyścig górski Pikes Peak International Hill Climb, kończąc przejazdy z czasem 8 minut i 53 sekund i uzyskując tym samym najlepszy rezultat klasyfikacji ogólnej w 2024 roku.

Stało się to zaledwie kilka dni po ustanowieniu nowego rekordu kwalifikacyjnego tej imprezy w klasie Open z czasem 3:32,831, który jest o ponad siedem sekund krótszy od poprzedniego rekordu 3:39,939, ustanowionego przez SuperVana 4.2, którego Ford Performance wystawił do zawodów w 2023 roku.

Dobry wynik jest efektem doświadczenia i sprawności kierowcy Romaina Dumasa, zmagającego się na trasie z usterką techniczną, po której doszło do całkowitego zatrzymania pojazdu. Postój spowodował opóźnienie o około 26 sekund w stosunku do początkowego czasu kwalifikacji, ale błyskawiczne działanie Dumasa pomogło skrócić przerwę do minimum i wyeliminować problem. Francuz zdołał szybko wykonać pełny reset układów SuperTrucka i mógł kontynuować wspinaczkę na szczyt, agresywniej niż kiedykolwiek do tej pory naciskając pedał przyspieszenia, aby ostatecznie utrzymać pierwsze miejsce wśród 61 konkurentów.

Postępy samochodów elektrycznych Forda, podejmujących i kończących najtrudniejsze próby, są głównym świadectwem ciężkiej pracy i poświęcenia, jakie nasze zespoły włożyły w ten program – powiedział Mark Rushbrook, globalny dyrektor Ford Performance Motorsports. – Wiele doświadczeń przyniosły nam starty SuperVana 4.2 w zeszłorocznym wyścigu Pikes Peak International Hill Climb i byliśmy w stanie wykorzystać tę wiedzę w tegorocznym wyścigu – od tego momentu wszystko szło w górę.

Romain Dumas, rekordzista wyścigu Race to the Clouds i ekspert w testowaniu możliwości elektrycznych pojazdów pokazowych Forda, prowadził F-150 Lightning SuperTruck o mocy 1600 KM.

Jestem zaszczycony, że wspólnie z Ford Performance mogłem sięgnąć po to zwycięstwo w wyścigu Pikes Peak International Hill Climb – powiedział Dumas. – Wszystko podczas tej imprezy jest wyzwaniem. Nie przypomina ona żadnego innego wyścigu – masz tylko jeden strzał. Na początku stanęliśmy przed nie lada problemem, ale to tylko zwiększyło moją determinację, by nadrobić stracony czas w dalszej części wyścigu.

Opracowanie elektrycznego F-150 Lightning EV przez Ford Performance było świadectwem skuteczności współpracy twórców tego modelu pokazowego. STARD (Stohl Advanced Research and Development) odegrał kluczową rolę w tworzeniu ponad 1600-konnego elektrycznego bolidu. SuperTruck został również wyposażony w najwyższej klasy sportowe hamulce Sparco i osprzęt bezpieczeństwa oraz specjalnie zaprojektowane opony Pirelli P-Zero, zapewniające stabilność na trudnych górskich drogach.

Osiągnięcie tego wyczynu wymagało niemałego wysiłku – powiedział Sriram Pakkam, menedżer ds. Formuły 1 i wyczynowych pojazdów elektrycznych w Ford Performance Motorsports. – Była to ciężka praca całego zespołu, zarówno naszych utalentowanych specjalistów od aerodynamiki, jak i ekspertów od układów napędowych. Musieliśmy również pracować wspólnie, aby dopracować szczegóły, takie jak utrzymanie niskiej masy przy jednoczesnej maksymalizacji siły docisku i myślę, że zespół wykonał fantastyczną robotę.

Debiut SuperTrucka to dopiero początek jego startów. Zachęcamy do śledzenia informacji, gdzie na świecie pojawi się jeszcze model pokazowy F-150 Lightning.

 

Źródło: Ford Polska

 

TAG: elektryczny ford, Ford, Ford F-150 Lightning SuperTruck, Ford Performance, Ford Performance Motorsports, Pikes Peak International Hill Climb, SuperTruck, Supervan

Co możesz jeszcze przeczytać

Na Osi odcinek nr 892
Czy weekend wlicza się w 4-dniową przerwę… | Na Osi 1083
Gala PIP i Fiat Ducato Maxi | ODCINEK Na Osi 1119

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP