NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Ford F-150 Lightning SuperTruck potwierdził podczas Pikes Peak International Hill Climb, że jest królem gór

Ford F-150 Lightning SuperTruck potwierdził podczas Pikes Peak International Hill Climb, że jest królem gór

wtorek, 25 czerwiec 2024 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, CIEKAWOSTKI, GŁÓWNA, NEWS

Ford F-150 Lightning SuperTruck potwierdził podczas Pikes Peak International Hill Climb, że jest królem gór

WARSZAWA, 25 czerwca 2024 roku

Elektryczny pojazd demonstracyjny Ford F-150 Lightning SuperTruck zakończył sukcesem 102. wyścig górski Pikes Peak International Hill Climb, kończąc przejazdy z czasem 8 minut i 53 sekund i uzyskując tym samym najlepszy rezultat klasyfikacji ogólnej w 2024 roku.

Stało się to zaledwie kilka dni po ustanowieniu nowego rekordu kwalifikacyjnego tej imprezy w klasie Open z czasem 3:32,831, który jest o ponad siedem sekund krótszy od poprzedniego rekordu 3:39,939, ustanowionego przez SuperVana 4.2, którego Ford Performance wystawił do zawodów w 2023 roku.

Dobry wynik jest efektem doświadczenia i sprawności kierowcy Romaina Dumasa, zmagającego się na trasie z usterką techniczną, po której doszło do całkowitego zatrzymania pojazdu. Postój spowodował opóźnienie o około 26 sekund w stosunku do początkowego czasu kwalifikacji, ale błyskawiczne działanie Dumasa pomogło skrócić przerwę do minimum i wyeliminować problem. Francuz zdołał szybko wykonać pełny reset układów SuperTrucka i mógł kontynuować wspinaczkę na szczyt, agresywniej niż kiedykolwiek do tej pory naciskając pedał przyspieszenia, aby ostatecznie utrzymać pierwsze miejsce wśród 61 konkurentów.

Postępy samochodów elektrycznych Forda, podejmujących i kończących najtrudniejsze próby, są głównym świadectwem ciężkiej pracy i poświęcenia, jakie nasze zespoły włożyły w ten program – powiedział Mark Rushbrook, globalny dyrektor Ford Performance Motorsports. – Wiele doświadczeń przyniosły nam starty SuperVana 4.2 w zeszłorocznym wyścigu Pikes Peak International Hill Climb i byliśmy w stanie wykorzystać tę wiedzę w tegorocznym wyścigu – od tego momentu wszystko szło w górę.

Romain Dumas, rekordzista wyścigu Race to the Clouds i ekspert w testowaniu możliwości elektrycznych pojazdów pokazowych Forda, prowadził F-150 Lightning SuperTruck o mocy 1600 KM.

Jestem zaszczycony, że wspólnie z Ford Performance mogłem sięgnąć po to zwycięstwo w wyścigu Pikes Peak International Hill Climb – powiedział Dumas. – Wszystko podczas tej imprezy jest wyzwaniem. Nie przypomina ona żadnego innego wyścigu – masz tylko jeden strzał. Na początku stanęliśmy przed nie lada problemem, ale to tylko zwiększyło moją determinację, by nadrobić stracony czas w dalszej części wyścigu.

Opracowanie elektrycznego F-150 Lightning EV przez Ford Performance było świadectwem skuteczności współpracy twórców tego modelu pokazowego. STARD (Stohl Advanced Research and Development) odegrał kluczową rolę w tworzeniu ponad 1600-konnego elektrycznego bolidu. SuperTruck został również wyposażony w najwyższej klasy sportowe hamulce Sparco i osprzęt bezpieczeństwa oraz specjalnie zaprojektowane opony Pirelli P-Zero, zapewniające stabilność na trudnych górskich drogach.

Osiągnięcie tego wyczynu wymagało niemałego wysiłku – powiedział Sriram Pakkam, menedżer ds. Formuły 1 i wyczynowych pojazdów elektrycznych w Ford Performance Motorsports. – Była to ciężka praca całego zespołu, zarówno naszych utalentowanych specjalistów od aerodynamiki, jak i ekspertów od układów napędowych. Musieliśmy również pracować wspólnie, aby dopracować szczegóły, takie jak utrzymanie niskiej masy przy jednoczesnej maksymalizacji siły docisku i myślę, że zespół wykonał fantastyczną robotę.

Debiut SuperTrucka to dopiero początek jego startów. Zachęcamy do śledzenia informacji, gdzie na świecie pojawi się jeszcze model pokazowy F-150 Lightning.

 

Źródło: Ford Polska

 

TAG: elektryczny ford, Ford, Ford F-150 Lightning SuperTruck, Ford Performance, Ford Performance Motorsports, Pikes Peak International Hill Climb, SuperTruck, Supervan

Co możesz jeszcze przeczytać

ZAJAWKA Na Osi 1150
40 proc. polskich firm transportowych stawia na technologię
Ostatnie testy wytrzymałościowe przed rozpoczęciem produkcji seryjnej – Mercedes-Benz eEconic na kole podbiegunowym w Finlandii
Przed zbliżającym się wejściem do produkcji seryjnej w drugiej połowie bieżącego roku, Mercedes-Benz eEconic z akumulatorowym napędem elektrycznym sprawdza się w testach zimowych na kole podbiegunowym.

Najczęściej czytane

  • ODCINEK Na Osi 1158

    W odcinku piknik siedleckiego oddziału Opoltran...
  • Scania Polska na targach TransLogistica Poland 2025 – przyszłość transportu w zasięgu ręki

    Podczas tegorocznych targów TransLogistica Pola...
  • Zakątek motocyklistów na XXI Ultor Master Truck Show – część 10 | Na Osi 1157

    Zakątek motocyklistów na XXI Ultor Master Truck...
  • Mistrz reklamy pod prąd | Na Osi 1157

    Nie zabijaj, nie daj się zabić: Mistrz reklamy ...
  • Dopuszczalna masa całkowita ciągnika rolniczego i przyczep | Na Osi 1157

    Jaka jest dopuszczalna masa całkowita ciągnika ...

Archiwum

  • Listopad 2025
  • październik 2025
  • wrzesień 2025
  • sierpień 2025
  • lipiec 2025
  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP