NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Europa zmaga się z niedoborem autotransporterów – na nowy pojazd czeka się nawet 3 lata

Europa zmaga się z niedoborem autotransporterów – na nowy pojazd czeka się nawet 3 lata

piątek, 13 czerwiec 2025 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Europa zmaga się z niedoborem autotransporterów – na nowy pojazd czeka się nawet 3 lata

Na europejskim rynku zapotrzebowanie na autotransportery rośnie szybciej niż ich produkcja i wiele wskazuje na to, że ta dysproporcja w najbliższych latach będzie się tylko zwiększać. Już teraz na odbiór nowego zestawu czeka się nawet 36 miesięcy.[1]

Na ich deficyt wpływa kilka czynników. Jednym z nich jest rosnąca produkcja nowych samochodów na terenie UE. Coraz więcej aut jest również importowanych z Chin do Europy. Eurostat wskazuje, że w ciągu ostatnich 5 lat na Starym Kontynencie liczba samochodów osobowych wzrosła o 16 mln, osiągając poziom 256 mln. Ich liczba zwiększyła się niemal we wszystkich krajach UE.[2]

Braki autotransporterów w Europie

Popyt na usługi przewozu samochodów jest ściśle połączony z ogólną liczbą pojazdów, których obecnie w Europie mamy ponad 250 mln.[3] Skalę zainteresowania przewozem aut obrazują dane z Eurostatu, zgodnie z którymi w ciągu jednego roku przetransportowano ponad 20 mln samochodów.[4]

W ciągu ostatnich kilku lat największą liczbę nowych samochodów odnotowano w Niemczech (49 mln), we Włoszech (blisko 41 mln) oraz we Francji (ponad 39 mln). Polska w zestawieniu znalazła się na dalszym miejscu, a liczba zarejestrowanych aut wzrosła u nas o blisko 2 mln do niemal 22 mln.[5]

Europejski rynek motoryzacyjny cały czas się rozwija. Duża flota samochodowa i coraz większa liczba nowych aut tylko to potwierdza i jest jasnym, dobrym sygnałem na to, że zapotrzebowanie na autotransportery będzie prawdopodobnie sukcesywnie wzrastać. Już teraz widzimy, że popyt znaczenie przewyższa podaż, więc jest to ogromna szansa dla naszej marki Luggi. Warto dodać, że długi czas oczekiwania na takie specjalistyczne zestawy wynika ze złożoności samego projektu i wielu etapów produkcyjnych oraz testów, zanim transporter może trafić na rynek. Co więcej, nie można zapominać również o konieczności dopasowania takiego pojazdu do norm prawnych, które mogą się różnić w zależności od danego kraju, czasu potrzebnego na uzyskanie homologacji, a także innych wyzwań, z którymi inżynierowie mogą spotkać się po drodze. Trudnością są także niedobory odpowiednich komponentów motoryzacyjnych. To wszystko sprawia, że produkcja autotransportera jest bardzo skomplikowana i czasochłonna – wyjaśnia Patryk Steidten, Wiceprezes, Zabudowy365.pl.

Przyczyny niedoboru zestawów do transportu aut 

Rynek autotransporterów charakteryzuje się ograniczoną podażą tych pojazdów, dlatego przed podpisaniem nowego kontraktu szczególnie ważna jest weryfikacja terminu realizacji zamówienia. W przeciwieństwie do popularnych naczep typu firanki czy chłodnie, których dostępność jest duża, segment transporterów samochodowych wymaga zamawiania nowych aut ze sporym wyprzedzeniem. Ponadto niektórzy producenci wstrzymali przyjmowanie zamówień. Pojawienie się na rynku nowego producenta, czyli marki Luggi, który niedawno zadebiutował na Stadionie Śląskim w Chorzowie, z pewnością zwiększy wybór nowoczesnych transporterów i przyczyni się do uzupełnienia rynkowych braków.

Firmy zajmujące się międzynarodowym transportem samochodów mierzą się z wieloma wyzwaniami logistycznymi. W ostatnich latach import samochodów z Chin do Europy uległ znacznemu zwiększeniu, co wynika ze wzrostu popularności aut produkowanych w Państwie Środka. Zwiększony popyt na pojazdy ze Wschodu doprowadził do przeciążenia portów morskich, co w połączeniu z deficytem transporterów i coraz bardziej dającym się we znaki brakiem kierowców zawodowych jest dużym wyzwaniem związanym ze sprawną dystrybucją aut. Z tego względu możliwość wyboru nowoczesnego i pojemnego autotransportera, takiego jak Luggi może pozytywnie wpłynąć na obecną sytuację. Oczywiście, zdajemy sobie sprawę z tego, że w pełni nie zaspokoimy ogromnych potrzeb rynkowych, ale w pewnym stopniu możemy zmniejszyć ograniczoną dostępność tych specjalistycznych pojazdów – komentuje Adrian Janusiak, Project Manager, Zabudowy365.pl

Autotransporter oparty na innowacji

Luggi to polski producent autotransporterów, w których zastosowano innowacyjne rozwiązania technologiczne. Jednym z nich jest możliwość jazdy solo, czyli bez naczepy. Jest to możliwe, dzięki zastosowaniu autorskiej belki tylnej najazdowej, która pozwala w łatwy sposób oddzielić ciągnik siodłowy od reszty pojazdu.

Rozwiązanie to jest rzadko spotykane w standardowym wyposażeniu tego typu pojazdów, a niesie wiele korzyści np. w postaci ułatwionego manewrowania czy możliwości wykonywania przejazdów technicznych samym ciągnikiem siodłowym. Co więcej, w trakcie projektowania przestrzeni ładunkowej pojazdów Luggi wzięto pod uwagę wyzwania, z którymi często mierzą się kierowcy przewożący samochody. Podczas załadunku i rozładunku pojazdów może dochodzić do niebezpiecznych sytuacji, mogących doprowadzić do urazów operatorów. W celu ułatwienia wykonywania tych operacji w trudnych warunkach atmosferycznych i po zmroku pojazdy Luggi zostały wyposażone w autorski system oświetlenia roboczego SLS (Safety Lights Solution), który składa się ze zoptymalizowanych lamp LED wydajnie oświetlających wszystkie kluczowe obszary przestrzeni ładunkowej – podkreśla Mateusz Ciupa, Key Account Manager/Quality Manager, Zabudowy365.pl.

Innym, oprócz bezpieczeństwa atutem pojazdów marki Luggi jest komfort jazdy kierowców, który zapewniają kabiny marki Daimler Trucks – partnera projektu, dostarczającego ciągniki siodłowe Mercedes Actros w wersji Gigaspace.

Duże i komfortowe kabiny wciąż stanowią rzadkość w autotransporterach, które kierowcom raczej kojarzą się z ograniczoną przestrzenią do pracy i wypoczynku. Nie jest tajemnicą, że deficyt kierowców zawodowych na europejskim rynku transportowym rośnie z każdym rokiem, więc zapewnienie im odpowiednich warunków stanowiło jeden z priorytetów towarzyszących pracom konstruktorów. Dla klientów wybierających autotransportery Luggi, kabina Gigaspace może stanowić silny atut podczas rozmów o pracę z nowymi kierowcami – podsumowuje Adrian Janusiak.


[1] Superauto.pl, Analiza Rynkowa i Potencjał Inwestycyjny: Zapotrzebowanie na Autotransportery w Europie – Szansa dla Luggi.
[2] Eurostat, Passenger cars in the EU,2024
[3] Jak wyżej.
[4] Superauto.pl, Analiza Rynkowa i Potencjał Inwestycyjny: Zapotrzebowanie na Autotransportery w Europie – Szansa dla Luggi.
[5] Eurostat, Passenger cars in the EU,2024

 

Źródło: LIGHTSCAPE

TAG: autotransporter, autotransportery, Eurostat, Luggi, przewóz samochodów, Rynek autotransporterów, Zabudowy365, Zabudowy365.pl

Co możesz jeszcze przeczytać

Są obawy o przyszłość transportu. Nastroje polskich przewoźników drogowych.
Renault Trucks T Robust special edition_01
T Robust 13L, nowa seria specjalna w ofercie pojazdów używanych Renault Trucks
Agrotech cz. 2, zlot w Lužnicach i Master Truck Show oraz ochrona polskiego transportu [Na Osi 983]
Agrotech cz. 2, zlot w Lužnicach i Master Truck Show oraz ochrona polskiego transportu [Na Osi 983]

Najczęściej czytane

  • Trucker Club ODCINEK 15/2025

    W 15 odcinku Trucker Clubu 8 część relacji z Ma...
  • OPOLTRANS na XXI Master Truck Show 18-20.07.2025 Polska Nowa Wieś, Opole, Poland

    OPOLTRANS - sieć hurtowni motoryzacyjnych - po ...
  • Bauma 2025 część 2 | Na Osi 1137

    Bauma 2025 część 2. Materiał pochodzi z 1137 o...
  • Nie zabijaj, nie daj się zabić: Mocny klaps | Na Osi 1137

    Nie zabijaj, nie daj się zabić: Mocny klaps Ma...
  • Czy drugi kierowca musi się zalogować w tachografie? | Na Osi 1137

    Ekspert odpowiada: Czy drugi kierowca musi się ...

Archiwum

  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP