NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Elektryczne dostawy do sklepów drogeryjnych – DSV korzysta z trzech ciężarówek Mercedes-Benz eActros

Elektryczne dostawy do sklepów drogeryjnych – DSV korzysta z trzech ciężarówek Mercedes-Benz eActros

czwartek, 18 maj 2023 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Elektryczne dostawy do sklepów drogeryjnych – DSV korzysta z trzech ciężarówek Mercedes-Benz eActros

Leinfelden-Echterdingen / Weilerswist.

Firma DSV stawia na ciężarówkę Mercedes-Benz eActros przeznaczoną do transportu dystrybucyjnego. Firma logistyczna wzbogaciła swoją flotę o trzy pojazdy eksploatowane w oddziale Weilerswist na zachód od Bonn. Elektryczne ciężarówki z zabudową kufrową do przewozu ładunków suchych służą do realizacji dostaw do 15 placówek handlowych sieci drogeryjnej „dm” w obrębie miasta Bonn. Ładowanie akumulatorów samochodów ciężarowych odbywa się w bazie DSV po zakończeniu całodziennej pracy.

Ronald Ott, szef niemieckiego pionu sprzedaży samochodów ciężarowych Mercedes-Benz & FUSO, Daimler Truck AG: „DSV to globalna firma transportowo-logistyczna, a Mercedes-Benz Trucks jest jej wieloletnim partnerem w obszarze mobilności. Cieszy nas bardzo, że również sięgając po napędy alternatywne firma DSV wybrała pojazd naszej marki i będziemy wspólnie podążać drogą do bezemisyjnej przyszłości”.

Peter Fog-Petersen, Executive Vice President, DSV Road DACH: „Takie innowacyjne rozszerzenie floty jest kolejnym krokiem ku odpowiedzialnemu i zrównoważonemu kształtowaniu logistycznych łańcuchów dostaw. To zadanie, które nasze przedsiębiorstwo konsekwentnie realizuje także wraz ze swoim długoletnim partnerem – dm. W Bonn wykorzystujemy w dostawach do sklepów największą połączoną flotę eActrosów”.

 

„Poprzez ekologiczne zaopatrywanie naszych sklepów dm w Bonn z wykorzystaniem trzech eActrosów wzmacniamy swoje zaangażowanie w zrównoważoną i perspektywiczną logistykę transportu w dm. Wraz z naszym partnerem DSV postawiliśmy sobie za cel w pełni bezemisyjną realizację dostaw z centrum dystrybucyjnego Weilerswist do sieci sklepów dm w Bonn”, mówi Christian Bodi, który jako dyrektor zarządzający dm jest odpowiedzialny także za pion logistyczny.

eActros do transportu dystrybucyjnego

Akumulatorowo-elektryczny Mercedes-Benz eActros do ciężkiego transportu dystrybucyjnego od 2021 r. zjeżdża z linii produkcyjnej fabryki w Wörth. Akumulatory eActrosa składają się z trzech (eActros 300) lub czterech (eActros 400) pakietów akumulatorowych, każdy o zainstalowanej pojemności 112 kWh1. eActros 400, wyposażony w cztery pakiety akumulatorowe, ma zasięg do 400 kilometrów2. Technicznym sercem tej elektrycznej ciężarówki jest jednostka napędowa – sztywna oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi i dwustopniową skrzynią biegów. Oba chłodzone cieczą silniki generują moc ciągłą 330 kW oraz moc maksymalną 400 kW. Ponadto, stosując przewidujący styl jazdy, można odzyskiwać energię elektryczną przez rekuperację. Energia wytworzona w ten sposób podczas hamowania trafia z powrotem do akumulatorów eActrosa, a następnie może być ponownie wykorzystana do napędzania pojazdu.

 

eConsulting – eActros jako zintegrowane rozwiązanie, obejmujące również zindywidualizowane doradztwo

Niezależnie od techniki napędowej, każda inwestycja w pojazd użytkowy musi być opłacalna dla firmy transportowej w jej codziennej działalności. Ponadto, szczególnie w przypadku samochodów ciężarowych z napędem w pełni elektrycznym, konieczne jest uprzednie rozeznanie szeregu kwestii: Na jakich trasach mogę eksploatować pojazdy elektryczne? Jak przedstawia się kwestia infrastruktury ładowania? Jakie przedsięwzięcia i inwestycje budowlane mogą być konieczne, aby umożliwić ładowanie w bazie operacyjnej? Tym ważniejsze jest więc, aby nie tylko sprzedać klientowi elektryczną ciężarówkę, ale także towarzyszyć mu na drodze do elektryfikacji jego floty. Elektromobilność jest przecież czymś więcej, niż tylko wprowadzeniem nowych napędów. Właśnie dlatego Mercedes-Benz Trucks włączył eActrosa w ekosystem biznesowy, obejmujący również ofertę doradczą umożliwiającą maksymalne wykorzystanie pojazdu oraz optymalizację całkowitych kosztów posiadania.

Przykładowo na podstawie dotychczasowych tras przejazdów można na potrzeby danego klienta określić realistyczny i miarodajny profil zastosowań elektrycznych ciężarówek. Oprócz elektryfikacji bazy operacyjnej, przedmiotem tzw. eConsultingu mogą być – zależnie od życzenia klienta – wszelkie kwestie dotyczące planowania, składania wniosków i realizacji inwestycji związanych z infrastrukturą ładowania oraz z przyłączeniem do sieci. Na życzenie dostępna jest też pomoc w ustaleniu możliwości uzyskania dotacji publicznych na infrastrukturę i pojazdy.

1 Pojemność znamionowa nowego akumulatora, określona dla wewnętrznie zdefiniowanych warunków brzegowych. Może ona przyjmować różną wartość, zależnie od rodzaju zastosowania i warunków otoczenia.

2 Zasięg pojazdu został określony wewnętrznie w optymalnych warunkach, m.in. przy wykorzystaniu czterech pakietów akumulatorowych po przeprowadzeniu wstępnego kondycjonowania, w transporcie dystrybucyjnym z częściowym obciążeniem, bez przyczepy, w temperaturze zewnętrznej 20°C.

 

Źródło: Daimler Truck Polska

TAG: Bonn, eActros, eActros do transportu dystrybucyjnego, eConsulting, elektromobilność, Elektryczne ciężarówki, Firma DSV, Ładowanie akumulatorów samochodów ciężarowych, Mercedes-Benz eActros, Mercedes-Benz Trucks, Peter Fog-Petersen, przewóz ładunków suchych, Ronald Ott, transport dystrybucyjny, Weilerswist, zabudowa kufrowa

Co możesz jeszcze przeczytać

Scania Growth Capital inwestuje w czujniki dla pojazdów autonomicznych
Scania Growth Capital inwestuje w czujniki dla pojazdów autonomicznych
Radosna twórczość nie ustaje
Radosna twórczość nie ustaje
MOYA dla Ukrainy – współpraca z Polską Akcją Humanitarną
MOYA dla Ukrainy – współpraca z Polską Akcją Humanitarną

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP