Leinfelden-Echterdingen / Weilerswist.
Firma DSV stawia na ciężarówkę Mercedes-Benz eActros przeznaczoną do transportu dystrybucyjnego. Firma logistyczna wzbogaciła swoją flotę o trzy pojazdy eksploatowane w oddziale Weilerswist na zachód od Bonn. Elektryczne ciężarówki z zabudową kufrową do przewozu ładunków suchych służą do realizacji dostaw do 15 placówek handlowych sieci drogeryjnej „dm” w obrębie miasta Bonn. Ładowanie akumulatorów samochodów ciężarowych odbywa się w bazie DSV po zakończeniu całodziennej pracy.
Ronald Ott, szef niemieckiego pionu sprzedaży samochodów ciężarowych Mercedes-Benz & FUSO, Daimler Truck AG: „DSV to globalna firma transportowo-logistyczna, a Mercedes-Benz Trucks jest jej wieloletnim partnerem w obszarze mobilności. Cieszy nas bardzo, że również sięgając po napędy alternatywne firma DSV wybrała pojazd naszej marki i będziemy wspólnie podążać drogą do bezemisyjnej przyszłości”.
Peter Fog-Petersen, Executive Vice President, DSV Road DACH: „Takie innowacyjne rozszerzenie floty jest kolejnym krokiem ku odpowiedzialnemu i zrównoważonemu kształtowaniu logistycznych łańcuchów dostaw. To zadanie, które nasze przedsiębiorstwo konsekwentnie realizuje także wraz ze swoim długoletnim partnerem – dm. W Bonn wykorzystujemy w dostawach do sklepów największą połączoną flotę eActrosów”.
„Poprzez ekologiczne zaopatrywanie naszych sklepów dm w Bonn z wykorzystaniem trzech eActrosów wzmacniamy swoje zaangażowanie w zrównoważoną i perspektywiczną logistykę transportu w dm. Wraz z naszym partnerem DSV postawiliśmy sobie za cel w pełni bezemisyjną realizację dostaw z centrum dystrybucyjnego Weilerswist do sieci sklepów dm w Bonn”, mówi Christian Bodi, który jako dyrektor zarządzający dm jest odpowiedzialny także za pion logistyczny.
eActros do transportu dystrybucyjnego
Akumulatorowo-elektryczny Mercedes-Benz eActros do ciężkiego transportu dystrybucyjnego od 2021 r. zjeżdża z linii produkcyjnej fabryki w Wörth. Akumulatory eActrosa składają się z trzech (eActros 300) lub czterech (eActros 400) pakietów akumulatorowych, każdy o zainstalowanej pojemności 112 kWh1. eActros 400, wyposażony w cztery pakiety akumulatorowe, ma zasięg do 400 kilometrów2. Technicznym sercem tej elektrycznej ciężarówki jest jednostka napędowa – sztywna oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi i dwustopniową skrzynią biegów. Oba chłodzone cieczą silniki generują moc ciągłą 330 kW oraz moc maksymalną 400 kW. Ponadto, stosując przewidujący styl jazdy, można odzyskiwać energię elektryczną przez rekuperację. Energia wytworzona w ten sposób podczas hamowania trafia z powrotem do akumulatorów eActrosa, a następnie może być ponownie wykorzystana do napędzania pojazdu.
eConsulting – eActros jako zintegrowane rozwiązanie, obejmujące również zindywidualizowane doradztwo
Niezależnie od techniki napędowej, każda inwestycja w pojazd użytkowy musi być opłacalna dla firmy transportowej w jej codziennej działalności. Ponadto, szczególnie w przypadku samochodów ciężarowych z napędem w pełni elektrycznym, konieczne jest uprzednie rozeznanie szeregu kwestii: Na jakich trasach mogę eksploatować pojazdy elektryczne? Jak przedstawia się kwestia infrastruktury ładowania? Jakie przedsięwzięcia i inwestycje budowlane mogą być konieczne, aby umożliwić ładowanie w bazie operacyjnej? Tym ważniejsze jest więc, aby nie tylko sprzedać klientowi elektryczną ciężarówkę, ale także towarzyszyć mu na drodze do elektryfikacji jego floty. Elektromobilność jest przecież czymś więcej, niż tylko wprowadzeniem nowych napędów. Właśnie dlatego Mercedes-Benz Trucks włączył eActrosa w ekosystem biznesowy, obejmujący również ofertę doradczą umożliwiającą maksymalne wykorzystanie pojazdu oraz optymalizację całkowitych kosztów posiadania.
Przykładowo na podstawie dotychczasowych tras przejazdów można na potrzeby danego klienta określić realistyczny i miarodajny profil zastosowań elektrycznych ciężarówek. Oprócz elektryfikacji bazy operacyjnej, przedmiotem tzw. eConsultingu mogą być – zależnie od życzenia klienta – wszelkie kwestie dotyczące planowania, składania wniosków i realizacji inwestycji związanych z infrastrukturą ładowania oraz z przyłączeniem do sieci. Na życzenie dostępna jest też pomoc w ustaleniu możliwości uzyskania dotacji publicznych na infrastrukturę i pojazdy.
1 Pojemność znamionowa nowego akumulatora, określona dla wewnętrznie zdefiniowanych warunków brzegowych. Może ona przyjmować różną wartość, zależnie od rodzaju zastosowania i warunków otoczenia.
2 Zasięg pojazdu został określony wewnętrznie w optymalnych warunkach, m.in. przy wykorzystaniu czterech pakietów akumulatorowych po przeprowadzeniu wstępnego kondycjonowania, w transporcie dystrybucyjnym z częściowym obciążeniem, bez przyczepy, w temperaturze zewnętrznej 20°C.
Źródło: Daimler Truck Polska