NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Elektryczna ciężarówka z trójramienną gwiazdą: seryjny eActros wchodzi do eksploatacji w firmie Dachser w rejonie Stuttgartu

Elektryczna ciężarówka z trójramienną gwiazdą: seryjny eActros wchodzi do eksploatacji w firmie Dachser w rejonie Stuttgartu

czwartek, 03 marzec 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Elektryczna ciężarówka z trójramienną gwiazdą: seryjny eActros wchodzi do eksploatacji w firmie Dachser w rejonie Stuttgartu

Elektryczna ciężarówka z trójramienną gwiazdą: seryjny eActros wchodzi do eksploatacji w firmie Dachser w rejonie Stuttgartu

Stuttgart / Wörth / Kempten. Pierwszy akumulatorowo-elektryczny Mercedes-Benz eActros pochodzący z produkcji seryjnej trafia do usługodawcy logistycznego Dachser.

Karin Rådström, Dyrektor Generalna Mercedes-Benz Trucks, osobiście przekazała eActrosa 300 Stefanowi Hohm, Dyrektorowi ds. Rozwoju (CDO) i członkowi Zarządu Dachser, podczas spotkania w Wörth am Rhein. Dachser już dziś planuje włączenie do swojej floty kolejnych eActrosów w ramach strategii ochrony klimatu.

„Produkowany seryjnie eActros jest istotnym elementem naszego systemu dostaw miejskich DACHSER Emission-Free Delivery, który obecnie rozszerzamy na jedenaście europejskich regionów metropolitalnych”, wyjaśniał Stefan Hohm przy okazji przekazania pierwszego seryjnego pojazdu, który zastąpi w Stuttgarcie prototyp, testowany w praktyce przez firmę Dachser już od 2019 r. „eActros dowiódł w Stuttgarcie swojej codziennej użyteczności, zwłaszcza w zakresie bezemisyjnych, bezpośrednich dostaw towarów paletowanych do klientów. Ponadto pewien potencjał dla w pełni elektrycznej, 19-tonowej ciężarówki widzimy również w transporcie wahadłowym. Spodziewamy się, że pojazd ten znajdzie szerokie zastosowanie w zrównoważonej logistyce ładunków drobnicowych”.

W Stuttgarcie firma Dachser dostarcza za pomocą eActrosa do swoich klientów w centrum miasta ładunki drobnicowe, tj. przesyłki na paletach, które są zbyt duże i zbyt ciężkie, aby wysyłać je w formie paczek. Ponadto elektryczny samochód ciężarowy, we współpracy z FUSO eCanterem (7,5 tony), zaopatruje śródmiejski mikrohub w przesyłki, które następnie, na ostatnim odcinku rozprowadza się za pomocą elektrycznie wspomaganych rowerów towarowych. Wszystkie przesyłki drobnicowe na określonym obszarze (DACHSER Emission-Free Delivery) Dachser dostarcza bez lokalnej emisji CO2 i tlenków azotu. Ładowanie eActrosa w filii Dachser w Kornwestheim odbywa się wyłącznie przy użyciu „zielonej” energii elektrycznej.

Na potrzeby tego zastosowania ciężarówkę elektryczną skonfigurowano z układem napędu 4×2 i zabudową kufrową firmy SPIER. 19-tonowy pojazd został wyprodukowany zgodnie z harmonogramem już w ubiegłym roku, po rozpoczęciu produkcji seryjnej, a teraz oficjalnie przekazano go klientowi na spotkaniu po zatwierdzeniu subwencji. Dachser należy do grona wybranych klientów, którzy najszybciej zdobywali cenne doświadczenie z prototypem eActrosa.

Karin Rådström, członek Zarządu Daimler Truck Holding AG, odpowiedzialna za regiony Europy i Ameryki Łacińskiej oraz markę Mercedes-Benz w segmencie samochodów ciężarowych: „Jesteśmy dumni, że tak innowacyjny usługodawca logistyczny, jak Dachser, decyduje się na eActrosa. Z wielkim zadowoleniem przyjmujemy zaufanie, jakim obdarzyła nas firma Dachser, zamawiając kolejne eActrosy wraz z bogatym zakresem usług. Dachser był ważnym partnerem już w fazie rozwoju eActrosa od prototypu do pojazdu produkowanego seryjnie. W przyszłości będziemy nadal stawiać na silne partnerstwo z firmą Dachser na drodze do bezemisyjnego transportu”.

Zasięg pojazdu do 400 kilometrów

Akumulatory eActrosa składają się z trzech (eActros 300) lub czterech (eActros 400) pakietów akumulatorowych, każdy o zainstalowanej pojemności 112 kWh[1] i pojemności użytkowej ok. 97 kWh[2]. eActros 400, wyposażony w cztery pakiety akumulatorowe, ma zasięg do 400 kilometrów[3]. Technicznym sercem tej elektrycznej ciężarówki jest jednostka napędowa – sztywna oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi i dwustopniową skrzynią biegów. Oba chłodzone cieczą silniki generują moc ciągłą 330 kW oraz moc maksymalną 400 kW. Ponadto, stosując przewidujący styl jazdy, można odzyskiwać energię elektryczną poprzez rekuperację. Wytworzona w ten sposób energia podczas hamowania trafia z powrotem do akumulatorów eActrosa, a następnie może być ponownie wykorzystana do napędzania pojazdu. eActrosa można ładować prądem o mocy do 160 kW – po podłączeniu do zwykłego terminalu szybkiego ładowania prądem stałym o natężeniu 400 A ładowanie jego trzech pakietów akumulatorowych z poziomu 20 do 80 procent zajmuje nieco ponad godzinę[4].

Elektryczna ciężarówka z trójramienną gwiazdą: seryjny eActros wchodzi do eksploatacji w firmie Dachser w rejonie Stuttgartu

Zalety samochodu ciężarowego Mercedes-Benz z akumulatorowym napędem elektrycznym

Dwa zintegrowane silniki elektryczne o wysokiej sprawności zapewniają równomierny przyrost mocy z wysokim początkowym momentem obrotowym. Bezzwłoczna dostępność momentu obrotowego z silników elektrycznych połączonych z dwustopniową skrzynią biegów zapewnia znakomite przyspieszenie, zachwycający komfort jazdy oraz dynamikę jazdy, które w porównaniu z konwencjonalną ciężarówką napędzaną silnikiem wysokoprężnym umożliwiają bardziej relaksujące i mniej stresujące prowadzenie pojazdu. Nisko położony środek ciężkości sprzyja również lepszej charakterystyce pokonywania zakrętów. Przy pełnym obciążeniu silnika praca kierowcy staje się przyjemniejsza także dzięki obniżeniu hałasu wewnątrz kabiny o 10 dB, co w przybliżeniu odpowiada zmniejszeniu odczuwalnego poziomu hałasu aż o połowę. Niski poziom hałasu umożliwia też realizowanie dostaw w godzinach nocnych. Kolejną różnicą w stosunku do samochodów ciężarowych z silnikiem wysokoprężnym jest znacznie mniejszy poziom drgań.

eActros z aerodynamiczną zabudową firmy SPIER

Zabudowę Mercedes-Benz eActrosa dla firmy Dachser wykonano w fabryce pojazdów SPIER; jest to zabudowa kufrowa SPIER Athlet do transportu ładunków suchych, o aerodynamicznej konstrukcji. Niedzielone profile krawędziowe z nakładkami o dopracowanej aerodynamice w połączeniu z zamontowanym spojlerem dachowym obniżają współczynnik oporu aerodynamicznego i zwiększają zasięg całego pojazdu. Zabudowa łączy wysoką ładowność z dużą pojemnością transportową. Jest dostosowana do potrzeb klienta na przykład pod względem możliwości zabezpieczenia ładunku.

Andreas Fast, szef działów sprzedaży i marketingu fabryki pojazdów SPIER: „SPIER wspiera upowszechnienie pojazdów z napędami przyjaznymi dla środowiska, oferując zaawansowane rozwiązania w zakresie zabudów. Wyposażenie Mercedes-Benz eActrosa w zabudowę SPIER Athlet, która czyni go kompletnym i uniwersalnym rozwiązaniem w segmencie pojazdów użytkowych, jest zgodne z naszą myślą przewodnią. Szkolimy i certyfikujemy pracowników do pracy przy pojazdach z napędami alternatywnymi. Cieszymy się na wyzwania związane z alternatywnymi rodzajami napędu, a tym samym na zrównoważone, ekologiczne i ekonomiczne perspektywy na przyszłość”.

Elektryczna ciężarówka z trójramienną gwiazdą: seryjny eActros wchodzi do eksploatacji w firmie Dachser w rejonie Stuttgartu

Atrakcyjny i niebiurokratyczny ServiceLeasing oferowany przez Grupę Mercedes-Benz Bank

Grupa Mercedes-Benz Bank udostępnia te pojazdy w ramach wygodnego produktu ServiceLeasing oraz subwencjonuje zgodnie z wytycznymi „Pojazdy użytkowe przyjazne dla klimatu” niemieckiego Federalnego Ministerstwa Cyfryzacji i Transportu (BMDV). Dzięki temu wsparciu Grupa Mercedes-Benz Bank może zaoferować atrakcyjne raty serwisowo-leasingowe na kolejne całkowicie elektryczne eActrosy, z których zainteresowani klienci mogą skorzystać bez zbędnej biurokracji, bezpośrednio w oddziałach Mercedes-Benz. Oferta ta jest limitowana i obowiązuje do wyczerpania udostępnionych środków, najpóźniej jednak przy zamówieniu złożonym do dnia 23.03.2022 r. i dostawie do dnia 23.12.2022 r.

Wsparcie dla elektrycznych samochodów ciężarowych

Produkowane seryjnie eActrosy otrzymają łącznie 10,77 mln euro dofinansowania z Federalnego Ministerstwa Cyfryzacji i Transportu, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi wsparcia dla lekkich i ciężkich pojazdów użytkowych z alternatywnymi, przyjaznymi dla klimatu układami napędowymi oraz związanej z nimi infrastruktury tankowania i ładowania (KsNI). Koordynacją realizacji tych wytycznych zajmuje się Krajowa Organizacja ds. Techniki Wodorowej i Ogniw Paliwowych (NOW GmbH), wnioski zatwierdza Federalny Urząd ds. transportu towarowego.

Kurt-Christoph von Knobelsdorff, Dyrektor Zarządzający NOW GmbH: „Subwencje przyczyniają się do rozpowszechniania pojazdów użytkowych wyposażonych w przyjazne dla klimatu systemy napędowe, a tym samym do redukcji emisji gazów cieplarnianych, poprawy jakości powietrza w miastach i ochrony przed hałasem. Bardzo się cieszę, że ważni gracze z branży logistycznej przejmują inicjatywę w tym zakresie i angażują się w elektryfikację transportu ciężarowego”.

[1] Pojemność znamionowa nowego akumulatora, na podstawie zdefiniowanych wewnętrznie warunków ramowych. Może się ona różnić w zależności od zastosowania i warunków otoczenia.

[2] Energia użyteczna do zwykłej eksploatacji samochodu ciężarowego z nowymi akumulatorami. Określona na podstawie zdefiniowanych wewnętrznie warunków ramowych; może się różnić w zależności od zastosowania i warunków otoczenia.

[3] Zasięg pojazdu został określony wewnętrznie, w optymalnych warunkach, przy wykorzystaniu m.in. czterech pakietów akumulatorowych po przeprowadzeniu wstępnego kondycjonowania w częściowo obciążonym pojeździe do transportu dystrybucyjnego bez przyczepy, w temperaturze zewnętrznej 20°C.

[4] W oparciu o wewnętrznie określone parametry empiryczne, uzyskane w optymalnych warunkach, w tym w temperaturze otoczenia 20°C.

 

Źródło: Mercedes-Benz

TAG: akumulatorowo-elektryczny Mercedes-Benz, akumulatorowo-elektryczny Mercedes-Benz eActros, Andreas Fast, Dachser, DACHSER Emission-Free Delivery, eActros, Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu, Federalny Urząd ds. transportu towarowego, Fuso eCanter, Grupa Mercedes-Benz Bank, Karin Rådström, Kempten, Kornwestheim, Kurt-Christoph von Knobelsdorff, MB, Mercedes Benz, Mercedes-Benz Bank, Mercedes-Benz eActros, Mercedes-Benz Trucks, ServiceLeasing, SPIER, SPIER Athlet, Stefan Hohm, Stuttgart, Wörth

Co możesz jeszcze przeczytać

Używka XXL
Aplikacja Tachograf
Nowy Hyundai BAYON już dostępny do zamówienia

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP