NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Ekologiczna przyszłość transportu. Relacja z prezentacji Volvo FE Electric

Ekologiczna przyszłość transportu. Relacja z prezentacji Volvo FE Electric

poniedziałek, 31 maj 2021 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, CIEKAWOSTKI, GŁÓWNA, NEWS

Ekologiczna przyszłość transportu. Relacja z prezentacji Volvo FE Electric

27 maja w Warszawie odbyła się oficjalna prezentacja pojazdu Volvo FE Electric, pierwszej elektrycznej ciężarówki Volvo Trucks, która już wkrótce wyjedzie na polskie drogi. To ostatnia faza Cichej Rewolucji, która ma zrewolucjonizować transport miejski. W jednym z najbliższych odcinków programu Na Osi będziecie mogli zobaczyć relację z prezentacji.

Elektromobilność to przyszłość transportu, która może wpłynąć nie tylko na niższe emisje CO2 czy obniżony poziom hałasu, ale także na sposób planowania miast. Nowe technologie, wykorzystywane do tworzenia elektrycznych pojazdów Volvo Trucks, takie jak rozwiązania akumulatorowe, sprawdzą się doskonale w dystrybucji miejskiej czy transporcie regionalnym. Zaprezentowany pojazd – Volvo FE Electric, to odpowiedź na zobowiązania Volvo Trucks, które do 2030 roku chce ograniczyć emisję CO2 ze sprzedawanych samochodów o 50% (w porównaniu z 2019 rokiem), co odpowiada ~45% zelektryfikowanych ciężarówek, do 2040 roku o 100%, a do 2050 roku osiągnąć zerową emisję CO2 netto.

Podczas otwarcia konferencji, prowadzący Marcin Prokop, zaprosił do rozmowy o wyzwaniach związanych z ekologiczną przyszłością transportu i obniżaniem CO2 w Polsce i w Europie: Małgorzatę Kulis – Dyrektor Zarządzającą Volvo Trucks, Marka Gawrońskiego – Wiceprezesa ds. związanych z sektorem publicznym Volvo Group, Jakuba Farysia – Prezesa Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego oraz Macieja Mazura – Dyrektora Zarządzającego Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.

Koncentrujemy się na korzyściach, jakie ciężarówki elektryczne dają codziennemu życiu ludzi, pomagając stworzyć czystsze, cichsze i mniej zatłoczone życie w mieście, a także produktywne i zdrowe środowisko pracy dla użytkownika i kierowców. Dlatego też naszą Cichą Rewolucję zaczynamy od transportu dystrybucyjnego poprzez wykorzystanie modeli Volvo FL i FE Electric, a już za 12 miesięcy poszerzymy zasięg a do użytkowników przekażemy modele FH, FM i FMX Electric. W pełni elektryczne ciężarówki Volvo Trucks, to także rozwiązania dla wyzwań społecznych. Szybkie tempo urbanizacji nałoży ogromne wymagania na systemy ruchu, które w wielu przypadkach już mają trudności z zaspokojeniem bieżących potrzeb. Oprócz tego prognozy przewidują, że w ciągu najbliższych 15 lat wielkość transportu wzrośnie nawet o 50 procent. Większość tych towarów będzie transportowana drogami. Większy handel elektroniczny jest jednym z głównych czynników zwiększających zapotrzebowanie na transport. Zelektryfikowana dystrybucja miejska od Volvo Trucks sprosta tym wyzwaniom dla nowoczesnych miast. Aspekt ekologiczny naszych produktów jest w pełni spójny z wartościami Volvo Trucks, jakim jest troska o środowisko, a dzięki zerowej emisji i niskiemu poziomowi hałasu poprawiamy komfort życia i bezpieczeństwo – mówi Małgorzata Kulis, Dyrektor Zarządzająca Volvo Trucks Polska.

Na ekranach pojawił się również Roger Alm – Prezes Volvo Trucks oraz Ambasador Szwecji. Do budynku nowym Volvo FE Electric wjechała Iwona Blecharczyk (Trucking Girl), Ambasadorka Volvo Trucks. Razem z Małgorzatą Kulis oraz Piotrem Wernerem, Product Digital Marketing Managerem Volvo Trucks, przybliżyli specyfikację pojazdu.

Volvo FE Electric to pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 27 ton. Posiada trzyosiowe podwozie elektryczne z zabudową GT Trailers, skrzynię z windą o ładowności ok. 13 000kg, 18-19 europalet. Dwa silniki elektryczne sprawiają, że zasięg Volvo FE Electric to ok. 200 km, w zależności od konfiguracji akumulatorów i cyklu jazdy.  Szybki czas ładowania akumulatora 265 kWh wynosi ok. 2 godziny, natomiast zwykłe ładowanie zajmuje ok. 11 godzin. Chcemy wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów i zapewnić im elektryczne ciężarówki, który będą gwarantowały tę samą produktywność, co dzisiejsze konwencjonalne rozwiązania, dlatego nowa gama FH FM i FM X w przyszłym roku już będzie gwarantować 300 km zasięgu, a dążymy do 500 km – powiedział Piotr Werner z Volvo Trucks.

Volvo FE Electric zostanie poddany testom, w ramach projektu badawczo edukacyjnego EKOLOG Ekologiczna Logistyka. Inicjatorem projektu jest Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, a patronat nad badaniem objęła Ambasada Szwecji. Pojazd będzie sprawdzany przez Partnerów projektu – firmę H&M, dostarczając produkty do sklepów oraz IKEA, dostarczając produkty zarówno do sklepów, jak i klientów.  Za zarządzanie pojazdem i realizację całego procesu operacyjnego, odpowiedzialny będzie logistyczny Partner projektu – firma No Limit.

Finał inauguracji uwieńczyło uroczyste przekazanie pojazdu Partnerom projektu EKOLOG, z udziałem Małgorzaty Kulis – Dyrektor Zarządzające Volvo Trucks, Pawła Kupczyka – Dyrektora Produktu i Rozwoju Biznesu Volvo Trucks oraz Macieja Mazura z PSPA. Odbioru pojazdu dokonali Michael Schulz – Logistics Regional Manager Region East Europe H&M, Anita Ryng – Dyrektor Komunikacji IKEA Retail w Polsce, IKEA oraz Andrzej Strzeżek – Wiceprezes Zarządu No Limit Sp. z o.o.

W kolejnym etapie projektu EKOLOG, elektryczna ciężarówka Volvo zostanie oceniona w 5 blokach tematycznych: ocena wydajności, ocena użytkowa, ocena społeczno-środowiskowa, ocena kosztów eksploatacji oraz ocena flotowa.

Zelektryfikowane ciężarówki idą w parze z wizją Volvo Trucks, aby napędzać postęp na rzecz bardziej zrównoważonego społeczeństwa.

źródło: VOLVO

TAG: Ambasada Szwecji, Andrzej Strzeżek, Anita Ryng, Cicha Rewolucja, e volvo, EKOLOG, EKOLOG Ekologiczna Logistyka, elektrczne volvo, elektromobilność, evolvo, H&M, IKEA, IKEA Retail, Iwona Blecharczyk, Jakuba Faryś, Macieja Mazur, małgorzata kulis, Marek Gawroński, Michael Schulz, No Limit, No Limit Sp. z o.o., Paweł Kupczyk, Piotrem Werner, Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, premiera, Region East Europe H&M, Roger Alm, trucking girl, Volvo, Volvo FE Electric, Volvo Trucks, VOLVO TRUCKS POLSKA

Co możesz jeszcze przeczytać

Dali sobie żółwika… | Nie zabijaj, nie daj się zabić
Bezkolizyjne wypchnięcie z drogi [Nie zabijaj, nie daj się zabić]
99 powodów, żeby wynająć… Actrosa

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP