NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • eActros 300 Tractor w Grupie CLIP: duży potencjał

eActros 300 Tractor w Grupie CLIP: duży potencjał

czwartek, 01 luty 2024 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

eActros 300 Tractor w Grupie CLIP: duży potencjał

W grudniu 2023 eActros 300 Tractor w ramach testu wykonywał przewozy zlecone przez Grupę CLIP firmie STS Logistic w Swarzędzu. Zalety pojazdu docenili kierowcy, a klient widzi w nim doskonałe narzędzie do zastosowań w transporcie tzw. ostatniej mili.

Grupa CLIP wyprzedza swoją strategią rozwoju przyszłość logistyki, inwestując w proekologiczne rozwiązania od wielu lat. Jednym z przejawów takiego podejścia jest konsekwentny rozwój transportu intermodalnego, jak również inwestycje w instalacje fotowoltaiczne dużej mocy. W grudniu 2023 roku Grupa CLIP zdecydowała się przetestować eActrosa 300 Tractora, zlecając należącej do holdingu spółce STS Logistic transport wahadłowy na trasie ze Swarzędza do Wrześni.

Świat zmierza w stronę alternatywnych paliw środków transportu. Transformacja jest nieuchronna – mówi Bartosz Nowacki, dyrektor transportu STS Logistic. – Grupa CLIP jest tego świadoma, stąd np. inwestycje w infrastrukturę takie jak panele fotowoltaiczne, które produkują 8 MW energii – więcej niż obecnie wynosi zapotrzebowanie. Dzięki temu, kiedy pojazdy elektryczne dołączą do floty, ładowanie będzie mogło się odbywać szybko.

Ten Actros 300 Tractor przewoził w ramach testu zwoje blachy z bazy CLIP w Swarzędzu do Wrześni i z powrotem, wykonując od jednego do trzech takich cykli.

Sprawdzaliśmy go pod różnym obciążeniem – od 6 do 32 ton– chcieliśmy zobaczyć, jak pojazd będzie się zachowywał i jak wpłynie to na jego wydajność – wyjaśnia Bartosz Nowacki. – Nasi kierowcy byli pod dużym wrażeniem dynamiki eActrosa: niezależnie od tonażu moc była od razu w pełni dostępna – w pojeździe spalinowym przy takim samym obciążeniu spada ona do ok. 60%. 

Podczas testu firma STS Logistic korzystała z mobilnej ładowarki o mocy 40 kWh, udostępnionej przez dealera Mercedes-Benz Trucks, firmę MB Poznań.

Na tę chwilę to była jedyna możliwość, bo w bazie CLIP nie mamy na razie mocniejszej stacjonarnej ładowarki – mówi Bartosz Nowacki. – To oznaczało, że ładowanie trwało dłużej, niż by to miało miejsce z ładowarką 160 kWh. Trzeba też przyznać, że nasz test przypadł na okres zimowy, co także wpłynęło na większe zużycie energii. W połączeniu z mocniejszą ładowarką samochód mógłby jednak pracować nawet przy niskich temperaturach praktycznie non stop i pozwoliłoby to w pełni wykorzystać potencjał tego modelu eActrosa. 

Elektryczna ciężarówka Mercedes-Benz Trucks spotkała się z bardzo dobrym odbiorem przez kierowców.

Oprócz wspomnianej już dynamiki, podkreślali przede wszystkim ciszę w kabinie, co bardzo podnosi komfort pracy – mówi Bartosz Nowacki.

Nad przebiegiem testu, podczas którego eActros 300 Tractor pokonał łącznie 1335 km, czuwał eConsultant Daimler Truck Polska – Damian Rendzikowski.

Dzięki temu cały czas czuliśmy się pewnie, mimo że to nasze pierwsze doświadczenie z elektryczną ciężarówką – podkreśla Bartosz Nowacki. – Zarówno ze strony eConsultanta, jak i zespołu dealera, czyli MB Poznań, mieliśmy zapewnione pełne wsparcie merytoryczne i organizacyjne. Również przeszkolony serwis zareagował błyskawicznie na drobną usterkę, która się pojawiła. Na początku odbyliśmy także szkolenie, które zdecydowanie poszerzyło naszą wiedzę na temat elektromobilności. Jestem przekonany, że eActros ma duży potencjał, zwłaszcza w zestawieniu z transportem intermodalnym, w którym specjalizuje się Grupa CLIP. Emisja CO2 w eActrosie wynosi zero, analogiczny pojazd spalinowy emituje rocznie ponad 90 ton dwutlenku węgla. Połączenie tych dwóch rozwiązań pozwoliłoby więc znacznie odciążyć środowisko i rozpocząć nowy etap w historii transportu. 

eActros wpisuje się w strategię rozwoju Clip, dekarbonizacji i dążenia do zero emisyjności transportu ciężarowego i intermodalnego.

 

Źródło: Daimler Truck Polska

TAG: Bartosz Nowacki, Daimler Truck Polska, Damian Rendzikowski, eActros, eActros 300 Tractor, Elektryczna ciężarówka Mercedes-Benz Trucks, Grupa CLIP, Mercedes-Benz Trucks, STS Logistic w Swarzędzu

Co możesz jeszcze przeczytać

Master Truck Show 2021, Moya, Petronas i Karolina Pilarczyk Drift Driver [ZAJAWKA Na Osi 946]
Master Truck Show 2021, Moya, Petronas i Karolina Pilarczyk Drift Driver [ZAJAWKA Na Osi 946]
Pierwsza część relacji z 17. Master Truck Show i przekazanie MB Sprinterów [ZAJAWKA Na Osi 942]
Pierwsza część relacji z 17. Master Truck Show i przekazanie MB Sprinterów [ZAJAWKA Na Osi 942]
Scania z nawet 770-konnym silnikiem

Najczęściej czytane

  • Poznań Motor Show, Muzeum WENA i BAUMA część 2 | ZAJAWKA Na Osi 1137

    Relacja z targów Poznań Motor Show, najstarsze ...
  • Najlepsi na start! Zostań Mistrzem Efektywnej Jazdy 
w Lidze Kierowców 2025

    Tegorocznej kampanii ShowTruck promującej noweg...
  • BAUMA 2025,odwiedziny w jednostce OSPi w muzeum WENA | ODCINEK Na Osi 1136

    W 1136 odcinku Na Osi odwiedziny w jednostce OS...
  • MAN TGE Next Level 4×4 “Made in Poland”

    W dniach 26-29 maja 2025 roku firma MAN Truck &...
  • Trucker Club ODCINEK 12/2025

    W 12 odcinku Trucker Clubu 5 część relacji z Ma...

Archiwum

  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP