NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Dwa elektryczne Renault Trucks T E-Tech wydane Skibitrans w ramach współpracy z Loconi Intermodal S.A.

Dwa elektryczne Renault Trucks T E-Tech wydane Skibitrans w ramach współpracy z Loconi Intermodal S.A.

poniedziałek, 09 czerwiec 2025 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Dwa elektryczne Renault Trucks T E-Tech wydane Skibitrans w ramach współpracy z Loconi Intermodal S.A.

Renault Trucks Polska, w ramach umowy wynajmu długoterminowego Vertellus, przekazało dwa elektryczne ciągniki siodłowe Renault Trucks gamy T E-Tech. Pojazdy te będą wykorzystywane do realizacji dostaw ostatniej mili dla Loconi Intermodal S.A., lidera w transporcie intermodalnym w Polsce.

O pojazdach Renault Trucks gamy T E-Tech

Dostarczone pojazdy Renault Trucks gamy T E-Tech to elektryczne ciągniki siodłowe wyposażone w trzy silniki synchroniczne na prąd przemienny o łącznej mocy 490 kW, zapewniające maksymalny moment obrotowy 2400 Nm. Pojazdy posiadają 6 pakietów akumulatorów litowo-jonowych o łącznej pojemności 540 kWh. W układzie przeniesienia napędu zastosowano skrzynię biegów Optidriver zoptymalizowaną pod kątem elektrycznych układów napędowych. Komfort prowadzenia elektrycznych pojazdów Renault Trucks jest wyjątkowy za sprawą zupełnie cichego układu napędowego. Wewnątrz kabiny kierowca znajdzie bardzo wygodną pozycję za kierownicą, dzięki naszej wyjątkowej, regulowanej kolumnie kierowniczej. W pełni pneumatyczne zawieszenie kabiny oraz pneumatyczne zawieszenie na wszystkich osiach sprawi, że jazda Renault Trucks T E-Tech to czysta przyjemność.

Pojazdy wyposażone zostały w systemy spełniające wytyczne GSR, które obejmują szereg funkcji zapewniających bezpieczeństwo kierowcy oraz innych użytkowników dróg. Jednym z nich jest system radarów i kamer monitorujących najbliższe otoczenie wokół pojazdu, ostrzegając kierowcę o obecności pieszych, rowerzystów i innych pojazdów. Kolejną istotną funkcją systemu GSR jest system automatycznego hamowania awaryjnego (AEBS), który reaguje na zagrożenia zderzenia poprzez aktywowanie hamulców w celu uniknięcia kolizji lub zmniejszenia jej skutków. Tempomat adaptacyjny ACC utrzymuje bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu, automatycznie regulując prędkość pojazdu. System wspomagania ruszania pod górę przytrzymuje hamulec przez kilka sekund po zwolnieniu pedału hamulca, co ułatwia ruszanie pod górę. System (LDWS/DDAW) ostrzega o senności wyzwalając alarm dźwiękowy i wizualny na desce rozdzielczej, gdy ciężarówka zjeżdża z pasa ruchu. Natomiast system (ISA) rozpoznaje znaki drogowe i ostrzega w przypadku, gdy pojazd porusza się wyższą prędkością. Renault Trucks T E-Tech są idealnie przystosowane do realizacji zadań transportowych w ramach dostaw ostatniej mili, szczególnie w obszarach miejskich, gdzie istotne jest ograniczenie emisji oraz hałasu.

Marcin Majak, Sales Director, Renault Trucks Polska:

„30.05.2025, jest ważną datą na drodze rozwoju elektromobilności. Po pierwsze rusza zapowiadany od dawna rządowy program wsparcia zakupu lub leasingu pojazdów zeroemisyjnych kategorii N2 i N3. Ale dziś także jesteśmy świadkami przekazania pierwszych ciągników siodłowych, w wynajmie długoterminowym, oferowanym przez Vertellus w Polsce.  Biorąc pod uwagę te dwa rozwiązania można powiedzieć, że część obiekcji zawiązanych z rozwojem elektromobilności w transporcie drogowym została przezwyciężona.   Oczywiście dopłaty znacznie obniżą „próg wejścia” dla polskich przewoźników, a mniejszy koszt oznacza automatycznie wyższą konkurencyjność transportu świadczonego pojazdami zeroemisyjnymi. Ale także oferta Vertellus nie jest tu bez znaczenia. To rozwiązanie dla tych którzy najbardziej obawiali się niskiej wartości rezydualnej pojazdów oraz trudności z odsprzedażą po okresie eksploatacji, Wybierając wynajem długoterminowy pojazdu Renault Trucks przewoźnik uwalania głowę od zmartwień o jego drugie życie. Zarówno o bezawaryjną i ekonomiczną eksploatację jak i o to co wydarzy się po jej okresie, zadba teraz Vertellus.”

Szymon Szenicer, Electromobility Manager, Renault Trucks Polska:

„Przekazanie elektrycznych ciągników siodłowych firmie Skibitrans to kolejny krok w naszej misji wspierania dekarbonizacji transportu ciężarowego w Polsce. Dziękujemy za zaufanie i cieszymy się, że pojazdy Renault Trucks będą wspierały firmy Skibitrans i Loconi w drodze do dalszej dekarbonizacji realizowanego transportu. Dzięki ofercie Vertellus jesteśmy w stanie dostarczyć pojazdy w usłudze wynajmu długoterminowego zdejmując z barków naszych klientów wszystkie obowiązki związane z zarządzaniem flotą w ramach jednej stałej miesięcznej opłaty.”

Paweł Dziębor, Specjalista d.s. Sprzedaży w firmie POLSAD Jacek Korczak, reprezentującej markę Renault Trucks w województwie Łódzkim:

„Jesteśmy dumni z faktu, że kolejny klient nam zaufał i możemy dostarczyć z naszej lokalizacji kolejne elektryczne pojazdy ciężarowe i wspierać rozwój zeroemisyjnego transportu. Elektryczne pojazdy ciężarowe nie są jeszcze tak bardzo rozpowszechnione w Polsce jak w krajach Europy zachodniej, ale z doświadczeń innych rynków wiemy, że pojazdy Renault Trucks są dojrzałym rozwiązaniem, które bardzo dobrze wspiera realizację transportu ostatniej mili.”

Skibitrans to firma z ponad 25-letnim doświadczeniem w branży transportowej, specjalizująca się w międzynarodowym transporcie chłodniczym oraz intermodalnym transporcie krajowym i międzynarodowym. Dysponuje nowoczesną flotą pojazdów przystosowanych do przewozu materiałów sypkich luzem, wyposażonych w systemy ułatwiające rozładunek intermodalnych SILO-KONTENERÓW. Skibitrans konsekwentnie inwestuje w rozwój i modernizację floty, dbając o wysoką jakość i bezpieczeństwo świadczonych usług.

Sławomir Skibiński, Prezes Skibitrans:

„Wprowadzenie do naszej floty kolejnych elektrycznych ciągników siodłowych to odpowiedź na rosnące wymagania rynku oraz nasze zobowiązania wobec środowiska. Dzięki współpracy z Renault Trucks możemy realizować dostawy w sposób bardziej zrównoważony i efektywny dla Loconi Intermodal S.A.”

Loconi Intermodal S.A jest jednym z największych polskich operatorów intermodalnych  specjalizującym się w organizacji przewozów skonteneryzowanych ładunków z/do polskich portów. Firma łączy transport kolejowy na najdłuższym odcinku trasy z transportem drogowym na odcinku ostatniej mili, oferując kompleksowe i ekologiczne rozwiązania logistyczne Obecnie Loconi obsługuje do 280 połączeń intermodalnych miesięcznie na 6 głównych trasach.​ W 2024 firma osiągnęła imponujący wolumen 270 000 TEU.

Wojciech Basiński, Kierownik Terminala Intermodalnego Loconi w Radomsku:

„Jako firma specjalizująca się w transporcie intermodalnym, dążymy do minimalizacji wpływu naszej działalności na środowisko. Współpraca ze Skibitrans i wykorzystanie elektrycznych pojazdów w dostawach ostatniej mili to ważny element naszej strategii zrównoważonego rozwoju.”

Usługa wynajmu długoterminowego Vertellus

Wynajem długoterminowy pojazdów ciężarowych to idealne rozwiązanie dla firm, które chcą skupić się na prowadzeniu działalności, nie martwiąc się o zarządzanie flotą. Usługa obejmuje pełne finansowanie, ubezpieczenie, serwis, przeglądy, naprawy, a także całodobową pomoc drogową i pojazdy zastępcze. Stała miesięczna opłata pozwala łatwo planować budżet, eliminując nieprzewidziane koszty. Klient nie musi inwestować kapitału w zakup pojazdu ani martwić się jego późniejszą sprzedażą. Oferty są elastyczne i dostosowane do indywidualnych potrzeb – można wynająć pojazd na określony czas, w wybranej konfiguracji. Dodatkowo dostęp do nowoczesnych narzędzi monitorowania floty i wsparcia technicznego pozwala zwiększyć efektywność i bezpieczeństwo transportu. Wynajem to komfort, oszczędność i profesjonalne wsparcie każdego dnia.

Wspólne dążenie do dekarbonizacji transportu ciężarowego

Renault Trucks Polska, Skibitrans Sp. z o.o. i Loconi Intermodal S.A. łączą siły w dążeniu do redukcji emisji CO₂ w sektorze transportu ciężarowego. Poprzez integrację nowoczesnych technologii, zrównoważonych praktyk logistycznych i elastycznych modeli finansowania, firmy te wyznaczają nowe standardy w branży, pokazując, że transformacja energetyczna w transporcie jest nie tylko możliwa, ale i opłacalna.

 

Źródło: Renault Trucks Polska

TAG: dekarbonizacja transportu, Loconi Intermodal S.A, POLSAD Jacek Korczak, Renault Trucks, Renault Trucks Polska, Renault Trucks T E-Tech, Skibitrans, transport chłodniczy, transport intermodalny

Co możesz jeszcze przeczytać

DAF Egipt i trzecia relacja z Master Truck 2023 | Trucker Club 179 10/2024
Kara na urlopie za brak badań technicznych | Na Osi 1081
Na Osi odc. 916

Najczęściej czytane

  • Poznań Motor Show 2025, najstarsze eksponaty w muzeum WENA i Bauma 2025 cz. 2 | Na Osi ODCINEK 1137

    W 1137 odcinku Na Osi Poznań Motor Show 2025, n...
  • Trucker Club ODCINEK 14/2025

    W 14 odcinku Trucker Clubu 7 część relacji z Ma...
  • 25 godzin w miesiącu zaoszczędzi spedytor przy wsparciu AI – jak pomaga?

    Sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej ...
  • DAF Trucks Polska rozpoczyna budowę nowoczesnego centrum pojazdów używanych pod Warszawą

    4 czerwca 2025 roku w miejscowości Urzut pod Wa...
  • Bauma 2025 część 1 | Na Osi 1136

    Pierwsza relacja z Baumy 2025. Materiał pochodz...

Archiwum

  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP