NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Duże zlecenie dla Mercedes-Benz Trucks: Amazon zamawia ponad 200 eActrosów 600

Duże zlecenie dla Mercedes-Benz Trucks: Amazon zamawia ponad 200 eActrosów 600

czwartek, 16 styczeń 2025 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Duże zlecenie dla Mercedes-Benz Trucks: Amazon zamawia ponad 200 eActrosów 600

Leinfelden-Echterdingen / Monachium / Londyn

Amazon złożył największe w historii zamówienie na ponad 200 akumulatorowo-elektrycznych samochodów ciężarowych i wybrał flagowy pojazd Mercedes-Benz eActros 600 z oferty Mercedes-Benz Trucks. Jest to również największe w historii producenta zamówienie na ciężarówki elektryczne.

Samochody ciężarowe z napędem elektrycznym będą eksploatowane na trasach o dużym przebiegu, które tworzą sieć Amazon Middle Mile, transportując kontenery ładunkowe do i z centrów realizacji, centrów sortowania i stacji dostawczych Amazon. Dzięki ponad 140 ciężarówkom w Wielkiej Brytanii i ponad 50 w Niemczech pojazdy bezemisyjne przewiozą prawdopodobnie ponad 350 milionów paczek bez emisji spalin.

Zamówienie poprzedzają testy praktyczne prototypu eActrosa 600 w jednym z centrów logistycznych Amazon w Niemczech.

Karin Rådström, prezes zarządu Daimler Truck AG, podkreśla: „Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Amazon, pionier transformacji w kierunku napędów alternatywnych, wybrał eActrosa 600, który zmienia zasady zrównoważonego transportu”.

Stina Fagerman, szefowa marketingu, sprzedaży i usług Mercedes-Benz Trucks, dodaje: „Amazon jest dla nas ważnym klientem na drodze do transportu neutralnego pod względem emisji CO2. Już przed rozpoczęciem produkcji seryjnej Amazon przetestował prototyp eActrosa 600 zbliżony do seryjnego. Dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni z tego dużego zamówienia na eActrosa 600.”

Andreas Marschner, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju globalnego w Amazon, powiedział: „Zamówienie ponad 200 eActrosów 600 podkreśla nasze zobowiązanie do bycia liderem w elektryfikacji naszej sieci transportowej w Europie. Jest to największe dotychczasowe zamówienie na ciężkie samochody ciężarowe z napędem elektrycznym Amazon na świecie i jest to ważny krok w realizacji naszego zobowiązania Climate Pledge do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla we wszystkich naszych działaniach do 2040 roku.”

O eActrosie 600 

Wysoka pojemność akumulatora wynosząca ponad 600 kilowatogodzin – stąd typoszereg 600 – oraz nowo opracowana, szczególnie wydajna oś napędowa Electric Drive umożliwiają ciężarówce elektrycznej osiągnięcie zasięgu 500 kilometrów bez ładowania pośredniego. Zasięg ten osiągany jest w bardzo realistycznych i praktycznych warunkach przy dopuszczalnej masie całkowitej zestawu wynoszącej 40 ton, który może być również znacznie przekroczona w zależności od stylu jazdy i trasy. eActros 600 pokonuje nawet ponad 1000 kilometrów dziennie. Ładowanie pośrednie podczas ustawowych przerw w jeździe – również bez ładowania megawatowego (MCS) – jest możliwe, o ile dostępne są opcje ładowania. Oprócz ładowania CCS o mocy do 400 kW eActros 600 umożliwi również ładowanie megawatowe.

Pod względem wizualnym ciężarówka z napędem elektrycznym do transportu dalekobieżnego charakteryzuje się całkowicie nowym, minimalistycznym designem z czystymi liniami i aerodynamicznym kształtem. Pod względem rentowności dla operatorów flot elektryczna ciężarówka wyznacza nowe standardy i w dłuższej perspektywie zastąpi większość samochodów ciężarowych z silnikiem wysokoprężnym w ważnym segmencie transportu dalekobieżnego. Podstawą koncepcji akumulatorowego transportu dalekobieżnego Mercedes-Benz Trucks jest oferowanie klientom kompleksowego rozwiązania transportowego obejmującego technologię pojazdów, doradztwo, infrastrukturę ładowania i usługi pod nową marką TruckCharge.

Elektryczny model flagowy Mercedes-Benz Trucks już kilkakrotnie udowodnił swoje możliwości w warunkach rzeczywistych: w eksploatacji klienta i w ramach „eActros 600 European Testing Tour 2024”, 15 000 kilometrów w pełni elektrycznej podróży przez łącznie 22 kraje o masie całkowitej zestawu 40 ton. Ponadto ciężarówka elektryczna została wybrana „International Truck of the Year 2025”. Nagroda jest najważniejszą nagrodą w branży i jest przyznawana co roku przez organizację International Truck of the Year (IToY), składającą się z 24 dziennikarzy ds. pojazdów użytkowych z Europy. eActros 600 jest produkowany seryjnie w zakładzie Mercedes-Benz w Wörth am Rhein od końca 2024 roku.


  1. eActros 600 ma trzy pakiety akumulatorów, każdy o pojemności 207 kWh. Oferują one zainstalowaną łączną pojemność 621 kWh. Pojemność znamionowa nowego akumulatora może się różnić w zależności od zastosowania i warunków otoczenia na podstawie zdefiniowanych wewnętrznie warunków ramowych.
  2. Zasięg został ustalony wewnętrznie w określonych warunkach testowych po przygotowaniu ciągnika siodłowego 4×2 o całkowitej masie zestawu drogowego 40 t w temperaturze zewnętrznej 20°C w transporcie dalekobieżnym i może odbiegać od wartości określonych zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2017/2400.

 

Źródło: Daimler Truck Polska

TAG: Amazon, Amazon Middle Mile, ciężarówki elektryczne, eActros 600, Mercedes-Benz eActros 600, Mercedes-Benz Trucks

Co możesz jeszcze przeczytać

IVECO 600000th EUROCARGO
600‑tysięczny egzemplarz Eurocargo wyprodukowany w kultowych zakładach IVECO w Brescii
Autofachman i rywalizacja młodych mechaników | Na Osi 1083
Inna twarz Wieltonu na targach Agro Show 2021 [Na Osi 973]
Inna twarz Wieltonu na targach Agro Show 2021 [Na Osi 973]

Najczęściej czytane

  • BAUMA 2025,odwiedziny w jednostce OSPi w muzeum WENA | ODCINEK Na Osi 1136

    W 1136 odcinku Na Osi odwiedziny w jednostce OS...
  • MAN TGE Next Level 4×4 “Made in Poland”

    W dniach 26-29 maja 2025 roku firma MAN Truck &...
  • Trucker Club ODCINEK 12/2025

    W 12 odcinku Trucker Clubu 5 część relacji z Ma...
  • Truck Story: Iveco Massif | Na Osi 1135

    W cyklu Truck Story opowieść o Iveco Massif. M...
  • Nie zabijaj, nie daj się zabić: Na drodze też czasami jest dziko | Na Osi 1135

    Analiza wypadku: Na drodze też czasami jest dzi...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP