NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Debiut w pełni elektrycznego E-Transita w Polsce. Ford przygotował wyjątkową ofertę i wyspecjalizowaną sieć dilerską

Debiut w pełni elektrycznego E-Transita w Polsce. Ford przygotował wyjątkową ofertę i wyspecjalizowaną sieć dilerską

piątek, 25 marzec 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Debiut w pełni elektrycznego E-Transita w Polsce. Ford przygotował wyjątkową ofertę i wyspecjalizowaną sieć dilerską

E-Transit, w pełni elektryczny samochód dostawczy Forda, już wkrótce znajdzie się w rękach pierwszych polskich klientów. Marka przygotowała wyspecjalizowaną sieć dilerską, która zajmie się sprzedażą oraz obsługą posprzedażną tego przełomowego pojazdu. Oferta modelu w Polsce jest niezwykle atrakcyjna pod względem cenowym, a E-Transit już w bazowej wersji znacznie wyróżnia się pod względem parametrów technicznych, osiągów oraz wyposażenia standardowego na tle bezpośrednich konkurentów ze swojego segmentu.

Ford Transit reprezentuje segment pojazdów dostawczych, w którym marka jest znaczącym graczem – zarówno w USA, Europie, jak i Polsce. Biorąc pod uwagę naszą strategię elektryfikacji, oczywistym jest, że w naszym portfolio musiał pojawić się także całkowicie elektryczny samochód dostawczy. E-Transit oferuje klientom nie tylko niższe koszty operacyjne, ale także innowacyjne technologie, dzięki którym będą oni mogli zwiększyć wydajność swojego biznesu. Dodając do tego uniwersalność, możliwości zabudów oraz ładowność porównywalną ze spalinowym Transitem nie mamy wątpliwości, że samochód odniesie rynkowy sukces – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.

 

Ponadczasowa elegancja w elektrycznym wydaniu

Ford E-Transit jest elektryczną wersją jednego z najlepiej sprzedających się vanów na świecie. Oznacza to także, że poza wszystkimi najlepszymi cechami przejął od niego także ponadczasowy wygląd. Jedynym wizualnym wyróżnieniem elektrycznej wersji jest charakterystyczna krata wlotu powietrza z niebieskimi listwami. Samo nadwozie nie ma jednak zmian w stosunku do wersji spalinowej.

Podobnie jak w przypadku spalinowej odmiany samochodu, E-Transit oferuje bardzo bogate wyposażenie już w standardzie. Znajduje się w nim klimatyzacja automatyczna EATC, 12-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4, elektryczny hamulec ręczny z funkcją AutoHold, uruchamianie samochodu za pomocą przycisku czy E-Shifter, rotacyjny selektor zmiany przełożeń. Funkcjonalności bazowej wersji dopełnia winylowa podłoga przedziału ładunkowego. Opcjonalnie dostępny jest natomiast Pro Power OnBoard, a więc system, przez który samochód może zmienić się w źródło prądu. Dostarcza maksymalnie 2,3 kW mocy, dzięki czemu można używać np. elektronarzędzi bez stacjonarnego źródła prądu.

Wprowadzając swój pierwszy w pełni elektryczny samochód dostawczy na rynek, Ford zadbał także o kwestie bezpieczeństwa. E-Transit dostępny jest z funkcją automatycznego hamowania podczas cofania, która jest połączona z kamerą 360 stopni.

Co niezwykle ważne, baterie samochodu umieszczono pod podłogą, dzięki czemu w żaden sposób nie ucierpiała przestrzeń ładunkowa, której maksymalna pojemność wynosi 15,1 m3. Zmiany dotknęły natomiast zawieszenie, które zostało ulepszone – resory ze spalinowej wersji Transita zostały zastąpione wielowahaczowym zawieszeniem tylnym.

 

Technologie rodem z Mustanga Mach-E

Sercem wnętrza samochodu jest system informacyjno-rozrywkowy SYNC 4 z 12-calowym, dotykowym ekranem. To obecnie najnowocześniejszy system komunikacji i rozrywki Forda. Jedną z jego najważniejszych cech są bezprzewodowe aktualizacje Ford Power-Up, które sprawiają, że samochód z biegiem lat może stawać się coraz lepszy i oferować funkcje niedostępne w momencie jego zakupu. Moc obliczeniowa systemu jest dwukrotnie większa niż SYNC 3. E-Transit ma wbudowaną nawigację satelitarną, a system dostarcza też informacji o natężeniu ruchu, cenach paliw i energii, dostępnych miejscach parkingowych, a przede wszystkim wyznacza trasę z uwzględnieniem zasięgu pojazdu.

Co bardzo ważne w codziennej pracy elektrycznego samochodu dostawczego, SYNC 4 pozwala zaplanować harmonogram ładowań na konkretne dni tygodnia. System umożliwia także ustawienie określonej temperatury w kabinie samochodu podczas ładowania, co oznacza że energia do ogrzania kabiny pobierana jest z sieci, więc bateria będzie w 100% naładowana w momencie rozpoczęcia pracy. Funkcjonalność ta jest kompatybilna z FordPass Pro, a więc zaawansowanym rozwiązaniem, które dzięki aplikacji pozwala mieć kontrolę nad nawet 12 pojazdami, a 5 monitorować na bieżąco. Aplikacja wysyła w czasie rzeczywistym alerty dotyczące samochodów, a także zawiera szczegółowe informacje o ich statusie. Za jej pomocą można także zdalnie otwierać i zamykać pojazd, a nawet aktywować pojazd.

Samochód może być ładowany prądem zmiennym (do 11,3 kW) oraz prądem stałym. Czas ładowania samochodu od 0 do 100% prądem zmiennym o mocy 11,3 kW wynosi 8,2 h, podczas gdy naładowanie go prądem stałym o mocy 115 kW od 15 do 80% trwa 34 minuty.

 

Kompleksowa oferta Forda w Polsce

Ford Polska przygotował niezwykle bogatą i zróżnicowaną ofertę, która obejmuje aż 22 warianty samochodu. Wszystkie są wyposażone w umieszczone pod podłogą akumulatory o pojemności użytkowej na poziomie 67 kWh.

Samochód jest dostępny w trzech rodzajach nadwozia – van, van brygadowy oraz podwozie z pojedynczą kabiną. Każda wersja jest dostępna w dwóch wersjach silnikowych o mocy 184 KM albo 269 KM. W obu przypadkach maksymalny moment obrotowy wynosi 430 Nm, a napęd przekazywany jest na tylne koła.

Jako van samochód dostępny jest w dwóch seriach – 350 (dopuszczalna masa całkowita pojazdu 3 500 kg) i 425 (dopuszczalna masa całkowita pojazdu 4 250 kg). Do wyboru są również dwie wysokości dachu: H2 (średni) oraz H3 (wysoki), a także trzy możliwości rozstawu osi: L2 (średni), L3 (długi) oraz L4 (długi – wydłużone nadwozie). Ładowność samochodu wynosi od 720 kg w wersji 350 L3H2 aż do 1 630 kg w wersji 425 L3H2.

 

E-Transit van – ładowność

E-Transit van brygadowy jest dostępny w wersji o dopuszczalnej masie całkowitej 4 250 kg i rozstawie osi L3. Do wyboru pozostaje wysokość dachu – H2 i H3. E-Transit podwozie z pojedynczą kabiną jest dostępny zarówno w serii 350, jak i 425. Do wyboru jest także rozstaw osi – L3 i L4.

Zasięg dostępnych w Polsce wersji wynosi od 240 kilometrów dla wersji 350 L4H3 do 308 km dla wersji 425 L4H3. Harmonogram ładowania E-Transita pozwala rozpocząć ładowanie pojazdu tak, aby zakończyło się ono tuż przed rozpoczęciem pracy. Pozwala to na uzyskanie optymalnej temperatury baterii, a tym samym zmaksymalizowanie zasięgu pojazdu.

 

E-Transit – zasięg WLTP

Ceny modelu rozpoczynają się od 226 770zł (cena detaliczna bez VAT) za wersję E-Transita podwozie z kabiną serii 350 L3 i silnikiem elektrycznym o mocy 184 KM. Cennik vana rozpoczyna się od 233 775 zł, a brygadowego vana od 245 660 zł. To niezwykle konkurencyjna oferta w tym segmencie, szczególnie analizując osiągi, możliwości oraz wyposażenie standardowe pojazdu. Samochód w wersjach z serii 350 (kategoria pojazdu N1) kwalifikuje się do otrzymania dopłat z programu „Mój Elektryk”. Dofinansowanie może wynieść nawet 70 000 zł.

 

Możliwość zabudowy niczym w samochodzie spalinowym

Nowy całkowicie elektryczny E-Transit został zaprojektowany w taki sposób, który pozwala na jego konwersję podobnie do pojazdów z silnikiem spalinowym. Oznacza to, że możliwości zabudowy są niemal identyczne jak dla klasycznego Transita – dopuszczalne jest bowiem wykonanie każdego rodzaju typowej zabudowy. Nie ma tym samym konieczności projektowania i produkcji elementów specyficznych dla wersji elektrycznej, a tym samym cena zabudów będzie zbliżona do tych z samochodów spalinowych. Dodatkowo dotychczasowi użytkownicy Transitów w nadwoziu Van przesiadający się do wersji całkowicie elektrycznej, w większości przypadków będą mogli przełożyć zabudowę z obecnie użytkowanego pojazdu.

Podstawową różnicą z punktu widzenia zabudowy jest jedynie konfiguracja instalacji elektrycznej, jednak ta kwestia nie wpływa na użytkowanie pojazdu. Do zasilania zabudowy służy bowiem akumulator lub akumulatory pomocnicze znajdujące się pod fotelem kierowcy. Oznacza to, że akumulator wysokonapięciowy pojazdu nie jest obciążony tymi działaniami i zabudowa nie ma bezpośredniego wpływu na zasięg pojazdu.

 

Wyspecjalizowana sieć dilerska

Ford Polska przyjmuje zamówienia na w pełni elektrycznego E-Transita poprzez sieć wyspecjalizowanych dilerów BEV (Battery Electric Vehicles). Łącznie to aż 35 punktów, w tym 27 posiadających status Transit Centrum. Marka zapewnia w nich pełną obsługę posprzedażną i serwisową pojazdów elektrycznych.

Standardowa gwarancja na samochód wynosi 2 lata bez limitu przebiegu. Natomiast gwarancja na komponenty wysokonapięciowe trwa 8 lat lub do przebiegu 160 000 km. Komponenty te obejmują m.in. zespół napędu elektrycznego, urządzenie ładowania akumulatora wysokonapięciowego (bez wspornika), inwerter DC/DC, moduł sterujący inwertera przekładni. Gwarancja obejmuje zachowanie pojemności akumulatora wysokonapięciowego na poziomie 70% dla wersji van i brygadowy, a 65% dla wersji podwozie z kabiną.

Pierwsze dostawy produkcyjnego E-Transita do Polski odbędą się w czwartym kwartale 2022 roku. Z końcem marca 2022 roku rozpoczyna się natomiast program testowy, w ramach którego klienci będą mogli sprawdzić te samochody w rzeczywistych warunkach działania ich firm.

Niedawno ogłoszone przez nas zmiany jasno pokazują kierunek firmy – chcemy stać się liderem rynku samochodów zelektryfikowanych, a E-Transit istotnie dopomoże nam w osiągnięciu tego celu. Całość będzie koordynowana w dwóch jednostkach organizacyjnych, Ford Model e i Ford Pro, które będą odpowiadały za przyszłość marki. Do 2026 roku planujemy sprzedać na całym świecie 2 miliony pojazdów elektrycznych, aby mieć realny wkład w ograniczanie emisji i poprawę jakości życia na naszej planecie – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.

 

Źródło: FORD

TAG: E-Transit, elektryczny ford, Ford, Ford E-Transit, ford transit, Transit

Co możesz jeszcze przeczytać

Niezwykłe motocykle Honda Gold Wing Club Poland goszczące na 17. zlocie Master Truck Show 2021.
Niezwykłe motocykle Honda Gold Wing Club Poland na Master Truck Show 2021 [Na Osi 952]
Dwóch na głównej [Nie zabijaj, nie daj się zabić]
Dwóch na głównej [Nie zabijaj, nie daj się zabić]
Gmina Sadowne stawia na elektromobilność. Elektryczny autobus szkolny dostarczy Busnex Poland.

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP