NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • DB Schenker testuje elektryczny ciągnik siodłowy Renault Trucks T E-Tech oraz hub ładowania Ekoen

DB Schenker testuje elektryczny ciągnik siodłowy Renault Trucks T E-Tech oraz hub ładowania Ekoen

środa, 02 październik 2024 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

DB Schenker testuje elektryczny ciągnik siodłowy Renault Trucks T E-Tech oraz hub ładowania Ekoen

DB Schenker, wiodący globalny dostawca usług logistycznych, z dumą ogłasza rozpoczęcie testów elektrycznego ciągnika siodłowego Renault Trucks T E-Tech. To kolejny krok firmy na drodze ku zrównoważonej logistyce.

Ciągnik siodłowy Renault Trucks T E-Tech to najnowszy produkt w palecie pojazdów elektrycznych producenta, charakteryzujący się dynamiką i niskim zużyciem energii. Testowany ciągnik posiada 6 pakietów akumulatorów o łącznej pojemności 540 kWh, co pozwala na pokonanie dystansu do 300 km i do 500 km z pośrednim szybkim ładowaniem (mocą 250 kW) trwającym jedną godzinę.

Ciągnik siodłowy ładowany jest na hubie Ekoen w Nadarzynie, pierwszym hubie w Polsce dedykowanym dla elektrycznych pojazdów ciężarowych. Hub wyposażony jest w 4 stanowiska ładowania o mocy 350 kW każde a stanowiska dopasowane są do ładowania ciągników bez konieczności odpinania naczepy.

DB Schenker w drodze do zrównoważonej logistyki

Jako globalny dostawca usług logistycznych DB Schenker konsekwentnie podejmuje ambitne działania w dążeniu do zrównoważonej przyszłości branży, za co był wielokrotnie wyróżniany, m.in. Złotym Listkiem ESG Tygodnika Polityka.  Firma stale inwestuje w innowacyjne rozwiązania transportowe, odnawialne źródła energii (80% energii zużywanej w terminalach DB Schenker w Polsce pochodzi ze źródeł odnawialnych) i niskoemisyjne produkty dla swoich klientów. Współpraca z Renault Trucks wpisuje się w realizację tej strategii.

Paweł Grzelak Head of Fleet Management Team, DB Schenker: „Zawsze chętnie korzystamy z możliwości przetestowania tego typu rozwiązań, to dla nas naturalny kierunek.  Elektryczny ciągnik siodłowy Renault Trucks T E-Tech testowaliśmy jako pierwsi w Polsce. Dzięki pełnemu wsparciu producenta, przeprowadzonej analizie trasy i zaproponowanemu systemowi ładowania, zrealizowaliśmy z powodzeniem kursy pomiędzy oddziałami DB Schenker na trasie Warszawa – Łódź – Warszawa, realizując dodatkowo jeden doładunek u naszego klienta. Zgodnie z założeniami, przy pełnym obciążeniu naczepy, pokonywaliśmy na jednym ładowaniu 300 km. Prowadzone testy, mają na celu zdobycie przez DB Schenker cennego doświadczenia w zakresie wykorzystania elektrycznych pojazdów ciężarowych w regularnym ruchu pomiędzy oddziałami. Elektryfikacja pojazdów ciężkich odgrywa dla nas kluczową rolę w drodze do zeroemisyjności.”

Renault Trucks T E-Tech, nowoczesność i ekologia

Renault Trucks T E-Tech to zaawansowany technologicznie elektryczny ciągnik siodłowy, który oferuje szereg korzyści ekologicznych i operacyjnych. Pojazd wyposażony w 3 silniki elektryczne o łącznej mocy 490 kW (666 KM) generujące maksymalny moment obrotowy 2400 Nm. W układzie przeniesienia napędu zastosowano skrzynię biegów Optidriver zoptymalizowaną pod kątem elektrycznych układów napędowych. Komfort prowadzenia elektrycznych pojazdów Renault Trucks jest wyjątkowy za sprawą zupełnie cichego układu napędowego. Wewnątrz kabiny kierowca znajdzie bardzo wygodną pozycję za kierownicą, dzięki naszej wyjątkowej, regulowanej kolumnie kierowniczej. W pełni pneumatyczne zawieszenie kabiny oraz pneumatyczne zawieszenie na wszystkich osiach sprawi, że jazda Renault Trucks T E-Tech to czysta przyjemność. Pojazd wyposażony jest w systemy spełniające wytyczne GSR, które obejmują szereg funkcji zapewniających bezpieczeństwo kierowcy oraz innych użytkowników dróg. Jednym z nich jest system radarów i kamer monitorujących najbliższe otoczenie wokół pojazdu, ostrzegając kierowcę o obecności pieszych, rowerzystów i innych pojazdów. Kolejną istotną funkcją systemu GSR jest system automatycznego hamowania awaryjnego (AEBS), który reaguje na zagrożenia zderzenia poprzez aktywowanie hamulców w celu uniknięcia kolizji lub zmniejszenia jej skutków. Tempomat adaptacyjny ACC utrzymuje bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu, automatycznie regulując prędkość pojazdu. System wspomagania ruszania pod górę przytrzymuje hamulec przez kilka sekund po zwolnieniu pedału hamulca, co ułatwia ruszanie pod górę. System (LDWS/DDAW) ostrzega o senności wyzwalając alarm dźwiękowy i wizualny na desce rozdzielczej, gdy ciężarówka zjeżdża z pasa ruchu. Natomiast system (ISA) rozpoznaje znaki drogowe i ostrzega w przypadku, gdy pojazd porusza się wyższą prędkością.

Jarosław Zwoliński Key Account Manager, Renault Trucks Polska: „Jesteśmy wdzięczni firmie DB Schenker za okazane zaufanie i podjęcie decyzji o rozpoczęciu testów naszego elektrycznego ciągnika siodłowego Renault Trucks T E-Tech. To dla nas wyróżnienie, że możemy wspólnie pracować nad rozwojem zrównoważonej mobilności i realizacją ambitnych celów dekarbonizacji. W Renault Trucks nie tylko dostarczamy pojazdy, ale również wspieramy naszych klientów na każdym etapie procesu testowego. W ramach współpracy, oferujemy kompleksowe wsparcie, które obejmuje analizę tras, we współpracy z naszymi partnerami weryfikację możliwości infrastrukturalnych oraz projektowanie systemów ładowania. Dzięki temu, nasi klienci mogą optymalnie wykorzystać potencjał elektrycznego ciągnika i osiągnąć najlepsze wyniki operacyjne. Wierzymy, że nasza współpraca przyczyni się do sukcesu projektu i pomoże w wyznaczeniu nowych standardów w logistyce opartej na zrównoważonych rozwiązaniach. Razem z DB Schenker dążymy do przyszłości, w której logistyka będzie nie tylko wydajna, ale również przyjazna dla środowiska.”

Ekoen, sieć wielostanowiskowych hubów ultraszybkiego ładowania.

Ogólnodostępna stacja ładowania elektrycznych pojazdów ciężarowych Ekoen w Nadarzynie znajduje się doskonałym miejscu z punktu widzenia użytkowników transportu ciężkiego. Hub położony tuż przy trasie S7, w sąsiedztwie parków logistycznych oraz centrali handlowych producentów aut ciężarowych, znajduje się w odległości 1 km od siedziby DB Schenker i zaledwie 300 m od biur Renault Trucks. Stacja jest zaprojektowana w taki sposób, aby umożliwić łatwe manewrowania ładowanie elektrycznym ciężarówkom i ładowanie bez konieczności odpinania naczepy. Wysoka moc ładowarek połączona z aktywnym chłodzeniem złączy zapewnia możliwość długotrwałego ładowania prądem o wysokim natężeniu, co jest kluczowe dla pojazdów, wykorzystujących pełnię mocy 350 kW podczas sesji trwających nawet ponad godzinę. Technologie stacji umożliwiają przyjęcie przez ciężarówkę jak największej energii w najkrótszym możliwym czasie. Hub w Nadarzynie został zaprojekowany z myślą o szybkiej modyfikacji w przyszłości: docelowo Ekoen planuje zapewnić na stanowiskach możliwość ładowania z mocą nawet 700 kW. W świecie transportu ciężkiego, gdzie czas gra kluczową rolę dla przewoźników, wprowadzanie najnowocześniejszych rozwiązań technicznych jest niezwykle ważne.

Tomasz Siedlecki Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Ekoen sp. z o.o.: „W ostatnich miesiącach obserwujemy bardzo dynamiczny rozwój przygotowań firm transportowych do wdrożenia elektrycznych flot. Stoimy w przededniu rewolucyjnych zmian w transporcie ciężkim, gałęzi gospodarki niezwykle istotnej dla Polskiej gospodarki. Dlatego bardzo cieszymy się, że wespół z Renault Trucks i DB Schenker, Ekoen może stać w awangardzie tychże zmian. Jako operator stacji staramy się wychodzić naprzeciw potrzebom Klientów z sektora nie tylko przy pomocy technologii, ale także przy pomocy standardów obsługi. Oferujemy klientom możliwość rozliczania się bezgotówkowego na bazie umów flotowych gwarantujących stałe ceny. Na potrzeby testów wdrożyliśmy dedykowane karty RFID, które umożliwiają kierowcom zminimalizowanie czynności niezbędnych do uruchomienia ładowania.”

 

Źródło: Renault Trucks

TAG: DB Schenker, Ekoen, elektromobilność, elektryczne pojazdy ciężarowe, nadarzyn, Ogólnodostępna stacja ładowania elektrycznych pojazdów ciężarowych Ekoen, Renault Trucks, Renault Trucks T E-Tech, zeroemisyjność

Co możesz jeszcze przeczytać

Zajawka odc. 916 Na Osi
Bohaterowie PRL | Na Osi 1118
fb master truck v2 EXPERIOR
Jesteś mechanikiem? Marzysz o USA? Experior ci w tym pomoże.

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP