NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Daimler Trucks i Torc Robotics świętują rok udanej współpracy

Daimler Trucks i Torc Robotics świętują rok udanej współpracy

czwartek, 17 wrzesień 2020 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, GŁÓWNA, NEWS

Daimler Trucks i Torc Robotics świętują rok udanej współpracy

Pierwsza rocznica współpracy z Torc Robotics w ramach Autonomous Technology Group Daimler Trucks. Wspólny cel partnerów polega na tym, aby w ciągu dziesięciu lat wprowadzić na drogi produkowane seryjnie, wysoce zautomatyzowane ciężarówki spełniające poziom 4 SAE. Obecnie wdrażanie pojazdów na drogi publiczne wkracza w nową fazę dzięki dodatkowemu centrum testowemu, położonemu w Nowym Meksyku i przeznaczonemu do sprawdzania pojazdów następnej generacji. Jednocześnie COVID-19 spowodował, że nastąpiło skupienie się na symulacji oprogramowania, do pomyślnego wznowienie prób na drogach publicznych w Wirginii doszło zaś w czerwcu 2020 roku, przy zachowaniu wszelkich protokołów bezpieczeństwa i zdrowia

Daimler Trucks i Torc Robotics: doświadczenie w testowaniu pojazdów i oprogramowania
Daimler Trucks ma dziesiątki lat doświadczenia w testowaniu i sprawdzaniu na całym świecie trwałości, niezawodności i bezpieczeństwa pojazdów użytkowych. W 2019 roku Daimler Trucks North America, lider rynku w Ameryce Północnej, zaprezentował pierwszą zautomatyzowaną ciężarówkę SAE Level 2 – Freightliner Cascadia. Dzięki Active Drive Assist (Mercedes-Benz Actros, FUSO Super Great) i Detroit Assurance 5.0 z Active Lane Assist (Freightliner Cascadia), koncern wprowadził funkcje zautomatyzowanej jazdy do produkcji seryjnej. Podobnie Torc ma 15-letnie doświadczenie w komercjalizacji technologii samonapędzania w ciężkich, krytycznych dla bezpieczeństwa zastosowaniach. Ponadto autonomiczny system jazdy Torc „Asimov” został sprawdzony na drogach publicznych, w tym na trasach terenowych. W wyniku połączenia rozległej technologii i doświadczenia w testowaniu, Daimler Trucks i Torc opracowały kompleksowe podejście do walidacji oraz protokoły bezpieczeństwa dla zautomatyzowanej jazdy – dostosowane do federalnej polityki ramowej dotyczącej testowania i komercyjnego wdrażania zautomatyzowanych ciężarówek SAE poziomu 4. Wszystkie zautomatyzowane jazdy testowe wymagają bowiem połączenia tzw. przewodnika bezpieczeństwa (safety conductor), nadzorującego system, oraz wysoce wyszkolonego kierowcy bezpieczeństwa, posiadającego certyfikaty Daimler Trucks i Torc. Wszyscy kierowcy zajmujący się bezpieczeństwem posiadają komercyjne prawa jazdy i są specjalnie przeszkoleni w zakresie dynamiki pojazdów i systemów automatycznych.
Autonomous Technology Group – globalna potęga technologii do zautomatyzowanej jazdy
Po ogłoszeniu na początku ubiegłego roku inwestycji w rozwiązania jazdy zautomatyzowanej, w czerwcu 2019 roku Daimler Trucks założył Autonomous Technology Group. W ten sposób – wraz z Torc i Daimler Trucks North America, zajmująca się zautomatyzowaną jazdą ciężarówką globalna organizacja Daimler Trucks łączy swoje światowe doświadczenie i wiedzę. Grupa bierze odpowiedzialność za ogólną strategię i wdrażanie strategicznej mapy drogowej zautomatyzowanej jazdy, w tym za badania i rozwój, testy i walidację oraz konfigurację wymaganej infrastruktury operacyjnej i sieci. Autonomous Technology Group ma globalny zasięg, a eksperci pracują w różnych lokalizacjach w ramach światowej sieci rozwoju firmy, zlokalizowanej w Portland, Madras i Blacksburg w USA oraz w Stuttgarcie w Niemczech.
Torc Robotics: eksperci od oprogramowania, część rodziny Daimler Trucks
Firma Torc z siedzibą w Blacksburg w stanie Wirginia stała się częścią Autonomous Technology Group w sierpniu 2019 roku po inwestycji Daimler Trucks w spółkę. Połączenie mocnych stron obu podmiotów tworzy wyjątkowe partnerstwo – łącząc doświadczenie Torc w zakresie rozwoju oprogramowania do samodzielnej jazdy i integracji pojazdów z doświadczeniem Daimler Trucks w dostarczaniu niezawodnych i bezpiecznych ciężarówek. Oferując zaawansowaną, gotową do użytku na drogach technologię oraz wieloletnie doświadczenie w pojazdach ciężkich, Torc stał się światowym liderem w dziedzinie zautomatyzowanej jazdy. Wirtualny system kierowcy Torc SAE Level 4 „Asimov” został z powodzeniem zintegrowany i przetestowany na platformach wielokrotnych poruszających się po drogach publicznych, od miejskich po długodystansowe autostrady,oraz w deszczu, śniegu, mgle i przy różnych warunkach oświetleniowych.
Daimler Trucks North America opracowuje nadmiarowe podwozia pojazdów i infrastrukturę. W ramach tych prac badawczo-rozwojowych Daimler Trucks North America (DTNA) z Portland udoskonala podwozie ciężarówki, idealnie nadające się do wysoce zautomatyzowanej jazdy, oraz do redundancji systemów potrzebnych do zapewnienia bezpiecznego i niezawodnego poruszania się. W ramach Autonomous Technology Group DTNA bada również infrastrukturę wymaganą do operacyjnego testowania początkowych przypadków zastosowań. DTNA przyczynia się do pomyślnego rozwoju technologii zautomatyzowanej jazdy i integracji pojazdów w klasie ciężkich ciężarówek.
Daimler Trucks – pionier zautomatyzowanych ciężarówek
Daimler Trucks jest pionierem w sferze automatyzacji ciężarówek. W 2014 roku zaprezentował pierwszą na świecie zautomatyzowaną ciężarówkę – Mercedes-Benz Future Truck 2025 oraz jako pierwszy zademonstrował możliwości technologiczne i ogromny potencjał, jaki zautomatyzowane ciężarówki oferują klientom i społeczeństwu. W 2015 roku pochodzący z amerykańskiej filii Freightliner Inspiration Truck uzyskał pierwsze w historii prawo jazdy na częściowo zautomatyzowany pojazd użytkowy, co stanowi potwierdzenie możliwości zautomatyzowanej jazdy po autostradach Nevady. Dzisiaj Daimler oferuje funkcje jazdy częściowo zautomatyzowanej (poziom 2 SAE) w modelach Mercedes-Benz Actros, Freightliner Cascadia i FUSO Super Great.

źródło: Ciężarówki i Autobusy
Autor: Jarosław Brach

TAG: Daimler Trucks, torc robotics

Co możesz jeszcze przeczytać

DJ Jadzia - Trasa [czołówka programu Na Osi]
DJ Jadzia – Trasa [czołówka z programu Na Osi]
Laureaci „Pomorskiej Miss Scania 2022”
MAN eTGM Berlin
eMAN’y w Berlinie

Najczęściej czytane

  • Kälte, Eis und Schnee erfolgreich getrotzt: Mercedes-Benz Trucks testet in Finnland Elektro-LkwCold, ice and snow successfully defied: Mercedes-Benz Trucks tests electric trucks in Finland

    Mróz, lód i śnieg skutecznie pokonane: Mercedes-Benz Trucks testuje w Finlandii elektryczne samochody ciężarowe

    Firmy transportowe stawiają akumulatorowo-elek...
  • DJ Jadzia Załadunek w Zakopanem

    DJ Jadzia – Załadunek w Zakopanem

    Na Master Truckowej scenie #Sławomir śpiewał o ...
  • Ciekawostka

    Ciekawostka

    Na 18 zlocie Master Truck Show działo się bardz...
  • Spotkanie Polskiej Unii Transportu w Dobieszkowie [Na Osi 1020]

    Spotkanie Polskiej Unii Transportu w Dobieszkowie [Na Osi 1020]

    O czym rozmawiali przewoźnicy na spotkaniu Pols...
  • Jaki rodzaj betonu można przewozić bez rejestrowania czasu pracy?

    Jaki rodzaj betonu można przewozić bez rejestrowania czasu pracy? [Ekspert Na Osi radzi]

    „Jaki rodzaj betonu można przewozić bez rejestr...

Archiwum

  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • EKSPERCI ODPOWIADAJĄ
  • GŁÓWNA
  • KALENDARZ ADWENTOWY
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP