NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Daimler Truck, TRATON GROUP i Volvo Group rozpoczynają realizację wspólnego przedsięwzięcia w zakresie budowy europejskiej sieci punktów ładowania o wysokiej mocy

Daimler Truck, TRATON GROUP i Volvo Group rozpoczynają realizację wspólnego przedsięwzięcia w zakresie budowy europejskiej sieci punktów ładowania o wysokiej mocy

poniedziałek, 11 lipiec 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, CIEKAWOSTKI, GŁÓWNA, NEWS

Daimler Truck, TRATON GROUP i Volvo Group rozpoczynają realizację wspólnego przedsięwzięcia w zakresie budowy europejskiej sieci punktów ładowania o wysokiej mocy

Stuttgart / Monachium / Göteborg, Szwecja.

Daimler Truck, TRATON GROUP i Volvo Group wykonały dziś ostatni krok na drodze do utworzenia zapowiadanej wcześniej spółki joint venture, której celem jest budowa infrastruktury ładowania w Europie. Nowa spółka, z Anją van Niersen jako prezesem zarządu, ma wnieść istotny wkład w realizację Zielonego Ładu Unii Europejskiej, a tym samym w osiągnięcie neutralności klimatycznej transportu towarowego do roku 2050.

Jak to już zapowiadano w ubiegłym roku, spółka joint venture planuje utworzenie i uruchomienie w Europie co najmniej 1700 punktów ładowania o wysokiej mocy, wykorzystujących zieloną energię elektryczną. Będą one położone przy autostradach i w ich pobliżu oraz na węzłach logistycznych. Trzej partnerzy zobowiązują się zainwestować w tym celu łącznie 500 milionów euro. Według informacji posiadanych przez zaangażowane firmy, jest to jak dotąd zdecydowanie największa inwestycja w infrastrukturę ładowania dla ciężkich samochodów ciężarowych w Europie.

Spółka joint venture, jako tzw. operator stacji ładowania (CPO), chce zakładać i obsługiwać stacje ładowania dla ciężkich samochodów ciężarowych i autobusów turystycznych. Będzie ona działać jako firma prawnie niezależna. Siedzibą spółki będzie holenderski Amsterdam. Anja van Niersen, która stanie na czele nowej firmy, wniesie do niej swoje bogate doświadczenie w dziedzinie infrastruktury energetycznej i infrastruktury ładowania. Szefowa nowej spółki poprzednio pełniła funkcję przewodniczącej rady nadzorczej, a wcześniej prezesa zarządu dużego europejskiego dostawcy infrastruktury ładowania dla pojazdów elektrycznych.

Tworzone przez spółkę joint venture stacje ładowania o dużej mocy mają odznaczać się niezawodnością i dobrą dostępnością. Oferta spółki ma koncentrować się na kliencie i będzie adresowana do wszystkich operatorów flot ciężkich pojazdów użytkowych z elektrycznym napędem akumulatorowym.

Pionierska inicjatywa partnerów jest zatem wezwaniem do działania dla wszystkich innych graczy w branży, jak również dla rządów i ustawodawców, aby wspólnie osiągnąć europejskie cele klimatyczne poprzez szybką rozbudowę niezbędnej sieci ładowania oraz inwestycje w odnawialne źródła energii. Tworzona przez partnerów sieć punktów ładowania ma być dostępna dla operatorów flot w Europie niezależnie od marki – również to jest wyraźnym sygnałem dla wszystkich innych graczy.

Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck: „Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy uruchomić tę nową spółkę joint venture wraz z naszymi partnerami. Kluczowe znaczenie ma podjęcie już teraz inicjatywy na rzecz budowy pilnie potrzebnej sieci ładowania. Dlatego wzywamy całą branżę do zaangażowania się również w tym obszarze. Aby uczynić elektryczny transport dalekobieżny przekonującą alternatywą dla naszych klientów, należy jak najszybciej znacznie zwiększyć liczbę punktów ładowania”.

 

Christian Levin, prezes zarządu TRATON GROUP: „Znalezienie najlepszych rozwiązań umożliwiających sprostanie wyzwaniom kryzysu klimatycznego jest dla naszej branży i GRUPY TRATON najwyższym priorytetem. Kiedy rozmawiamy z klientami o elektrycznych ciężarówkach, oni zawsze pytają, gdzie można je ładować? Aby jak najszybciej im to ułatwić, połączyliśmy siły i rozpoczynamy dziś budowę europejskiej sieci ładowania. Realizująca ją spółka joint venture ma, w osobie Anji van Niersen, dyrektora zarządzającego z dużym doświadczeniem w tym zakresie. Anja i jej zespół będą wspierać realizację tego ważnego przedsięwzięcia w celu przyspieszenia rozwoju zrównoważonego transportu”.

 

Martin Lundstedt, prezes i dyrektor zarządzający Volvo Group: „Czynimy długo oczekiwany i znaczący krok w kierunku stworzenia niezbędnej infrastruktury ładowania. Celem jest skuteczne upowszechnienie na rynku ciężarówek do transportu dalekobieżnego oraz autobusów turystycznych z akumulatorowym napędem elektrycznym. Osiągamy w ten sposób coś, co nie byłoby możliwe w pojedynkę – ta silna współpraca stanowi przełom i ważny impuls na drodze do osiągnięcia neutralności CO2 w europejskim transporcie do 2050 roku”.

Spółka joint venture podejmie intensywne działania, zwłaszcza w zakresie rozwoju sieci ładowania, aby móc zaoferować publiczne stacje ładowania dla ciężkich pojazdów użytkowych ze szczególnym uwzględnieniem ich niezawodności i dobrej dostępności. Według przewidywań w najbliższych latach popyt na samochody ciężarowe i autobusy turystyczne z akumulatorowym napędem elektrycznym będzie szybko wzrastał. Wspólne przedsięwzięcie ma służyć międzybranżowej współpracy, która umożliwi opracowanie rozwiązań w zakresie ładowania zgodnie z potrzebami przewoźników i kierowców. Kolejne informacje, w tym nazwa marki, będą dostępne w ciągu 2022 roku.

Partnerzy w joint venture – konkurenci we wszystkich innych obszarach

Daimler Truck, TRATON GROUP i Volvo Group będą miały równe udziały w planowanej spółce joint venture. Strony pozostają jednak konkurentami we wszystkich innych dziedzinach. Trzej partnerzy podpisali umowę joint venture w grudniu 2021 roku. Od tego czasu uzyskano niezbędne zgody od odpowiednich władz.

 

Źródło: Daimler Truck

TAG: Anja van Niersen, Christian Levin, Daimler Truck, joint venture, Martin Daum, Martin Lundstedt, operator stacji ładowania, TRATON GROUP, Volvo Group, Zielony Ład Unii Europejskiej

Co możesz jeszcze przeczytać

Scania z drugiej ręki, American Cars Mania cz. 2 i wypadek na nowej obwodnicy k. Opola [Na Osi 956]
Scania z drugiej ręki, American Cars Mania cz. 2 i wypadek na nowej obwodnicy k. Opola [Na Osi 956]
Masa całkowita 40 ton – eActros z akumulatorowym napędem elektrycznym jeździ teraz z przyczepą w północnym Schwarzwaldzie
technology road street droga transport
Polska Grupa INELO wyposaży europejski transport drogowy w nowe oprogramowanie

Najczęściej czytane

  • Volvo Trucks Polska przekazuje rekordową partię Volvo FH Aero firmie SIS Trans.

    Volvo Trucks Polska zrealizowało największe w t...
  • Opłaty drogowe coraz łatwiejsze? Eurowag zwiększa zasięg EETS w Europie

    Kierowcy korzystający z urządzenia pokładowego ...
  • ZAJAWKA NA Osi 1141

    Szalona jazda pewnym dostawczakiem. Oglądaj Na ...
  • ZAJAWKA NA Osi 1141

    Bauma 2025 część 6: jak powstaje ekspozycja? Ki...
  • Truckerskie Wesele | Na Osi 1140

    Truckerskie Wesele Faustyny i Kamila....

Archiwum

  • lipiec 2025
  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP