NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Daimler Truck pozytywnie rozpoczął rok 2022, zwiększając sprzedaż, obrót i skorygowany zysk operacyjny EBIT w porównaniu z I kwartałem 2021 r.

Daimler Truck pozytywnie rozpoczął rok 2022, zwiększając sprzedaż, obrót i skorygowany zysk operacyjny EBIT w porównaniu z I kwartałem 2021 r.

środa, 18 maj 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Daimler Truck pozytywnie rozpoczął rok 2022, zwiększając sprzedaż, obrót i skorygowany zysk operacyjny EBIT w porównaniu z I kwartałem 2021 r.

Daimler Truck Family ShotDaimler Truck Family Shot

Daimler Truck Holding AG („Daimler Truck”) pozytywnie rozpoczął nowy rok, zwiększając sprzedaż, obrót i zysk operacyjny EBIT (skorygowany; Earnings Before Interests and Taxes, przed odliczeniem odsetek i podatków).

W I kwartale 2022 r. przedsiębiorstwo znacznie zwiększyło sprzedaż koncernową w stosunku do roku poprzedniego, osiągając poziom 109 tys. sztuk (+ 8%, I kwartał 2021: 101 tys. sztuk). Pomimo utrzymujących się utrudnień w dostawach firma Daimler Truck wykorzystała w I kwartale sprzyjającą sytuację w zakresie popytu. W oparciu o wysoki poziom sprzedaży w segmentach Trucks North America i Mercedes-Benz, poprawę sytuacji cenowej oraz pozytywny udział segmentów obsługi posprzedażnej i pojazdów używanych, obrót koncernu wzrósł o 17% – do 10,6 mld euro (I kwartał 2021: 9,0 mld euro). Daimler Truck przewiduje dalsze utrzymywanie się silnego popytu. W I kwartale roku sprawozdawczego odnotowano wysoki poziom zamówień, sięgający około 139 tys. sztuk. Portfel zamówień nadal rośnie i osiąga nowy rekordowy poziom.

Skorygowany zysk operacyjny EBIT wzrósł w omawianym okresie o około 11%, do 651 mln euro (I kwartał 2021: 588 mln euro). Skorygowany EBIT w działalności przemysłowej wyniósł 604 mln euro, a więc był o ok. 9% wyższy niż w tym samym okresie ubiegłego roku (552 mln euro). Skorygowana rentowność sprzedaży Daimler Truck (Return on Sales, RoS adjusted) wyniosła 5,9% (I kwartał 2021: 6,3%).

Po wybuchu wojny rosyjsko-ukraińskiej, 27 lutego firma Daimler Truck podjęła decyzję o zawieszeniu do odwołania wszystkich działań biznesowych w Rosji. Wynikająca z niej utrata wartości spowodowała w pierwszym kwartale jednorazowy efekt negatywny w wysokości 170 mln euro. Pozostała część oczekiwanego całkowitego obciążenia w wysokości ok. 200 mln euro zostanie odpisana w późniejszym czasie. Ze względu na silny popyt występujący na innych rynkach, możliwa była redystrybucja wolumenu utraconego na rynkach dotkniętych wojną i jego natychmiastowe wchłonięcie przez inne rynki.

Jochen Goetz, dyrektor finansowy Daimler Truck, stwierdził:

„Nasze pozytywne wyniki pierwszego kwartału pokazują, że jesteśmy w stanie utrzymać właściwy kurs nawet w niestabilnym otoczeniu. Podtrzymujemy nasze ambitne założenia w perspektywie na rok 2025 i obecnie jesteśmy przekonani, że osiągniemy cele wyznaczone na rok 2022. Optymalizacja alokacji półprzewodników i korekta cen okazały się efektywnymi środkami kompensującymi niedobory układów scalonych i niekorzystne skutki wzrostu cen surowców. W obliczu utrzymujących się utrudnień w łańcuchu dostaw i możliwego wpływu wojny rosyjsko-ukraińskiej na całą gospodarkę, nasza praktyka rygorystycznego zarządzania kosztami stałymi i zabezpieczania płynności finansowej jest ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej dla zapewnienia trwałej rentowności. Nie zamierzamy ustępować z tej drogi”.

Założenia rynkowe i perspektywa na rok 2022

W swojej prognozie Daimler Truck zakłada, że w 2022 r. warunki makroekonomiczne dla światowego popytu na pojazdy użytkowe pozostaną stosunkowo korzystne. W zakresie działalności przemysłowej Daimler Truck prognozuje sprzedaż na poziomie 500–520 tys. sztuk w 2022 r. W bieżącym roku gospodarczym firma spodziewa się dalszego znacznego wzrostu obrotu na poziomie koncernu. Daimler Truck aktualizuje jednak swoją prognozę do zakresu między 48,0 mld euro a 50,0 mld euro (poprzednia prognoza: 45,5 mld euro a 47,5 mld euro), głównie ze względu na poprawę sytuacji cenowej i wpływ kursów walutowych. Prognozę w zakresie zysku operacyjnego EBIT dla koncernu również skorygowano z poziomu „nieznaczny spadek” na „na poziomie roku poprzedniego”. Daimler Truck przewiduje w dalszym ciągu, że skorygowana rentowność sprzedaży (RoS) w segmencie przemysłowym wyniesie od 7% do 9%.

Sformułowana przez firmę Daimler Truck perspektywa uwzględnia wszystkie znane obecnie skutki wojny rosyjsko-ukraińskiej i niedoboru półprzewodników. Jednakże jest ona uzależniona od dalszego rozwoju wojny i jej wpływu na gospodarkę światową. Możliwe są dodatkowe czynniki ryzyka związane ze skutkami pandemii COVID 19 i wynikającymi z niej przerwami w produkcji.

Więcej informacji i dokumentów (raport okresowy za I kwartał, prezentacja dla rynku kapitałowego, fact book, itp.), w tym szczegółowe informacje na temat pięciu segmentów sprawozdawczych Daimler Truck na I kwartał, jest dostępnych online w sekcji Investor Relations Daimler Truck:

https://www.daimlertruck.com/investoren/q1-2022-press.html

Od 21 marca 2022 r. firma Daimler Truck jest notowana na niemieckim indeksie giełdowym DAX. Akcje Daimler Truck są notowane na rynku regulowanym (Prime Standard) Giełdy Papierów Wartościowych we Frankfurcie pod symbolem giełdowym DTG. Ich numer ISIN, czyli Międzynarodowy Numer Identyfikacyjny Papierów Wartościowych, to DE000DTR0CK8, natomiast niemiecki numer identyfikacyjny (WKN) – DTR0CK.

 

Źródło: Daimler Truck

 

TAG: Daimler, Daimler Truck, Daimler Truck Holding AG, Earnings Before Interests and Taxes, EBIT, Investor Relations Daimler Truck, Jochen Goetz, Mercedes Benz, Trucks North America

Co możesz jeszcze przeczytać

Ford Performance ogłasza start Raptora w Rajdzie Dakar 2025
Przebudowa drogi 416 – Kietrz | Na Osi
moya stacja
MOYA nagrodzona

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP