NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • DAF wprowadza na rynek pełną gamę pojazdów użytkowych nowej generacji

DAF wprowadza na rynek pełną gamę pojazdów użytkowych nowej generacji

czwartek, 13 kwiecień 2023 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

DAF wprowadza na rynek pełną gamę pojazdów użytkowych nowej generacji

DAF rozszerza swoją niezwykle udaną gamę modeli XD, XF, XG i XG+ nowej generacji o ciągniki siodłowe i podwozia do zabudowy z dwiema osiami napędzanymi – do zastosowań terenowych i drogowych. Należą do nich nowe pojazdy XDC i XFC Construction, które są teraz dostępne również w wersjach z układem osi 4×2. Do zastosowań wymagających jak najmniejszej podatności na uszkodzenia — bez funkcji wymaganych w terenie — DAF wprowadza nową, jeszcze wytrzymalszą wersję modeli XD i XF. Krótko mówiąc, DAF oferuje pojazdy nowej generacji do każdego zastosowania.

Pojazdy ciężarowe XD, XF, XG i XG⁺ nowej generacji odmieniły branżę transportową wyznaczając nowe standardy w zakresie wydajności, a także bezpieczeństwa i komfortu kierowcy. Modele XF, XG i XG+ zostały wyróżnione tytułem International Truck of the Year 2022, a model XD otrzymał to prestiżowe wyróżnienie za rok 2023. Unikatowe DNA tych nagradzanych pojazdów zostało teraz wprowadzone także do zastosowań budowlanych i użytkowych dzięki kolejnej grupie modeli z oferty pojazdów ciężarowych nowej generacji.

Pojazdy budowlane XDC i XFC
Pojazdy budowlane XDC i XFC nowej generacji wyróżniają się dominującą czarną kratą wlotu powietrza i solidnym stalowym zderzakiem, stalową osłoną chłodnicy oraz dwoma bezobsługowymi światłami przeciwmgielnymi LED głęboko wpuszczonymi w zderzak z myślą o maksymalnej ochronie. Jako opcja dostępny jest elastyczny stopień dolny.

Modele XDC i XFC nowej generacji cechuje duży prześwit – do 40 cm, a także kąt natarcia na poziomie 25 stopni, dzięki czemu idealnie nadają się one do zastosowań wymagających regularnej jazdy w terenie. Modele XDC i XFC są dostępne w konfiguracjach osi 8×4, 6×4 i — po raz pierwszy — 4×2.

Szeroka gama osi podwójnych
W celu zapewnienia doskonałej przyczepności w trudnych warunkach DAF oferuje pojazdy XDC i XFC z dwiema osiami napędowymi o niskich wymaganiach serwisowych: od lekkich osi podwójnych o udźwigu 19 t z pojedynczą redukcją (SR1132T), zawieszeniem piórowym i hamulcami tarczowymi lub bębnowymi po wersje 21- i 26-tonowe (SR1360T) z pojedynczą redukcją, hamulcami tarczowymi i zawieszeniem pneumatycznym.

Do zastosowań ciężkich i terenowych dostępne są również wersje podwójne 21- i 26-tonowe ze zwolnicą (HR1670T). Osie podwójne są dostępne z szeroką gamą opcji przełożeń tylnej osi w zakresie od 3,46:1 do 7,21:1, co pozwala idealnie dopasować specyfikację do konkretnego zadania.

Modele 6×4 i 8×4 do zastosowań drogowych
Gama pojazdów z dwiema napędzanymi osiami obejmuje również pojazdy drogowe nowej generacji DAF, dostępne w wariantach 6×4 i 8×4 – do zastosowań wymagających doskonałej przyczepności i wysokiej ładowności. Podwozia pod zabudowę 6×4 i 8×4 są oferowane w modelach XD i XF.

Ciągnik siodłowy 6×4 jest dostępny w wersjach XG i XG+, podobnie jak podwozia pod zabudowę 8×4 z kierowaną osią wleczoną. Modele XF, XG oraz XG+ będzie można również zamówić jako ciągnik siodłowy 8×4 z kierowaną osią pchaną – przeznaczony do dużych obciążeń i nietypowych zastosowań transportowych.

Hydrauliczny napęd na przednie koła PXP jako opcja
Do zadań, które czasami wymagają zwiększonej przyczepności, DAF oferuje opcję najwyższej klasy hydraulicznego napędu na przednie koła dla ciągników XD, XDC, XF i XFC w wersji 4×2. Solidny i łatwy w obsłudze układ PXP można aktywować za pomocą przełącznika na desce rozdzielczej.

Idealne połączenie: jeszcze bardziej wytrzymałe modele XD i XF 
Całkowitą nowością są modele XD i XF o jeszcze większej wytrzymałości. Seria ta łączy wytrzymałe kabiny modeli XDC i XFC z podwoziem drogowym. Jest to idealne rozwiązanie dla kierowców w segmencie budowlanym, miejskim czy komunalnym, którzy cenią jak najniższą podatność na uszkodzenia, ale nie potrzebują typowo terenowych funkcji. Solidny przód z wyróżniającym się, wysoko zamontowanym zderzakiem, jest zawsze połączony z estetycznie zintegrowaną przednią belką zabezpieczenia przeciwnajazdowego i jest dostępny we wszystkich konfiguracjach podwozi pod zabudowę oraz ciągników siodłowych XD i XF.

Nowe, 4-osiowe pojazdy XD i XF z pojedynczym napędem
Oferta pojazdów ciężarowych DAF nowej generacji została rozszerzona o pełną gamę wariantów 4-osiowych z pojedynczym napędem do zastosowań drogowych. Te wersje podwozi, z kierowaną osią pchaną i/lub (nie)kierowaną osią wleczoną, idealnie nadają się do takich zastosowań jak transport ciężkich kontenerów, asenizacja czy odbiór ciężkich odpadów.

Wysoce wydajne układy napędowe
Wyjątkowo niskie zużycie paliwa, które przekłada się na najniższą emisję spalin, jest wynikiem między innymi wysoce aerodynamicznej konstrukcji i zastosowania najnowszych układów napędowych PACCAR MX-11 i MX-13 ze skrzynią biegów TraXon. Na życzenie klienta ta zautomatyzowana skrzynia biegów jest wyposażona w specjalne oprogramowanie do jazdy terenowej i funkcje ASR-off i Rock-Free umożliwiające ruszanie na śliskiej nawierzchni i szybkie kołysanie, które ułatwia „uwolnienie” pojazdu w bardzo trudnych warunkach.

Odpowiednia przystawka PTO do każdego zastosowania
DAF oferuje także szeroką gamę przystawek odbioru mocy (PTO), które idealnie spełniają różnorodne wymagania klientów w segmencie budowlanym, użytkowym i komunalnym. Oferta obejmuje przystawki PTO silnika montowane „na godzinie 1” w przypadku ciężkich zastosowań oraz „na godzinie 11” w przypadku lżejszych zastosowań, a także opcje pośredniej przystawki PTO, którą można zamontować z przodu silnika w hakowych systemach załadowczych lub wywrotkach. Dostępna jest również pełna gama przystawek PTO skrzyni biegów.

Łatwy montaż zabudowy w standardzie
Dzięki ścisłej współpracy firmy DAF z czołowymi europejskimi producentami zabudów pojazdy tej marki są dla nich przyjazne jak żadne inne w branży. Jednym z rozwiązań w tym zakresie są wstępnie zdefiniowane opcje typu „Plug and Play” – połączenie sygnałów z zabudowy z komputerem pokładowym podwozia. Ponadto integracja oprogramowania umożliwia uproszczone udostępnianie danych i komunikację między pojazdem a zabudową, co gwarantuje doskonałą integrację elementów sterujących, sygnałów i ostrzeżeń.

Nowy standard w zakresie bezpieczeństwa i komfortu kierowcy
Wszystkie nowe wersje do zastosowań budowlanych, dystrybucyjnych, komunalnych oraz innych zadań transportowych zapewniają wiodące standardy bezpieczeństwa i komfortu kierowcy wprowadzone wraz z nową generacją modeli XD, XF, XG i XG+.

Wszystkie pojazdy są wyposażone w dużą szybę przednią z bardzo nisko umieszczonymi dolnymi krawędziami okien, co zapewnia doskonałą widoczność bezpośrednią i pośrednią. Ponadto są wyposażone w opcjonalne okno krawężnikowe i najnowocześniejsze technologie, takie jak systemy DAF Digital Vision i DAF Corner View ułatwiające bezpieczną jazdę i manewrowanie. Szeroki pakiet systemów wspomagających kierowcę oraz najlepsza w tej klasie ergonomia także przyczyniają się do najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Ponadto pojazdy ciężarowe DAF nowej generacji zapewniają łatwy dostęp do kabiny, niezwykle przestronne wnętrze oraz najlepsze możliwe warunki pracy i odpoczynku, co przekłada się na wyjątkowy komfort kierowcy.

DAF rozszerza swoją bezkonkurencyjną ofertę modeli XD, XF, XG i XG+ nowej generacji o pełną gamę 2-, 3- i 4-osiowych ciągników siodłowych i podwozi pod zabudowę do zastosowań budowlanych i miejskich oraz innych zastosowań użytkowych wymagających rozwiązań dostosowanych do indywidualnych potrzeb w celu zapewnienia najwyższej wydajności, optymalnego poziomu bezpieczeństwa i niespotykanego komfort kierowcy. Tym sposobem DAF oferuje najlepszy pojazd ciężarowy do każdego zadania transportowego.

 

Źródło: DAF Trucks Polska

TAG: DAF, daf nowej generacji, DAF Trucks Polska, daf xd, DAF XDC, DAF XDC Construction, DAF XF, DAF XFC, DAF XFC Construction, DAF XG+, Truck of the Year 2022, XDC Construction, XFC Construction

Co możesz jeszcze przeczytać

MB Actros w szkole, Volga z EPO Trans i porcja teledysków [Na Osi 1012]
MB Actros w szkole, Volga z EPO Trans i porcja teledysków [Na Osi 1012]
Pakiet „antytranzytowy”
ELEKTRYK z Opoltransu | Na Osi 1086

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP