NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • DAF otwiera drzwi do przyszłości branży transportu specjalistycznego i dystrybucyjnego

DAF otwiera drzwi do przyszłości branży transportu specjalistycznego i dystrybucyjnego

czwartek, 22 wrzesień 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, CIEKAWOSTKI, GŁÓWNA, NEWS

DAF otwiera drzwi do przyszłości branży transportu specjalistycznego i dystrybucyjnego

DAF XDC Construction – Off Road

Podczas targów IAA Transportation 2022 w Hanowerze firma DAF przedstawia zupełnie nową gamę nowoczesnych pojazdów specjalistycznych i dystrybucyjnych. Modele z serii XD i XDC nowej generacji wyznaczają nowe standardy pod względem jakości, bezpieczeństwa, wydajności i komfortu pracy kierowcy. Produkcja rozpocznie się jesienią tego roku, a w 2023 roku na rynek trafią wersje elektryczne z zasilaniem akumulatorowym o zerowej emisji.

  • DNA najlepszych w branży modeli DAF XF, XG i XG+ — teraz dostępne także w segmencie transportu specjalistycznego i dystrybucji
  • Wszechstronność najwyższej klasy
    • Pełna gama modeli XD i XDC spełniających potrzeby klientów
    • Nowe pojazdy XDC do zastosowań specjalistycznych i budowlanych
      • Wyjątkowa stylistyka zewnętrzna z solidnym zderzakiem i odpornym grillem
      • Duży kąt natarcia oraz duży prześwit pod podwoziem
  • Nowy standard bezpieczeństwa
    • Duża przednia szyba i szyby boczne z bardzo nisko umieszczonymi krawędziami dolnymi
    • Nisko umieszczona kabina
    • Nowa deska rozdzielcza w wersji Vision
    • Okno widoku na krawężnik w połączeniu ze składanym fotelem pasażera
    • Systemy DAF Digital Vision, DAF Corner View, DAF City Turn Assist
  • Nowy standard wydajności
    • Najlepsza aerodynamika w branży
    • Nowy silnik PACCAR MX-11 (od 220 kW/300 KM do 330 kW/450 KM)
    • Nowa zautomatyzowana skrzynia biegów TraXon w wyposażeniu standardowym
    • Rozwiązania niezwykle przyjazne dla wytwórców zabudów
  • Nowy standard komfortu kierowcy
    • Doskonały dostęp do kabiny
    • Wyjątkowy zakres regulacji foteli i kierownicy
    • Przestronne kabiny Day, Sleeper i Sleeper High
    • W pełni cyfrowa deska rozdzielcza z konfigurowalnymi wyświetlaczami
    • Znakomity komfort snu
    • Doskonałe właściwości jezdne i sterowność
  • Pełna gotowość na przyszłe wyzwania
    • Wersje elektryczne z zasilaniem akumulatorowym, z szeroką gamą silników elektrycznych i pakietów akumulatorów
    • Moc od 170 kW (230 KM) do 330 kW (480 KM)
    • Wydajne zestawy akumulatorów dostępne w 2, 3, 4 lub 5 pakietach bateryjnych
    • Zasięg przy zerowej emisji wynosi od 200 do ponad 500 kilometrów na jednym ładowaniu
  • Rozpoczęcie produkcji jesienią 2022 r.

Pojazdy XD i XDC Nowej Generacji DAF do zastosowań dystrybucyjnych i specjalistycznych są blisko spokrewnione z wielokrotnie nagradzanymi długodystansowymi ciężarówkami XF, XG i XG+, które zdobyły tytuł „International Truck of the Year 2022”. Wyjątkowe cechy, takie jak optymalna aerodynamika, wydajne układy napędowe, doskonała pozycja kierowcy oraz najwyższej klasy spasowanie i wykończenie, trafiły teraz także do segmentów transportu specjalistycznego i dystrybucji.

Nowe, najlepsze w branży modele XD i XDC wyróżniają się wszechstronnością, szerokim wyborem konfiguracji osi i układu napędowego oraz bardzo komfortowymi wariantami kabin.

Modele XDC z 2, 3 lub 4 osiami do celów specjalistycznych i zastosowań budowlanych będą dostępne z napędem na jedną lub dwie osie i przystosowane do pracy w najtrudniejszych warunkach. Te wytrzymałe pojazdy ciężarowe mają duży kąt natarcia (25o) i duży prześwit pod podwoziem (33–39 cm), a ich wyjątkowa stylistyka zewnętrzna obejmuje solidny zderzak i odporny wlot powietrza oraz stalową osłonę chłodnicy. Zautomatyzowana skrzynia biegów TraXon jest dostępna ze specjalnymi ustawieniami oprogramowania, które zarówno na drodze, jak i w terenie zapewniają doskonałe właściwości trakcyjne.

DAF XD Interior – Kerb View Window and Folded Seat

Nowy standard bezpieczeństwa

Atrakcyjne kabiny modeli XD i XDC Nowej Generacji DAF są wyposażone w dużą szybę przednią i duże okna boczne z bardzo nisko umieszczoną dolną krawędzią, co zapewnia najlepszą w tej klasie widoczność bezpośrednią. Uzyskano to w połączeniu z niskim położeniem kabiny (17 cm niżej niż w XF nowej generacji) i nową deską rozdzielczą w wersji Vision, która opada w kierunku przedniej szyby po stronie pasażera. Opcjonalnie dostępne jest okno widoku na krawężnik, które w połączeniu ze składanym fotelem pasażera umożliwia niezakłóconą obserwację pieszych i rowerzystów znajdujących się obok pojazdu po stronie pasażera.

W celu uzyskania najlepszej w klasie widoczności pośredniej modele XD i XDC Nowej Generacji DAF można wyposażyć w system DAF Digital Vision, który zastępuje lusterka główne i szerokokątne. Doskonały system DAF Corner View zapewnia widoczność w obrębie minimum 285 stopni wokół słupka A kabiny po stronie pasażera.

Pojazdy wyposażono także w system DAF City Turn Assist, który zwiększa bezpieczeństwo jazdy, informując kierowców za pomocą ostrzeżeń wizualnych i dźwiękowych, gdy inni użytkownicy dróg, tacy jak piesi, rowerzyści, samochody i motocykle, znajdą się w martwej strefie po stronie pasażera.

Podobnie jak modele XF, XG i XG+ Nowej Generacji DAF, nowe, światowej klasy pojazdy do zastosowań dystrybucyjnych i specjalistycznych charakteryzują się doskonałą ergonomią dzięki filozofii DAF „Dłonie na kierownicy, wzrok na drodze”. Obsługa wszystkich funkcji związanych z jazdą odbywa się za pomocą kierownicy oraz dźwigni sterujących na jej kolumnie. Obsługa dodatkowych funkcji związanych z prowadzeniem odbywa się za pomocą przełączników fizycznych, logicznie rozmieszczonych na desce rozdzielczej w zasięgu ręki kierowcy.

Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo, standardowo we wszystkich wersjach XD i XDC montowane jest oświetlenie zewnętrzne LED zapewniające najlepszą możliwą widoczność. Ponadto dostępna jest pełna gama zaawansowanych rozwiązań wspomagających kierowcę, takich jak układ AEBS najnowszej generacji, nowy hamulec przyczepy przy niskiej prędkości i hamulec postojowy ze wspomaganiem.

AF XD Interior – Overview Sleeper High Cab

Nowy standard wydajności
Dzięki doskonałej aerodynamice kabiny, która łączy te modele ze światowej klasy pojazdami XF, XG i XG+ Nowej Generacji DAF, udało się uzyskać najniższe w tej klasie pojazdów zużycie paliwa i niską emisję CO2. Zastosowanie szyby przedniej o dużym promieniu krzywizny, optymalnego uszczelnienia łączeń elementów kabiny, kamer cyfrowych zamiast lusterek oraz zapewnienie doskonałego przepływu powietrza do silnika i pod kabiną pozwala na wprowadzenie nowego standardu wydajności także w segmencie dystrybucji i transportu specjalistycznego.

Dzięki nowemu układowi napędowemu z nowym silnikiem PACCAR MX-11, zautomatyzowaną skrzynią biegów TraXon w standardzie, inteligentnym układem oczyszczania spalin i innowacyjnymi rozwiązaniami w zakresie osi tylnej pojazdy zapewniają również najlepszą na rynku wydajność. System DAF Connect do zarządzania flotą pozwala zaoszczędzić czas dzięki zdalnym aktualizacjom oprogramowania.

Szeroki wybór przystawek odbioru mocy, modułów mocowania zabudowy oraz złączy ułatwia pracę wytwórcom zabudów. Elastyczność w zakresie aranżacji układu elementów podwozia, takich jak EAS, akumulator oraz zbiornik płynu AdBlue® i zbiorników paliwa, poszerza jeszcze te możliwości, umożliwiając uzyskanie optymalnej wydajności.

DAF XD Interior – Excellent Direct and Indirect View

Nowy standard komfortu kierowcy
Modele XD i XDC Nowej Generacji DAF zapewniają wyższy poziom komfortu kierowcom ciężarówek z segmentu dystrybucji i transportu użytkowego.

Dzięki wyposażeniu większości wersji dystrybucyjnych w zaledwie dwa schodki i kierownicę, którą na czas parkowania można ustawić w pozycji pionowej, zapewniono bezkonkurencyjny w tej klasie dostęp do kabiny. Zakres regulacji foteli i kierownicy nie ma sobie równych — podobnie jak przestronność kabiny, której kubatura sięga 10 m3 w przypadku wersji Sleeper High Cab. Kabina Day Cab ma standardowo powiększoną przestrzeń wewnętrzną zapewniającą kierowcy najwyższy komfort i dużo miejsca w schowkach. Jako wyposażenie fabryczne można zamówić trzeci fotel lub dużą lodówkę.

Nowe modele XD i XDC otrzymały tę samą efektowną deskę rozdzielczą, co nowe modele XF, XG i XG+. Jest ona wyposażona między innymi w całkowicie cyfrowy wyświetlacz. Jego dużą powierzchnię o przekątnej 12 cali można dostosować do osobistych preferencji kierowcy. Do obsługi opcjonalnej nawigacji DAF i szerokiej gamy systemów informacyjno-rozrywkowych DAF dostępny jest również bardzo czuły dodatkowy ekran dotykowy o przekątnej 10,1 cala.

W celu zapewnienia komfortowego snu leżanki w kabinie Sleeper oraz Sleeper High pojazdów DAF XD i XDC mają długość nie mniejszą niż 2220 mm i szerokość do 750 mm. W modelach DAF XF, XG i XG+ dostępny jest dodatkowy materac o grubości 50 mm zapewniający najwyższy komfort wypoczynku.

W wyniku zastosowania całkowicie nowej konstrukcji przedniej części podwozia, nowego zawieszenia kabiny i nowego zawieszenia tylnej osi uzyskano doskonałe właściwości jezdne i komfort. W efekcie nowe modele XD i XDC to nie tylko spełnienie marzeń w zakresie warunków pracy i życia — to także czysta radość z jazdy.

Pełna gotowość na przyszłe wyzwania
Za sprawą ciężarówek XD nowej generacji DAF wykonuje krok w przyszłość branży dystrybucji i transportu użytkowego. Model XD Nowej Generacji DAF wyróżnia się jakością, bezpieczeństwem, wydajnością i poziomem komfortu kierowcy. Jednocześnie stanowi on całkowicie nową platformę, która umożliwia budowę pojazdów z alternatywnymi układami napędowymi. W 2023 roku nowy model DAF XD będzie również dostępny z bateryjnym napędem elektrycznym. Te pojazdy o zerowej emisji będą wyposażone w silniki elektryczne o mocy od 170 kW (230 KM) do 350 kW (480 KM) oraz szeroką gamę zestawów akumulatorów o łącznej pojemności do 525 kW/h. W zależności od zastosowania zapewni to zasięg powyżej 500 kilometrów na zasilaniu elektrycznym.

Nowa generacja modeli z serii DAF XD i XDC stanowi najlepszy możliwy wybór zarówno dla operatorów transportowych, jak i kierowców. Nowa seria pojazdów ciężarowych DAF do zastosowań transportu specjalistycznego i dystrybucji wyróżnia się wszechstronnością i wyznacza nowe standardy jakości, bezpieczeństwa, wydajności i komfortu.

Produkcja nowej serii XD rozpocznie się jesienią 2022 r., a pojazdy XDC do zastosowań w branży budowlanej oraz pojazdy XD z bateryjnym napędem elektrycznym będą produkowane od 2023 r.

Hanower, 19 września, 2022 r.

 

Źródło: DAF Trucks Polska Sp. z o.o.

TAG: Adblue, AEBS, DAF, DAF City Turn Assist, DAF Connect, DAF Corner View, DAF Digital Vision, daf xd, DAF XDC, Dłonie na kierownicy, Hanower, IAA Transportation 2022, International Truck of the Year 2022, Kabina Day Cab, nowa generacja daf, PACCAR MX-11, Sleeper High Cab, targi IAA Transportation 2022, TraXon, wzrok na drodze, XD, XDC

Co możesz jeszcze przeczytać

Wyłączenia z art. 3 i 13 rozporządzenia 561/2006 - cd. [Ekspert Na Osi radzi]
Wyłączenia z art. 3 i 13 rozporządzenia 561/2006 – cd. [Ekspert Na Osi radzi]
Nie zabijaj, nie daj się zabić – Pierwszeństwo na drodze
Tuning a przepisy? Odszkodowanie za szkodę sprzed dwóch lat? [Eksperci Na Osi radzą 943]
Tuning a przepisy? Odszkodowanie za szkodę sprzed dwóch lat? [Eksperci Na Osi radzą 943]

Najczęściej czytane

  • ODCINEK Na Osi 1142

    Zlot Jelcza 2025, spotkanie Polskiej Unii Trans...
  • Współpraca pomiędzy WAT i Daimler Truck Polska

    Daimler Truck Polska objęło patronat nad nowym ...
  • DAF wprowadza wersje modelu XB z fabrycznymi zabudowami

    DAF Trucks rozszerza ofertę samochodów nowej ge...
  • Trucker Club ODCINEK 19/2025

    W 19 odcinku Trucker Clubu 11 część relacji z M...
  • Daimler Truck Global Parts Center: Centralny węzeł logistyczny nr 1 w Halberstadt oficjalnie otwarty

    Etapowe wdrażanie przebiega zgodnie z planem, p...

Archiwum

  • lipiec 2025
  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP