NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Co czyni Forda Rangera pickupem idealnym?

Co czyni Forda Rangera pickupem idealnym?

czwartek, 17 październik 2024 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Co czyni Forda Rangera pickupem idealnym?

WARSZAWA, 16 października 2024 roku

Najnowsza generacja Forda Rangera to przemyślana i dopracowana konstrukcja. Samochód oferuje lepsze osiągi użytkowe i jest jeszcze bardziej wszechstronny. Inżynierowie i projektanci Forda współpracowali z klientami z całego świata, aby stworzyć pickupa, który sprawdzi się zarówno w codziennej pracy, jak i podczas rodzinnych oraz rekreacyjnych wyjazdów.

Rama nowego Forda Rangera została wykonana ze specjalnej stali o wysokiej wytrzymałości. Inżynierowie zadbali o to, by w konstrukcji pojawiły się zaprojektowane na nowo elementy, które zwiększają odporność na skręcanie konstrukcji o nawet 30 proc. w porównaniu do poprzedniej generacji modelu. Zmodernizowane podwozie jest dłuższe o 50 mm i ma rozstaw kół szerszy o 50 mm w porównaniu do poprzednika.

Gama silników obejmuje jednostkę 2.0 EcoBlue o mocy 170 KM lub 205 KM, ale konstruktorzy zadbali również o to, aby konstrukcja Rangera zapewniła miejsce w komorze silnika dla jednostki napędowej 3.0 EcoBlue V6 o mocy 240 KM.

W przypadku silnika 2.0 EcoBlue o mocy 170 KM napęd może być przekazywany za pomocą manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach lub sześciobiegowego automatu. Silnik 2.0 EcoBlue o mocy 205 KM oraz 3.0 EcoBlue V6 występują natomiast z automatyczną skrzynią biegów o dziesięciu przełożeniach. W ofercie pojawi się również Ranger Plug-In Hybrid z nowym układem napędowy o mocy 279 KM i docelowym zasięgiem czysto elektrycznym na poziomie 45 kilometrów.

Ford Ranger to samochód, którego rozwiązania ułatwiają podróżowanie z przyczepą. Każda z oferowanych odmian tego modelu oferuje nieprawdopodobne możliwości holownicze. Maksymalna masa przyczepy dla Rangera to aż 3500 kg. Do tego samochód został wyposażony w szereg systemów ułatwiających jazdę, takich jak Trailer Coverage – system, który nie tylko monitoruje obszar po bokach auta, ale także po bokach holowanej przyczepy, Pro Trailer Backup Assist – system ułatwiający cofanie z przyczepą, Auto Hitch – system pomagający podpięcie przyczepy.

Pickup dysponuje doskonałymi parametrami terenowymi. Napęd 4×4 stosowany jest w parze z silnikiem 2.0 EcoBlue 170 KM, natomiast zaawansowany napęd e-4WD występuje z silnikami 2.0 EcoBlue 205 KM i 3.0 EcoBlue V6.

Napęd e-4WD ma możliwość manualnego oraz automatycznego sterowania napędami. W zależności od potrzeb moment obrotowy może być rozdzielany pomiędzy osiami. Do wyboru są również tryby, czyli dodatkowe ustawienia związane z jazdą terenową.

Nowy Ford Ranger oferuje szereg systemów bezpieczeństwa wspomagających kierowcę, a na liście wyposażenia znaleźć można układ zapobiegania kolizjom Pre-Collision Assist, który wykorzystuje kamerę i radar do wykrywania potencjalnych kolizji czy system wspomagający omijanie przeszkód. Na długich trasach lub przy dużym natężeniu ruchu sprawdzi się tempomat adaptacyjny z funkcją Stop-and-Go ułatwiający prowadzenie i automatycznie utrzymujący zadaną prędkość i odległość od pojazdu poprzedzającego, a w razie potrzeby nawet całkowicie zatrzymującego pojazd.

Sercem komunikacji w Rangerze jest duży, 10,1-calowy lub 12-calowy ekran dotykowy na konsoli środkowej. Stanowi on uzupełnienie w pełni cyfrowego kokpitu i jest wyposażony w najnowszy system Forda SYNC 4, który może być obsługiwany z pomocą poleceń głosowych, sterujących systemami komunikacji, rozrywki i informacji. Ponadto, montowany fabrycznie modem FordPass Connect, umożliwia komunikację ze światem w podróży po połączeniu z aplikacją FordPass, dzięki czemu klienci mogą pozostać w zasięgu poza swoim domem. FordPass zwiększa komfort posiadania pojazdu dzięki takim funkcjom jak zdalne uruchamianie, informacje zdalne o stanie pojazdu oraz zdalne blokowanie i odblokowywanie drzwi za pomocą urządzenia mobilnego.

Zespół projektantów stworzył również przemyślany układ schowków i funkcje przydatne w codziennej eksploatacji. We wnętrzu znajdują się nie tylko miejsca do przechowywania telefonu lub punkt bezprzewodowego ładowania kompatybilnych urządzeń, ale także duży pojemnik na konsoli środkowej, w którym można schować różne przedmioty. Kieszenie w drzwiach zostały zaprojektowane tak, aby można było przewieźć więcej drobiazgów, szeroka deska rozdzielcza skrywa górny schowek, schowki znajdują się także pod i za tylnymi siedzeniami.

Przy ponad 1200 litrach pojemności skrzynia ładunkowa ma szerokość umożliwiającą załadunek standardowej europalety. Długość skrzyni ładunkowej wynosi od 1638 mm do 2305 mm w zależności od wersji nadwozia. Samochód został wyposażony we wpuszczane szyny do mocowania ładunku. Opcjonalne źródło energii w skrzyni ładunkowej w postaci gniazda 230V o mocy 400 W umożliwia zasilanie szeregu urządzeń po podłączeniu ich bezpośrednio do Rangera.

 

Źródło: Ford

TAG: Ford, ford ranger, Ranger

Co możesz jeszcze przeczytać

Master Truck Show, IVECO Daily i Volkswagen Crafter, teledyski z truckami [ZAJAWKA Na Osi 932]
Zrównoważony transport: nowa bocznica kolejowa dla fabryki Mercedes-Benz w Jaworze
Zrównoważony transport: nowa bocznica kolejowa dla fabryki Mercedes-Benz w Jaworze
Czy kierowca może mieć większą liczbę godzin nadliczbowych w ciągu roku? | Na Osi 1071

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP