WARSZAWA, 16 października 2024 roku
Najnowsza generacja Forda Rangera to przemyślana i dopracowana konstrukcja. Samochód oferuje lepsze osiągi użytkowe i jest jeszcze bardziej wszechstronny. Inżynierowie i projektanci Forda współpracowali z klientami z całego świata, aby stworzyć pickupa, który sprawdzi się zarówno w codziennej pracy, jak i podczas rodzinnych oraz rekreacyjnych wyjazdów.
Rama nowego Forda Rangera została wykonana ze specjalnej stali o wysokiej wytrzymałości. Inżynierowie zadbali o to, by w konstrukcji pojawiły się zaprojektowane na nowo elementy, które zwiększają odporność na skręcanie konstrukcji o nawet 30 proc. w porównaniu do poprzedniej generacji modelu. Zmodernizowane podwozie jest dłuższe o 50 mm i ma rozstaw kół szerszy o 50 mm w porównaniu do poprzednika.
Gama silników obejmuje jednostkę 2.0 EcoBlue o mocy 170 KM lub 205 KM, ale konstruktorzy zadbali również o to, aby konstrukcja Rangera zapewniła miejsce w komorze silnika dla jednostki napędowej 3.0 EcoBlue V6 o mocy 240 KM.
W przypadku silnika 2.0 EcoBlue o mocy 170 KM napęd może być przekazywany za pomocą manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach lub sześciobiegowego automatu. Silnik 2.0 EcoBlue o mocy 205 KM oraz 3.0 EcoBlue V6 występują natomiast z automatyczną skrzynią biegów o dziesięciu przełożeniach. W ofercie pojawi się również Ranger Plug-In Hybrid z nowym układem napędowy o mocy 279 KM i docelowym zasięgiem czysto elektrycznym na poziomie 45 kilometrów.
Ford Ranger to samochód, którego rozwiązania ułatwiają podróżowanie z przyczepą. Każda z oferowanych odmian tego modelu oferuje nieprawdopodobne możliwości holownicze. Maksymalna masa przyczepy dla Rangera to aż 3500 kg. Do tego samochód został wyposażony w szereg systemów ułatwiających jazdę, takich jak Trailer Coverage – system, który nie tylko monitoruje obszar po bokach auta, ale także po bokach holowanej przyczepy, Pro Trailer Backup Assist – system ułatwiający cofanie z przyczepą, Auto Hitch – system pomagający podpięcie przyczepy.
Pickup dysponuje doskonałymi parametrami terenowymi. Napęd 4×4 stosowany jest w parze z silnikiem 2.0 EcoBlue 170 KM, natomiast zaawansowany napęd e-4WD występuje z silnikami 2.0 EcoBlue 205 KM i 3.0 EcoBlue V6.
Napęd e-4WD ma możliwość manualnego oraz automatycznego sterowania napędami. W zależności od potrzeb moment obrotowy może być rozdzielany pomiędzy osiami. Do wyboru są również tryby, czyli dodatkowe ustawienia związane z jazdą terenową.
Nowy Ford Ranger oferuje szereg systemów bezpieczeństwa wspomagających kierowcę, a na liście wyposażenia znaleźć można układ zapobiegania kolizjom Pre-Collision Assist, który wykorzystuje kamerę i radar do wykrywania potencjalnych kolizji czy system wspomagający omijanie przeszkód. Na długich trasach lub przy dużym natężeniu ruchu sprawdzi się tempomat adaptacyjny z funkcją Stop-and-Go ułatwiający prowadzenie i automatycznie utrzymujący zadaną prędkość i odległość od pojazdu poprzedzającego, a w razie potrzeby nawet całkowicie zatrzymującego pojazd.
Sercem komunikacji w Rangerze jest duży, 10,1-calowy lub 12-calowy ekran dotykowy na konsoli środkowej. Stanowi on uzupełnienie w pełni cyfrowego kokpitu i jest wyposażony w najnowszy system Forda SYNC 4, który może być obsługiwany z pomocą poleceń głosowych, sterujących systemami komunikacji, rozrywki i informacji. Ponadto, montowany fabrycznie modem FordPass Connect, umożliwia komunikację ze światem w podróży po połączeniu z aplikacją FordPass, dzięki czemu klienci mogą pozostać w zasięgu poza swoim domem. FordPass zwiększa komfort posiadania pojazdu dzięki takim funkcjom jak zdalne uruchamianie, informacje zdalne o stanie pojazdu oraz zdalne blokowanie i odblokowywanie drzwi za pomocą urządzenia mobilnego.
Zespół projektantów stworzył również przemyślany układ schowków i funkcje przydatne w codziennej eksploatacji. We wnętrzu znajdują się nie tylko miejsca do przechowywania telefonu lub punkt bezprzewodowego ładowania kompatybilnych urządzeń, ale także duży pojemnik na konsoli środkowej, w którym można schować różne przedmioty. Kieszenie w drzwiach zostały zaprojektowane tak, aby można było przewieźć więcej drobiazgów, szeroka deska rozdzielcza skrywa górny schowek, schowki znajdują się także pod i za tylnymi siedzeniami.
Przy ponad 1200 litrach pojemności skrzynia ładunkowa ma szerokość umożliwiającą załadunek standardowej europalety. Długość skrzyni ładunkowej wynosi od 1638 mm do 2305 mm w zależności od wersji nadwozia. Samochód został wyposażony we wpuszczane szyny do mocowania ładunku. Opcjonalne źródło energii w skrzyni ładunkowej w postaci gniazda 230V o mocy 400 W umożliwia zasilanie szeregu urządzeń po podłączeniu ich bezpośrednio do Rangera.
Źródło: Ford