NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Charged for Tomorrow: na targach IAA Transportation 2022 w Hanowerze Mercedes-Benz Trucks po raz pierwszy prezentuje eActrosa LongHaul do transportu dalekobieżnego

Charged for Tomorrow: na targach IAA Transportation 2022 w Hanowerze Mercedes-Benz Trucks po raz pierwszy prezentuje eActrosa LongHaul do transportu dalekobieżnego

poniedziałek, 19 wrzesień 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, CIEKAWOSTKI, GŁÓWNA, NEWS

Charged for Tomorrow: na targach IAA Transportation 2022 w Hanowerze Mercedes-Benz Trucks po raz pierwszy prezentuje eActrosa LongHaul do transportu dalekobieżnego

Stuttgart/Hanower.

Ze względu na ładowność, odległości i trasy, ciężki transport dalekobieżny jest najbardziej wymagającym segmentem w drogowym transporcie towarowym. Jednocześnie pojawiają się w nim ogromne możliwości redukcji emisji dwutlenku węgla. Po wprowadzeniu na rynek eActrosa do ciężkiego transportu dystrybucyjnego w 2021 roku, teraz Mercedes-Benz Trucks inicjuje również następny poziom rozwoju napędu akumulatorowo-elektrycznego w segmencie ciężkiego transportu dalekobieżnego, prezentując na targach IAA Transportation 2022 w Hanowerze zapowiadanego już w roku 2020 eActrosa LongHaul. Wyraziste kontury tej ciężarówki z paskiem LED z przodu stanowią zapowiedź koncepcji wzorniczej przyszłego pojazdu seryjnego. Pierwsze prototypy już przechodzą intensywne testy i jeszcze w bieżącym roku zostaną poddane testom na drogach publicznych. W przyszłym roku prototypy przedseryjne mają trafić do testów w ręce różnych klientów.

Karin Rådström, Dyrektor Generalna Mercedes-Benz Trucks: „Stale rozszerzamy nasze portfolio samochodów ciężarowych z akumulatorowym napędem elektrycznym. Koncentrujemy się przy tym na zapewnieniu wyraźnych korzyści naszym klientom. Konstrukcja tych pojazdów jest od początku ukierunkowana na mobilność elektryczną, dzięki czemu zapewniają one lepsze wrażenia z jazdy, a także większą efektywność energetyczną i trwałość”.

Zalety ciężarówki Mercedes-Benz eActros LongHaul

Mercedes-Benz Trucks ujawnił także kolejne informacje na temat seryjnego eActrosa LongHaul. Trzy pakiety akumulatorowe zapewnią mu łączną pojemność zainstalowaną na poziomie ponad 600 kWh, a dwa silniki elektryczne zintegrowane z nową osią elektryczną wygenerują moc ciągłą 400 kW i moc maksymalną 600 kW. Oprócz ciągnika siodłowego, już od premiery rynkowej Mercedes-Benz Trucks będzie produkował również warianty podwozia ciężarowego eActrosa LongHaul do zabudowy. Zapewni to klientom szereg kolejnych możliwości zastosowania pojazdu w transporcie elektrycznym. Konstruktorzy Mercedes-Benz Trucks projektują eActrosa LongHaul pod kątem uzyskania takich samych parametrów wytrzymałościowych pojazdu i poszczególnych komponentów, jak w przypadku porównywalnego konwencjonalnego Actrosa do ciężkiego transportu dalekobieżnego, a więc przebiegu 1,2 miliona kilometrów w ciągu dziesięciu lat eksploatacji.

eActros LongHaul będzie pierwszym w pełni elektrycznym pojazdem seryjnym produkowanym od A do Z na istniejącej już linii montażowej w fabryce samochodów ciężarowych w Wörth. Obejmie to także montaż wszystkich komponentów elektrycznych oraz uruchomienie pojazdu na końcu linii, co z kolei umożliwi osiągnięcie wysokiej wydajności produkcyjnej oraz w pełni równoległą produkcję konwencjonalnych i elektrycznych samochodów ciężarowych na tej samej linii. W przypadku eActrosa 300/400 i eEconica ich elektryfikacja odbywała się dotąd w ramach oddzielnego procesu w Future Truck Center w zakładzie w Wörth.

W eActrosie LongHaul zastosowano akumulatory z ogniwami wykonanymi w technologii litowo-żelazowo-fosforanowej (LFP). Odznaczają się one przede wszystkim długą żywotnością oraz większą energią użyteczną. Korzystając ze stacji ładowania o mocy około jednego megawata, akumulatory seryjnego eActrosa LongHaul będzie można naładować z poziomu 20 do 80 procent w czasie znacznie krótszym niż 30 minut. Głównym założeniem koncepcji Mercedes-Benz Trucks w zakresie transportu dalekobieżnego realizowanego z wykorzystaniem pojazdów akumulatorowo-elektrycznych jest zaoferowanie klientom całościowego rozwiązania transportowego, obejmującego technikę motoryzacyjną, doradztwo, infrastrukturę ładowania i usługi. eActros LongHaul ma umożliwić klientom dokonanie właściwego wyboru pod względem rentowności, zrównoważonego rozwoju i niezawodności. Już teraz pierwsze prototypy przechodzą intensywne testy, a przed końcem roku eActros LongHaul zostanie również poddany testom na drogach publicznych. W przyszłym roku jego przedseryjne prototypy mają trafić do testów w firmach klientów.

eTrailer może zwiększyć zasięg pojazdu

Zelektryfikowane naczepy mogą znacznie zwiększać zasięgi elektrycznych samochodów ciężarowych. Przykładem może być „eTrailer” – naczepa skonstruowana przez firmę technologiczną Trailer Dynamics we współpracy z producentem naczep Krone. Kluczowym elementem jest zamontowana w naczepie oś elektryczna z akumulatorami, które zasilają ciągnik dodatkową mocą. W zależności od pojemności akumulatorów eTrailera umożliwi to seryjnemu wariantowi eActrosa LongHaul uzyskanie zasięgów ponad 800 kilometrów na jednym ładowaniu.

Współpraca partnerska w dziedzinie infrastruktury ładowania

W celu zapewnienia publicznych możliwości ładowania pojazdów w transporcie dalekobieżnym, Daimler Truck, TRATON GROUP i Volvo Group utworzyły w lipcu spółkę joint venture. W ramach tego wspólnego przedsięwzięcia przewiduje się budowę i eksploatację w Europie publicznej sieci punktów ładowania o wysokiej mocy, przeznaczonej dla napędzanych akumulatorowo-elektrycznie ciężkich samochodów ciężarowych do transportu dalekobieżnego i autobusów turystycznych. Sieć punktów ładowania tworzona przez trzy strony umowy ma być dostępna dla operatorów flot w Europie niezależnie od marki. W kwestiach związanych z ładowaniem pojazdów w ich bazach operacyjnych Mercedes-Benz Trucks współpracuje z firmami Siemens Smart Infrastructure i ENGIE.

Ponadto Daimler Truck uczestniczy w projekcie „Ładowanie z wysoką mocą pojazdów w ciężarowym transporcie dalekobieżnym” (HoLa). Celem tego projektu, realizowanego pod patronatem VDA, jest zaprojektowanie, budowa i eksploatacja wybranej infrastruktury ładowania o wysokiej mocy dla akumulatorowo-elektrycznych pojazdów eksploatowanych w ciężarowym transporcie dalekobieżnym. W czterech lokalizacjach w Niemczech powstaną po dwa punkty ładowania z systemem ładowania megawatowego MCS (Megawatt Charging System), które zostaną przetestowane w warunkach rzeczywistej eksploatacji. W projekt zaangażowani są również inni partnerzy konsorcyjni z sektora przemysłowego i naukowego.

Kompetentne doradztwo dostosowane do indywidualnych potrzeb w zakresie elektromobilności

Ponieważ elektromobilność to coś więcej niż tylko nowy napęd, Mercedes-Benz Trucks włączy eActrosa LongHaul, podobnie jak swoje już dostępne elektryczne ciężarówki, w całościowy ekosystem, obejmujący ofertę doradztwa w zakresie efektywnego użytkowania pojazdu i optymalizacji jego całkowitych kosztów posiadania. Przykładowo na podstawie dotychczasowych tras przejazdów można na potrzeby danego klienta określić maksymalnie realistyczny i przekonujący profil zastosowań elektrycznych ciężarówek oraz w ten sposób wyznaczyć trasy, jakie będą mogły pokonywać elektryczne ciężarówki. Ponadto, oprócz elektryfikacji bazy operacyjnej, elementem tzw. eConsultingu mogą być – zależnie od życzenia klienta – wszelkie kwestie dotyczące planowania, procedur wnioskowych i realizacji inwestycji związanych z konieczną infrastrukturą ładowania oraz przyłączeniem do sieci. Oferta obejmuje więc kompleksowe rozwiązanie transportowe, obejmujące technikę motoryzacyjną, doradztwo, infrastrukturę ładowania i usługi dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta.

 

Źródło: Mercedes-Benz Trucks Polska

TAG: ciężki transport dystrybucyjny, Daimler Truck, eActros, eActros LongHaul, eConsulting, eEconic, elektromobilność, elektryczne samochody ciężarowe, elektryczny samochód ciężarówy, elektryfikacja, ENGIE, eTrailer, Europa, Hanower, HoLa, IAA Transportation, joint venture, Karin Rådström, Megawatt Charging System, Mercedes-Benz Trucks, Siemens Smart Infrastructure, Trailer Dynamics, TRATON GROUP, VDA, Volvo Group, Wörth, Zelektryfikowana naczepa, Zelektryfikowane naczepy

Co możesz jeszcze przeczytać

OKLEJSIE.pl ruszyło z produkcją!
Zajawka odcinka nr 880 Na Osi
Tachografy cyfrowe drugiej generacji | Na Osi 1052

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP