
Od pewnego czasu na stronie internetowej Związku Pracodawców Transport i Logistyka Polska dostępny jest zlecony przez tę organizację raport „Braki w dostępności pojazdów w przewozach całopojazdowych (FTL) w Europie?” opracowany przez profesora Petera Klausa. Oto kilka ważniejszych konkluzji, wynikających z tej publikacji:
- nadawcy w obecnej sytuacji rynkowej uważają, że pewniejszym kontrahentem jest przewoźnik dysponujący odpowiedniej wielkości flotą własnych pojazdów, stawiając współpracę z taką firmą wyżej od korzystania z usług spedycji, opierających swoją działalność na mniejszych przedsiębiorstwach transportowych;
- nadawcy muszą się liczyć ze wzrostem kosztów transportu (oferować wyższe stawki od obecnych), jeżeli chcą zapewnić sobie współpracę z doświadczonym i zapewniającym bezpieczeństwo i pewność dostaw partnerem – wynika to ze spodziewanego wzrostu kosztów operacyjnych, które niesie za sobą unijna aktywność legislacyjna (pakiet mobilności, regulacje socjalne, zielony ład itd.);
- brak stabilności w zakresie dostępności pojazdów w przewozach całopojazdowych wynika nie tylko z ryzyka i obciążeń regulacyjnych, ale także z braku kierowców na rynku pracy – problem ten będzie się pogłębiał ze względu na strukturę demograficzną Europy jak i zmniejszenie atrakcyjności zawodu kierowcy;
- w obecnej sytuacji rynkowej nastąpi coraz większe rozszerzenie udziału w rynku przewozowym firm dysponujących dużymi flotami pojazdów, kosztem małych przewoźników.
Z pewnością warto zajrzeć na stronę związku TLP i zapoznać się z raportem w całości.
źródło: TLP


![Nieszczęśliwa brawura [Nie zabijaj, nie daj się zabić] Nieszczęśliwa brawura [Nie zabijaj, nie daj się zabić]](https://naosi.pl/wp-content/uploads/2022/07/analiza-wypadku-988-www-yt-hd-2-370x240_c.jpg)


