10 maja 25 ciągników siodłowych Renault T460 i T480 TC zostało przekazanych firmie Anneberg Transpol z Zielonej Góry. Część pojazdów jest przeznaczona na wymianę ciągników, na które zakończyły się umowy leasingowe, a część na rozbudowę floty cystern, zestawów plandekowych i wywrotek firmy Anneberg Transpol.
Zielonogórski przewoźnik ma kilka specjalizacji transportowych: towary niebezpieczne (ADR), odpady, substancje chemiczne i masy bitumiczne. Przewozy są realizowane głównie do północnych Niemiec i Danii. Pojazdy z 13-litrowym silnikiem są przeznaczone do wywrotek i do cystern chemicznych.
Z ciągników siodłowych marki Renault Trucks korzystamy od 2000 r. Łącznie jeździło ich w naszej flocie już około 200 sztuk. Jednak jeszcze nigdy nie kupiliśmy jednorazowo tak dużej liczby ciągników jak teraz. Mówi się, że w kryzysie, a tak jest obecnie, nie czyni się dużych inwestycji, ale mówi się również, że w trudnych czasach warto uciekać do przodu. Która z tych prawd okaże się w naszym przypadku prawdziwa, zobaczymy mniej więcej za rok – komentuje Jacek Miłkowski, współwłaściciel spółki Anneberg Transpol.
Jego zdaniem fundamentalnym czynnikiem decydującym o tym dlaczego od tak wielu lat firma Anneberg Transpol jest wiernym klientem Renault Trucks, jest wysoka jakość obsługi serwisowej francuskiego producenta.
Sprawna obsługa przez sieć serwisową ma dla naszych specjalizacji transportowych fundamentalne znaczenie. Wożąc asfalty, nie mogę sobie pozwolić na to, że awaria pojazdu będzie usuwana w czasie dłuższym niż 20 godzin, bo zawartość cysterny zamieni się w 25-tonowy, asfaltowy klocek, twardy jak skała. Wówczas pozostaje już tylko przecinak i młotek – barwnie komentuje Jacek Miłkowski.
Jak zauważa Ewelina Kanclerz, Key Account Manager Renault Trucks, na lojalność taką, jak firma Anneberg Transpol, trzeba sobie zapracować.
Jest to klient bardzo świadomy i wymagający. Jak widać, udaje się nam sprostać jego potrzebom. 25 zakupionych właśnie ciągników składa się z dwóch grup o różnych specyfikacjach. W zależności od przeznaczenia, jedna z nich to pojazdy wyposażone w silniki 11-litrowe o mocy 460 KM. W ich przypadku decydujące dla klienta było to, że są one ultralekkie. Zmniejszenie masy pojazdu o każdy kilogram przekłada się na większy tonaż możliwy do przewiezienia, czyli na większy zarobek dla firmy transportowej
Druga grupa zakupionych ciągników jest wyposażona w silniki 13-litrowe o mocy 480 KM, z rozwiązaniem Turbo Compound, gdzie dodatkowa turbina termiczna na końcu układu wydechowego, zamienia spaliny z powrotem na energię mechaniczną i przenosi na wał korbowy pozwalając w ten sposób uzyskać moment obrotowy 300Nm! W konsekwencji pojazd dostaje … krótko mówiąc, niezłego dodatkowego kopa – obrazowo opisuje maszyny Ewelina Kanclerz.
Dzięki mechanizmowi Turbo Compound oszczędność paliwa może sięgnąć nawet 3 litry na 100 km. W przeliczeniu na 120 zestawów transportowych we flocie Anneberg Transpol, przekłada się to na pokaźne oszczędności.
O Anneberg Transpol
Spółka Anneberg Transpol została założona w 1990 r. przez rodzinę Anneberg – duńskich przedsiębiorców prowadzących od 1925 r. firmę transportową Anneberg Transport A/S oraz rodzinę Miłkowskich – przedsiębiorców doskonale znających polski rynek, w tym transportowy.
Połączenie doświadczeń obydwu firm pozwoliło na szybkie zbudowanie prężnie działającego przedsiębiorstwa – lidera w zakresie transportu cysternami materiałów chemicznych i bitumicznych oraz ładunków przestrzennych naczepami oplandekowanymi.
Sprawne działanie taboru zapewnia własny warsztat serwisowy, a nad wszystkim czuwa doświadczona, systematycznie szkolona kadra zarówno kierowców, jak i spedytorów oraz pracowników administracji.
Siedziba spółki znajduje się w Zielonej Górze, a jej partnerzy z grupy są zlokalizowani w Danii, Szwecji, Niemczech, Norwegii i Białorusi. Kadra w grupie Anneberga obsługuje dzisiaj prawie 120 własnych pojazdów oraz kilkadziesiąt aut stałych podwykonawców, co pozwala na obsługę dużych projektów.
Źródło: Renault Trucks Polska