NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Volkswagen Group Logistics i MAN przyśpieszają transformację w kierunku transportu bezemisyjnego

Volkswagen Group Logistics i MAN przyśpieszają transformację w kierunku transportu bezemisyjnego

czwartek, 06 Listopad 2025 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Volkswagen Group Logistics i MAN przyśpieszają transformację w kierunku transportu bezemisyjnego

Volkswagen Group Logistics oraz MAN Truck & Bus wspólnie dążą do przyspieszenia elektryfikacji transportu drogowego towarów. W tym celu obie firmy zaprosiły 5 listopada br. na Forum MAN Truck w Monachium międzynarodowych operatorów logistycznych, zarządców parków ładowania, producentów stacji ładowania oraz klientów posiadających doświadczenie w eksploatacji elektrycznych ciężarówek. Wydarzeniu przyświecało hasło „Razem dla zrównoważonej logistyki. Razem dla świata bez emisji.”

Simon Motter, szef Volkswagen Group Logistics, powiedział: „W ramach logistyki Grupy nieustannie pracujemy nad zminimalizowaniem wpływu naszej działalności transportowej na środowisko. Oprócz optymalizacji procesów operacyjnych nasza międzymarkowa inicjatywa goTOzero impact logistics koncentruje się na zrównoważonych technologiach i źródłach energii jako kluczowych narzędziach w działaniach na rzecz ochrony klimatu. W transporcie lądowym emisje CO₂ generowane przez ciężarówki z silnikiem wysokoprężnym są szczególnie wysokie w stosunku do uzyskiwanych wyników przewozowych. Dlatego właśnie uważamy, że pojazdy elektryczne zasilane z akumulatorów są obecnie optymalną technologią dla stworzenia przyjaznej klimatowi floty pojazdów użytkowych. Kluczowe znaczenie ma przy tym współpraca, zarówno w ramach Grupy, jak i z partnerami zewnętrznymi. Naszym wspólnym celem jest ochrona klimatu i racjonalne gospodarowanie zasobami naturalnymi.”

Logistyka dla branży motoryzacyjnej charakteryzuje się wysokim stopniem standaryzacji. W wielu przypadkach stosowane są nośniki ładunków o wysokości jednego metra. Przestrzeń ładunkowa o wysokości nieco ponad trzech metrów umożliwia więc ułożenie trzech takich nośników jeden na drugim. Potrzebne są jednak ciężarówki o szczególnie niskiej wysokości siodła: ciągniki typu „Low Deck” lub „Ultra“.Od momentu wprowadzenia na rynek modeli eTGX i eTGS w październiku 2023 r. MAN jest jedynym producentem oferującym tego typu pojazdy w wersji elektrycznej.

Od początku 2025 r. elektryczne ciężarówki MAN pokonały już ponad pięć milionów kilometrów w codziennej eksploatacji flot największych europejskich operatorów logistycznych. To niezbity dowód ich praktycznej użyteczności w różnorodnych zastosowaniach transportowych. Generacja eTrucków MAN została wyposażona w modułowy system akumulatorów, który pozwala klientom elastycznie wybierać pomiędzy zasięgiem a ładownością. Dzięki temu elektryczne ciężarówki MAN mogą obsługiwać ponad 80% wszystkich zastosowań transportowych – od placów budowy, poprzez przewozy kontenerów wymiennych, aż po logistykę motoryzacyjną.

„Pierwsi klienci pokonali modelem MAN eTGX w ciągu zaledwie roku ponad 100 000 kilometrów. To dowodzi, że nasze elektryczne ciężarówki są niezawodne i w pełni funkcjonalne. Coraz więcej klientów dochodzi do tego samego wniosku. Obecnie mamy około 1000 zamówień na nasze eTrucki, a liczba ta stale rośnie” – wyjaśnił Friedrich Baumann, członek zarządu MAN ds. sprzedaży i rozwiązań dla klientów, dodając: „W Niemczech zwolnienie z opłat drogowych dla pojazdów bezemisyjnych zostało przedłużone do 2031 roku. To ważny sygnał, który daje naszym klientom niezbędną przewidywalność. Jednocześnie należy zapewnić większe wsparcie małym i średnim przedsiębiorstwom poprzez odpowiednie programy finansowania. Równie istotne jest przyspieszenie procedur administracyjnych i rozbudowa sieci elektroenergetycznych, tak aby rozwój infrastruktury ładowania mógł nabrać tempa.”

Programy finansowania mają na celu umożliwienie transformacji również firmom, które prowadzą stabilną i rentowną działalność, lecz nie dysponują dużym kapitałem własnym, na przykład poprzez kredyty lub gwarancje.

Firma transportowa Nanno Janssen z Leer posiada już w swojej flocie 35 elektrycznych ciężarówek, a kolejne są w drodze – w tym 15 modeli MAN eTGX.

Dyrektor zarządzający Nanno Janssen podzielił się swoimi doświadczeniami podczas spotkania w Monachium: „Transport dalekobieżny z wykorzystaniem elektrycznych ciężarówek jest już dziś możliwy w Europie. Teraz kluczowe jest rozszerzenie zastosowania tej technologii.”

Volkswagen Group Logistics i MAN zorganizowały wydarzenie E-Experience Event, aby umożliwić współpracę pomiędzy firmami logistycznymi, producentami pojazdów użytkowych, nadawcami ładunków oraz dostawcami infrastruktury ładowania. Wspólnym celem było przełamywanie barier i poszukiwanie praktycznych rozwiązań dla zrównoważonego transportu towarowego. Przejście na bardziej przyjazne środowisku systemy napędowe w skali całej Europy wymaga bowiem zaangażowania wszystkich uczestników rynku. Takiej zmiany można dokonać tylko razem.

 

 

Źródło: MAN Truck & Bus

TAG: E-Experience Event, Forum MAN Truck, MAN Truck Bus, Nanno Janssen z Leer, Volkswagen Group Logistics

Co możesz jeszcze przeczytać

MWSLiT we Wrocławiu i Jelczem w Himalaje na Spotkaniu PUT /cz. 4 [Na Osi 991]
Spotkanie Polskiej Unii Transportu w Krzyżowej 2025 część 4 | Na Osi 1145
Schwarzmüller przedstawia nowe naczepy

Najczęściej czytane

  • XXI Ultor Master Truck Show – część 11 | Na Osi 1158

    XXI Ultor Master Truck Show - część 11. Materia...
  • Nie zabijaj, nie daj się zabić: Samobójca | Na Osi 1158

    Nie zabijaj, nie daj się zabić: Samobójca. Mate...
  • Pozostawiona w tachografie karta kierowcy | Na Osi 1158

    Pozostawiona w tachografie karta kierowcy. Mate...
  • Piknik siedleckiego oddziału Opoltrans | Na Osi 1158

    Piknik siedleckiego oddziału Opoltrans. Materia...
  • Listopadowy numer e-Route on-line

    W listopadowym wydaniu e-Route on-line Volvo Tr...

Archiwum

  • Listopad 2025
  • październik 2025
  • wrzesień 2025
  • sierpień 2025
  • lipiec 2025
  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP