Grupa Unimot, właściciel sieci stacji paliw AVIA w Polsce, oraz Żabka Polska, lider segmentu convenience w Polsce, nawiązują współpracę, której efektem będzie uruchomienie czterech sklepów Żabka na stacjach AVIA. Połączenie dwóch popularnych formatów gwarantuje kierowcom wygodę, oszczędność czasu oraz dostęp do szerokiej oferty paliwowej i pozapaliwowej w jednym miejscu.
Żabka stawia kolejny krok w rozwoju formatu sklepów na stacjach paliw. Po ulokowaniu swoich placówek na kilku pojedynczych stacjach, tym razem łączy siły z siecią AVIA. Projekt zostanie uruchomiony jeszcze tego lata. Sklepy Żabka pojawią się pod koniec sierpnia na dwóch stacjach AVIA w Poznaniu – przy ulicy Grunwaldzkiej oraz Mieszka I. Kolejne dwie lokalizacje, w Bełchatowie i Zakopanem, zostaną otwarte we wrześniu. Wszystkie sklepy z zielonym logo umiejscowione zostaną na stacjach własnych Grupy Unimot (CODO).
Obie marki połączą swoje doświadczenie i mocne strony – AVIA to renomowana europejska sieć stacji paliw, zarządzana w Polsce przez Grupę Unimot, spółkę giełdową z ponad 30-letnim doświadczeniem na rynku paliwowym, będącą dzisiaj niezależną, multienergetyczną grupą kapitałową. Żabka z kolei to największa i najszybciej rozwijająca się sieć convenience w Polsce, znana ze swoich nowoczesnych rozwiązań sprzedażowych. Dzięki tej współpracy klienci zyskują dostęp do kompleksowej oferty w jednym miejscu – od wysokiej jakości paliwa, przez świeżą kawę oraz szybkie zimne i gorące przekąski, po codzienne zakupy spożywcze oraz produkty motoryzacyjne.
W ramach modelu współpracy Żabka będzie zarządzać sprzedażą detaliczną oraz obsługą klientów, podczas gdy AVIA skupi się na zapewnianiu wysokiej jakości oferty paliwowej. Takie rozwiązanie zwiększa wartość oferowaną klientom i jednocześnie optymalizuje procesy operacyjne. Tym samym, kierowcy będą mogli zapłacić za paliwo bezpośrednio przy kasie w sklepie Żabka.
To dla nas okazja, by połączyć to, co w AVIA najważniejsze – wysoką jakość paliw oraz dobre zrozumienie potrzeb kierowców – z siłą i rozpoznawalnością największej sieci detalicznej w Polsce. Zyskujemy stabilnego, doświadczonego partnera, który podbił serca polskich konsumentów, a zainicjowany pilotaż pozwoli nam ocenić, jak ten model sprawdzi się w praktyce na stacjach paliw w różnych lokalizacjach. Warto podkreślić, że współpraca opiera się na jasnym podziale kompetencji, który pozwoli obu stronom skupić się na tym, co robią najlepiej – mówi Robert Brzozowski, wiceprezes zarządu UNIMOT.
W Żabce nieustannie poszukujemy nowych lokalizacji i formatów, które wpisują się w naszą strategię dostarczania wygodnych rozwiązań. Partnerstwo z siecią stacji paliw AVIA to efekt budowania elastycznego i efektywnego modelu współpracy. Obie strony wykazały się otwartością i gotowością do dopasowania się do dynamicznych potrzeb rynku, co pozwala nam wspólnie eksplorować potencjał rozwoju nowoczesnych punktów convenience – mówi Piotr Kaczmarek, dyrektor ekspansji w Żabka Polska.
AVIA wnosi do współpracy szeroką ofertę paliw, a także produkty marki własnej, takie jak oleje i płyny do spryskiwaczy. Dla klientów biznesowych oraz instytucjonalnych dostępny jest program flotowy AVIA Card, który umożliwia efektywne zarządzanie kosztami zakupu paliw. Ponadto AVIA oferuje klientom aplikację mobilną AVIA GO, która pełni funkcję programu lojalnościowego. Za każde tankowanie oraz zakupy na stacjach paliw użytkownicy AVIA GO otrzymują specjalne punkty, które mogą wymienić na atrakcyjne nagrody lub zniżki. Marka wyróżnia się również licznymi promocjami, w tym cieszącą się dużym zainteresowaniem akcją „Paliwo za 4,99 zł”, organizowaną cyklicznie w różnych miastach Polski.
Z kolei Żabka to sieć ponad 11 700 sklepów typu convenience, w których można nie tylko zrobić szybkie zakupy tuż za rogiem, ale także zatrzymać się na dobrą kawę, czy kupić ulubione przekąski. Placówki sieci na stacjach paliw to kontynuacja rozwoju formatu, który firma wdrożyła już w 2021 r. Dotychczasowe lokalizacje spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem klientów, dlatego naturalnym krokiem jest dalsze rozwijanie tej obecności w miejscach, gdzie liczy się dostępność, szybkość i komfort zakupów.
Źródło: Grupa UNIMOT