Firma DAF rozszerza swoją ofertę pojazdów o serię specjalnych podwozi przeznaczonych do transportu samochodów. Charakteryzują się one niską wysokością i są dostępne w modelach XD, XF, XG i XG+. Ponadto gama modeli z niższym lub pochyłym dachem umożliwia załadunek samochodu również nad kabiną.
Firma DAF wykorzystała wszelkie dostępne rozwiązania techniczne, aby maksymalnie obniżyć nowe podwozie pod zabudowę do transportu samochodów, maksymalizując przestrzeń użytkową w granicach dozwolonej przez prawo wysokości pojazdu wynoszącej 4 m. Podstawą serii są warianty low-deck. Obniżenie zawieszenia kół o 4 cm i zastosowanie 22,5-calowych kół z oponami niskoprofilowymi umożliwiło uzyskanie podwozia na wysokości wynoszącej zaledwie 83 cm.
Niższy lub pochyły dach
Gama rozwiązań do transportu samochodów rozpoczyna się od pojazdów, w przypadku których samochody ładuje się za kabiną, i są one zgodne ze wszystkimi wersjami modeli nowej generacji DAF: XD, XF, XG i XG+. Wersja XD obejmuje również odmiany z niskim (18 cm) lub pochyłym dachem, dzięki czemu samochody można ładować nad kabiną. Biorąc pod uwagę fakt, iż kabina w wersji XD jest i tak nisko umieszczona na podwoziu, to zapewnia ona więcej niż wystarczającą przestrzeń na pierwszorzędne środowisko pracy, wypoczynku i snu dla kierowcy, w tym pełnowymiarowe łóżko.
Podwozia do transportu samochodów są dostępne z szeroką gamą rozstawów osi. Oprócz modeli 4×2, oferta zawiera również wersje 6×2 o zwiększonej ładowności. Są one wyposażone w lekką 4,5-tonową oś prowadzącą i 17,5-calowe koła.
Maksymalna wydajność
W podwoziach do transportu samochodów zastosowano oczywiście wszystkie innowacje mające na celu osiągnięcie maksymalnej wydajności, zaprezentowane przez DAF-a pod koniec lata ubiegłego roku. Wspomniane modernizacje obejmują dalsze udoskonalenia układów napędowych z silnikami PACCAR MX-11 i MX-13, których celem jest maksymalne wykorzystanie każdej kropli paliwa. Standardową funkcją jest tempomat przewidujący (Predictive Cruise Control), który pracuje na rzecz uzyskania możliwie najwyższej oszczędności paliwa i najniższego poziomu emisji CO2. Nowe pojazdy DAF do transportu samochodów wyposażono też w dużą przednią szybę, nisko umieszczone dolne krawędzie okien i wyjątkowe układy kamer (DAF Digital Vision System i DAF Corner View). Wszystko to zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa, co jest szczególnie ważne w przypadku dostaw na obszarach miejskich.
„Wraz z wprowadzeniem nowej serii podwozi zapewniamy indywidualne rozwiązania dopasowane do potrzeb w zakresie transportu samochodów osobowych i ciężarowych oraz ciągników” — mówi Bart Bosmans, członek zarządu firmy DAF odpowiedzialny za marketing i sprzedaż. „Nowe podwozia można zamówić bezpośrednio u dealerów DAF, łącznie z wszelkimi potrzebnymi regulacjami. Wszystko w ramach naszej polityki DAF Transport Efficiency”.
Źródło: DAF