NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Widzieć tam, gdzie ludzie nie patrzą – Mercedes – Benz Trucks stawia na inteligentne systemy wspomagania, aby zapewnić lepszą ochronę rowerzystom i pieszym

Widzieć tam, gdzie ludzie nie patrzą – Mercedes – Benz Trucks stawia na inteligentne systemy wspomagania, aby zapewnić lepszą ochronę rowerzystom i pieszym

środa, 18 czerwiec 2025 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Widzieć tam, gdzie ludzie nie patrzą – Mercedes – Benz Trucks stawia na inteligentne systemy wspomagania, aby zapewnić lepszą ochronę rowerzystom i pieszym

Leinfelden-Echterdingen

Podczas niemieckiego Dnia Bezpieczeństwa Drogowego Mercedes-Benz Trucks zwraca uwagę na szczególnie wrażliwą grupę w ruchu drogowym: pieszych  i rowerzystów. Poważne wypadki zdarzają się często, zwłaszcza podczas skręcania, ruszania i w niejasnych sytuacjach – często w środowisku miejskim.

W tym zakresie Mercedes-Benz Trucks stawia na inteligentne systemy wspomagania, które mogą w ukierunkowany sposób łagodzić te zagrożenia: dzięki nowemu systemowi Frontguard Assist, udoskonalonemu systemowi Active Sideguard Assist 2 i systemowi Active Brake Assist 6 Daimler Truck oferuje wydajne rozwiązania wspierające bezpieczeństwo, które mogą aktywnie zapobiegać takim wypadkom.

„Opracowujemy technologię, która może skompensować ludzkie słabości – zwłaszcza tam, gdzie liczą się sekundy i centymetry. Naszym obowiązkiem jest ochrona osób wrażliwych w ruchu drogowym”, wyjaśnia dr Rainer Müller, Head of Product Engineering w Mercedes-Benz Trucks. 

Odpowiedź: inteligentne systemy wspomagania, które reagują na niebezpieczeństwa w czasie rzeczywistym – zanim kierowca je zauważy.

Ruszanie w możliwie najbezpieczniejszy sposób: system Frontguard Assist potrafi wykryć, co znajduje się przed pojazdem ciężarowym

Frontguard Assist monitoruje za pomocą radaru i kamery obszar bezpośrednio przed pojazdem, który pomimo lusterek i systemów kamer jest trudno widoczny dla kierowcy.

System rozpoznaje pieszych lub rowerzystów, którzy przebywają na przystankach autobusów lub przejściach dla pieszych. W przypadku niebezpieczeństwa kolizji emitowane jest ostrzeżenie optyczne i akustyczne.

Bezpieczne skręcanie: Active Sideguard Assist 2 może chronić podczas skręcania w prawo i zmiany pasa ruchu

Active Sideguard Assist 2 może wykrywać innych uczestników ruchu po obu stronach pojazdu podczas skręcania lub zmiany pasa ruchu. Oprócz znanej funkcji ostrzegania system może również aktywnie ingerować w proces hamowania w przypadku krytycznego niebezpieczeństwa, aby zapobiec kolizji – na przykład z rowerzystą na ścieżce rowerowej obok pojazdu.

Wczesna reakcja: Active Brake Assist 6 może rozpoznawać pieszych

Active Brake Assist (ABA) jest teraz dostępny w szóstej generacji. Nowoczesny asystent hamowania awaryjnego może teraz przy prędkościach do 60 km/h wykonywać również automatyczne, pełne hamowanie przed uczestnikami ruchu poprzecznego, nadjeżdżającymi z naprzeciwka lub poruszającymi się po tym samym torze – znaczna korzyść dla bezpieczeństwa w gęstym ruchu miejskim.

Technologia jako wkład w Vision Zero

Dzięki tym systemom wspomagania Daimler Truck aktywnie przyczynia się do Vision Zero – celu całkowitego unikania wypadków ze skutkiem śmiertelnym z udziałem samochodów ciężarowych. Firma stosuje całościowe podejście do bezpieczeństwa: od własnych badań nad wypadkami po przewidujące systemy wspomagania i kwalifikacje kierowców.

W produkcji seryjnej – już dziś rzeczywistość

Wszystkie wyżej wymienione systemy wspomagania są już dostępne w aktualnych typoszeregach pojazdów Mercedes-Benz Trucks –  między innymi Mercedes-Benz Actros, eActros 600 i Arocs.

Celem wszystkich systemów wspomagających kierowcę Mercedes-Benz Trucks jest zapewnienie możliwie najlepszego wsparcia w prowadzeniu pojazdu w granicach możliwości systemu. Jednak zgodnie z prawem kierowcy pozostają w pełni odpowiedzialni za bezpieczną eksploatację pojazdu przez cały czas.

 

Źródło: Daimler Truck

TAG: Active Brake Assist 6, Active Sideguard Assist 2, Arocs, Daimler Truck, Dzień Bezpieczeństwa Drogowego, eActros 600, Frontguard Assist, Mercedes-Benz Actros, Mercedes-Benz Trucks, niemcy, Vision Zero

Co możesz jeszcze przeczytać

Gala 30-lecia Volvo Trucks i VFS Usługi Finansowe 
w Polsce – Wielkie Święto Partnerstwa, Innowacji 
i Historii w Twierdzy Modlin
Dywizjon 303 w kolorowej wersji 2.0 | Na Osi 1055
Rząd przeznaczy blisko 300 mld zł na budowę dróg
Rząd przeznaczy blisko 300 mld zł na budowę dróg

Najczęściej czytane

  • Druga część relacji z Poznań Motor Show 2025 | Na Osi 1138

    Druga część relacji z Poznań Motor Show 2025. ...
  • Hiszpańscy kierowcy uhonorowali DAF XG⁺ 530 tytułem „Najpopularniejszego pojazdu ciężarowego”

    DAF XG⁺ 530 został uznany przez kierowców w His...
  • Wakacyjna gorączka ruchu – jakie są letnie zakazy jazdy i kary za niedostosowanie się do przepisów?

    Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego....
  • Eurowag stawia kolejny krok ku zintegrowanej mobilności: słoweński lider telematyki CVS Mobile funkcjonuje już pod marką Eurowag

    Eurowag, jeden z czołowych europejskich dostawc...
  • Historyczna chwila: MAN rozpoczyna seryjną produkcję e-ciężarówek

    To historyczny moment dla MAN Truck & Bus. Rusz...

Archiwum

  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP