Leinfelden-Echterdingen
Podczas niemieckiego Dnia Bezpieczeństwa Drogowego Mercedes-Benz Trucks zwraca uwagę na szczególnie wrażliwą grupę w ruchu drogowym: pieszych i rowerzystów. Poważne wypadki zdarzają się często, zwłaszcza podczas skręcania, ruszania i w niejasnych sytuacjach – często w środowisku miejskim.
W tym zakresie Mercedes-Benz Trucks stawia na inteligentne systemy wspomagania, które mogą w ukierunkowany sposób łagodzić te zagrożenia: dzięki nowemu systemowi Frontguard Assist, udoskonalonemu systemowi Active Sideguard Assist 2 i systemowi Active Brake Assist 6 Daimler Truck oferuje wydajne rozwiązania wspierające bezpieczeństwo, które mogą aktywnie zapobiegać takim wypadkom.
„Opracowujemy technologię, która może skompensować ludzkie słabości – zwłaszcza tam, gdzie liczą się sekundy i centymetry. Naszym obowiązkiem jest ochrona osób wrażliwych w ruchu drogowym”, wyjaśnia dr Rainer Müller, Head of Product Engineering w Mercedes-Benz Trucks.
Odpowiedź: inteligentne systemy wspomagania, które reagują na niebezpieczeństwa w czasie rzeczywistym – zanim kierowca je zauważy.
Ruszanie w możliwie najbezpieczniejszy sposób: system Frontguard Assist potrafi wykryć, co znajduje się przed pojazdem ciężarowym
Frontguard Assist monitoruje za pomocą radaru i kamery obszar bezpośrednio przed pojazdem, który pomimo lusterek i systemów kamer jest trudno widoczny dla kierowcy.
System rozpoznaje pieszych lub rowerzystów, którzy przebywają na przystankach autobusów lub przejściach dla pieszych. W przypadku niebezpieczeństwa kolizji emitowane jest ostrzeżenie optyczne i akustyczne.
Bezpieczne skręcanie: Active Sideguard Assist 2 może chronić podczas skręcania w prawo i zmiany pasa ruchu
Active Sideguard Assist 2 może wykrywać innych uczestników ruchu po obu stronach pojazdu podczas skręcania lub zmiany pasa ruchu. Oprócz znanej funkcji ostrzegania system może również aktywnie ingerować w proces hamowania w przypadku krytycznego niebezpieczeństwa, aby zapobiec kolizji – na przykład z rowerzystą na ścieżce rowerowej obok pojazdu.
Wczesna reakcja: Active Brake Assist 6 może rozpoznawać pieszych
Active Brake Assist (ABA) jest teraz dostępny w szóstej generacji. Nowoczesny asystent hamowania awaryjnego może teraz przy prędkościach do 60 km/h wykonywać również automatyczne, pełne hamowanie przed uczestnikami ruchu poprzecznego, nadjeżdżającymi z naprzeciwka lub poruszającymi się po tym samym torze – znaczna korzyść dla bezpieczeństwa w gęstym ruchu miejskim.
Technologia jako wkład w Vision Zero
Dzięki tym systemom wspomagania Daimler Truck aktywnie przyczynia się do Vision Zero – celu całkowitego unikania wypadków ze skutkiem śmiertelnym z udziałem samochodów ciężarowych. Firma stosuje całościowe podejście do bezpieczeństwa: od własnych badań nad wypadkami po przewidujące systemy wspomagania i kwalifikacje kierowców.
W produkcji seryjnej – już dziś rzeczywistość
Wszystkie wyżej wymienione systemy wspomagania są już dostępne w aktualnych typoszeregach pojazdów Mercedes-Benz Trucks – między innymi Mercedes-Benz Actros, eActros 600 i Arocs.
Celem wszystkich systemów wspomagających kierowcę Mercedes-Benz Trucks jest zapewnienie możliwie najlepszego wsparcia w prowadzeniu pojazdu w granicach możliwości systemu. Jednak zgodnie z prawem kierowcy pozostają w pełni odpowiedzialni za bezpieczną eksploatację pojazdu przez cały czas.
Źródło: Daimler Truck