NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Volvo Trucks idzie o krok dalej w aerodynamice – inspiracja przemysłem lotniczym

Volvo Trucks idzie o krok dalej w aerodynamice – inspiracja przemysłem lotniczym

poniedziałek, 12 maj 2025 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Volvo Trucks idzie o krok dalej w aerodynamice – inspiracja przemysłem lotniczym

Volvo Trucks wprowadza nowe udoskonalenia aerodynamiczne, wykorzystując w swoich produktach sprawdzoną koncepcję zaczerpniętą z przemysłu lotniczego. Subtelne, lecz znaczące modyfikacje kabiny pojazdu pozwolą istotnie zmniejszyć opór powietrza, zużycie paliwa oraz emisję CO2.

Volvo niedawno zdobyło nagrodę Green Truck Award 2025 za model Volvo FH Aero – w dużej mierze dzięki wyjątkowo wydajnemu silnikowi oraz nowej, aerodynamicznej kabinie Aero. Był to jednak również pierwszy prawdziwy sprawdzian najnowszej technologii Volvo w walce z oporem powietrza.

Stabilizatory przepływu powietrza wokół kabiny, wydłużone deflektory powietrza oraz zmodyfikowane osłony podwozia to dyskretne, lecz skuteczne zmiany, które realnie wpływają na poprawę aerodynamiki. Dzięki nim możliwe jest dodatkowe zwiększenie zasięgu, obniżenie zużycia paliwa oraz redukcja emisji CO₂ nawet o 2% – ponad już osiągniętą efektywność. Oznacza to, że Volvo FH Aero z nowymi usprawnieniami aerodynamicznymi może osiągnąć do 7% lepszą efektywność paliwową w porównaniu z poprzednią wersją modelu Volvo FH.

Nowe rozwiązania będą teraz dostępne dla klientów poszukujących najnowszych technologii w zakresie efektywnego paliwowo transportu ciężkiego – oferowane w różnych konfiguracjach w modelach Volvo FH, FH Aero oraz FM*. Korzyści wynikające z nowych rozwiązań dotyczą wszystkich typów napędu – elektrycznego, gazowego i wysokoprężnego.

„Cały czas poświęcony na symulacje i testy w tunelu aerodynamicznym przyniósł efekty – dzięki tym nowym zmianom w kabinie jeszcze bardziej rozwijamy ubiegłoroczne udoskonalenia w zakresie aerodynamiki, co przełoży się na realne korzyści dla naszych klientów” – mówi Jan Hjelmgren, Dyrektor Działu Zarządzania Produktem w Volvo Trucks.

Najważniejszym nowym elementem są stabilizatory przepływu powietrza wokół kabiny, umieszczone w górnych narożnikach, obok przedniej szyby. Dzięki precyzyjnie zaprojektowanemu układowi niewielkich ukośnych listew, stabilizatory kontrolują sposób, w jaki powietrze opływa narożniki kabiny.

„Podeszliśmy do tematu nieszablonowo, wykorzystując technikę powszechnie stosowaną w lotnictwie, bolidach Formuły 1 czy turbinach wiatrowych. Górne narożniki kabiny mają kluczowe znaczenie dla aerodynamiki, a dzięki naszemu nowemu systemowi kamer CMS mogliśmy odkryć nowe możliwości w tym obszarze – stosując niewielkie listwy do mikrosterowania przepływem powietrza, osiągamy efekt w skali makro. Te doświadczenia otwierają nam również drogę do wprowadzania kolejnych aerodynamicznych rozwiązań w przyszłości” – mówi Anders Tenstam, Starszy Ekspert ds. Technologii i Aerodynamiki w Volvo Trucks.

Stabilizatory przepływu powietrza wokół kabiny poprawiają aerodynamikę w przedniej części pojazdu, ale jednocześnie umożliwiają skuteczniejsze działanie dwóch dodatkowych usprawnień: deflektorów powietrza wydłużonych o 50 mm w celu zmniejszenia szczeliny między kabiną a przyczepą oraz zmodyfikowanych owiewek podwozia, które zapewniają lepsze dopasowanie do tylnych błotników.

Te trzy nowe rozwiązania wzajemnie się uzupełniają, zgodnie z zasadą 1+1=3 – co oznacza, że ich łączny, pozytywny wpływ jest większy niż suma korzyści wynikających z działania każdego z elementów oddzielnie.

Nowy model FH Aero firmy Volvo jest dowodem na to, jak duży wpływ aerodynamika może mieć na poprawę efektywności paliwowej w nowoczesnej kabinie ciężarówki. Dzięki wydłużeniu samej kabiny o 24 cm i wprowadzeniu kilku modyfikacji w celu zmniejszenia oporu powietrza, Volvo FH Aero zapewnia znaczną poprawę oszczędności paliwa, zwłaszcza przy wysokich przebiegach typowych dla transportu długodystansowego.

*Stabilizatory przepływu powietrza wokół kabiny są dostępne wyłącznie w modelach Volvo FH oraz FH Aero.

 

Źródło: Volvo Trucks Polska

TAG: Green Truck Award 2025, redukcja emisji CO2, Volvo FH, Volvo FH Aero, volvo fm, Volvo Trucks

Co możesz jeszcze przeczytać

Samochody specjalne i Opoltrans na 18. Master Truck Show 2022 [Na Osi 999]
Samochody specjalne i Opoltrans na 18. Master Truck Show 2022 [Na Osi 999]
Zakład produkcyjny elektrycznych samochodów ciężarowych IVECO i Nikola został oficjalnie otwarty w Ulm w Niemczech
Zakład produkcyjny elektrycznych samochodów ciężarowych IVECO i Nikola został oficjalnie otwarty w Ulm w Niemczech
Ford rozszerza ofertę kampera Nugget nowej generacji o warianty z dłuższym rozstawem osi oraz Active

Najczęściej czytane

  • Autotransporter Luggi i szkolenie policjantów | ZAJAWKA Na Osi 1134

    Premierowy pokaz bardzo lekkiego autotransporte...
  • 23 LATA emisji programu Na Osi! | Na Osi 1133

    W sobotę, 3 maja 2003 roku, na antenie TVN 7 wy...
  • MB Axor, MAN TGE i przewozy intermodalne | Na Osi ODCINEK 1133

    Ciekawa propozycja współpracy w przewozach inte...
  • Obecne czasy wymagają odważnych decyzji i nowoczesnych technologii dla transportu

    Osiąganie rentowności podczas trudnych warunków...
  • Trucker Club ODCINEK 10/2025

    W 10 odcinku Trucker Clubu 3 część relacji z Ma...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP