Odwiedzający stoisko Scania na targach Bauma 2025 będą mieli okazję zapoznać się z nową ofertą zelektryfikowanych, hybrydowych i bezemisyjnych rozwiązań, która zapowiada istotną zmianę w efektywności i zrównoważonym rozwoju budownictwa i górnictwa.
Oferta Scania obejmuje kompletne, autorskie rozwiązanie do równoległej pracy hybrydowej, z głównym modułem sterującym, który kontroluje wszystkie elementy (w tym silnik elektryczny, falownik, akumulatory i silnik spalinowy). W zestawie znajduje się również system chłodzenia, interfejsy ładowania, mechaniczne interfejsy połączeń, kable VCB i inne urządzenia pomocnicze.
Maszyna elektryczna posiada zintegrowane sprzęgło, które umożliwia jej wykorzystanie nie tylko w trybie hybrydowym, ale także w 100% elektrycznym. Pozwala to na płynne przejście na pełny tryb elektryczny w przyszłości, a niski poziom hałasu sprawia, że silnik jest idealny do użytku w miastach, oferując jednocześnie bardziej przyjazne środowisko pracy dla operatorów. W razie potrzeby tryb hybrydowy zapewnia również możliwość uzyskania dodatkowej mocy i zasięgu.
Wprowadzenie nowej gamy elektrycznych rozwiązań zasilania opiera się na istniejącej, ofercie produktów firmy. Korzystając z systemu modułowego Scania, klienci zyskują łatwą integrację oraz dopasowanie do indywidualnych potrzeb. Scania zapewnia usługi dostosowane do działalności klienta, obejmujące szeroki zakres zastosowań w segmencie przemysłowym.
Aktywnie wspieramy naszych klientów w procesie transformacji w kierunku zrównoważonego rozwoju. Dzięki zgromadzonej wiedzy z elektryfikacji pojazdów ciężarowych, autobusów i silników morskich oraz modułowej naturze naszej oferty, dysponujemy w Scania szeroką, zróżnicowaną gamą rozwiązań, które można adaptować do wielu zastosowań w sektorze przemysłowym – podkreśla Björn Winblad, dyrektor ds. rozwiązań e-mobilności w Scania Power Solutions.
Scania i Cometto wprowadzają samobieżną, elektryczną platformę do transportu ciężkich ładunków
Na targach Bauma 2025 zostanie zaprezentowany nowy, w pełni elektryczny samobieżny transporter modułowy (SPMT) do transportu dużych ładunków, zasilany elektrycznymi rozwiązaniami Scania.
Rozwiązanie o wysokim momencie obrotowym, oparte na modułowej konstrukcji, zaprojektowano z myślą o zastosowaniu w różnych gałęziach przemysłu ciężkiego – w energetyce wiatrowej i tradycyjnej, lotnictwie i kosmonautyce, jak również na potrzeby relokacji zakładów przemysłowych. Charakteryzuje się ono kompaktową konstrukcją, długą żywotnością baterii, możliwością szybkiego ładowania (ma wbudowaną stację ładowania), cichą pracą, a przede wszystkim zerową emisją.
Firma Cometto, po wielu latach stosowania silników spalinowych Scania w swoich produktach, wprowadza pierwszy elektryczny SPMT. Cometto należy do Grupy Faymonville i odpowiada za rozwój i produkcję samobieżnych transporterów modułowych, modułów do transportu ciężkich ładunków i specjalnych transporterów do zastosowań przemysłowych. Liczne inwestycje Scania w badania i rozwój oraz konsekwentnie realizowany plan elektryfikacji czynią ją idealnym partnerem dla Cometto.
Od ponad 50 lat Cometto przewodzi w dziedzinie samobieżnych transporterów. Stale wprowadzamy innowacje, aby sprostać specjalistycznym potrzebom transportowym. Nasza wieloletnia współpraca z ekspertami Scania pozwala nam w pełni polegać na ich specjalistycznej wiedzy i niezawodności. Cenimy doskonałe globalne wsparcie serwisowe, które poznaliśmy przez wiele lat pracy z ich silnikami wysokoprężnymi – mówi Adrian Zingan, manager produktu w Cometto.
Chociaż w przeszłości z powodzeniem opracowaliśmy rozwiązania elektryczne i hybrydowe do specjalnych zastosowań, wybraliśmy Scania do naszych standardowych SPMT, ponieważ ich pełne rozwiązanie płynnie integruje się z naszymi modułami napędowymi, zapewniając najwyższą wydajność i efektywność – dodaje Adrian Zingan.
W pełni elektryczny SPMT zyskał już pierwszego nabywcę. Po targach Bauma jeden z nich zostanie dostarczony do Mammoet, największej na świecie firmy zajmującej się transportem ciężkich ładunków.
Źródło: Scania Polska