PACCAR Parts wprowadza niezwykle cienkie i elastyczne panele słoneczne, które można zamontować na niemal wszystkich typach kabin, przyczep, naczep i nadwozi. Energia wyprodukowana przez ogniwa zasila akumulator(y) pojazdu. W ten sposób zmniejszają się zapotrzebowanie na paliwo, emisja CO2, a także tempo zużycia alternatora i akumulatora.
Panele słoneczne PACCAR Parts są dostępne w dwóch wariantach: mniejszy ma zaledwie 3 milimetry grubości i wymiary 110 × 30 cm, waży tylko 700 g oraz wykorzystuje 16 ogniw zapewniających moc 55 Wp*. Drugi ma dwukrotnie większe wymiary, waży 1,3 kg i ma 32 ogniwa, które zapewniają moc 110 Wp. Samoprzylepne panele są wystarczająco elastyczne, aby dopasować się do krzywizn dachu lub spojlera, co ułatwia montaż. Wytworzona energia jest dostarczana za pośrednictwem przetwornicy (w zestawie) bezpośrednio do akumulatora, gdzie jest przechowywana lub natychmiast wykorzystywana do zasilania kabiny.
Na prawie każdym dachu kabiny można zamontować jeden duży i jeden mały panel słoneczny. Często możliwe jest także zastosowanie większej liczby paneli. Przyczepy i nadwozia ze sztywną, twardą powierzchnią górną mogą pomieścić wiele zestawów fotowoltaicznych.
Zastosowanie paneli sprawia, że kierowca rzadko musi uruchamiać silnik (czasami wcale) podczas korzystania z akcesoriów, gdy ciężarówka jest zaparkowana. Pozwala to ograniczyć zużycie paliwa i emisję CO2, a także wydłuża żywotność akumulatora oraz alternatora. O tym, jak szybko inwestycja może się zwrócić, decyduje oczywiście dostępność światła dziennego i ilość energii elektrycznej zużywanej w kabinie.
Lekkie panele słoneczne są już dostępne w ponad 1100 punktach dealerskich i serwisowych DAF, gdzie można je zamontować i podłączyć.
* Wp (watopik) jest jednostką wyrażającą maksymalną ilość energii elektrycznej, jaką może wygenerować panel słoneczny. 165 Wp dostarcza moc na poziomie około 135 watów, co z powodzeniem wystarczy do codziennego zasilania ekspresu do kawy, kuchenki mikrofalowej lub telewizora.
Źródło: DAF Trucks