Ford Trucks wprowadza nowej generacji silnik Ecotorq GEN2, opracowany z wykorzystaniem najnowocześniejszych rozwiązań inżynieryjnych. Zaprojektowany specjalnie dla modeli F-MAX i F-LINE, które cieszą się dużym uznaniem na rynkach europejskich, nowy silnik wyróżnia się trwałością, solidnością, doskonałą wydajnością, oszczędnością paliwa oraz jest przyjazny dla środowiska, zapewniając maksymalną efektywność w porównaniu do poprzedniej generacji.
Zaprojektowany przez markę Ford Trucks silnik Ecotorq GEN2 ma pojemność 12,7 litra i spełnia wymogi norm emisji spalin EU6. Został opracowany z myślą o modelach F-LINE i F-MAX, poddano go rygorystycznym testom w różnych warunkach klimatycznych i drogowych, osiągając nowy poziom wydajności i trwałości w porównaniu do poprzedniej generacji. Testy zużycia paliwa przeprowadzone na pojazdach potwierdzają, że silnik i wszystkie systemy pojazdu działają z maksymalną efektywnością.
Zastępując dotychczasowy silnik Ecotorq GEN1.5, nowa generacja silników Ecotorq GEN2 ma przede wszystkim zapewnić klientom obniżenie całkowitego kosztu posiadania pojazdu. Celem producenta jest osiągnięcie znacznej poprawy trwałości i żywotności, a także zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 11,3%. Silnik Ecotorq GEN2, kompatybilny z paliwami HVO (Hydrotreated Vegetable Oil), zapewnia większą moc i efektywność, oferując klientom bardziej ekonomiczną i ekologiczną jazdę.
Kierując się oczekiwaniami klientów, Ford Trucks przeprowadził testy nowego silnika Ecotorq GEN2 w 8 różnych krajach, w zróżnicowanych warunkach drogowych i klimatycznych, łącznie przez ponad 25 000 godzin i na dystansie przekraczającym 1,5 miliona kilometrów. W proces rozwoju produktu byli zaangażowani wybrani klienci, co umożliwiło marce ocenę silnika w wielu najbardziej wymagających scenariuszach użytkowania.
Wprowadzenie silnika Ecotorq GEN 2 dodatkowo wdraża szereg usprawnień i nowych funkcji w ciągnikach siodłowych serii F-MAX. Poprawiona została aerodynamika kabiny pojazdu, która zmniejszając opór powietrza, przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa. Przedni system zawieszenia pneumatycznego zwiększa komfort jazdy, szczególnie odczuwalny na długich trasach. Nowo zaprojektowane opony o niskim oporze toczenia oraz system kamer zamiast lusterek poprawiają efektywność paliwową. Zastosowanie przekładni z nadbiegiem (OD) zamiast przekładni z przełożeniem bezpośrednim (DD), pozwala silnikowi pracować na niższych obrotach podczas jazdy na najwyższym biegu, co zwiększa jego ogólną efektywność.
Ponadto, w serii ciągników siodłowych F-MAX wprowadzono aktywne żaluzje wlotu powietrza oraz zaciski hamulcowe z technologią sprężyny powrotnej klocków, redukujące zjawisko momentu oporu, co znacząco wpływa na wydajność silnika i oszczędność paliwa.
Źródło: Inter Cars