NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Spedycja Polska Spedcont Sp. z o.o. odebrała pierwszy elektryczny ciągnik siodłowy Renault Trucks T E-Tech 6×2

Spedycja Polska Spedcont Sp. z o.o. odebrała pierwszy elektryczny ciągnik siodłowy Renault Trucks T E-Tech 6×2

czwartek, 05 grudzień 2024 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Spedycja Polska Spedcont Sp. z o.o. odebrała pierwszy elektryczny ciągnik siodłowy Renault Trucks T E-Tech 6×2

Pierwszy 3-osiowy elektryczny ciągnik siodłowy Renault Trucks T E-Tech, wyposażony w najnowsze systemy bezpieczeństwa został dostarczony do firmy SPEDCONT Sp.z o.o. Dostarczony pojazd to jednocześnie pierwszy elektryczny ciągnik we flocie firmy SPEDCONT, pierwszy elektryczny ciągnik dostarczony przez Renault Trucks w Polsce i pierwszy elektryczny ciągnik z napędem 6×2 wydany w Polsce.

O SPEDYCJA POLSKA – SPEDCONT Sp. z o.o.

Spedycja Polska – SPEDCONT Sp. z o.o. to firma zajmująca się kompleksowymi usługami logistycznymi i transportowymi, specjalizująca się głownie w transporcie kontenerowym. Kluczową działalnością firmy jest operowanie terminalem kolejowym w Łodzi, który odgrywa ważną rolę w obsłudze połączeń transportowych w kraju i za granicą. Spedcont realizuje przewozy intermodalne, łącząc różne środki transportu, takie jak kolej i samochody ciężarowe co pozwala optymalizować koszty i czas dostawy.

STRATEGIA DEKARBONIZACJI SPEDCONT A RENAULT TRUCKS T E-TECH

Spedcont kładzie duży nacisk na nowoczesne technologie i niskoemisyjny transport, dążąc do minimalizowania wpływu transportu na środowisk i konsekwentnie realizuje swoją strategię dekarbonizacji, która obejmuje inwestycje w niskoemisyjny transport e oraz modernizację floty. Zamówienie jednego z najbardziej zaawansowanych technologicznie pojazdów elektrycznych dostępnych na rynku elektrycznego ciągnika siodłowego Renault Trucks T E-Tech jest ważnym krokiem w kierunku osiągnięcia celu redukcji emisji CO2. Elektryczny ciągnik Renault Trucks E-Tech 6×2, dzięki zerowej emisji spalin, pomoże firmie w realizacji celów związanych z ochroną środowiska, co jest szczególnie istotne w branży logistycznej i transportowej, gdzie redukcja śladu węglowego staje się coraz bardziej priorytetowa.

Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z firmą SPEDCONT i wspierać w dążeniu do niskoemisyjnego transportu. Renault Trucks T E-Tech to nie tylko innowacyjny pojazd, ale również realne rozwiązanie w drodze do redukcji emisji CO2. – powiedział Paweł Dziębor, Specjalista d.s. Sprzedaży w firmie POLSAD Jacek Korczak, reprezentującej markę Renault Trucks w województwie Łódzkim.

Dostarczony do Spedycja Polska – SPEDCONT Sp. z o.o. ciągnik siodłowy to pierwszy ciągnik Renault Trucks zarejestrowany w Polsce a przy tym warto wspomnieć że to pojazd w konfiguracji 6×2 – podkreśla Marcin Majak, Dyrektor Sprzedaży Renault Trucks w Polsce. – Nieco rzadsza, nawet w pojazdach ICE, konfiguracja będzie służyła do transportu kontenerów więc będą wożone ciężkie ładunki stąd wybór. Druga ciekawostka to zmniejszenie ilości pakietów baterii do 5, dzięki czemu oszczędzono wydatków na zakup, jak i podniesiono o około 500 kg ładowność zestawu. Dotychczasowe doświadczania Renault Trucks zebrane z prawie 3 tysiącach pojazdów BEV jeżdżących po drogach Europy, wskazują ze znaczna część pojazdów nie w pełni wykorzystuje maksymalną pojemność zainstalowanych baterii. Zasięg  oraz pojemność baterii to dwa podstawowe zagadnienia które należny opanować w drodze do polepszenia TCO pojazdów BEV.

O pojeździe Renault Trucks T E-Tech

Dostarczony pojazd to Renault Trucks T E-Tech to elektryczny ciągnik siodłowy wyposażony w trzy silniki synchroniczne na prąd przemienny o łącznej mocy 490 kW, zapewniające maksymalny moment obrotowy 2400 Nm. Pojazd posiada 5 pakietów akumulatorów litowo-jonowych o łącznej pojemności 450 kWh. W układzie przeniesienia napędu zastosowano skrzynię biegów Optidriver zoptymalizowaną pod kątem elektrycznych układów napędowych. Komfort prowadzenia elektrycznych pojazdów Renault Trucks jest wyjątkowy za sprawą zupełnie cichego układu napędowego. Wewnątrz kabiny kierowca znajdzie bardzo wygodną pozycję za kierownicą, dzięki naszej wyjątkowej, regulowanej kolumnie kierowniczej. W pełni pneumatyczne zawieszenie kabiny oraz pneumatyczne zawieszenie na wszystkich osiach sprawi, że jazda Renault Trucks T E-Tech to czysta przyjemność.

Pojazd wyposażony jest w systemy spełniające wytyczne GSR, które obejmują szereg funkcji zapewniających bezpieczeństwo kierowcy oraz innych użytkowników dróg. Jednym z nich jest system radarów i kamer monitorujących najbliższe otoczenie wokół pojazdu, ostrzegając kierowcę o obecności pieszych, rowerzystów i innych pojazdów. Kolejną istotną funkcją systemu GSR jest system automatycznego hamowania awaryjnego (AEBS), który reaguje na zagrożenia zderzenia poprzez aktywowanie hamulców w celu uniknięcia kolizji lub zmniejszenia jej skutków. Tempomat adaptacyjny ACC utrzymuje bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu, automatycznie regulując prędkość pojazdu. System wspomagania ruszania pod górę przytrzymuje hamulec przez kilka sekund po zwolnieniu pedału hamulca, co ułatwia ruszanie pod górę. System (LDWS/DDAW) ostrzega o senności wyzwalając alarm dźwiękowy i wizualny na desce rozdzielczej, gdy ciężarówka zjeżdża z pasa ruchu. Natomiast system (ISA) rozpoznaje znaki drogowe i ostrzega w przypadku, gdy pojazd porusza się wyższą prędkością.

Pojazd objęty będzie również kontraktem telematycznym Optifleet oraz kontraktem serwisowym Excellence.

 

Źródło: Renault Trucks

TAG: elektryczne Renault Trucks, Renault Trucks, Renault Trucks T E-Tech, SPEDCONT, SPEDCONT Sp.z o.o., Spedycja Polska Spedcont Sp. z o.o.

Co możesz jeszcze przeczytać

Używka XXL
Moya życzy smacznego!
Radosna twórczość nie ustaje
Radosna twórczość nie ustaje

Najczęściej czytane

  • Na Osi ODCINEK 1141

    Jak powstaje ekspozycja na Baumie? Kiedy można ...
  • Trucker Club ODCINEK 18/2025

    W 18 odcinku Trucker Clubu 11 część relacji z M...
  • Lipcowy numer e-Route online!

    Lipcowy numer magazynu e-Route możecie już czyt...
  • Truck Story: kilka spostrzeżeń o Astrze | Na Osi 1140

    Truck Story: kilka spostrzeżeń o Astrze. Materi...
  • Nie zabijaj, nie daj się zabić: tańczący Defender | Na Osi 1140

    Nie zabijaj, nie daj się zabić: tańczący Defend...

Archiwum

  • lipiec 2025
  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP