NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Stylowy, przestronny E-Tourneo Courier poszerza gamę pojazdów elektrycznych Forda

Stylowy, przestronny E-Tourneo Courier poszerza gamę pojazdów elektrycznych Forda

wtorek, 15 październik 2024 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Stylowy, przestronny E-Tourneo Courier poszerza gamę pojazdów elektrycznych Forda

WARSZAWA, 15 października 2024 roku

Nowy elektryczny Ford E‑Tourneo Courier powstał z myślą o klientach, którzy chcą czerpać z życia jak najwięcej radości, wyróżniać się odważną stylistyką, korzystać z przestronnego i wszechstronnego wnętrza oraz inteligentnych systemów opartych na komunikacji sieciowej.

Elektryczna wersja nowego, pięciomiejscowego, kompaktowego modelu wielofunkcyjnego Forda może przejechać do 288 km1, pozwala na szybkie ładowanie, oferując wygodne rozwiązania, ułatwiające uzupełnianie akumulatora zarówno w trasie, jak i w domu.

Projekt modelu nawiązuje do samochodów segmentu SUV – z zewnątrz prezentuje się solidnie i trwale, wewnątrz zaś jest przestronny i zapewnia pasażerom łatwy dostęp. Elektryczny E‑Tourneo Courier wyróżnia się ponadto unikatowym rozwiązaniem przedniej części nadwozia z praktycznym przednim bagażnikiem (frunk) o pojemności 44 litrów. 2 Bogata lista wyposażenia standardowego obejmuje większe wyświetlacze cyfrowe i zaawansowane systemy wspomagające kierowcę.

„Nowy E‑Tourneo Courier to pojazd elektryczny, oferujący radosny styl podróżowania, stworzony dla klientów prowadzących aktywny styl życia. Niezależnie od tego, czy chodzi o wspólne korzystanie z samochodu z przyjaciółmi i rodziną, przewożenie materiałów do remontu domu i roślin do ogrodu, czy też dotarcie na plażę z psem w bagażniku i deskami na dachu, E‑Tourneo Courier ma zapewnić korzyści z posiadania modelu elektrycznego zupełnie nowej grupie klientów” – powiedział Rich Hughes, menedżer marki Tourneo z Ford Europe.

Klienci wkrótce będą mogli zamówić E‑Tourneo Couriera u swoich dealerów Forda, a pierwsze dostawy pojazdów spodziewane są w pierwszym kwartale 2025 roku.

Zalety pojazdu elektrycznego i kompleksowe wsparcie

E‑Tourneo Courier jest wyposażony w akumulator o użytkowej pojemności 43 kWh, pozwalający na przejechanie dystansu do 288 km bez ładowania. 1 Silnik elektryczny rozwija moc 100 kW i osiąga 290 Nm momentu obrotowego 3, oferując dynamikę i wysokie osiągi w mieście oraz komfort podczas podróży z wyższymi prędkościami lub przy pełnym obciążeniu. Maksymalna masa holowanej przyczepy, to 750 kg, 4 co pozwala klientom na holowanie pontonów lub małej przyczepki.

Możliwość wyboru trybu L pozwala na zastosowanie hamowania regeneracyjnego o wzmocnionym działaniu. Po zwolnieniu pedału przyspieszenia następuje odzyskiwanie energii, prowadzące do wydłużenia zasięgu, a kierowca może przełączyć się na tryb one-pedal driving. 5 Kierowca może również wybrać jeden z trybów jazdy Normal, Eco, Sport lub Slippery, które zmieniają reakcje przepustnicy i układu kierowniczego, aby jak najlepiej dostosować charakterystykę ich działania do różnych scenariuszy drogowych.

Podczas dłuższych podróży właściciele E‑Tourneo Courier mogą łatwo wyszukać publiczne punkty ładowania i zapłacić za energię za pomocą oprogramowania Ford Pro, obsługującego usługi sieci BlueOval Charge Network, która liczy już ponad 800 tys. ładowarek i jest jedną z największych tego typu w Europie. Skorzystanie z szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW może zwiększyć zasięg pojazdu o 100 km już po 10 minutach ładowania; typowe szybkie doładowanie akumulatora od 10 do 80% trwa około 23 minut. 7

Akumulator E‑Tourneo Couriera można także naładować za pomocą ładowarki prądu przemiennego 11 kW w czasie poniżej 5,5 godziny. 7 System samochodu umożliwia również zdalne rozruchowe przygotowanie odpowiedniej temperatury akumulatora i kabiny, co wpływa na wydłużenie zasięgu. Ustawianie odbywa się za pomocą 12-calowego ekranu dotykowego na desce rozdzielczej lub w aplikacji FordPass. 8 Klienci skorzystają z dwuletnich, nieograniczonych przebiegiem okresów serwisowych, co zmniejszy ich koszty i liczbę wizyt u dealera.

Przyciągający wzrok design, zaawansowana technologia

E‑Tourneo Courier łączy w sobie elementy stylistyki SUV-a, futurystyczne rozwiązania pojazdu elektrycznego oraz zalety praktyczne, których wymaga intensywny tryb życia i plenerowa aktywność. Efektowna, chromowana ramka kraty w kształcie rombu, listwa świetlna, biegnąca przez całą szerokość i aerodynamiczne felgi o wzorze tarczy wnoszą styl typowy dla zaawansowanych modeli elektrycznych, natomiast wysoka linia maski i krótkie zwisy dodają sylwetce przysadzistości. Mają równie wpływ na zwrotność, doskonałą widoczność i przestronność wnętrza, co z pewnością przypadnie do gustu użytkownikom samochodów rodzinnych.

Praktyczne, oszczędne wzornictwo zastosowano również w kabinie. Kierowcy natychmiast zauważą kierownicę ze spłaszczonym wieńcem typu “squircle”, która ułatwia wsiadanie i poprawia wygodę dla nóg i kolan w trakcie jazdy – znajduje się przed dźwignią przekładni, zamontowaną na kolumnie kierownicy i elektrycznym hamulcem postojowym.

Model elektryczny oferuje udoskonalone wyświetlacze: przed kierowcą znajduje się 12-calowy konfigurowalny cyfrowy zestaw zegarów, natomiast większy, 12-calowy ekran dotykowy systemu Ford SYNC 4,9 dysponujący trybem podzielonego ekranu i bezprzewodowym mirroringiem smartfonu, 10 steruje multimediami, nawigacją i funkcjami dodatkowymi. Pokładowy modem 11zapewnia łączność w podróży, a aktualizacje oprogramowania on-line, podobnie jak te w smartfonach, sukcesywnie usprawniają funkcje samochodu. W dolnej części tablicy rozdzielczej znalazło się (dostępne jako wyposażenie opcjonalne) gniazdo prądu przemiennego o napięciu 230 V i mocy 400 W, idealne do zasilania laptopów lub małych urządzeń.

Ford oferuje E‑Tourneo Couriera w trzech wersjach wyposażenia: Trend, Titanium i Active. Wszystkie modele są wyposażone w klimatyzację z automatyczną regulacją temperatury, a modele Titanium i Active mają w standardzie bezprzewodową ładowarkę urządzeń mobilnych.12

E‑Tourneo Courier wyposażony jest standardowo w kompleksowy zestaw systemów wspomagających kierowcę 13, w tym system utrzymania na wybranym pasie ruchu, układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych i motocyklistów, inteligentny ogranicznik prędkości, system rozpoznawania znaków drogowych, system monitorowania koncentracji kierowcy, system ostrzegania przed jazdą pod prąd, system oświetlenia z funkcją automatycznych świateł drogowych i świateł dziennych, czujniki parkowania przednie i tylne oraz w kamerę cofania. E‑Tourneo Courier Active o wyższej specyfikacji standardowej posiada również: adaptacyjny tempomat z funkcją utrzymania pośrodku pasa ruchu i Stop & Go,14 wspomaganie hamowania awaryjnego, funkcję automatycznego hamowania podczas cofania, system aktywnego unikania zderzenia poprzez ominięcie przeszkody, asystent skrętu w lewo, system monitorowania martwego pola i skomunikowany system Connected Navigation,15 które są dostępne w opcjonalnym pakiecie dla innych wersji wyposażenia.

Wyjątkowo duża przestronność i praktyczność

Podobnie jak analogiczny model z silnikiem benzynowym, E‑Tourneo Courier został zaprojektowany z myślą o komfortowym przewozie pięciu pasażerów i ich bagażu. Oprócz wizualnego poszerzenia nadwozia i zaakcentowania jego odporności i trwałości, zastosowano krótkie zwisy i zdecydowane, proste linie, dzięki czemu uzyskano przestronną kabinę i przestrzeń bagażową. Wysoko poprowadzona linia dachu i duże okna zwiększają przestrzeń nad głowami i doświetlenie wnętrza, poprawiając komfort podróży.

W porównaniu z poprzednią generacją Tourneo Couriera, pasażerowie zyskują więcej miejsca na szerokość w linii ramion i nad głową; w modelu elektrycznym wprowadzono także nową, praktyczną konsolę środkową, którą można elastycznie konfigurować, jeśli jest potrzeba przewożenia większych przedmiotów, takich jak laptop, czy teczka A4. Można też ją podzielić na osobne uchwyty na kubki, tacki na klucze lub przekąski. Wśród dodatkowych schowków jest też ukryty, uchylany schowek w bagażniku oraz 44-litrowy frunk – idealny do przechowywania przewodu do ładowania lub mokrych i zabrudzonych przedmiotów po plenerowych eskapadach.

Liczący aż 1188 litrów  przedział bagażowy E‑Tourneo Courier może pomieścić przedmioty o długości ponad metra, 2 a po złożeniu tylnej kanapy pojemność ta wzrasta do 2162 litrów 2 i pozwala na przewiezienie przedmiotów o długości 1429 mm. Trzyosobowa tylna kanapa jest dzielona w stosunku 60-40. Można ją złożyć i odwrócić do przodu, aby uzyskać dodatkową przestrzeń, a na dwóch zewnętrznych siedzeniach znajdują się mocowania ISOFIX.

Niska podłoga przestrzeni bagażowej ułatwia załadunek ciężkiego ekwipunku i sprawia, że wchodzenie i wyskakiwanie z E‑Tourneo Couriera jest dla mniejszych psów łatwiejsze, niż w wypadku tradycyjnych SUV-ów. Przesuwne drzwi boczne sprawdzają się na ciasnych parkingach, ułatwiają dostęp do wnętrza podczas przewożenia małych dzieci i zmniejszają prawdopodobieństwo uszkodzenia tylnych drzwi przez przeszkody lub zaparkowane samochody.


1Zasięg do 288km przy w pełni naładowanym akumulatorze E‑Tourneo Couriera. Szacowany dystans według Ogólnoświatowej Zharmonizowanej Procedury Testów Pojazdów Lekkich (WLTP). Przedstawione dane służą do celów porównawczych i powinny być zestawiane wyłącznie z danymi dotyczącymi innych pojazdów testowanych zgodnie z tymi samymi procedurami technicznymi. Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od wielu czynników (warunków pogodowych, stylu jazdy, profilu trasy, stanu technicznego pojazdu i wieku oraz kondycji akumulatora litowo-jonowego). Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów.
2 Masa przewożonych ładunków ograniczona jest dopuszczalną masą pojazdu i rozkładem tej masy na osie.
3 Moc i moment obrotowy są niezależnymi od siebie parametrami i ich maksymalne wartości nie mogą być osiągnięte jednocześnie.
4 Maksymalna zdolność holowania zależy od liczby przewożonych pasażerów, obciążenia w przestrzeni bagażowej, a także od zamontowanych akcesoriów i konfiguracji pojazdu.
5 System One-Pedal Drive to dodatkowa pomoc w prowadzeniu pojazdu. Nie zastępuje on uwagi kierowcy i nie zastąpi jego decyzji co do konieczności użycia hamulców. Szczegółowe informacje i ograniczenia znajdują się w instrukcji obsługi.
6 Liczba punktów ładowania w 36 krajach europejskich.
7 Podane szacunkowe wartości dotyczą E‑Tourneo Couriera. Rzeczywiste parametry czasu i prędkości ładowania będą się różnić w zależności od rodzaju używanej domowej lub publicznej ładowarki, a także innych czynników (w tym pogody, temperatury otoczenia, stylu jazdy, profilu jazdy, stanu pojazdu, wieku oraz stanu akumulatora litowo-jonowego oraz jego temperatury pracy).
8 Dostępna do pobrania jest aplikacja FordPass, kompatybilna z wybranymi systemami operacyjnymi smartfonów. Transfer wiadomości i danych może być obciążony dodatkowymi opłatami.
9 Nie prowadź samochodu, gdy jesteś zdekoncentrowany, a w czasie jazdy nie korzystaj z ręcznie obsługiwanych urządzeń mobilnych. W miarę możliwości korzystaj z systemów sterowania głosem. Niektóre systemy mogą nie być dostępne, kiedy pojazd znajduje się w ruchu. Nie wszystkie systemy są kompatybilne ze wszystkimi telefonami.
10 Wymaga telefonu z aktywną usługą transmisji danych i kompatybilnym oprogramowaniem. SYNC 4 nie kontroluje produktów innych firm podczas użytkowania. Firmy zewnętrzne ponoszą wyłączną odpowiedzialność za funkcjonalność swoich aplikacji. 13 Android Auto jest znakiem towarowym firmy Google LLC. Apple CarPlay jest znakiem towarowym firmy Apple Inc., zarejestrowanymi w Stanach Zjednoczonych i innych krajach.
11 Usługi zdalne i ich funkcjonowanie zależą od dostępności sieci i odpowiedniego planu taryfowego. Zmieniająca się technologia / sieci komórkowe / systemy pojazdu mogą ograniczać funkcjonalność i uniemożliwiać działanie usług korzystających z sieci. Usługi dla pojazdów skomunikowanych nie obejmują hotspotu Wi-Fi.
12 Opcjonalne ładowanie bezprzewodowe Qi może nie być kompatybilne ze wszystkimi modelami telefonów.
13 Systemy wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez kierowcę. Mimo wsparcia systemu należy zachować zasady bezpieczeństwa na drodze. Szczegółowe informacje i ograniczenia znajdują się w instrukcji obsługi.
14 Jeśli czas zatrzymania przekracza 3 sekundy, kierowca musi interweniować naciskając przycisk „RES” lub delikatnie nacisnąć pedał przyspieszenia, by wznowić działanie systemu.
15 Usługi wymagają: systemu SYNC 4 lub nowszego, aktywacji za pomocą aplikacji FordPass (zgodnie z warunkami FordPass), aktywacji modemu i planu usługi Connected Navigation. Wyposażone w system pojazdy otrzymują 12-miesięczny okres próbny Connected Navigation, rozpoczynający się w dniu rozpoczęcia gwarancji na nowy pojazd, po którym wymagany jest zakup abonamentu. Usługi zdalne dla pojazdów skomunikowanych i ich funkcjonowanie zależą od dostępności wybranej sieci. Zmieniająca się technologia / sieci komórkowe / systemy pojazdu mogą ograniczać funkcjonalność i uniemożliwiać działanie usług korzystających z sieci.

 

Źródło: Ford

TAG: E‑Tourneo Courier, elektromobilność, Elektryczny E‑Tourneo Courier, elektryczny ford, elektryczny Ford E‑Tourneo Courier, Ford, Ford E‑Tourneo Courier, SUV

Co możesz jeszcze przeczytać

Kolejne 10 nietypowych ciągników IVECO S-WAY trafiło do floty firmy LAUDE SMART INTERMODAL S.A.
American Cars Mania cz. 3, zlot oldtimerów w Opolu, Kierowca i jego MAN [ZAJAWKA Na Osi 957]
American Cars Mania cz. 3, zlot oldtimerów w Opolu, Kierowca i jego MAN [ZAJAWKA Na Osi 957]
Ogumienie dla rolników na targach Agro Show 2022 / cz. 4 [Na Osi 1009]
Ogumienie dla rolników na targach Agro Show 2022 / cz. 4 [Na Osi 1009]

Najczęściej czytane

  • Premierowy pokaz bardzo lekkiegto autotransportera polskiej marki Luggi | Na Osi 1134

    Premierowy pokaz bardzo lekkiegto autotransport...
  • Analiza wypadku z dziką zwierzyną | ZAJAWKA Na Osi 1135

    W 1134 odcinku Na Osi analiza wypadku z dziką z...
  • Eurowag Prime przekracza setkę: dynamiczny rozwój sieci stacji premium w Europie

    Eurowag powiększył swoją sieć stacji premium o ...
  • Iveco Massif i kilka spostrzeżeń na temat ADR | ZAJAWKA Na Osi 1135

    W 1135 odcinku Na Osi Iveco Massif i kilka spos...
  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP