NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Pierwsze w kraju – elektryczne DAF-y XD zamówione przez Dobosz Trans

Pierwsze w kraju – elektryczne DAF-y XD zamówione przez Dobosz Trans

piątek, 11 październik 2024 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, CIEKAWOSTKI, GŁÓWNA, NEWS

Pierwsze w kraju – elektryczne DAF-y XD zamówione przez Dobosz Trans

To nie była decyzja podjęta pod wpływem impulsu. Wręcz przeciwnie – wybór ciągników siodłowych DAF XD Electric był poprzedzony wnikliwą analizą rentowności i testami tego modelu. Firmą, która złożyła pierwsze w Polsce zamówienie na elektryczne pojazdy marki DAF jest Dobosz Trans.

DAF konsekwentnie rozwija różne warianty układów napędowych, by oferować klientom rozwiązania maksymalnie dostosowane do ich potrzeb i zadań, jakie realizują. Firma bada możliwości wykorzystania silników spalających wodór, wodorowych ogniw paliwowych, a także nieustannie rozwija wydajne silniki diesla i nowoczesne, bezemisyjne modele elektryczne. Dzięki temu holenderski producent oferuje pełną gamę pojazdów ciężarowych na prąd – od przeznaczonego do miejskiej i podmiejskiej dystrybucji modelu XB, przez wszechstronny XD, po XF-a opracowanego z myślą o pokonywaniu dłuższych dystansów. Modułowa konstrukcja akumulatorów i realny zasięg do 500 km na jednym ładowaniu sprawiają, że już dziś DAF-y z serii Electric w wielu zastosowaniach stanowią realną alternatywę dla wersji spalinowych.

Pierwsze elektryczne DAF-y nowej generacji już pracują u przewoźników m.in. w Holandii i zbierają znakomite recenzje. Decyzję o włączeniu do floty dwóch bezemisyjnych ciągników siodłowych marki DAF podjęła już także jedno z polskich przedsiębiorstw. Pionierem elektromobilności w transporcie drogowym jest firma Dobosz Trans z Olesna, wieloletni klient Grupy DBK, który eksploatuje także ponad 200 spalinowych DAF-ów.

Zamówienie pierwszych elektrycznych ciężarówek wiąże się z pewną ekscytacją, choć sama technologia nie jest dla nas nowością, ponieważ użytkujemy już w firmie wiele osobowych „elektryków”. Decyzja o zakupie elektrycznych ciągników siodłowych jest przez nas bardzo dobrze przemyślana. Opieraliśmy się również na testach, które przeprowadziliśmy w realiach naszej eksploatacji, z 24-tonowym obciążeniem. Ekologia jest dla mnie bardzo ważna, ale w biznesie, w warunkach rynkowej rywalizacji, musimy się kierować liczbami. A te okazują się zaskakująco korzystne w przypadku wersji elektrycznych, które pozwalają na osiągnięcie pozytywnych wyników finansowych. Do tematu elektromobilności podchodzimy kompleksowo. Rozwijamy nie tylko flotę, lecz także infrastrukturę do ładowania. Już teraz osobowe samochody elektryczne ładujemy energią pozyskaną ze słońca, która – pomijając koszty inwestycji – jest darmowa. Energię w akumulatorach DAF-ów XD również będziemy uzupełniać w ten sposób. Te samochody będą wykorzystywane głównie do transportu regionalnego, a pracę będą zaczynać i kończyć w naszej bazie. W takim zastosowaniu to lepsze rozwiązanie niż pojazd z silnikiem diesla, któremu nie służy częste uruchamianie, praca „na zimno” i krótkie dystanse pokonywane z niskimi prędkościami – tłumaczy Maciej Dobosz, właściciel firmy Dobosz Trans.

Zamówione w Grupie DBK egzemplarze to wersje z pięcioma pakietami baterii o łącznej pojemności 525 kWh, co pozwala na pokonanie nawet 500 km na jednym ładowaniu. Ogniwa wykonane w technologii LFP (litowo-żelazowo-fosforanowe) to obecnie najtrwalsze i najbezpieczniejsze rozwiązanie. Co ważne, akumulatory tego typu są odporne na wielokrotne ładowanie do 100 proc. pojemności. DAF-y XD Electric dla Dobosz Trans będą napędzane silnikami PACCAR EX-D2 o mocy 350 kW (476 KM). Aby maksymalnie zwiększyć wydajność i zasięg pojazdy zostały wyposażone w pełny pakiet aerodynamiczny, obejmujący m.in. system DVS, zastępujący klasyczne lusterka.

Pan Maciej Dobosz ma świetny pomysł na wykorzystanie samochodów elektrycznych w swojej działalności. To pierwszy w Grupie DBK i w mojej karierze kontrakt na samochody elektryczne. Wiem, że klient sprawdzał też produkty wielu innych marek, miał też okazję przetestować elektrycznego DAF-a w Eindhoven. Jak widać DAF wypadł w tym porównaniu najlepiej. Z firmą Dobosz Trans współpracujemy już od wielu lat, w myśl naszej filozofii Total Care, dostarczając jak najwięcej rozwiązań dla branży transportowej. Teraz rozszerzamy tę paletę o pojazdy elektryczne – podsumował Dariusz Rogalski, regionalny dyrektor sprzedaży w Grupie DBK, która dostarczy zamówione pojazdy.

Dla klienta istotny jest jednak nie tylko czynnik ekologiczny i ekonomiczny, ale również zapewnienie kierowcom możliwie jak najlepszych warunków pracy. Stąd też wybrano pojazdy z kabiną Sleeper High Cab z oknem krawężnikowym w drzwiach pasażera. Pierwsze w Polsce egzemplarze DAF-ów będą wyposażone w pneumatyczne zawieszenie kabiny, luksusowe fotele, łóżko Xtra Comfort, klimatyzację postojową z automatycznym sterowaniem, przednią szybę z dodatkową folią czy też system informacyjno-rozrywkowy Luxury Plus.

Klient zdecydował się na zakup po testach w Holandii, które były jednym z ostatnich etapów wdrażania elektromobilności w działalności transportowej. Firma Dobosz Trans w przemyślany, strategiczny sposób przygotowała się do tego kroku, inwestując w odpowiednią infrastrukturę, która przyczyni się do tego, że eksploatacja elektrycznych DAF-ów XD będzie nie tylko ekologiczna, ale przede wszystkim rentowna – tłumaczy Adam Burczyk, regionalny menedżer sprzedaży marki DAF.

 

Źródło: DAF

TAG: DAF, DAF XD Electric, Dobosz Trans, elektromobilność, elektryczny DAF, Grupie DBK

Co możesz jeszcze przeczytać

Ford elektryfikuje legendarne modele – Mustang, Explorer, Capri i Transit
DB Schenker testuje elektryczny ciągnik siodłowy Renault Trucks T E-Tech oraz hub ładowania Ekoen
Postęp w realizacji celów klimatycznych Scania
Postęp w realizacji celów klimatycznych Scania

Najczęściej czytane

  • Analiza wypadku z dziką zwierzyną | ZAJAWKA Na Osi 1135

    W 1134 odcinku Na Osi analiza wypadku z dziką z...
  • Eurowag Prime przekracza setkę: dynamiczny rozwój sieci stacji premium w Europie

    Eurowag powiększył swoją sieć stacji premium o ...
  • Iveco Massif i kilka spostrzeżeń na temat ADR | ZAJAWKA Na Osi 1135

    W 1135 odcinku Na Osi Iveco Massif i kilka spos...
  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP