NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • PACCAR z wysokimi przychodami kwartalnymi i zyskami

PACCAR z wysokimi przychodami kwartalnymi i zyskami

czwartek, 01 sierpień 2024 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

PACCAR z wysokimi przychodami kwartalnymi i zyskami

PACCAR osiągnął znakomite przychody i zysk netto w drugim kwartale 2024 r. – poinformował Preston Feight, dyrektor generalny spółki. – Działalność PACCAR w segmencie pojazdów użytkowych i części zamiennych przyniosła dobrą sprzedaż kwartalną i zyski, dzięki najlepszym w branży samochodom ciężarowym i wysokim wynikom obsługi posprzedażowej, które zwiększyły dostępność produktów dla klientów. Firma PACCAR Financial Services osiągnęła satysfakcjonującą rentowność za sprawą rosnącego, wysokiej jakości portfela. Jestem bardzo dumny z naszych pracowników, którzy dostarczają klientom najlepsze w branży samochody ciężarowe i rozwiązania transportowe – dodał Feight.

W drugim kwartale spółka PACCAR osiągnęła dochód netto w wysokości 1,12 mld USD (2,3 USD na akcję rozwodnioną) w porównaniu z 1,22 mld USD (2,33 USD na akcję rozwodnioną) w analogicznym okresie ubiegłego roku. Przychody netto ze sprzedaży i usług finansowych w drugim kwartale wyniosły 8,77 mld USD, w porównaniu do 8,88 mld USD osiągniętych w drugim kwartale 2023 r.

W pierwszej połowie 2024 r. PACCAR odnotował dochód netto w wysokości 2,32 mld USD (4,40 USD na akcję rozwodnioną), w porównaniu z dochodem netto w wysokości 1,96 mld USD (3,73 USD na akcję rozwodnioną) uzyskanym w tym samym okresie ubiegłego roku, który obejmował jednorazową opłatę w wysokości 446,4 mln USD po opodatkowaniu, związaną z postępowaniem cywilnym w Europie. Wyłączając jednorazową opłatę, firma osiągnęła skorygowany dochód netto (non-GAAP) w wysokości 2,40 mld USD (4,58 USD na akcję rozwodnioną) w pierwszej połowie 2023 r. Przychody netto ze sprzedaży i usług finansowych za pierwsze sześć miesięcy 2024 r. wyniosły 17,52 mld USD, w porównaniu do 17,35 mld USD osiągniętych w ubiegłym roku.

Najważniejsze dane finansowe – drugi kwartał 2024 r.

  • Najważniejsze wyniki finansowe PACCAR za drugi kwartał 2024 r. obejmują:
  • Skonsolidowana sprzedaż netto i przychody – 8,77 mld USD
  • Skonsolidowany dochód netto – 1,12 mld USD
  • Globalne dostawy ciężarówek – 48 400 szt.
  • Przychody PACCAR Parts – 1,66 mld USD
  • Dochód PACCAR Parts przed opodatkowaniem – 413,8 mln USD
  • Dochód PACCAR Financial Services przed opodatkowaniem – 111,2 mln USD
  • Inwestycje kapitałowe – 219,6 mln USD oraz wydatki na badania i rozwój – 117,1 mln USD
  • Wygenerowane środki pieniężne – 440,0 mln USD
  • Kapitał własny – 17,70 mld USD

Kluczowe dane finansowe – pierwsza połowa 2024 r.

  • Najważniejsze wyniki finansowe PACCAR za pierwsze sześć miesięcy 2024 r. obejmują:
  • Skonsolidowana sprzedaż netto i przychody – 17,52 mld USD
  • Skonsolidowany dochód netto – 2,32 mld USD
  • Inwestycje kapitałowe – 383,9 mln USD oraz wydatki na badania i rozwój – 222,6 mln USD
  • Dochód PACCAR Parts przed opodatkowaniem – 869,6 mln USD
  • Dochód PACCAR Financial Services przed opodatkowaniem – 225,1 mln USD
  • Środki pieniężne wygenerowane z działalności operacyjnej – 1,91 mld USD
  • Emisje obligacji średnioterminowych – 1,71 mld USD

Globalne rynki samochodów ciężarowych

Szacuje się, że sprzedaż detaliczna samochodów ciężarowych klasy 8 w USA i Kanadzie w 2024 r. wyniesie od 240 do 280 tysięcy sztuk. Peterbilt i Kenworth osiągnęły łączny udział w rynku klasy 8 na poziomie 31,5 proc. w pierwszej połowie 2024 r., w porównaniu do 27,7 proc. w tym samym okresie ubiegłego roku. – Najwyższej jakości samochody ciężarowe Peterbilt i Kenworth zapewniają wyjątkową trwałość i niezawodność. Wiodące w branży ciężarówki Kenworth i Peterbilt są ważnym czynnikiem przyczyniającym się do sukcesu inwestycji infrastrukturalnych w Ameryce Północnej – powiedział Darrin Siver, wiceprezes wykonawczy PACCAR.

Aerodynamiczne ciężarówki DAF gwarantują najwyższą efektywność paliwową w branży, co przekłada się na mniejsze koszty operacyjne ponoszone przez klientów. Szacuje się, że w tym roku w Europie liczba rejestracji samochodów ciężarowych z segmentu powyżej 16 ton DMC wyniesie od 260 do 300 tysięcy pojazdów – poinformował Harald Seidel, prezes DAF.

Najlepsze w branży samochody ciężarowe DAF, uzupełnione o części PACCAR Parts, usługi finansowe PACCAR Financial Services i wysokiej klasy salony dealerskie DAF, zwiększają udział firmy DAF Brasil w rynku – dodał Mike Dozier, wiceprezes wykonawczy PACCAR. Udział ten w pierwszych sześciu miesiącach tego roku wyniósł 10,3 proc. w segmencie ponad pojazdów ciężarowych o DMC przekraczającej 16 ton, w porównaniu z 9,2 proc. w tym samym okresie ubiegłego roku. Szacuje się, że południowoamerykański rynek ponad 16-tonowych pojazdów ciężarowych osiągnie w tym roku poziom 105-115 tysięcy egzemplarzy.

PACCAR Parts osiąga doskonałe przychody kwartalne i zyski

W drugim kwartale 2024 r. spółka PACCAR Parts osiągnęła znakomity dochód kwartalny przed opodatkowaniem w wysokości 413,8 mln USD, w porównaniu z 419,3 mln USD w analogicznym okresie ubiegłego roku. Kwartalne przychody PACCAR Parts w drugim kwartale wyniosły 1,66 mld USD, w porównaniu z 1,60 mld USD w analogicznym okresie ubiegłego roku. Przychody PACCAR Parts w pierwszej połowie 2024 r. sięgnęły 3,34 mld USD, w porównaniu z 3,22 mld USD w tym samym czasie ubiegłego roku. Firma PACCAR Parts w pierwszym półroczu 2024 r. osiągnęła zysk przed opodatkowaniem w wysokości 869,6 mln USD, w porównaniu z 857,9 mln USD w pierwszych sześciu miesiącach 2023 r.

PACCAR Parts zapewnia klientom większą dostępność i rentowność poprzez dostarczanie właściwych części we właściwe miejsce i w odpowiednim czasie – stwierdziła Laura Bloch, wiceprezes PACCAR i dyrektor generalny PACCAR Parts. – Doskonałe wyniki PACCAR Parts są efektem inwestycji w program części zamiennych TRP do wszystkich marek, strategicznych rozwiązań transportowych opartych na technologii, takich jak zarządzane stany magazynowe dealerów, oraz rosnącej liczbę samochodów ciężarowych PACCAR z układami napędowymi PACCAR – dodała.

19 globalnych centrów dystrybucji części (PDC) firmy PACCAR Parts obsługuje ponad 2300 punktów dealerskich DAF, Kenworth i Peterbilt. PACCAR buduje nowe PDC o powierzchni ponad 22 tys. m², które zostanie otwarte w tym roku w niemieckim Massbach. Nowe centrum dystrybucji usprawni dostawy części do dealerów i klientów na największym rynku samochodów ciężarowych w Europie.

Spółki świadczące usługi finansowe osiągają dobre wyniki kwartalne

W drugim kwartale br. firma PACCAR Financial Services (PFS) osiągnęła dochód przed opodatkowaniem w wysokości 111,2 mln USD, w porównaniu z 144,7 mln USD w drugim kwartale 2023 r. Przychody PFS w drugim kwartale 2024 r. wyniosły 509,8 mln USD w porównaniu z 439,8 mln USD w tym samym okresie ubiegłego roku. W pierwszych sześciu miesiącach 2024 r. PFS osiągnął dochód przed opodatkowaniem w wysokości 225,1 mln USD w porównaniu do 293,5 mln USD w roku ubiegłym. – PFS wypracował dobre wyniki w pierwszym półroczu dzięki rosnącemu portfelowi wysokiej jakości usług. Rynek używanych samochodów ciężarowych znormalizował się po okresie wysokiego wolumenu i cen – podsumował Todd Hubbard, wiceprezes PACCAR. – PFS jest liderem na rynku dzięki doskonałym produktom Kenworth, Peterbilt i DAF, innowacyjnym technologiom, które zapewniają płynne procesy składania wniosków kredytowych i obsługi pożyczek, a także dzięki wsparciu klientów we wszystkich fazach cyklu biznesowego – wyjaśnił Hubbard.

PACCAR Financial Services posiada w swoim portfolio 229 tys. samochodów ciężarowych i naczep, o łącznych aktywach w wysokości 21,33 mld USD. PacLease, główna firma zajmująca się leasingiem samochodów ciężarowych z pełnym zakresem usług w Ameryce Północnej, Europie i Australii, zarządzająca flotą 41 tysięcy pojazdów, została uwzględniona w tym segmencie.

Doskonały bilans PACCAR, uzupełniony ratingiem kredytowym A+/A1, umożliwia PFS oferowanie konkurencyjnego finansowania detalicznego dealerom i klientom pojazdów marek Kenworth, Peterbilt i DAF w 26 krajach na czterech kontynentach – wylicza Craig Gryniewicz, prezes PACCAR Financial Corp. Spółka PACCAR Financial Services cieszy się łatwym dostępem do rynków dłużnych, a w pierwszej połowie 2024 r. wyemitowała średnioterminowe obligacje o wartości 1,71 mld USD.

Inwestycje kapitałowe i badawczo-rozwojowe w produkty, technologie i obiekty

Imponujące długoterminowe zyski PACCAR, mocny bilans oraz konsekwentne skupienie się na jakości, technologii i efektywności w ciągu ostatniej dekady umożliwiły firmie zainwestowanie 8,2 mld USD w nowe i rozbudowane obiekty, innowacyjne produkty oraz premierowe technologie. Inwestycje kapitałowe wzrosły i szacuje się, że w tym roku wyniosą od 725 do 775 mln USD, a wydatki na badania i rozwój od 460 do 480 mln USD. – PACCAR inwestuje w nowe układy napędowe, zaawansowane możliwości i zdolności produkcyjne oraz dystrybucję na rynku wtórnym, które stworzą wymierną wartość dla naszych klientów – przekonuje Harrie Schippers, prezes i dyrektor finansowy spółki. – PACCAR inwestuje ponad 200 milionów dolarów w dodatkowe moce produkcyjne silników oraz w budowę nowego zakładu regeneracji silników w Columbus w amerykańskim stanie Missisipi. Ostatnie inwestycje w fabryki samochodów ciężarowych obejmują rozbudowę zakładów Kenworth w Chillicothe w stanie Ohio i PACCAR w Meksyku, a także nowy zakład montażu elektrycznych samochodów ciężarowych DAF w Eindhoven w Holandii – dodaje Schippers.

Działalność PACCAR w segmencie pojazdów użytkowych i części zamiennych przyniosła dobrą sprzedaż kwartalną i zyski, dzięki najlepszym w branży samochodom ciężarowym i wysokim wynikom obsługi posprzedażowej.

Wmurowanie kamienia węgielnego pod spółkę joint venture PACCAR Battery

W drugim kwartale br. spółki PACCAR, Cummins, Daimler Truck i EVE Energy zakończyły proces tworzenia amerykańskiej spółki joint venture Amplify Cell Technologies, produkującej akumulatory, i rozpoczęły budowę fabryki akumulatorów o wydajności 21 gigawatogodzin (GWh) w hrabstwie Marshall w amerykańskim stanie Missisipi. Rozpoczęcie produkcji przewidywanie jest w 2027 r. – Amplify Cell Technologies umożliwi firmie PACCAR oferowanie klientom przystępnych, najwyższej jakości akumulatorowych elektrycznych układów napędowych, które będą odpowiedzią na ich potrzeby operacyjne i w zakresie zrównoważonego rozwoju – wyjaśnił John Rich, wiceprezes PACCAR i dyrektor ds. technologii. – Cieszymy się, że możemy rozpocząć to ekscytujące przedsięwzięcie razem z naszymi światowej klasy partnerami – dodał.

Niniejsza informacja zawiera „stwierdzenia dotyczące przyszłości”, zgodnie z postanowieniami ustawy o reformie przepisów procesowych dotyczących papierów wartościowych. Stwierdzenia te opierają się na bieżących oczekiwaniach kierownictwa spółki i podlegają niepewności oraz zmianom okoliczności. Rzeczywiste wyniki mogą znacznie różnić się od tych zawartych w powyższych stwierdzeniach z powodu wystąpienia różnych czynników. Więcej informacji na temat tych czynników można znaleźć w dokumentach PACCAR składanych w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd.

Źródło: DAF Trucks Polska

TAG: DAF, daf polska, DAF Trucks Polska, Kenworth, PACCAR, peterbilt, spółka PACCAR

Co możesz jeszcze przeczytać

Brak profilaktyki wobec epidemii na skandynawskich promach! Jakie to będzie mieć skutki?
Zajawka odcinka nr 885
Pora sięgnąć po tytuł MAN Truck Champion!

Najczęściej czytane

  • BAUMA 2025,odwiedziny w jednostce OSPi w muzeum WENA | ODCINEK Na Osi 1136

    W 1136 odcinku Na Osi odwiedziny w jednostce OS...
  • MAN TGE Next Level 4×4 “Made in Poland”

    W dniach 26-29 maja 2025 roku firma MAN Truck &...
  • Trucker Club ODCINEK 12/2025

    W 12 odcinku Trucker Clubu 5 część relacji z Ma...
  • Truck Story: Iveco Massif | Na Osi 1135

    W cyklu Truck Story opowieść o Iveco Massif. M...
  • Nie zabijaj, nie daj się zabić: Na drodze też czasami jest dziko | Na Osi 1135

    Analiza wypadku: Na drodze też czasami jest dzi...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP