NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Komunalny eActros 300 rozpoczyna test w Altvater Piła

Komunalny eActros 300 rozpoczyna test w Altvater Piła

środa, 19 czerwiec 2024 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Komunalny eActros 300 rozpoczyna test w Altvater Piła

Najnowszy pojazd demonstracyjny Daimler Truck Polska: eActros 300 z zabudową śmieciarki, rusza na testy. Pierwszą firmą, która sprawdzi, jak pojazd realizuje codzienne zadania przy zbiórce odpadów, jest spółka Altvater Piła, należąca do grupy Eneris.

Daimler Truck Polska sukcesywnie rozwija swoją flotę pojazdów demonstracyjnych z napędem bateryjnym – tak, aby jak najwięcej klientów z różnych branż w całej Polsce mogło osobiście przetestować elektryczne samochody Mercedes-Benz Trucks w swojej codziennej działalności.

Dotychczas dostępne były eActros 300 Tractor, eActros 400 z zabudową chłodniczą i eActros 400 z zabudową kontenerową, przeznaczone do transportu dystrybucyjnego, a także eEconic 300 L z zabudową firmy EKOCEL dla branż komunalnych – mówi Igor Kaczorkiewicz, Head of Marketing&Product, PR Daimler Truck Polska. – Teraz dołączył do nich kolejny pojazd specjalistyczny: eActros 300 z zabudową śmieciarki firmy Terberg. Mamy więc do zaoferowania trzy modele dla klientów dystrybucyjnych i dwa modele dla przedsiębiorstw komunalnych. Bardzo się cieszymy, że po udanych testach eEconica w Warszawie i Trójmieście, kolejna firma specjalizująca się w gospodarce odpadami będzie mogła przekonać się, jak sprawdza się w jej codziennej pracy eActros.

Spółka Altvater Piła należy do grupy Eneris, która jest wieloletnim użytkownikiem pojazdów komunalnych Mercedes-Benz Trucks.

Współpracujemy z najlepszymi dostawcami, wybieramy sprawdzone rozwiązania, a z Mercedesem od lat łączą nas dobre, partnerskie relacje – mówi Robert Kołodziejski, dyrektor ds. logistyki i eksploatacji w Eneris. – Od roku testujemy różne pojazdy z napędem elektrycznym, bo w tym wypadku chcemy również wybrać najlepszy model: teraz przyszedł czas na eActrosa 300, który popracuje u nas w ramach testu przez miesiąc. Chcemy dobrze nauczyć się obsługi tego samochodu, nie kierować się opiniami, tylko własnym doświadczeniem, na własnych trasach i z własnymi pracownikami. Po tym czasie powinniśmy uzyskać rzetelne odpowiedzi na wiele kluczowych pytań i choć zadania będą wymagające, to jesteśmy dobrej myśli.

eActrosem 300 z zabudową śmieciarki firmy Terberg będą w Pile jeździć dwie załogi, złożone z kierowcy i ładowacza. Do prawidłowej eksploatacji podczas testu przygotował pracowników Altvater profesjonalny trener Mercedes-Benz TruckTraining. Podczas szkolenia teoretycznego kierowcy dowiedzieli się m.in. jak korzystać z jazdy w trybie One Pedal Drive umożliwiającym optymalne zarządzanie odzyskiem energii, a także z systemu MirrorCam zastępującego tradycyjne lusterka oraz w jaki sposób wspierać ich może najnowsza wersja systemu ABA5, który do prędkości 50 km/h może samodzielnie całkowicie zatrzymać pojazd, jeśli wykryje pojawienie się w pobliżu pieszego lub rowerzysty.

Wszystkie te innowacyjne rozwiązania mają ogromne znaczenie dla poprawy wydajności, bezpieczeństwa i komfortu pracy kierowców obsługujących pojazdy komunalne w miastach – mówi Igor Kaczorkiewicz. – Trzeba jednak wiedzieć, jak z nich umiejętnie korzystać, dlatego przykładamy ogromną wagę do tego, by przekazując pojazd do testu, jednocześnie możliwie najlepiej przygotować do jego eksploatacji kierowców. Tylko wtedy nasze produkty mogą w pełni udowodnić swój potencjał, a w przypadku pojazdów elektrycznych ma to szczególnie duże znaczenie, bo są to rozwiązania zupełnie nowe.

W trakcie testu eActros 300 będzie pracował w identyczny sposób, jak jego konwencjonalny odpowiednik.

Uważamy, że tylko w ten sposób uzyskamy miarodajne informacje, dlatego praca będzie się odbywała na normalnych, zróżnicowanych trasach: zarówno w mieście, jak i na terenach podmiejskich – wyjaśnia Paweł Bardziński, Dyrektor Działu Logistyki Altvater Piła. – Trasy te są również różnej długości, a pojazd będzie obsługiwał wszystkie rodzaje frakcji, co oznacza oczywiście odmienne zużycie energii, zróżnicowane bciążenie, liczbę pojemników, przystanków itp. Każda zmiana trwa 7,5 h i ten czas eActros musi przepracować bez konieczności dodatkowego ładowania.

Ze względu na taką specyfikę pracy pojazd będzie mógł więc być ładowany wyłącznie w nocy i do tego celu firma podczas testu będzie korzystać z mobilnej ładowarki dostarczonej przez Daimler Truck Polska.

Tak naprawdę na obecnym etapie transformacji, zakup elektrycznego pojazdu komunalnego wiąże się jednocześnie z koniecznością zapewnienia infrastruktury do ładowania – mówi Robert Kołodziejski. – Tym bardziej więc musimy wybierać taki model, który biorąc pod uwagę wszystkie koszty – zakupu, eksploatacji – będzie w stanie całkowicie zastąpić pojazd konwencjonalny. Zasięg jest tu kluczowym parametrem, a trzeba pamiętać, że śmieciarka to nie tylko samochód, ale również zabudowa, której praca pochłania sporo energii. Dlatego duże nadzieje wiążemy nie tylko z pojemnością trzech modułów akumulatorów o łącznej pojemności 336 kW

w eActrosie, ale również z efektywną rekuperacją, czyli odzyskiem energii. Mamy już trochę wiedzy na ten temat z innych testów i możemy dość dokładnie porównać dane.

Zdajemy sobie sprawę z wyzwań, jakie stoją przed naszymi klientami w związku z transformacją, dlatego oprócz produktu, zapewniamy im także wsparcie podczas eksploatacji – mówi Igor Kaczorkiewicz. – Z jednej strony polega ono na przekazaniu niezbędnej wiedzy kierowcom, z drugiej na doradztwie w zakresie efektywności energetycznej, które zapewnia nasz eConsultant Damian Rendzikowski. Jesteśmy przekonani, że w takich warunkach test naszego nowego pojazdu demonstracyjnego, będzie udany i miarodajny, a komunalny eActros 300 udowodni swoją wydajność jako skuteczne, nowoczesne, bezpieczne i komfortowe narzędzie pracy przy odbiorze odpadów.

 

Źródło: Daimler Truck Polska

TAG: Altvater Piła, Daimler Truck, Daimler Truck Polska, eActros, eActros 300, eEconic, eEconic 300 L, elektromobilność, elektryczny actros, elektryk, Eneris, grupa eneris, Mercedes, Mercedes Benz, Mercedes-Benz Trucks, Mercedes-Benz TruckTraining, przewóz odpadów, śmieciarka, Spółka Altvater Piła, terberg, zabudowa śmieciarki, zbiór odpadów\

Co możesz jeszcze przeczytać

Używka XXL
Grunciarz naprawia Iveco Stralis Euro 6 | Na Osi 1116
Mercedes-Benz Trucks i Hegelmann Group podpisują list intencyjny: zamówienie na 50 akumulatorowo-elektrycznych ciężarówek do transportu dalekobieżnego

Najczęściej czytane

  • Przewóz materiałów niebezpiecznych i Iveco Massif | Na Osi ODCINEK 1135

    Reportaż o przewozach materiałów niebezpiecznyc...
  • Trucker Club ODCINEK 12/2025

    W 12 odcinku Trucker Clubu 5 część relacji z Ma...
  • Truck Story: 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi 1134

    Truck Story: 60-metrowa pompa do betonu. Materi...
  • Nie zabijaj, nie daj się zabić: Dynamiczne wybicie z rytmu | Na Osi 1134

    Analiza wypadku: Dynamiczne wybicie z rytmu. Ma...
  • Wydłużenie czasu jazdy do 10 godzin | Na Osi 1134

    Wydłużenie czasu jazdy do 10 godzin? Ekspert od...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP