Nowy Ford Transit Courier oferuje obecnie klientom wyższe wskaźniki efektywności i szersze możliwości komunikacji, a pierwsze egzemplarze modelu z najlepiej sprzedającej się rodziny Transita trafiają do firm w całej Europie.
Transit Courier został całkowicie przeprojektowany pod kątem większej i bardziej elastycznej przestrzeni ładunkowej, dysponującej o 25% większą kubaturą w porównaniu z poprzednim modelem, z możliwością przewożenia dwóch europalet. Zwiększono także ładowność modelu.
Odważna stylistyka zewnętrzna sprawia, że Transit Courier jest atrakcyjną, przyciągającą wzrok wizytówką firm. Wewnątrz, przekonstruowana przestrzeń ładunkowa i projekt kabiny uwzględniają funkcje dostosowane do potrzeb klienta, podnoszące walory eksploatacyjne i komfort podczas pracy. Szeroki zestaw systemów wspomagających kierowcę sprawił również, że Transit Courier jest pierwszym vanem, który otrzymał ranking Platinium w kategorii bezpieczeństwa od Euro NCAP, przyznawany zgodnie z najnowszymi kryteriami testów.
Nowy Transit Courier jest w pełni zintegrowany z platformą oprogramowania Ford Pro i korzysta z usług opartych na skomunikowaniu z siecią, co przekłada się na zwiększoną dyspozycyjność, zarówno w przypadku właścicieli pojedynczych egzemplarzy, jak i dużych flot – uwzględniając narzędzia do zarządzania parkiem samochodów Ford Pro Software i Ford Pro Service, które obniżają koszty eksploatacji.
„Zareagowaliśmy na zapotrzebowanie klientów, wprowadzając na rynek nowego Transita Couriera, który oferuje możliwości większej furgonetki przy zachowaniu kompaktowych wymiarów. Dodaliśmy do niego również funkcje oparte na komunikacji, w tym Ford Pro Telematics i FORDLiive, które podnoszą dyspozycyjność samochodu” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro na Europę. „Wieloletnia dominacja Forda Pro na rynku daje nam doskonały obraz potrzeb klientów – możemy pomagać w osiąganiu dużej produktywność ich kompaktowych samochodów dostawczych, dzięki innowacyjnej inżynierii i zaawansowanej łączności” – dodał Schep.
Produkcja nowego Transita Couriera z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi odbywa się obecnie w rumuńskim zakładzie Ford Otosan w Krajowie, który przechodzi modernizację, szacowaną na 490 milionów euro.Gamę Couriera uzupełni elektryczny model E‑Transit Courier, na którego listy zamówień zostaną otwarte jeszcze w tym roku.
Większa funkcjonalność
Transit Courier 1 łączy śmiały, zmieniony wygląd zewnętrzny ze znacznie rozszerzonym zakresem możliwości. Przestronna, sześcienna sylwetka decyduje o zwiększeniu parametrów transportowych praktycznie we wszystkich wymiarach, 2 a krótkie zwisy i design inspirowany segmentem SUV-ów podkreślają jego solidność i walory użytkowe.
Długość przestrzeni ładunkowej została zwiększona o 181 mm do 1802 mm, a nowe tylne zawieszenie z pochylonymi amortyzatorami zwiększa szerokość ładunkową między nadkolami do 1220 mm 2. Oznacza to, że kompaktowa furgonetka może teraz przewozić dwie europalety. Całkowita objętość przestrzeni ładunkowej wynosi 2,9 m3, czyli o 25% więcej niż w poprzednim modelu. 2 Możliwości furgonu dodatkowo zwiększa nowa funkcja uchylnej klapy w przegrodzie, która umożliwia przewożenie przedmiotów takich jak deski lub rury o długości ponad 2600 mm.
Klienci mogą teraz wybierać między modelem o standardowej ładowności lub wersją o podwyższonej ładowności, wyposażoną w sprężyny o podwójnym skoku, zwiększające maksymalną ładowność brutto do 854 kg 2 – wzrost o 45% 3 w porównaniu z poprzednim modelem. Maksymalna masa przyczepy dla wszystkich wariantów wynosi 1100 kg. 4
Pojazdy w nadwoziu Van są standardowo wyposażone w tylne drzwi otwierane pod kątem 180 stopni i sześć punktów mocowania ładunku do podłogi. Pojazd może być wyposażony opcjonalnie w oświetlenie przestrzeni ładunkowej LED, gumowe lub drewniane wykładziny podłogowe i szyny mocowania w połowie wysokości, co ułatwia bardziej efektywne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej.
Klienci mogą również wybrać nadwozie typu „double-cab-in-van”, pozwalające przewieźć ekipę pracowników oraz sprzęt. Podwójna kabina jest wyposażona w trzyosobowy drugi rząd siedzeń, dzielonych w stosunku 60/40, który można składać i opuszczać; przy podniesionych tylnych siedzeniach przestrzeń ładunkowa pomieści europaletę. 2 Uchylne okna w drugim rzędzie i przeszklone tylne drzwi ładunkowe są standardem; pełne przeszklenie boczne jest opcjonalne.
Dla firm wymagających lepszej ochrony pojazdu i jego zawartości, Ford Pro we współpracy z ekspertami TVL opracował gamę wygodnych zamków montowanych fabrycznie, zapewniających lepsze zabezpieczenie przed różnego rodzaju zagrożeniami, w tym fizycznym wyłamaniem.
Kabina zaprojektowana z myślą o podniesieniu wydajności pracy
Transit Courier jest wyposażony w zaawansowany technologicznie panel instrumentów „digiboard” z cyfrowym zestawem wskaźników, a także ośmiocalowy ekran dotykowy z najnowszym systemem łączności Ford SYNC 4.5. Oparta na subskrypcji, skomunikowana z siecią nawigacja Connected Navigation 6 może podnieść efektywność pracy i zmniejszyć wysiłek kierowcy, dzięki aktualnym informacjom o ruchu drogowym, miejscach parkingowych, opłatach i lokalnych zagrożeniach. Bezprzewodowa łączność z urządzeniami mobilnymi poprzez Android Auto i Apple CarPlay jest standardem. 7
Pokładowa łączność obsługiwana jest przez standardowo zainstalowany modem, 8 umożliwiający ciągłą komunikację ze środowiskiem Ford Pro i bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania, które mogą z czasem udoskonalać funkcje pojazdu bez konieczności wizyty u dealera.
Nowy system pojemników i organizerów pozwala utrzymać w porządku dokumenty, urządzenia i przewody niezbędne w codziennej pracy. Kierowca ma do dyspozycji łatwo dostępny, otwarty pojemnik za tablicą rozdzielczą i nad schowkiem po prawej stronie, a także schowek na tablet lub notes do formatu A4 w konsoli środkowej. Kieszenie na drzwiach są wyposażone w separator i uchwyt, wystarczająco duży, aby pomieścić 1,5-litrową butelkę.
Kompaktowy van, kompleksowa obsługa
Aplikacja FordPass Pro 9 jest przydatna dla właścicieli mniejszych firm, którzy nie zatrudniają menedżerów floty, a sami zarządzają samochodami. Bezpłatna aplikacja na smartfony umożliwia klientom zdalne blokowanie i odblokowywanie pojazdu, sprawdzanie jego lokalizacji, czy śledzenie wydatków na paliwo. Wyświetla również alerty dotyczące poziomu płynów, ciśnienia w oponach, okresu eksploatacji i poziomu oleju oraz zużycia hamulców, co może zapobiec kosztownym awariom.
Klienci posiadający pięć lub więcej pojazdów mogą również skorzystać z rocznego, bezpłatnego dostępu do indywidualnie dostosowanych funkcji systemu Ford Pro E-Telematics. 10 System wykorzystuje dane pozyskiwane w czasie rzeczywistym do zwiększenia efektywności pracy, między innymi oferuje operatorom pulpity nawigacyjne dostarczające informacji na temat lokalizacji pojazdu, stanu technicznego i serwisowania.
Użytkownicy oprogramowania Ford Pro mogą otrzymywać za jego pośrednictwem alerty bezpieczeństwa pojazdu, dotyczące kolizji i włamań. Dzięki funkcji Fleet Start Inhibit, menedżer floty może zdalnie włączyć lub unieruchomić samochód, aby zapobiec kradzieży lub nieuprawnionemu użyciu poza godzinami pracy.
Modem obsługuje również połączenie z FORDLiive, systemem który wygospodarował w 2023 roku ponad 700 tys. dni dodatkowej dyspozycyjności europejskich pojazdów, co można oszacować na kwotę około 319 milionów euro oszczędzonych przez klientów. Sieć wsparcia technicznego Ford Pro obejmuje 800 punktów serwisowych Transit Centre – to największa sieć obsługi, specjalizująca się w pojazdach użytkowych spośród wszystkich marek.
Oszczędne układy napędowe, zaawansowane systemy wspomagania kierowcy
Nowy Transit Courier dysponuje 125-konnym wariantem 11 oszczędnego 1,0-litrowego silnika benzynowego EcoBoost Forda, a także wariantem 100-konnym11 tej samej jednostki, która została udoskonalona pod kątem niższej emisji CO2 i niższego zużycia paliwa 1.
Silnik EcoBoost współpracuje z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub nową siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów, która jest idealnym rozwiązaniem dla klientów często poruszających się w korkach. System dwusprzęgłowy umożliwia płynną, szybką zmianę biegów bez utraty momentu obrotowego, co poprawia wydajność przy niskich prędkościach, 1 a także wrażenia z jazdy.
1,5-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue o mocy 100 KM 1, 11 to opcja dla klientów planujących pokonywanie dłuższych dystansów. Silnik współpracujący z sześciobiegową manualną skrzynią biegów jest dostępny w modelach Transit Courier van i van z podwójną kabiną.
Transit Courier, korzystający z zaawansowanych rozwiązań i poprawionych parametrów najnowszej kompaktowej platformy Forda, wprowadza do swojego segmentu nowe standard. W dużej mierze dzięki pakietowi zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę, samochód został wyróżniony rankingiem Platinum przez niezależny instytut NCAP. Standardowe wyposażenie obejmuje:12
- System kotroli pasa ruchu 13
- System zapobiegający kolizjom
- Tempomat
- Inteligentny ogranicznik prędkości
- System rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości
- System monitorowania koncentracji kierowcy
- System ostrzegania przed jazdą „pod prąd”
- Tylne czujniki parkowania
Dla większego poczucia bezpieczeństwa podczas jazdy w mieście, klienci mogą również wybrać systemy obejmujące: 12
- Adaptacyjny tempomat (ACC) (z systemem Stop & Go, centrowaniem na pasie ruchu (LC) z 7-stopniową przekładnią automatyczną)
- System monitorowania martwego pola w lusterkach (BLIS) z funkcją wykrywania ruchu poprzecznego
- Asystent unikania kolizji na skrzyżowaniach 14
- System automatycznego hamowania podczas cofania
Nowy Transit Courier jest dostępny w trzech atrakcyjnych wersjach: Trend, Limited i Active. Dobrze wyposażona wersja Limited oferuje m.in. 16-calowe felgi aluminiowe, kamerę cofania, 12 przednie czujniki parkowania, 12 system bezkluczykowego uruchamiania oraz bezprzewodową ładowarkę smartfonów.15
Gotowa na przygodowe wyjazdy seria Active wzbogaca stylistykę SUV-ów o charakterystyczne nakładki nadkoli, przednie i tylne płyty ochronne pod zderzakiem, relingi dachowe i 17-calowe czarne obręcze kół ze stopów lekkich z frezowanymi elementami powierzchni.
# # #
1 Zgodnie z oficjalnymi danymi homologacyjnymi Ford Transit Courier uzyskuje emisję CO2 137-202 g/km (WLTP) i osiąga zużycie paliwa 5,2-7,7 l/100 km (WLTP).
Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów różnych producentów.
2 Masa przewożonych ładunków ograniczona jest dopuszczalną masą pojazdu i rozkładem tej masy na osie.
3 Dopuszczalna ładowność może się różnić w ramach gamy modelowej w zależności od akcesoriów i konfiguracji pojazdu. Informacje na temat ładowności danego pojazdu znajdują się na etykiecie na ramie otworu drzwiowego.Zawsze odpowiednio zabezpieczaj ładunek.
4 Maksymalna zdolność holowania zależy od liczby przewożonych pasażerów, obciążenia w przestrzeni bagażowej, a także od zamontowanych akcesoriów i konfiguracji pojazdu.
5 Nie prowadź samochodu, gdy jesteś zdekoncentrowany oraz podczas korzystania z urządzeń mobilnych. W miarę możliwości korzystaj z systemów sterowania głosem. Niektóre systemy mogą nie być dostępne, kiedy pojazd znajduje się w ruchu. Nie wszystkie systemy są kompatybilne ze wszystkimi telefonami.
6 Usługi wymagają: systemu SYNC 4 lub nowszego, aktywacji za pomocą aplikacji FordPass Pro (zgodnie z warunkami FordPass), aktywacji modemu i planu usługi Connected Navigation. Wyposażone w system pojazdy otrzymują 12-miesięczny okres próbny Connected Navigation, rozpoczynający się w dniu rozpoczęcia gwarancji na nowy pojazd, po którym wymagany jest zakup abonamentu. Usługi zdalne dla pojazdów skomunikowanych i ich funkcjonowanie zależą od dostępności wybranej sieci. Zmieniająca się technologia / sieci komórkowe / systemy pojazdu mogą ograniczać funkcjonalność i uniemożliwiać działanie usług korzystających z sieci.
7 Wymaga telefonu z aktywną usługą transmisji danych i kompatybilnym oprogramowaniem. SYNC 4 nie kontroluje produktów innych firm podczas użytkowania. Firmy zewnętrzne ponoszą wyłączną odpowiedzialność za funkcjonalność swoich aplikacji.
8 FordPass Connect, aplikacja FordPass dla smartfonów i bezpłatne usługi powiązane z komunikacją sieciową są wymagane w przypadku korzystania z funkcji zdalnych (szczegóły można znaleźć w warunkach użytkowania FordPass). Usługi zdalne dla pojazdów skomunikowanych i ich funkcjonowanie zależą od dostępności wybranej sieci. Zmieniająca się technologia / sieci komórkowe / systemy pojazdu mogą ograniczać funkcjonalność i uniemożliwiać działanie usług korzystających z sieci. Usługi dla pojazdów skomunikowanych nie obejmują hotspotu Wi-Fi.
9 Dostępna do pobrania jest aplikacja FordPass Pro, kompatybilna z wybranymi systemami operacyjnymi smartfonów. Transfer wiadomości i danych może być obciążony dodatkowymi opłatami.
10 Ford Pro E-Telematics jest dostępny bezpłatnie przez okres jednego roku od daty rozpoczęcia gwarancji, a następnie na zasadach subskrypcji, po uzgodnieniu warunków Ford Smart Mobility. Przekazuje – oprócz stanu technicznego pojazdu – kompleksowy zestaw danych, w tym lokalizację i mapowanie, zachowanie podczas jazdy, zużycie paliwa/energii. System ma możliwość współpracy z pojazdami wielu marek, a poprzez dołączoną aplikację dla kierowców umożliwia współpracę z menedżerami floty. Klienci flotowi mogą kontaktować się z Centrum Komunikacji Ford Pro Software pod adresem softwaresolutions@fordpro.com, gdzie uzyskają informacje na temat powyższych produktów Ford Telematics. Przesył danych jest uzależniony od skomunikowania z siecią i dostępu do danych pojazdu.
11 Moc i moment obrotowy mierzone podczas pracy na paliwie premium, zgodnie z normami SAE J1349®.
12 Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez kierowcę. Mimo wsparcia systemów należy zachować zasady bezpieczeństwa na drodze. Szczegółowe informacje i ograniczenia znajdują się w instrukcji obsługi.
13 System utrzymania na wybranym pasie ruchu nie kontroluje układu kierowniczego. Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez kierowcę. Szczegółowe informacje i ograniczenia znajdują się w instrukcji obsługi.
14 Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez kierowcę. Asystent zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach nie wykrywa wszystkich pojazdów na skrzyżowaniach, pieszych ani rowerzystów. Szczegółowe informacje i ograniczenia znajdują się w instrukcji obsługi.
15 Opcjonalne ładowanie bezprzewodowe Qi może nie być kompatybilne ze wszystkimi modelami telefonów.
Źródło: Ford