NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Udoskonalony tempomat przewidujący Scania – do 2% oszczędności paliwa

Udoskonalony tempomat przewidujący Scania – do 2% oszczędności paliwa

środa, 31 maj 2023 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Udoskonalony tempomat przewidujący Scania – do 2% oszczędności paliwa

Scania wprowadza udoskonalony tempomat przewidujący CCAP (ang. Cruise Control with Active Prediction), który występuje ze zautomatyzowanym sterowaniem skrzynią biegów Scania Opticruise. Nowy tempomat będzie stosowany od czerwca w pojazdach ciężarowych Scania ze skrzyniami biegów G25 i G33. Ponadto w nowy tempomat, będą mogły zostać doposażone pojazdy z układem napędowym Super wyposażone w dotychczasową wersję tempomatu CCAP. Dzięki znacznie zwiększonej mocy obliczeniowej, inteligentniejszym algorytmom i zoptymalizowanemu wykorzystaniu danych z map, pojazdy z nowym tempomatem CCAP mogą zaoszczędzić do 2% paliwa na drogach obfitujących we wzniesienia, utrzymując średnią prędkość na tym samym poziomie, co w pojazdach z poprzednią wersją tempomatu.

Wraz z tą premierą wznosimy sterowanie Scania Opticruise i aktywny tempomat przewidujący na nowy, jeszcze bardziej inteligentny poziom. Nasi klienci mogą teraz jasno określić, co ma dla nich priorytet podczas przejazdu: niskie zużycie paliwa czy najwyższa możliwa średnia prędkość – komentuje Stefan Dorski, starszy wiceprezes i dyrektor Scania Trucks.

Tempomat Scania CCAP jest znany z możliwości trafnego przewidywania i planowania optymalnego sposobu pokonywania wzniesień na podstawie danych z map topograficznych. Ogólną zasadą jest unikanie zbędnego hamowania, dążenie do używania optymalnego biegu i unikanie jego zmiany, a wreszcie wykorzystanie energii kinetycznej pojazdu – na przykład podczas pokonywania grzbietu wzniesienia.

Teoretycznie wydaje się to proste, ale w rzeczywistości trzeba wziąć pod uwagę i przetworzyć ogromną liczbę zmiennych, aby osiągnąć optymalny wynik. Nasi konstruktorzy sprawili, że tempomat jest znacznie bardziej inteligentny, dzięki czemu jest w stanie podejmować bardziej trafne decyzje zgodne z intencjami kierowcy – mówi Julian Modro, dyrektor ds. segmentacji rynku i zastosowań produktów w Scania Trucks.

Pojazd ciężarowy Scania do transportu długodystansowego jest zazwyczaj wyposażony w trzy tryby pracy: Economy, Standard i Power. Ponadto każdy tryb można ustawić na trzech różnych poziomach (widocznych na wskaźnikach), co w istocie określa jak często i jak bardzo może różnić się prędkość jazdy od prędkości zadanej w tempomacie.

Kierowca, który chce zaoszczędzić jak najwięcej paliwa, wybrałby tryb Economy i poziom 3, który dopuszcza dość duży spadek prędkości na dłuższy czas podczas podjazdu. Jednak w większości sytuacji średnia prędkość pozostanie taka sama, ponieważ ciężarówka może znacznie dłużej swobodnie się toczyć przy użyciu Eco-roll. Takie ustawienie tempomatu nie zawsze jest przydatne, np. w gęstym ruchu trudno tak jechać. Rzecz w tym, że obecnie kierowca ma większy wybór – mówi Julian Modro.

Kierowca nie musi używać skrajnych ustawień. Może wybrać środkowy wariant, np. tryb Standard na poziomie 2 i nadal uzyskiwać znaczne oszczędności w zużyciu paliwa w porównaniu poprzednią wersją tempomatu.

Udoskonalone funkcjonowanie tempomatu to wynik wyższej mocy obliczeniowej i nowych, bardziej zaawansowanych algorytmów. Kierowcy zauważą, że prędkość zmienia się bardziej adekwatnie do ich zamiarów, przebiegu drogi i warunków ruchu. Pojazd „zrozumie intencje” i dostosuje się do życzeń kierowcy – dodaje Julian Modro.

Wszystkie pojazdy ciężarowe Scania (z nielicznymi wyjątkami) zamówione z tempomatem, otrzymają nową wersję CCAP. Pojazdy Scania będące już w użyciu mogą otrzymać aktualizację oprogramowania tempomatu w serwisie, o ile mają układ napędowy Super, wprowadzony na rynek w listopadzie 2021r.

 

Źródło: Scania

TAG: Cruise Control with Active Prediction, Eco-Roll, Julian Modro, scania, Scania do transportu długodystansowego, Scania Opticruise, Scania Trucks, skrzynia biegów G25, skrzynia biegów G33, Stefan Dorski, udoskonalony tempomat przewidujący CCAP, wykorzystanie energii kinetycznej pojazdu

Co możesz jeszcze przeczytać

Pierwsze w kraju w pełni elektryczne pojazdy ciężarowe od Volvo Trucks Polska
Stres za kółkiem: Jak sobie z nim radzić?
Łatwe tankowanie ciekłego wodoru

Najczęściej czytane

  • 25 godzin w miesiącu zaoszczędzi spedytor przy wsparciu AI – jak pomaga?

    Sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej ...
  • DAF Trucks Polska rozpoczyna budowę nowoczesnego centrum pojazdów używanych pod Warszawą

    4 czerwca 2025 roku w miejscowości Urzut pod Wa...
  • Bauma 2025 część 1 | Na Osi 1136

    Pierwsza relacja z Baumy 2025. Materiał pochodz...
  • Nie zabijaj, nie daj się zabić: Szybki start | Na Osi 1136

    Analiza zdarzenia drogowego i prawidłowy sposób...
  • Przerwy i odpoczynki przy dwóch kierowcach | Na Osi 1136

    Wyjaśnienie sprawy przerw i odpoczynków przy dw...

Archiwum

  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP