WARSZAWA, 14 lutego 2023
Ford ProTM otworzył właśnie Centrum FORDLiive w zakładach Forda w Kolonii-Niehl. W ośrodku o powierzchni 345 m2, pracuje obecnie 30 specjalistów FORDLiive. Ich głównym zadaniem jest wspieranie Centrów Forda Transita – dealerów specjalizujących się w pojazdach użytkowych Forda w Niemczech, Austrii, Szwajcarii (rynki DACH), a także w krajach Beneluksu – oraz zwiększanie dyspozycyjności pojazdów klientów poprzez ograniczanie do minimum wizyt w serwisach.
Tylko sprawne samochody użytkowe są produktywne. Dzięki systemowi dyspozycyjności FORDLiive, pojazdy dostawcze klientów Forda w całej Europie skróciły w ubiegłym roku czas nieplanowanych przestojów związanych z obsługą i przeglądami o 301 000 godzin. Przekłada się to na ekwiwalent zaoszczędzonych 138 000 euro. Przestoje związane z wizytami serwisowymi lub naprawami są trzecim co do wielkości czynnikiem kosztów utrzymania flot, zaraz po paliwie i amortyzacji. Centra Forda Transita, których w Europie jest około 800, specjalizują się w obsłudze pojazdów użytkowych Forda, w tym w pełni elektrycznego Forda E-Transita.
Każdy ze specjalistów centrum FORDLiive opiekuje się średnio około dziesięcioma salonami dealerskimi, w których podlega mu w tym samym czasie od 15 do 30 przypadków. Eksperci z Centrum FORDLiive korzystają z różnorodnych danych – m.in. o stanie pojazdu, przekazywanych w czasie rzeczywistym do dealerów za pośrednictwem modemów pokładowych oraz z danych o stanie naprawy przekazywanych przez stacje serwisowe Forda, a także z danych pochodzących z sieci pomocy drogowej Forda.
Michael Anton, Dział Obsługi Klienta Ford ProTM powiedział: Kolońskie Centrum FORDLiive wraz z partnerami Forda tworzy silną sieć, na której mogą polegać nasi klienci. FORDLiive bazuje na informacjach dotyczących skomunikowanych pojazdów, pozyskiwanych z centrów Ford Transit i centrów FORDLiive. Dzięki temu pojazdy naszych klientów szybciej opuszczają serwis, a to pomaga w funkcjonowaniu ich firm.
Ochrona danych jest priorytetem
Dane dotyczące stanu pojazdu klienta są przekazywane w czasie rzeczywistym do autoryzowanych stacji obsługi za pośrednictwem modemu FordPass Connect, który znajduje się w samochodzie. Ochrona danych jest szczególnie ważna: transfer informacji o stanie samochodu odbywa się tylko wtedy, gdy klient aktywuje modem pokładowy i tym samym wyrazi zgodę na ich przesyłanie. Autoryzowane stacje uzyskują dostęp do danych o stanie pojazdu w celu planowania nadchodzących przeglądów i napraw oraz zakupu części zamiennych, zanim pojazd klienta dotrze do warsztatu.
Centrum dowodzenia: Ekran zadań o wymiarach 9 x 2 m
Wszystkie informacje, które są istotne dla zapewnienia najwyższej dyspozycyjności pojazdów klientów, są wyświetlane w Kolońskim Centrum FORDLiive na ekranie LED najnowszej generacji o wymiarach 9 x 2 m. Jest to centrum dowodzenia wszystkimi operacjami Centrum FORDLiive.
Specjaliści w Kolonii mogą wykorzystać dane o stanie, przekazywane przez Centra Forda Transit, aby na przykład śledzić postępy naprawy każdego z pojazdów, a także monitorować, czy dany samochód wraca do stacji obsługi. Ponadto eksperci z Centrum FORDLiive pomagają dealerom Forda redukować czas przestojów i optymalizować czas pracy pojazdów klientów. Dla właścicieli oznacza to znacznie krótsze wizyty serwisowe, a tym samym wyższą produktywność, ponieważ serwisowany samochód jest gotowy do pracy w firmie tak szybko, jak to możliwe.
Centra FORDLiive są częścią oferty FORDLiive
Poza otwartym właśnie centrum w Kolonii, w Europie działają obecnie inne centra FordLiive: w Wielkiej Brytanii (Dunton), w Hiszpanii (Walencja), na Węgrzech i w Szwecji. Wraz z centrami Ford Transit – siecią dealerską Forda specjalizującą się w pojazdach użytkowych – oraz „Smart Support”, tworzą bezpłatną ofertę FORDLiive.
„Smart Support” sprawia, że w momencie aktywowania przez klienta pokładowego modemu FordPass Connect, do Centrum FordLiive i do Centrum Transita przekazywane są wszystkie ważne dane dotyczące stanu pojazdu w czasie rzeczywistym.
Michael Anton powiedział: FORDLiive łączy inteligentne przeglądy, szybki czas reakcji i wsparcie techniczne oparte na przesyle danych.
Oferta FORDLiive jest częścią oferty Ford Pro
FORDLiive jest składnikiem usług Ford ProTM. Oprócz FORDLiive, na pełną ofertę obsługi składają się moduły Centrum Transita, FORDLiive Fleet Care oraz Serwis Mobilny.
Ford ProTM Service jest centralnym elementem Ford ProTM, kompleksowej strategii sprzedaży i serwisu, skierowanej do klientów komercyjnych ze wszystkich sektorów gospodarki, firm różnej wielkości, która zaczyna funkcjonować już w momencie dostarczenia pojazdu użytkowego Forda do klienta.
Ford ProTM
Podstawowym celem Ford ProTM – «Pro» oznacza produktywność , a nawet podniesienie produktywności – jest wspieranie klientów komercyjnych Forda w ich poszczególnych obszarach działalności i tym samym zwiększanie produktywności ich przedsiębiorstw, przede wszystkim poprzez efektywne planowanie i kontrolę niezbędnych przeglądów i napraw.
Claudia Vogt, dyrektor Ford ProTM na Niemcy, Austrię i Szwajcarię powiedziała: Dbamy o naszych klientów komercyjnych od zakupu, aż do wycofania ich pojazdów z eksploatacji. Ford Pro przeznaczony jest przede wszystkim dla klientów komercyjnych, których pojazdy poruszają się po całym kraju, ale mniejsze floty również mogą skorzystać z inteligentnych systemów i praktycznych ofert serwisowych.
Jörg Pilger dodaje: Pełny ekosystem Ford Pro stanowi krok w kierunku uzyskania ciągłości pracy firm – to nasza wizja przyszłości pojazdów użytkowych, ukierunkowana na sukces biznesowy naszych klientów. Jedno jest bowiem pewne: chcemy, aby nasi klienci mogli w pełni skupić się na swojej działalności i aby wprowadzone do flot samochody były zawsze gotowe do wykorzystania.
Źródło: Ford Polska Sp. z o.o.