NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Z napędem wodorowym przez przełęcz Brenner: Daimler Truck przeprowadza pierwsze testy wysokościowe ciężarówki z napędem na ogniwa paliwowe

Z napędem wodorowym przez przełęcz Brenner: Daimler Truck przeprowadza pierwsze testy wysokościowe ciężarówki z napędem na ogniwa paliwowe

piątek, 18 Listopad 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Z napędem wodorowym przez przełęcz Brenner: Daimler Truck przeprowadza pierwsze testy wysokościowe ciężarówki z napędem na ogniwa paliwowe

Na drodze do zrównoważonego transportu przyszłości, prototypowa ciężarówka Mercedes-Benz GenH2 Truck z powodzeniem przeszła swoje pierwsze testy wysokościowe na drogach publicznych. Kluczowym elementem jazd testowych był przejazd przez przełęcz Brenner – jedną z głównych arterii europejskiego transportu towarowego.

Po tej czteropasmowej drodze tranzytowej alpejskiej przeprawy na granicy Austrii i Włoch, położonej na wysokości 1370 metrów, tylko w 2019 roku samochody ciężarowe przewiozły około 40 milionów ton ładunków. Odpowiada to przejazdowi niemal 2,5 miliona ciężarówek rocznie. Podczas tygodniowych jazd testowych na około 120-kilometrowym odcinku autostrady między Bolzano a Innsbruckiem inżynierowie Daimler Truck wielokrotnie pokonywali przełęcz Brenner napędzanym ogniwami paliwowymi zestawem siodłowym obciążonym typowym ładunkiem. Jedyną emisją podczas jazdy była czysta para wodna!

 

Bazą dla testów było włoskie Bolzano, w którym znajduje się stacja tankowania wodoru operatora H2 Południowy Tyrol. Jest to idealna lokalizacja do przetestowania napędu na ogniwa paliwowe na różnych wysokościach. Jednym z najważniejszych elementów przeprowadzonych testów był podjazd ciągnikiem siodłowym na wysokogórską przełęcz Passo di Pennes, położoną na wysokości 2211 metrów. Płynące z pierwszych testów wysokościowych wnioski w zakresie współdziałania ogniwa paliwowego i akumulatora w trudnych warunkach topograficznych oraz predykcyjnej strategii działania systemu na trasie Brenner zostaną teraz uwzględnione w dalszym rozwoju pojazdu i procesie uruchomienia produkcji seryjnej. Kolejne testy górskie zaplanowano na przyszły rok.

 

Daimler Truck realizuje strategię elektryfikacji z zastosowaniem zarówno napędów opartych na wodorowych ogniwach paliwowych, jak i napędów akumulatorowo-elektrycznych. Pojazd Mercedes-Benz GenH2 Truck rozwijany jest pod kątem eksploatacji w szczególnie trudnych i wymagających elastyczności operacjach transportowych, zwłaszcza w ważnym segmencie ciężkiego transportu dalekobieżnego. Jego konstruktorzy postawili sobie za cel uzyskanie zasięgu nawet powyżej tysiąca kilometrów. Rozpoczęcie produkcji seryjnej pojazdu przewidziano na drugą połowę obecnej dekady.

 

Żródło: Mercedes-Benz Trucks Polska

TAG: Bolzano, Daimler Truck, Innsbruck, Mercedes Benz, Mercedes-Benz GenH2 Truck, napęd na ogniwa paliwowe, Passo di Pennes, przełęcz Brenner

Co możesz jeszcze przeczytać

Relacje z targów Bauma /cz.1 i Transexpo /cz.1 oraz tuning ciężarówek! [ZAJAWKA Na Osi 1013]
Relacje z targów Bauma /cz.1 i Transexpo /cz.1 oraz tuning ciężarówek! [ZAJAWKA Na Osi 1013]
eksperci na osi radzą 942 www 2
Bezpieczna jazda kamperem? Zmiana zasad karania za brak wykresówek? [Eksperci Na Osi radzą]
Historia pewnej ciężarówki i sezon zlotów | ZAJAWKA Na Osi 1071

Najczęściej czytane

  • Coroczne spotkanie sieci serwisowej Volvo Trucks Polska: kierunek 2025 i dalej

    W centrali Volvo Trucks Polska w Młochowie odby...
  • Postawiono pierwszą podporę fabryki Mercedes-Benz Vans w Jaworze

    Mercedes-Benz Vans robi duże postępy w budowie ...
  • Elektryczny DAF dla pań | Na Osi 1132

    Ciekawa propozycja ze stajni DAF'a, o napędzie ...
  • Analiza wypadku: kopnięcie koniem | Na Osi 1132

    Analiza wypadku na przejeździe kolejowym. Mater...
  • Jak opisać przerwanie odpoczynku dobowego? | Na Osi 1132

    Jak opisać przerwanie odpoczynku dobowego? Mate...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP