Warszawa, 8 września 2022
Ford Pro przedstawił samochód dostawczy, na który czekały małe firmy w całej Europie. W pełni elektryczna wersja najlepiej sprzedającego się samochodu dostawczego w Europie ¹ została zaprojektowana od podstaw, dzięki czemu wraz z modelem wprowadzane są nowoczesne rozwiązania zwiększające produktywność firm, korzystających z modeli segmentu jednotonowych samochodów dostawczych.
Firma Ford wykorzystała podczas projektowania E-Transita Customa globalne możliwości swoich ośrodków badawczych, rozwojowych i programistycznych, łącząc zaawansowaną technologię pojazdów elektrycznych z cyfrowym ekosystemem i usługami Ford Pro. Efekt tych działań ma pomóc firmom klientów w obniżeniu kosztów eksploatacji, zwiększeniu efektywności pracy i ułatwić przejście na pojazdy elektryczne.
E-Transit Custom powstawał z uwzględnieniem uwag i doświadczeń małych i średnich firm, dlatego został opracowany pod kątem innowacyjnych rozwiązań, opartych na łączności w chmurze i cyfrowych technologiach, które mogą ewoluować w trakcie eksploatacji pojazdu dzięki aktualizacjom oprogramowania Ford Power-Up.
„Ford Pro i E-Transit Custom na nowo definiują zakres możliwości dostawczego vana, wprowadzając pracowników i firmy w nową, cyfrową erę – powiedział Jim Farley, prezes i dyrektor generalny, Ford Motor Company. „Dzięki naszym klientom Transit Custom osiągnął pozycję najpopularniejszego pojazdu użytkowego w Europie, a my słuchamy opinii tych klientów od grubo ponad 50 lat. Nowy E-Transit Custom został zaprojektowany i skonstruowany tak, aby sprostać ich potrzebom – to Transit na nowe czasy, ale taki, który nadal nie boi się ciężkiej pracy, gdy trzeba wykonać zadanie.”
Zestaw zasilania nowej generacji umożliwia docelowy zasięg 380 km ² i możliwość szybkiego ładowania akumulatora z mocą 125 kW. E-Transit Custom zaspokoi szereg potrzeb klientów z wyższą niż dotychczas efektywnością – wszystko to dzięki kompleksowym rozwiązaniom Forda Pro, usprawniającym zarządzanie ładowaniem.
Z myślą o podniesieniu wydajności w ciągu dnia pracy, E-Transit Custom oferuje nowe rozwiązania dostaw multi-drop do wielu punktów oraz kontroli dostępu do kabiny i przestrzeni ładunkowej. Kabina jest również centrum biznesowym, z łącznością 5G oraz elastycznym miejscem pracy, wyposażonym w przemyślane rozwiązania, jak składająca się kierownica, która może stać się ergonomicznym uchwytem dla laptopów i tabletów.
Cyfrowe innowacje idą w parze z nadzwyczajną ładownością i potencjałem. E-Transit Custom dysponuje ładownością do 1 100 kg, ³ niższą podłogą bagażnika, ułatwiającą dostęp oraz zdolnością holowania do 2 000 kg. ⁴ Niezależne tylne zawieszenie i moc silnika, stawiająca ten model wśród najlepszych w klasie, dostarczą klientom doskonałych wrażeń z jazdy, jak i poczucia komfortu.
„E-Transit Custom, korzystający ze wsparcia cyfrowego ekosystemu Ford Pro, jest prawdziwie rewolucyjną propozycją dla europejskich nabywców samochodów dostawczych” – powiedział Ted Cannis, dyrektor generalny Ford Pro. „Ta ważna grupa przedsiębiorstw wnosi 786 miliardów euro do europejskiej gospodarki, ⁵ natomiast E-Transit Custom oznacza dla nich oczekiwany wzrost produktywności w miarę przechodzenia na pojazdy elektryczne.”
Ford Pro wprowadził już na rynek w pełni elektryczny model E-Transit, który sprzedał się dotychczas w ponad 8 300 egzemplarzach, natomiast E-Transit Custom jest jednym z czterech nowych elektrycznych pojazdów użytkowych Forda Pro, które pojawią się w Europie do 2024 roku. Ford E-Transit Custom będzie produkowany od jesieni 2023 w zakładach Ford Otosan w Kocaeli w Turcji.
Moc w pełni elektrycznego napędu i nieograniczone możliwości
Nowy, sprawny układ napędowy E-Transit Custom został zaprojektowany z myślą o małych firmach i osobach prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, a także z nadzieją na przekonanie użytkowników, którzy wcześniej byli przywiązani do silników wysokoprężnych, że przejście na napęd w pełni elektryczny może przynieść korzyści ich firmie.
„Transit Custom to trudny do pokonania przeciwnik – najlepiej sprzedający się van w Europie i w zeszłym roku najlepiej sprzedający się ogólnie pojazd w Wielkiej Brytanii. Jednak nowy E-Transit Custom będzie dla naszych klientów ogromnym skokiem naprzód – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny, Ford Pro, Europe. „Nowy, odmieniony gruntownie design E-Transita Customa, bezkonkurencyjny ekosystem usług opartych na łączności i innowacyjne rozwiązania dla użytkowników na nowo zdefiniują efektywność firm naszych klientów w erze elektrycznych i skomunikowanych pojazdów.”
400-woltowy zestaw akumulatorowy E-Transita Customa o pojemności użytkowej 74 kWh wykorzystuje zaawansowane ogniwa saszetkowe o pojemności 82 Ah, znane z Forda F-150 Lightning, dzięki czemu zapewnia o 12 procent większą gęstość energii niż akumulator E-Transita. Akumulator pozwala na docelowy zasięg do 380 km 2, ponad czterokrotnie większy od dziennego przeciętnego przebiegu jaki osiągają kierowcy samochodów dostawczych segmentu jednotonowych vanów (zgodnie z danymi uzyskanymi od klientów Forda Pro). Bezpośrednie mocowanie akumulatora do nadwozia zwiększa trwałość i zmniejsza wagę, zapewniając optymalny zasięg.
Klienci mogą wybierać spośród silników o mocy 100 kW lub 160 kW (135 KM lub 217 KM), z których każdy wytwarza moment obrotowy 415 Nm, co stanowi wartość wiodącą w tej klasie samochodów. Silnik napędowy jest montowany bezpośrednio do płyty podłogowej z tyłu pojazdu, co eliminuje potrzebę stosowania specjalnej ramy pomocniczej i jest obrócony o 90 stopni, aby zmaksymalizować przestrzeń ładunkową oraz zmniejszyć masę i złożoność układu. Potężny, elektryczny układ napędowy podnosi dopuszczalną masę holowanej przyczepy do wartości 2000 kg,4 co oznacza, że E-Transit Custom może zastąpić w tej roli pojazdy z silnikiem Diesla, czym nie może się pochwalić żaden inny w pełni elektryczny van. Dla większej wygody można zamontować opcjonalny chowany hak holowniczy.
Właściciele E-Transita Custom będą mogli korzystać z dostosowanych do ich potrzeb funkcji systemu Ford Pro E-Telematics 6 – bezpłatnego przez rok – który wykorzystuje dane na żywo do zwiększenia efektywności pracy, pomagając w monitorowaniu lokalizacji, wydajności i stanu technicznego pojazdów. Oprogramowanie kontroluje również procedury ładowania z wykorzystaniem informacji specyficznych dla pojazdów elektrycznych, takich jak status ładowania, stan naładowania i pozostały zasięg 2, z konfigurowalnymi ostrzeżeniami dla ustalonych progów krótkiego zasięgu. Właściciele mają także możliwość zaprogramowania wstępnych ustawień chłodzenia lub ogrzania akumulatora i kabiny przed rozpoczęciem pracy w systemie Scheduled Pre‑Conditioning, co pozwala zaoszczędzić czas pracy i zasięg akumulatora.
E-Transit Custom to pierwszy w historii pojazd elektryczny, w którym do ogrzewania i chłodzenia kabiny zastosowano technologię pompy ciepła EVI powietrze-woda, montowaną standardowo we wszystkich pojazdach. Nowy system zaprojektowano z myślą o zwiększeniu wydajności energetycznej i wydłużeniu zasięgu jazdy.
E-Transit Custom wyposażony został w odzyskujący energię układ hamulcowy, z systemem One-Pedal Drive, funkcją pozwalającą przyspieszać i hamować używając tylko pedału przyspieszenia. Układ łączy hamulce wykorzystujące zjawisko tarcia z hamowaniem rekuperacyjnym, które odzyskuje energię podczas zwalniania, aby przekazywać ją do akumulatora i wykorzystać do wydłużenia zasięgu. Kierowcy mogą zatrzymać samochód bez użycia pedału hamulca, gdy znajduje się on w trybie jazdy One-Pedal 7, który tak przypadł do gustu kierowcom w pełni elektrycznego Forda Mustanga Mach-E i sprawia, że jazda w ruchu miejskim może być bardziej relaksująca i komfortowa. W pozostałych trybach jazdy opóźnienie jest mniejsze, dzięki czemu można z nich korzystać w innych scenariuszach jazdy. Układ ma za zadanie na tyle często korzystać z hamulców ciernych, aby nie dopuścić do korozji i tarcz hamulcowych.
Ford Pro Charging ułatwia zarządzanie energią
Kluczową kwestią dla firm jest zarządzanie energią – dotyczy to zwłaszcza mniejszych jednostek, które nie zatrudniają pełnoetatowych menedżerów floty lub nie posiadają bazy z punktami nocnego ładowania. Klienci z deficytem czasu, którzy parkują w domu, skorzystają z konsultacji ekspertów Ford Pro, prostej instalacji i serwisowania ładowarek ściennych, ich integracji z pojazdami Forda oraz z intuicyjnego oprogramowania, ułatwiającego planowanie i płacenie za ładowanie.
Klienci już teraz decydują, gdzie kupią paliwo, kierując się kilkuprocentową różnicą w cenie. W wypadku energii elektrycznej różnice w cenach mogą być znacznie większe, kierowcy mogą więc, korzystając z oprogramowania Ford Pro Charging, zaplanować ładowanie w czasie tańszych taryf nocnych, jeśli dostawca takie oferuje, co wpłynie na obniżenie kosztów użytkowania i zmniejszy stres związany z eksploatacją.
Pokładowa trójfazowa ładowarka E-Transita Customa o mocy 11 kW AC jest w stanie w pełni naładować akumulator w ciągu 7,8 godziny, więc klienci będą mogli doładować samochód w nocy po pracy. Podczas napiętych dni pracy mogą śledzić aktualny stan naładowania na bieżąco, korzystając z aplikacji na smartfony FordPass Pro 8.
E-Transit Custom obsługuje również szybkie ładowanie prądem stałym o mocy do 125 kW, co pozwala na uzupełnienie akumulatora od 15 do 80 procent w ciągu 41 minut. Nowy profil ładowania pozwala alokować energię szybciej w pierwszej fazie, co znacznie przyspiesza proces i okazuje się bardzo praktyczne; w testach laboratoryjnych system zapewnił prawie 38 km zasięgu po zaledwie 5 minutach ładowania, przy użyciu ładowarki o mocy 125 kW. Klienci Forda Pro mają dostęp do sieci Blue Oval Charge Network – największej w Europie, liczącej ponad 300 000 ładowarek i stale rosnącej – a każdy E-Transit Custom sprzedawany jest z 12-miesięcznym, bezpłatnym abonamentem na publiczne ładowanie.
Ponad 30 oddzielnych modułów może pobierać zdalne aktualizacje oprogramowania Ford Power-Up. Dzięki nim można poprawić parametry pojazdu, wprowadzić usprawnienia jakościowe, zaktualizować istniejące systemy oraz dodać zupełnie nowe funkcje i możliwości. Większość aktualizacji odbywa się w czasie krótszym niż dwie minuty i może być wprowadzona do harmonogramu, aby uniknąć przestojów. Ośmioletnia gwarancja i przebieg 160 000 km obejmują wszystkie podzespoły instalacji wysokiego napięcia, co zapewnia poczucie pewności klientom bezpośrednim oraz wysoką wartość rezydualną leasingobiorcom i tym, którzy zakończą eksploatację przed upływem ośmiu lat.
Zaprojektowany, by zapewnić najwyższą satysfakcję klienta
W małych firmach kabiny furgonetek są codziennie wykorzystywane jako biura i stołówki. Głębokie zaangażowanie laboratorium projektowego D-Ford, koncentrującego się na ludzkich potrzebach, sprawiło, że kabina E-Transita Customa lepiej niż kiedykolwiek spełnia obie te funkcje. Nowa odchylana kierownica, będąca uzupełnieniem pakietu wyposażenia opcjonalnego Mobile Office, może stać się ergonomiczną podstawą dla tabletów i laptopów, a także płaskim stolikiem, który zapewni wygodę podczas pisania i przerw na lunch. Pakiet obejmuje również ściemniane oświetlenie LED ponad pochyloną kierownicą, dodatkowe światło kopułkowe w dachu oraz schowki między fotelami na dokumenty i urządzenia.
Kierowcy firm kurierskich mogą zrobić do 200 przystanków i dostarczyć 500 przesyłek dziennie, przy czym każda paczka ma swój czas odbioru. Delivery Assist pomaga zautomatyzować drobne, powtarzalne czynności, których wymaga taki harmonogram, aby zwiększyć bezpieczeństwo i poczucie spokoju w tracie pracy. Po włączeniu tej funkcji system Delivery Assist aktywuje się, gdy kierowca przełączy wybierak biegów na pozycję „P”. 6 E-Transit Custom automatycznie włącza wtedy światła awaryjne, domyka wszystkie otwarte okna i blokuje drzwi, po opuszczeniu samochodu przez kierowcę. Boczne drzwi do przestrzeni ładunkowej otwierają się, gdy kierowca wsunie stopę pod próg na ich wysokości. Zamykają się automatycznie, gdy kierowca odchodzi, aby dostarczyć przesyłki. Po powrocie kierowca może wsiąść do kabiny bez kluczyka i uruchomić pojazd. Światła awaryjne wyłączą się, a szyby wrócą do poprzedniego położenia.
System Digital Key został przemyślany pod kątem uproszczenia skomplikowanego zarządzania kluczykami w firmie, które funkcjonują tak samo jak hotelowe karty magnetyczne. Operatorzy mogą zdalnie monitorować kluczyki i przypisać je do osób i pojazdów, nie tracąc czasu i funduszy na powielanie, zarządzanie i wymianę kluczy.
Podobnie jak w większym E-Transicie, system ProPower Onboard może dostarczać do standardowych gniazd wtykowych w kabinie i w części ładunkowej prąd o mocy do 2,3 kW, który może zasilać z akumulatora wysokonapięciowego urządzenia, oświetlenie i sprzęt podczas pracy w terenie pozbawionym przyłączy do sieci energetycznej lub podczas jazdy.
Aby dać klientom dodatkową pewność, że ich pojazd i jego zawartość są bezpieczne, systemy antykradzieżowe można połączyć z funkcją SecuriAlert w systemie FordPass Pro. Funkcja ta dostarcza powiadomienia, jeśli wykryje, że ktoś próbuje dostać się do pojazdu, a także umożliwia użytkownikowi zdalne zablokowanie lub odblokowanie drzwi. Więcej szczegółów na temat zaawansowanych cyfrowych funkcji bezpieczeństwa zostanie ujawnionych bliżej premiery.
Nowa platforma, nowy poziom koncentracji na kliencie
Furgonetka każdej małej firmy to jej tablica reklamowa. Dzięki zrównoważonym proporcjom, śmiałej sylwetce i pełnemu oświetleniu LED z charakterystyczną listwą świetlną, E‑Transit Custom wyznacza nowy punkt odniesienia wzornictwa w segmencie pojazdów użytkowych o ładowności jednej tony. Aby jak najbardziej wydłużyć zasięg, opracowano przy użyciu ponad 800 różnych symulacji aerodynamicznych takie elementy jak: płaska podłoga, jedyna w swoim rodzaju kratka o strukturze plastra miodu, wzory felg o niskich oporach powietrza, a nawet kształty tylnych świateł. Uzyskano w ten sposób poprawę współczynnika CdA o ponad 10 procent w porównaniu z poprzednią generacją Transita Customa. 9
Podłoga przestrzeni ładunkowej pojazdu jest niższa niż w ustępującym modelu, co ułatwia załadunek towarów i dostęp do kabiny. Inżynierowie przeanalizowali z każdej strony kwestie związane z rozmieszczeniem komponentów, materiałami, bezpieczeństwem i masą, by opracować architekturę, która integruje akumulator z podłogą bagażnika nad pasem progowym, eliminując potrzebę stosowania oddzielnych struktur zderzeniowych. Pozostałe elementy podwozia opasują ciasno akumulator, aby uzyskać optymalną oszczędność miejsca i masy.
E-Transit Custom ma teraz mniej niż dwa metry wysokości, co ułatwia wjazd do miejsc o ograniczonej wysokości, takich jak parkingi wielopoziomowe, garaże i podziemne punkty logistyczne. Otwór bocznych drzwi ładunkowych, o parametrach nie mających sobie równych w tej klasie pojazdów, ułatwia załadunek, a nowy stopień wejściowy sprawia, że wchodzenie do wnętrza jest łatwiejsze.
W wersji jako furgon, E-Transit Custom oferuje kubaturę ładunkową od 5,8 do 9,0 m3, ładowność do 1100 kg 3 i maksymalną długość ładunkową 3450 mm. Dostępne są również wersje nadwozia z podwójną kabiną i kombi, wszystkie z krótkim lub długim rozstawem osi i niskim lub wysokim dachem.
Podobnie jak w przypadku większego modelu E-Transit, wszystkie furgony E-Transit Custom są wyposażone w niezależne zawieszenie tylne z wahaczami wleczonymi, co przyczynia się do obniżenia wysokości podłogi oraz poprawy precyzji kierowania, sterowności i trakcji. Przednie koła i kolumny amortyzatorów zostały przesunięte bardziej do przodu, dzięki czemu uzyskano znacznie lepszy dostęp do kabiny, lepszą przestrzeń na nogi i podnóżki dla pasażerów z przodu, a także krótszy zwis przedni, co ułatwia parkowanie i manewrowanie.
Standardowy zestaw systemów wspomagających kierowcę E-Transita Customa może potencjalnie obniżyć czas przestoju, koszty napraw i składki ubezpieczeniowe, poprzez zmniejszenie prawdopodobieństwa wystąpienia kolizji i złagodzenie jej skutków. Systemy wspomagania kierowcy obejmują: układ aktywnego wspomagania hamowania, 7 system utrzymania auta na pasie ruchu, 7 monitorowanie zmęczenia kierowcy, 7 tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości, 7 rozpoznawanie znaków drogowych, 7 inteligentny ogranicznik prędkości, 7 System ostrzegania przed jazdą pod prąd, 7 czujniki parkowania przednie i tylne, 7 oraz system kamer 360 stopni. 7
Wnętrze o wysokim stopniu zaawansowania sprawdzi się w każdej branży
E-Transit Custom posiada przestronniejszą kabinę i więcej bezpiecznych schowków w porównaniu z ustępującym modelem. Zamontowany na kolumnie wybierak biegów, elektroniczny hamulec postojowy i spłaszczona kierownica typu «squircle» ułatwiają dostęp do kabiny – to ważne dla kierowców, którzy parkują w ciasnych przestrzeniach i chcą usprawnić wysiadanie w ruchu ulicznym. Ford wprowadza również pierwszą w segmencie poduszkę powietrzną, montowaną pod sufitem kabiny, dzięki czemu schowek w desce rozdzielczej jest wystarczająco duży, aby pomieścić laptopa lub dokumenty o formacie A4. Rozwiązanie to zwiększa elastyczność paneli i urządzeń dodatkowych, które można teraz zamontować bliżej kierowcy za pomocą standardowych mocowań AMPS.
Każdy E-Transit Custom jest wyposażony w 13-calowy ekran dotykowy, ustawiony horyzontalnie i nachylony w stronę kierowcy dla ułatwienia obsługi, współpracujący z zaawansowanym systemem komunikacyjno-rozrywkowym Ford SYNC 4, 10 który korzysta z nowego modemu 5G, aby zapewnić superszybką łączność ze stosem danych Ford Pro.
Projektanci Forda do tego stopnia wsłuchiwali się w opinie użytkowników, że nawet ziarnistość materiałów pokryć, użytych w kabinie i przestrzeni bagażowej E-Transita Customa, została dobrana pod kątem uzyskania faktur nie zatrzymujących brudu i wody, z zachowaniem równowagi ich praktycznych funkcji, a mianowicie – pewnego trzymania i zapobiegania przesuwaniu się mokrych lub brudnych przedmiotów oraz łatwości wsuwania i wysuwania ciężkich bagaży.
W związku z tym, że kierowcy samochodów dostawczych często przebywają w kabinie w pojedynkę, system ogrzewania i wentylacji otrzymał nową funkcję Driver Focus Mode, która wykorzystuje czujniki do kierowania strumienia powietrza tylko w stronę zajętych foteli. Inteligentna przednia szyba, wprowadzona po raz pierwszy w SUV-ie Ford Kuga, monitoruje temperaturę i wilgotność oraz automatycznie dokonuje niewielkich zmian ciepła i przepływu powietrza, aby aktywnie utrzymywać przejrzystość, podnosząc efektywność poboru energii i łatwość obsługi.
Poprawa dyspozycyjności pojazdów i rachunku ekonomicznego eksploatacji
Ford Pro przewiduje, że E-Transit Custom obniży koszty eksploatacji w porównaniu z analogicznym pojazdem z silnikiem Diesla; w przypadku E-Transita zmniejszenie kosztów obsługi może wynieść nawet 40 procent. 11 Dla obniżenia kosztów eksploatacji, klienci mogą korzystać z systemu zdalnej poprawy dyspozycyjności FORDLiive firmy Ford Pro Service. Użytkownicy E-Transita Customa mogą uzyskać dostęp do jego dodatkowych funkcji, aktywując wbudowany modem 12 i rejestrując się w pakiecie Ford Pro Software. 6, 8
Prognozy wskazują, że FORDLiive może zmniejszyć czas przestoju nawet o 60 procent 13. System wygospodarował już w tym roku 145 000 dni dodatkowej dyspozycyjności pojazdów, co można oszacować na kwotę około 73 milionów euro, oszczędzonych przez klientów. Skrócenie czasu przestojów i wygodę obsługi gwarantuje również flota ponad 110 samochodów Ford Pro Mobile Service, działająca w Wielkiej Brytanii i Niemczech, która jest w stanie wykonać 70 procent zaplanowanych prac serwisowych. W tym roku furgonetki Mobile Service przyjęły ponad 32 000 zleceń serwisowych, oszczędzając klientom kosztów i przestojów związanych z wizytami u dealerów.
Wszystkie warianty Transita Customa będą produkowane przez Ford Otosan – spółkę joint venture Forda w Turcji – w nowym zakładzie w Yeniköy, będącym elementem zapowiadanych wcześniej inwestycji o wartości 2 miliardów euro. W zakładzie znajduje się najnowocześniejsza linia do produkcji i montażu akumulatorów, wzmacniająca pozycję Forda Otosan jako centrum kompetencji w zakresie produkcji pojazdów użytkowych i miejsca, gdzie powstają Transity na rynek europejski. Nowy obiekt, w którym poczyniono inwestycje w zakresie zasilania energią słoneczną i podniesienia efektywności energetycznej, jest elementem realizacji planu Forda Otosan, który zakłada osiągnięcie neutralności węglowej we wszystkich zakładach w Turcji do 2030 roku.
Więcej informacji na temat nowej gamy Transita Customa, przedstawimy podczas konferencji prasowej Forda Pro na targach IAA w Hanowerze, w Niemczech 19 września o godzinie 10:15 CET w hali 13.
___
1 Austria, Belgia, Wielka Brytania, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Rumunia, Szwecja, Szwajcaria i Turcja.
2 Oficjalne dane homologacyjne dotyczące zasięgu zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży. Zgodnie ze Światową Zharmonizowaną Procedurą Badania Pojazdów Lekkich (WLTP). Przy w pełni naładowanym akumulatorze można osiągnąć publikowany przez producenta zasięg do 380 km (przewidywana wartość docelowa wg WLTP), zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora. Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od wielu czynników (warunków pogodowych, stylu jazdy, profilu trasy, stanu technicznego pojazdu i wieku oraz kondycji akumulatora litowo-jonowego)
3 Dopuszczalna ładowność może się różnić w ramach gamy modelowej, w zależności od akcesoriów i konfiguracji pojazdu. Informacje na temat ładowności danego pojazdu znajdują się na etykiecie na ramie otworu drzwiowego. Masa przewożonych ładunków ograniczona jest dopuszczalną masą pojazdu i rozkładem tej masy na osie.
4 Maksymalna zdolność holowania zależy od liczby przewożonych pasażerów, obciążenia w przestrzeni bagażowej, a także od zamontowanych akcesoriów i konfiguracji pojazdu.
5 Według raportu Centre for Economics and Business Research z sierpnia 2022 r. szacującego aktywność gospodarczą w branżach związanych z samochodami dostawczymi na siedmiu rynkach narodowych plus UE. Zlecone przez H+K Strategies i Ford Motor Company
6 Ford Pro E-Telematics jest dostępny bezpłatnie przez okres jednego roku od daty rozpoczęcia gwarancji, a następnie na zasadach subskrypcji, po uzgodnieniu warunków Ford Smart Mobility. Przekazuje – oprócz stanu technicznego pojazdu – kompleksowy zestaw danych, w tym lokalizację i mapowanie, zachowanie podczas jazdy, zużycie paliwa/energii. System ma możliwość współpracy z pojazdami wielu marek, a poprzez dołączoną aplikację dla kierowców umożliwia współpracę z menedżerami floty. Klienci flotowi mogą kontaktować się z Centrum Komunikacji Ford Pro Software pod adresem softwaresolutions@fordprocom, gdzie uzyskają informacje na temat powyższych produktów Ford Telematics. Przesył danych jest uzależniony od skomunikowania z siecią i dostępu do danych pojazdu.
7 Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez kierowcę. Mimo ich wsparcia należy zachować zasady bezpieczeństwa na drodze. Szczegółowe informacje i ograniczenia zamieszczono w instrukcji obsługi.
8 Aplikacja FordPass dla smartfonów, FordPass Connect i bezpłatne usługi powiązane z komunikacją sieciową są wymagane w przypadku korzystania z usług zdalnych dla pojazdów skomunikowanych (szczegóły można znaleźć w warunkach użytkowania FordPass). Usługi dla pojazdów skomunikowanych zależą od dostępności wybranej sieci. Zmieniająca się technologia / sieci komórkowe / systemy pojazdu mogą ograniczać funkcjonalność i uniemożliwiać działanie usług korzystających z sieci. Łączność z aplikacją FordPass Pro dla smartfonów wymaga aktywacji FordPass Connect w pojeździe. Aplikacja FordPass Pro jest kompatybilna ze smartfonami z systemami iOS oraz Android. Dostępna do pobrania w Apple App Store i Google Play na 20 rynkach w Europie
9 Dane testowe Forda. Najbardziej radykalny przypadek usprawnienia w porównaniu z Transitem Customem poprzedniej generacji. Osiągane przy normalnym stylu jazdy w umiarkowanych warunkach atmosferycznych.
10 Nie prowadź samochodu, gdy jesteś zdekoncentrowany oraz podczas korzystania z urządzeń mobilnych. W miarę możliwości korzystaj z systemów sterowania głosem. Niektóre funkcje mogą nie być dostępne, kiedy pojazd znajduje się w ruchu. Nie wszystkie systemy są kompatybilne ze wszystkimi telefonami
11 Dotyczy 3 lat eksploatacji lub przebiegu 180 000 tysięcy kilometrów. Porównano planowe i ponadplanowe czynności serwisowe dla vana elektrycznego zasilanego z akumulatora z analogicznym vanem napędzanym silnikiem Diesla.
12 FordPass Connect, aplikacja FordPass dla smartfonów i bezpłatne usługi powiązane z komunikacją sieciową są wymagane w przypadku korzystania z funkcji zdalnych (szczegóły można znaleźć w warunkach użytkowania FordPass). Usługi zdalne dla pojazdów skomunikowanych i ich funkcjonowanie zależą od dostępności wybranej sieci. Zmieniająca się technologia / sieci komórkowe / systemy pojazdu mogą ograniczać funkcjonalność i uniemożliwiać działanie usług korzystających z sieci. Usługi dla pojazdów skomunikowanych nie obejmują hotspotu Wi-Fi.
13 Szacowana redukcja w skali rocznej przy założeniu (1) natychmiastowej reakcji klienta na powiadomienia dotyczące stanu pojazdu z systemów FordPass Pro/Ford Telematics (aby uniknąć wzywania pomocy drogowej) oraz (2) przewidywany czas zaoszczędzony podczas korzystania z sieci Transit Centrum w zakresie obsługi technicznej i napraw (w tym usług ekspresowych). Rzeczywista redukcja może zależeć od indywidualnych okoliczności (np. od stylu jazdy i warunków użytkowania pojazdu).
Źródło: Ford Polska Sp. z o.o.